התיעצות לגבי טעימות לתינוק

בוביאור

New member
התיעצות לגבי טעימות לתינוק

היי בני אוטוטו כבר בן 7 חודשים
התחלתי לו לפני חודש טעימות
ירקות תפוחי אדמה, גזר, קישואים, דלעת
ואחרכך פירות תפוח ,אגס , בננה.
אחרי שראיתי שעבר את כל אלו בסדר
התחלתי להגיש לו בארוחה כמה פירות יחד וארוחה של מרק ירקות. (היום אני מתחילה להוסיף לו בשר עוף)
השאלה שלי-האם אפשר לתת לו עוד ירקות או פירות מסוג אחר כדי לגוון לו? ואם כן איזה פירות מומלץ?
 
טעימות לתינוק

הי, מגיל 6 חודשים אפשר לתת מזונות שונים כתחליף לארוחה. כמות של מזון שמחליפה ארוחת חלב היא כחצי כוס עד כוס של מזון טחון. בכל מקרה כדאי לתת כל מזון חדש בנפרד ליום יומיים ואחר כך אפשר לשלב כמה מזונות יחד.ירקות בנפרד לא מהווים ארוחה חשוב להוסיף לירקות גם מרכיב חלבוני ועדיף בשר העשיר בברזל ומרכיב עשיר בפחמימה כמו תפוח אדמה, אורז, אטריות וכו' - כמובן טחון או במרקם המתאים ליכולות הלעיסה והבליעה של הילד. בדרך כלל מתחילים מארוחת מוצקים אחת ביום של פרי או מרק בהמשך נותנים שתי ארוחות וכן הלאה. לרוב בין ארוחת מוצקים אחת לשניה נותנים ארוחת חלב. חשוב להקפיד על מרווחים של 2.5 עד 4 שעות בין הארוחות. מעבר למוצקים יכול לשנות את מרקם היציאות.
בנוסף, מגיל חצי שנה, עם המעבר למזון מוצק, זה הזמן להתחיל ליצור הרגלי אכילה. רצוי לתת את המרק/פירות וכו' כל יום באותה השעה, כדי להרגיל לשעת ארוחה. רצוי לצרף את התינוק לארוחות משפחתיות, ולתת לו לאכול בעצמו (כשניתן) בידיים או באמצעות כף פלסטיק.
לגבי התחלת מזונות שונים - כפי שתראי בתדריך להזנת התינוק של משרד הבריאות - לאור ההנחיות החדשות המזונות היחידים שיש להמתין עם החשיפה אליהם הם מוצרי חלב ודבש. כל היתר כבר אפשר להתחיל.
בהצלחה!
&nbsp
 
למעלה