התייעצות בנוגע להגירה עתידית של הבן וחברתו - זהירות, ארוך.

Kender00

New member
חתונה בחו״ל לא תפשט במקרה שרוצים להתחרט בעתיד אם הם עדין

יגור בישראל...
היות ובשביל להתגרש בחו״ל אחד מהם חייב להיות תושב של אותו מקום (בניגוד לחתונה) אז הם יהיו חייבים להתגרש בישראל (אם הם יהיו בישראל) ומה לעשות שזה יהיה חייב דרך הרבנות (אם שניהם מוגדרים כיהודים ברבנות אז זה גירושים כמו כל גירושים של שני יהודים)
&nbsp
לגבי תושבה לפוסט המקורי אז זאת על באמת בעיה, וכמובן שאין תשובה טובה, לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות ולי אישית אין תשובה טובה
 

iris mom of two

New member
כאמא לילדים בגיל המדובר

הרחוקים מרחק מזרח ומערב מחתונה, אני לא הייתי ממהרת להתחתן. הם מאד צעירים.
&nbsp
בתחום העניין שלה קל מאד להגיע ללמודים לדוקטורט במסלול ישיר, במיוחד אם היא תלמידה מצטיינת. הייתי כן עושה ברורים כבר עכשיו ולא מסתמכת על מה שאני כותבת
. בתחום העניין שלה גם, למיטב ידיעתי עדיף ללמוד לדוקטורט. זה גם מסלול בו מקבלים מלגת מחיה אוטומטית.
 

doronf65

New member
שני הסנט שלי

קודם כל, צריך להפריד בין טיפים בנושא הגירה (שלשם כך התכנסנו), וטיפים של חיים (את אלה את בטח יודעת למצוא בקלות במקומות אחרים
)
&nbsp
הגירה: ברור שאופציית החתונה עדיפה. גם מבחינה רגשית, לוחות זמנים, איכות חיים ותהליך חלק ונוח עם גמישות עבודה... וגם כספית.
&nbsp
חיים: בואי נגיד ששניהם מבוגרים ב- 5 שנים: רוב הספקות כבר נעלמים, נכון? אז מדובר בשיקול, אבל לא מכריע.
מבחינתי, חתונה היא עדיין חברות עד השלב של הילדים. זה הדבר היחיד שאינו רוורסבילי כי אם מתגרשים בלי ילדים זה כמו זוג חברים שנפרד, וזהו. אפשר להמשיך הלאה ולא להתראות לעולם. אפילו אם יש רכוש משותף - אז נפרדת משותף עסקי. you can move on.
&nbsp
אם הייתי מייעץ לבני - (ואני שם את הכסף שלי עכשו איפה שהפה שלי נמצא... כי דיברתי איתו על זה לפני שבוע! יש לו חברה בארץ, הוא אזרח, ומשתחרר מהסדיר בקיץ...) הייתי אומר לו (ואמרתי...) שאם הוא רציני איתה ויש התאמה בניהם - אז לעשות את מהלך החתונה. הדבר היחיד שבאמת צריך לעשות אותו בזהירות הוא הילדים... לא החתונה
 

Kender00

New member
חתונה בישראל זה יותר מסובך מרק חברות ואינו שקול...

היו ובישראל אין חתונה אזרחית וגירושין זה לפי הדת אז זה לא שקול לגירושין במדינה מתוקנת
ובכל נושא שמעורב נושא רגש לא תמיד ההיגיון עובד במקרה קיצון... כמובן שילדים מסבכים את זה, אבל גם ללא ילדים לפעמים אנשים מבצעים דברים שהם לא לפי ההגיון הבריא...
&nbsp
היות וגירושין בישראל (אם שניהם יהודים) זה לא דבר פשוט (כל נושא הגט) אם צד אחד מרגיש פגוע ומתחיל להתנהג לא לפי הגיון בריא זה יכול לדפוק לצד השני את החיים...
&nbsp
&nbsp
 

KallaGLP

New member
למעט ההסתייגות של קנדר, אני מסכימה כעקרון.

מצד שני, אני עברתי גירושין ואפילו ביוזמתי ועדיין זה מאוד לא כיף, בלשון המעטה. הייתי מקווה שהבן שלי לא יצטרך לחוות את זה. אבל בכל מקרה אין ערובות נגד זה, זה עלול לקרות לכל זוג ובכל מצב. אני מכירה זוגות שהיו יחד זמן רב לפני החתונה והתגרשו, וכאלה שהתחתנו מהר ובגיל מוקדם וחיים באושר עד עצם היום הזה. במידה רבה זה עניין של מזל.
 

Alon546

New member
סליחה, אבל...

