התלבטות בעניין רכישת סופר מיני חזקה שמתאימה לאזור הררי

coveroni

New member
התלבטות בעניין רכישת סופר מיני חזקה שמתאימה לאזור הררי

מעונינת להזמין מכונית סופר מיני אוטומטית חדשה עד 100,000 ש"ח שתסחוב בקלילות עליות, שתא המטען יהיה בגודל סביר וצריכת הדלק נמוכה עד כמה שאפשר.
מתלבטת בעיקר בין טויוטה יאריס,למאזדה 2
האם הן מתאימות או שאולי יש אחרות שמתאימות יותר ?
 

enigo

New member
ההגדרות שלך קצת עמומות - מה זה "בקלילות" ומה זה "תא מטען

סביר"?
סיאט איביזה, למשל, מצטיינת בכל מה שציינת - צריכת דלק טובה מאוד, תא מטען מהגדולים בקטגוריה וביצועים מהזריזים בקטגוריה. כך שאם אלו הדרישות שלך, ותו לא - אז כנראה שהיא המכונית בשבילך.
 

coveroni

New member
סיאט איביזה

ראיתי את הפרסומים של סיאט איביזה, יש לה מנוע בנפח 999 סמ"ק לעומת 1.5 לשתיים האחרות, 3 שסתומים ו-12 צילינדרים לעומת 16 ו-4 אצל האחרות.
אני לא מבינה ברכבים, אך הנתונים שלהן מספרית נראים לי טובים יותר. הבנתי שמנועי הטורבו החדשים הם חסכוניים וחזקים יותר מדור המנועים הקודם. ההתלבטות שלי קשורה לעובדה שאני נוהגת לשמור על הרכב שנים רבות, וחוששת שמנועי הטורבו החדשים יתעייפו תוך שנתיים שלוש.
מנסה להתיעץ כאן בפורום ולשמוע את דעתם של אנשים שמבינים בתחום.
לי אין ידע בנושא ואני קוראת ביקורות ומבחני רכב וחוששת שאולי חלקם מוטים וקשורים ליבואן זה או אחר.
האיביזה זוכה להמון שבחים, אבל אחריות היצרן היא רק לשנתיים, בעוד שטויוטה ומאזדה מבטיחות אחריות ל-3 שנים. האם הנתון הזה אינו מעיד על משהו ?
 

enigo

New member
מנועי טורבו לא "מתעייפים", בטח לא אחרי שלוש שנים. ולגבי

האחריות - סיאט מציעה תוספת שנת אחריות (לשלוש בסך הכל) במחיר של אלף שקלים. משמע בפחות ממאה אלף שקלים אפשר לקבל את האיביזה ברמת האבזור האמצעית עם שלוש שנות אחריות, בעוד ששתי האחרות עולות מעל מאה אלף, אם אני זוכר נכון.
לגבי ביצועים - ברגע שטורבו נכנס לתמונה, הנפח כבר פחות משמעותי. בשורה התחתונה, האיביזה הרבה יותר זריזה מהיאריס, וכנראה גם יותר זריזה מהמאזדה2.
זה לא שהאיביזה רכב מושלם, שלא יובן לא נכון - אבל לדגשים שאת נתת, הוא מתאים בול.
אגב אחריות - אם תא המטען של C3 הוא בנפח "סביר" מבחינתך, אז גם שם הביצועים זריזים - ויש חמש שנות אחריות.
 

צלמת7

New member
אני בדיוק במקום שלך מבחינת טווח ארוך

היי
אני בדיוק במקום שלך ואף קרצתי בשבוע האחרון לכיוון פגו..אחרי מיליוני שנים עם יפניות. עשיתי הרבה מאד עבודת שטח לבדוק ולהכיר את התחום. כולל פה.. יש גם כמה שהתעייפו ממני פה כי אני נכנסת לעומק די מהר :) ושואלת לא מעט שאלות.
בכל מקרה,
אני היום הגעתי למסקנה שאם חשובה לי אמינות ורכב לטווח ארוך גם אם זה יוצא יותר יקר כיום אני הולכת על מנוע לא טורבו.
זאת ההחלטה שלי. בעיני צריך לחכות עוד כמה שנים כדי להתרשם מהדגמים החדשניים האלה. וגם אני לא סומכת על המוסכים בארץ לטפל במכוניות כאלה כמו שצריך. זאת האמת. ויש לי אינטואיציות טובות אז אני זורמת איתן.
כל אחד מה שמתאים לו. ללא ספק מכונית טורבו יכולה להיות נורא כייפית לנהיגה. מה המחיר? נדע יותר טוב עוד כמה שנים.
 

