התלבטות לגבי חינוך

אבל למה מסגרת בית הספר היא ברירת המחדל?

מורה מרשעת אפשר להחליף, בין אם על ידי לגרום לה להתפוטר (גם זה יש ברקורד
) או לעבור כיתה/בי"ס. אבל מדוע שקושי מהותי עם המסגרת הבית ספרית הקונבנציונאלית לא יוביל, ואך ורק בגלל שהוא קיים, ליציאה מאותה המסגרת?
לא מתחברת לחינוך ביתי. ואופי העבודה שלי היום, ובתקווה גם בעתיד, בהחלט מאפשר (אם כי אין לדעת מה יוליד יום). אבל אין סיכוי שאני אאפשר לילד שלי לעבור את מה שאני עברתי רק כי הבחירה בחינוך ביתי לא תהיה "על דרך החיוב". מספיק שהיא תהיה האלטרנטיבה הקיימת שעדיפה על הקונבנציונאלית. אני בעד בתי ספר שיותר דומים באופיים לאוניברסיטה, לא ברור כמה כאלה בנמצא.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לדעתי, הליכה על חינוך ביתי מתוך מחשבה שזה לא טוב רק בגלל שהאלטרנטיבה איומה עוד יותר,
יכולה להיות מובנת,
אבל עלולה לקלקל את הטוב שיש לדרך הזאת לתת,
ובכלל לשדר מסרים בעייתיים.
אני רוצה לתת לבן שלי משהו טוב,
לא "פחות נורא".

אם מאמינים שבעקרון בי"ס טוב ומתאים לילד,
עדיף להוציא אנרגיה כדי למצוא בי"ס ראוי לילד.
במקום שנמצאים בו או במקום אחר.
לשנות דברים בנוכחי או לעבור לאחר.
 
אני לא חושבת שמסגרת לימודית חוץ ביתית

בגיל הילדות-נעורים היא דבר רע ביסודו, אבל כן שמרבית אלה שקיימות בישראל פשוט לא באמת טובות לאף אחד. בדרום בית הספר היחיד שעשוי היה להתאים לי נמצא בערד, ולא היה קיים כלל בילדותי. אני היום ספציפית כן, אבל לא כל אחד יכול להרשות לעצמו מעברים כאלה, רק למקומות מאוד ספציפיים בארץ, כי יש שם בי"ס מתאים.
 

alphadelta

New member
אשמח לשמוע עוד.

נכון שאין צורך בהכנה נוסח ספרטה. אבל האם זה לא יראה יותר גרוע וספרטני באונברסיטה ובעבודה?

האם לחסוך את זה ממנו עכשיו לא יקשה בהמשך?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא. כי ביה"ס לא באמת דומה או מכין למה שיהיה אח"כ.
הבן שלי למשל, נמשך מאד לטיפול בכלבים.
אין שום דבר בביה"ס שמכין אותו למקצוע הזה
או לאורח חייו של מאלף/מטפל בכלבים.
בשום מקום מבוגר לא נאלץ לחיות בסיר לחץ המוני כמו בי"ס.
אולי מי שעובד במחסני שילוח של חברות שיווק באינטרנט.

חינוך ביתי אין משמעו בהכרח ניתוק חברתי.
יש קבוצות של הורים וילדים באזורים שונים בארץ שנפגשות,
אפשר גם להיתעיל בחוגים שמעניינים את הילד,
אולי אפשר להתנדב בגופים שקרובים ללבו,
אפשר להשתתף בקבוצה כגון רֶעים או משהו דומה.

להיפך- ברגע שיורד הלחץ האטומי מהילד,
זה מאפשר לו להפתח יותר, להתנסות יותר
בחווייה חברתית וללמוד ממנה דברים שיכינו אותו לעתיד.
כשאתה מרגיש שדופקים לך כל היום כל יום בפטישים על הראש
אתה נכנס לחדר האטום.
כששקט, אתה פותח חלון.
 

arana1

New member
בדיוק

כדאי גם לנסות את ההנחה שאוטיסטים לא תופשים חיבור לחברה רק דרך מדדים כמותיים
חבר אחד טוב,שמאפשר לך קשר משמעותי שככזה גם מייצב את התגובות שלך לסביבה החברתית שבלווא הכי נחוות כמאוד זרה ומפחידה ומאיימת מאפשר פיתוח של כישורים חברתיים הנכונים והטבעיים והמתאימים לאוטיסטים
כאלה שמבוססים יותר על בחירה והתבוננות ורגישות ופחות על חיקוי עיוור של כל מה שהולך

לדעתי אנשים לא ממש מעלים על דעתם את הלחץ המטורף שבו לפחות חלק לא קטן מהאוטיסטים חווים כשיגרה

