התייעצות לגבי תוספות מזון..

kaplanita

New member
התייעצות לגבי תוספות מזון..

מראש סליחה על האורך.... בני בן ה-6 חודשים התחיל לפני שבוע עם הירקות. בטיפת חלב הנחו אותי להתחיל עם הירקות (אמרו לי שאין צורך להפריד ואפשר לתת את כולם יחד לגבי הכתומים המליצו לא יואת משנים בכל מרק) ביום הראשון לתת לו 2 כפות (30CC בערך) וככה להכפיל כל יום עד מנה של 180CC - כמה שאלות: 1. האם מודדים מנה של ירקות ??!! או צריך לתת לו עד שיפסיק ? 2. הגענו למנה של 180CC אבל הקטן המשיך להתלונן והיה רעב אז השלמנו לו עם חלב שאוב (בערך 100CC), ורק אחר כך הוא נרגע. כדי לא להעמיס עליו היום הוא מקבל בערך 150-120CC ירקות ועוד 100-120CC חלב- נראה לי שמשהו כאן לא בסדר- האם מנת ירקות לא אמורה להשביע ?? או רק לאחר שנוסיף עוף זה ישפיע? 3. לגבי פירות - התחלנו לתת לו קצת בננה (אתמול רבע היום חצי בננה), - מה זה מנת פירות שאמורנ להחליף מנת חלב ?? האם בננה זה מספיק ? תפוח ? בננה ותפוח יחד ? אני מתנצלת על כל השאלות אבל לצערי הרב בטיפת חלב לא קיבלתי מענה הולם לשאלות ואמנם עברתי לירקות ופירות אבל אני משאירה מנות חלב שלמות כל יום למטפלת.
תודה מראש על התשומת לב,
 
בהתחלה הם אכן משלימים את הארוחה

עם תוספת של הנקה או תמ"ל. ככל שהכמויות גדלות הצורך בהשלמה יורד עד שהוא נעלם (ולפעמים זה לוקח זמן). אגב, מוזר לי שאמרו לכם שאפשר להתחיל עם כל הירקות יחד, ומה עם אלרגיות?
 

kaplanita

New member
אלרגיות לירקות

נאמר לי שלירקות אין כ"כ תופעות אלרגיות ולכן אין בעיה להכין מרק ממספר סוגי ירקות יחד. אבל פירות צריך להפריד. מה לגבי הכמות ? לתת לו עד שיפסיק או להגביל אותו ?
 

טליאור

New member
לא מדוייק

לכל חומר בטבע יש אלרגייה ובירקות יש הרבה פעמים רגישויות שקשורות במינונים. לגיסתי למשל, חצי עגבנייה ביום זה בסדר, אבל יותר עושה פריחה. רועי אלרגי לדלעת למשל. אפשר להכין מרק מכמה סוגים אבל כדאי לעקוב ואם משהו לא תקין אז לסנן את החשודים.
 

אביטלתל

New member
ירקות ופירות אינם משביעים במיוחד

אין להם ערך קלורי גדול במיוחד הם פשוט מהווים פתיחה טובה וטבעית למוצקים לגבי המדידות - תקחי הכל בערבון מוגבל גם את כמות המזון שאת אוכלת את לא מודדת להתחיל עם שתי כפיות זה רעיון טוב ממשיכים הלאה ככל שהוא רוצה ומראה נכונות ואם הוא צריך השלמה של חלב אז הוא יודע מה הוא צריך בטיפת חלב לא נתנו לך מענה הולם כי אין נוסחא של ממש לדברים האלה כל תינוק אוכל בצורה שונה
 

GAL L1

New member
מנה ירקות וגם פירות

בסביבות 150-200 CC זה ארוחה מחליפה הנקה. מומלץ לא לטת אחרי ארוחה של מוצקים בקבוק או הנקה לטת מים כדי שלא יהיה צמא. אם עדיין רעה בהחלט ניתן לטת עוד מהמרק, אולי עוד כפית או שתץיים והוא יהיה מרוצה. במידה ואת נותנת בקבוק חלב לאחר ארוחה קשה יותר לילד ללמוד שמוצקים זה גם ארוחה, המטרה שלאט לאט המוצקים יחליפו את כל ההנקות או בקבוקים
 

גילור

New member
שלי אוכל מדי יום מנת ירקות ועוף

של 500CC. כן. לא טעיתי. 500CC. זו ממש מנה של מבוגר והוא רק בן 8 חודשים (עוד לא). אבל מה? זה משביע אותו ל- 4 שעות לפחות וזה בריא ומזין. אז למה לא?
 

טלוי

New member
מ../images/Emo207.gif על התגובה של גילור

גם לענת אוכלת הרבה במיוחד ארוחת צהרים אך מה עם ארוחות בוקר וערב? ברצוני לדעת מה נתנת לתינוק שלך?
 

גילור

New member
אז ככה. סדר היום שלנו מבחינת אוכל

נראה כך: כשמתעורר (סביבות 6:00) בקבוק של 180CC סימילאק. בסביבות 9:30-10:00, מנה יפה של פירות (3-4 פירות) בסביבות 13:00 מנת מרק ירקות עם עוף/הודו. 17:00 בערך בקבוק סימילאק (180CC). לרוב בקושי מסיים חצי. 19:00 דייסת שיבולת שועל או דגנים מעורבים. גם כאן בד"כ לא מסיים את כל ה- 180CC.
 
למעלה