M o l

New member
לדרישות שהועלו כאן, מצטרף להמלצה על האיביזה

יש לי איביזה חדשה (1.0 ט', סטייל, ידנית) והיא חזקה וחסכונית מאוד. מניח שגם גרסת ה-DSG חסכונית וזריזה לא פחות.
 

M o l

New member
בשיוט על 110 קמ"ש, אני מקבל בקלות מעל ל-20 ק"מ לליטר.

 
יש לי מאזדה 2 (2016)

שלום
יש לה מנוע 1.5L עם 111 כ"ס. היא עולה את הכרמל בקלילות. משאיר את רוב המכוניות מאחור בעליות תלולות.
צריכת דלק: בעליות ובעירוני - ממוצע של 8.2L/100km או 12.2 ק"מ לליטר. בבין עירוני זה יכול לעלות ל-18.
נסי לדוג ימי מכירות של מאזדה ולעלות קצת לדגם הפיור וויט. אפשר לסגור עניין סביב ה-108,000 ש"ח. לטעמי המאזדה עדיפה בבין עירוני ובסחיבה על היאריס. בטח באבזור.
לגבי תא מטען, המושב האחורי מתקפל. אם חשקה נפשך בתא מטען גדול, לך על סקודה משומשת, או JETA.
 

צלמת7

New member
מזדה 2- הערות

תא מטען קטן יחסית לקטגוריה. אפשר להוריד כסאות אחוריים אבל אם זה חשוב התא מטען הייתי שוקלת בשנית.היא גם צפופה יחסית. צריכת דלק גבוהה יחסית לטורבו ויאריס(מבאס).
היא מרגישה יציבה יחסית על הכביש . רדיו לא משהו מבחינת קליטה אבל נראה שהרמקולים בסדר .

לדעתי מיותר הפיור וויט... סתם יקר יותר. מספיק דינמיק ואפשר היום אם יש מבצע ב101000
 

צלמת7

New member
תשובה

היי
לי הייתה חודשיים טויוטה יאריס ועשתה משולב 15.5. לא עליתי על הרים אבל היא זזה בסדר גמור.
יש לה גיר רציף כך שקצת מרגישים מאמץ אבל כיום יש את ה1500 מנוע. גם רציף. הונדה גאז גם תוכל אבל הרכב ירגיש לדעתי מתאמץ.
מאזדה 2 מרגישה עם כח. פגו גם מרגישה עם כח עם הטורבו. שוב לא יודעת לגסבי עליות. מניחה שלא תהיה בעיה.פגו היא הרבה יותר זולה ממזדה 2. יש רעידות ויש שאלות אחרות.זה שיקול אם לקנות.
 
נא לא לשכוח את נושא הסחירות, גם אם את

רוכשת לטווח ארוך . מאזדה וטויוטה יותר טובות בקטע הזה .
 

coveroni

New member
מודה לכל המגיבים

מחר אלך לבדוק את מאזדה 2 ומקווה שאצליח להגיע להחלטה סופית.
אשמח גם לדעת "צלמת" מה החלטתך הסופית. נראה שאנו חושבות באופן דומה, והשאלות ששאלת כאן בפורום הביאו אותי בעזרתו האדיבה של "גוגל" לפורום המצויין הזה.
 

צלמת7

New member
תשובה

היי
אני חושבת שכדאי לבוא עם ראש פתוח אבל אני ברמה האישית ברגע שהחלטתי לבחון מחוץ ליפניות החלטתי לא לקחת צאנסים ולבדוק כל דגם לגופו. בדקתי את ה 208 והחלטתי כנראה לרדת ממנה. יותר מדי הימור עבורי.

