התייעצות לגבי הערכות משקל

o f r i k

New member
התייעצות לגבי הערכות משקל

היום (שבוע 34+0) הלכתי למעקב גדילה במכון אולטראסונד שרופאת קופ"ח שולחת אותי אליו והטכנאית המליצה לי ללכת לרופאה בגלל פער גדול במשקלים - במעקב גדילה התברר ש: עוברית 1 שוקלת 2196 עוברית 2 שוקלת 1900 במעקב הקודם שנערך בשבוע 30+0 עוברית 1 שקלה 1216 עוברית 2 שקלה 1358 נראה לי לא הגיוני שעוברית 1 עלתה במשקל קילו שלם בארבעה שבועות ולעומת זאת אחותה (שהיתה מלאה יותר) עלתה 550 גר' בקירוב. בנוסף - לפני שבועיים הייתי אצל רופא פרטי (פרופ' סיון ) והערכת משקל שלו היתה: עוברית 1 שוקלת 1680 עוברית 2 שוקלת 1740 מה קורה פה????? יש פה חוסר התאמה רציני.
 

daldan

New member
באמת נשמע תמוה

באמת שהכי טוב לבצע את המעקב באופן שוטף אצל אותו רופא באותו מכשיר. אל תשכחי שקיימת סטייה בהערכות ויתכן שההפרש עדיין נובע מהסטייה הזו. אגב הרופא שלי אמר לי שבשבועות האלה כבר ממש קשה להעריך אותם בצורה מדויקת, בגלל הצפיפות. אגב אותי הוא שלח לפני שבועיים וחצי להערכת משקל נוספת בקופה (אני אצלו כל שבועיים להערכה בקליניקה הפרטית), אין אצלי הפרשים אבל אני די בטוחה שהרופאה התבלבלה ומדדה פעמיים את אותו הראש (ניסיתי להסביר לה את זה אבל היא לא הסכימה איתי - אח"כ אצל הרופא שלי שראיתי את המצגים הבנתי שהיא בטוח התבלבלה)
 

ochenta

New member
חשוב למדוד תמיד אצל אותו אדם ובאותו מכשיר

ועדיין יש סטיות. לי מדדו את צוואר הרחם (שהוא הרבה יותר קל למדידה מהערכת משקל) ויצא במדידה הראשונה 4.1 ובמדידה השניה, כעבור חודשיים, 4.5 ! וזה לא ממש יכול להתארך נכון? וזה היה באותו מכשיר ואצל אותו רופא (אחירון!) אני מציעה לך לא להתרגש ופשוט לחזור לאותו רופא שבדק לך בפעם הקודמת. ההפרש עצמו לא כ"כ גדול, מה שמדאיג זה רק האפשרות שעוברית אחת לא מתפתחת מספיק ואז יש טעם לבדוק את זרימת הדם בשיליה. סביר להניח שהכל יהיה בסדר גמור.
 
למעלה