יש גם יסוד לתקווה שאפילו מקומות העבודה וההשכלה והנתיבים הפתוחים להתפתחותו של האדם הבוגר בחברה יתפתחו קצת מעבר לרמה המדכאת שבה הם נמצאים היום
לי יצא לעבוד בכמה מקומות שבהם לא הופעל עלי לחץ חברתי או שום דרישה נורמטיבית ובמקומות כאלה זכיתי לתרום במידה שהייתה מאוד משמעותית גם להם וגם לי (אלה לא היו מקומות שמותאים לאוטיסטים אלא מקומות שמותאמים לאנשים יצירתיים ולכן לא היה בהם כפייה של לוח זמנים או קשר אנושי )
אין לי ספק שעם הזמן יפתחו ויתפתחו עוד מקומות כאלה
 
אם הילד מתפרק, יש לזה סיבה...

אני הייתי קודם על בודקת את הטריגר, אולי הטריגר הוא משהו שניתן לטפל בו... הייתי מבקשת שיגיע אל ביה"ס מישהו מקצועי מטעמך, שיראה את ההתמודדות שלו... שיראה אותו בהפסקה, בחברת הילדים, האם הוא חלק? נמצא על ידם? כאילו הוא שם, אך לא?

איך הוא מגיב כשבכיתה הילדים משתוללים? האם יש לו סייעת? מנחה? מה קורה כשבכיתה יש רעש והילדים משתוללים? האם גם הוא משתולל? האם הוא רוצה חברים? עד כמה? האם הצורך לחברה אובססיבי? האם הוא מתאמץ בשביל זה? איך? האם הוא נמנע? מדוע?

מאיפה את יודעת שהכל טוב בכיתה? מי מדווח לך? מי רואה אותו בהפסקות?

אשמח אם תעני, אולי אפילו כאן אנחנו יכולים למצוא את הגורם... אם הגורם הוא משהו שניתן לפתור, אז אולי תעשו חושבים פעם נוספת...

אני אישית חושבת שכיום מערכת החינוך לא בנויה לטפל באוטיסטים ולכן הרבה מאוד ילדים נפגעים... הילד שלי בחינוך ביתי ומרוויח...
 

alphadelta

New member
בדיקת טריגר

לבדוק מה הטריגר, זה רעיון נהדר. ... אחשוב מי יכול להגיע אל ביה"ס לבדוק.
אני מקבלת דיווח שוטף מהמורים. וגם ממנו.
קשה לו רעש.

אני מסכימה ש מערכת החינוך לרב לא בנויה לטפל באוטיסטים וגם לא בילדים ׳טיפיקלים׳.
 

TikvaBonneh

New member
אין לכם מנחת שילוב?

מה עם מדריכת המתי"א? היא לא מגיעה לתצפיות?
 
אם הבנתי נכון, אין לו סיעת

ברור שהוא במצוקה...
ולא חשוב מה המורים שחושבים שהכל בסדר יגידו, כיוון שהם לא יודעים לזהות.

ילד עם בעיית תקשורת, שלא מבין קודים חברתיים, הוא מוצף כי אין מי שיפרק לו מצבים חברתיים והא בכאוס... חייב תיווך! ולדעתי כאן מתחילה הבעיה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
קשה לו עם רעש תארי לך שכל יום, כל היום, במשך שנים,
תאלצי להחשף לרמקולים שצורחים באזנייך מכל הכיוונים.
האם ינחם אותך שהבוסית נחמדה?
האם זה יעזור לך אם יהיה מישהו שתפקידו ללוות אותך
(= סייעת) ?
הבן שלי אמר:"יש יותר מדיי אנשים בביה"ס".
אלה דוגמאות למצבים שלא תעזור כל ההכלה בעולם,
כל המקצועיות והכוונות הטובות,
הסבל נגרם מעצם מהותה של המסגרת, מעצם המבנה ההמוני שלה.
ומדובר בסבל רב יומיומי ומתמשך.
איך בתוך כל זה, ילד אמור להתפתח, ללמוד?
לא יודעת לגבי אחרים, לבן שלי זה לא מתאים לחלוטין.
 

TikvaBonneh

New member
לבן שלי יש חבר בחינוך בייתי

נער מאוד חביב וחברותי. אבל יש לו מוטיבציה חברתית גדולה והמון יוזמה.
הוא גם מאוד עצמאי. נוסע לטיולים עם חברים, מסתובב בכל הארץ.
אני חושבת שזה תנאי הכרחי כדי שילד בחינוך בייתי לא יהיה מבודד.
 
למעלה