אני נותת לעצמי עוד רפרוף לגבי סיטרואן קקטוס (שלא נהגתי עליה אגב) ואחרת אני קונה כנראה את מזדה 2. היתרונות שלה עולים כנראה על החסרונות עם הסחורה שיש היום בסופר מיני זו הבחירה המסתמנת עבורי. אקנה רק כשישב לי הרכב טוב. אין רכב מושלם אבל יש השלמה עם קנייה. ואני עוד לא במאה אחוז שם.
אגב כל הרכבים שהתמקדתי בהם היו רכבים מומלצים בעיני . הטויוטה יאריס נראית חמודה אבל לי פחות הייתה נוחה היא מאד אמינה ומאובזרת בטיחותית.

הונדה גאז גם עם שם טוב אבל חויית נהיגה פחות נעימה.

כך שלא נראה לי שלקנות אותם זו נפילה תהיה.

היום גם הבנתי שיכול להיות תפוח רכוב בכל דגם של רכב. צריך לקוות לטוב וללכת עם האינטואיציה והצרכים. כי אצל כל אחד הם שונים ותלויים גם בתקופה בחיים. כמה כסף יש, גודל רכב, פנאי וכו
 

YoniS007

New member
מכונית לאזור הררי לא צריכה רק מנוע חזק, גם התנהגות כביש טובה

וגם תיבת הילוכים יעילה אם את לא אוהבת להתערב ידנית בבחירת ההילוכים.

מהסיבות האלה את היאריס הייתי פוסל על הסף בגלל גיר לא יעיל. המאזדה הרבה, הרבה יותר מתאימה לצרכים שלך.

אפשרות נוספת זאת פיז'ו 208. אחותי גרה בצור הדסה ונוסעת הרבה, כ 25,000 ק"מ בשנה ועושה זאת בפיז'ו 208. היא כל כך מרוצה שמחליפה בקרוב מכונית גם לפיז'ו 208. האוטו היחיד שהיא מוכנה לשקול כתחליף זה סיטרואן C3.

מכונית אחרת שתענה על הצרכים, VW פולו פשוט יקרה מדי וגם תא המטען שלה קטן מאד.
 

enigo

New member
הפולו הוחלפה בחדשה, שעדיין לא משווקת בארץ עד כמה שאני זוכר

אבל יש את האיביזה.
 

YoniS007

New member
ציינתי פולו כיוון שלפני חודש נסעתי באחת שכורה באירופה

לא יודע לומר לך אם הדגם החדש או הישן. אבל היא הייתה חדשה לגמרי, קיבלתי עם 500 ק"מ והחזרתי על 2,000. אבל אי אפשר לדעת מתי עלתה על הכביש. ויזואלית לא ראיתי הבדלים יחסית לאלה שרואים פה בארץ. היא הייתה ממש מתוקה בנסיעה וחרשתי איתה את כל הדולומיטים. אבל תא המטען היה סמלי. הייתה לי מזוודה קטנה, משהו בין טרולי למזוודה, שמילאה לחלוטין את תא המטען. אפילו קניה רצינית בסופר לא נכנסת לשם.
 

enigo

New member
אז כנראה הקודמת. אני חושב שלחדשה יש תא מטען גדול, כמו בסיאט

 

שרונטא1

New member
מכונית קטנה חזקה

סיאט איביזה, סקודה פביה או פולקסווגן פולו (כן, כן, זה אותו רכב מלמטה), אבל הם מרגישים שונה, ומנוע 1.0 עם השלושה צילינדרים (הוא נמכר פה ?) כיפי, או 1.2 DSG זריזים מאוד ומהנים לנהיגה.
 

enigo

New member
הפביה מבוססת על פלטפורמה ישנה. האיביזה על החדשה - והפולו

החדשה שכבר הוצגה בעולם גם כן על החדשה.
מנוע הליטר משווק בארץ בכל שלושת הדגמים שהזכרת.
 
למעלה