ממש מצאתי את עצמי משפשף עיניי בתדהמה למראה ההודעה שלך.
חתונה? כשהיא בת 21 והוא בן 23? לרגע התבלבלתי וחשבתי שחזרתי 30-40 שנה אחורה...
לא הייתי מעלה את זה בכלל כאופציה לו זה היה בן (או בת) שלי.
בשביל מה? בשביל גרין קארד? כשהם יעברו (אולי) רק עוד 4 שנים?
אם זה היה ילד שלי הייתי מוריד אותו מהר מהר מהרעיון. אני ממש נגד חתונה בגיל כל כך צעיר ולא הייתי רוצה את זה לאף אחד מילדיי, ולא משנה כמה מדהים/ה החתן/כלה המיועדים.

אנחנו מדברים כאן על זוג שהכיר בגיל 19 ו-21. תעשי סקר זריז בין מכרייך כמה מהם עם בן הזוג שלהם מאותו הגיל (אשתי אגב כן איתי מגיל 20 שלה, אני קצת יותר מבוגר ממנה. אבל ברור לי שזו באמת לא אינדיקציה לכלום).
אני גם לא מקבל את הטיעון של "יש זוגות שמכירים בגיל יותר מאוחר והרבה שנים ומתגרשים, לעומת זוגות שהתחתנו בגיל 18 והם חיים באושר ועושר עם עשרת נכדיהם". זה לא טיעון תקף בעיניי. נכון שיש לכאן ולכאן, אבל בסופו של דבר, בהכללה, להתחתן בגיל צעיר כל כך זו טעות ענקית בעיניי. וכבר הייתי עד לכמה סיפורים טרגיים כאלה.
גירושים זה לא פיקניק, במיוחד לאישה. אני מתקשה להבין את גישת ה"מקסימום הם יתגרשו" שעלתה כאן מכמה מההודעות. אם היא תרצה לחזור לישראל היא בהחלט תצטרך להתגרש ברבנות, ובתור "גרושה" יש לה סטטוס אחר מאשר "רווקה". שוב, ממש לא משהו שהייתי רוצה בשביל הבת שלי.

בעיניי כל עניין הגרין קארד לא צריך להיות שום שיקול לכלום. זו לא סיבה להתחתן, ולא משנה כמה הם מאוהבים. ובטח שלא 4 שנים לפני שזה באמת רלוונטי. בנסיבות אחרות היית רוצה שהם יתחתנו כל כך צעירים?
אם היא רוצה - שתעבור ללמוד בארה"ב, או לפחות שתהיה כאן תקופה ארוכה יחד איתו ושאז יעשו חושבים. חסרים זוגות ותיקים, נשואים עם ילדים, שעוברים לארה"ב ומגלים שזה לא מה שהם חשבו וחוזרים לארץ?
שיראו בכלל איפה הם עומדים עוד כמה שנים (כי אנשים משתנים, נסיבות משתנות, שאיפות מהחיים משתנות), אם בכלל מתאים להם לחיות בארה"ב, ואם בכלל עדיין טוב להם יחד.
להתחתן במצב כזה, בגיל כל כך צעיר ואחרי כל כך מעט זמן (כן, שנתיים זה מעט מאוד זמן) - זו טעות בעיניי ולא הייתי בכלל מעלה את האופציה הזו לילד/ה שלי.

אגב, אני מכיר שני זוגות שהתחתנו בגילאים דומים כדי לגור ביחד במעונות. שני הזוגות נשבעו שהמעונות לא היו הסיבה לחתונה, שהם מתחתנים כי "זה זה" והם מאוהבים ורוצים לחיות יחד לנצח, אז למה לחכות? נחשי מה קרה לשני הזוגות? וזה רק שני זוגות שאני מכיר אישית ומקרוב, אני בטוח שיש עוד כמה גאונים כאלה...

נכון, הם ילדים גדולים, ואם יחליטו (בטמטומם, סליחה...) להתחתן עכשיו בשביל שעוד 4 שנים היא אולי תעבור לארה"ב עם גרין קארד - לא באמת תוכלי לעשות כלום. אבל זה לא אומר שצריך לעודד אותם לזה.
כמו שאמרתי, אם זה היה ילד שלי הייתי עושה כל שביכולתי להסביר לו כמה זו טעות ולהוריד אותו מהר מהרעיון הזה.

אני לא אאחל לך "מזל טוב"
כי אני באמת מקווה בשבילך שזה לא יקרה.
 

KallaGLP

New member
אבל

אף אחד עוד לא מתחתן, זו התייעצות ראשונית ותאורטית לחלוטין, שנועדה לברר את העובדות היבשות, אז אין צורך להתרגש כל כך. בכל מקרה לא מדובר במחר ועוד יש להם זמן לחשוב בצורה שקולה מה הם רוצים לעשות. אנחנו בטח לא נגיד להם מה לעשות, אני מכירה את בני מספיק טוב בשביל לדעת שהוא יקבל החלטה שקולה ובוגרת שמתאימה לו, והיא בוודאי לא תהיה מבוססת רק על מחשבות עתידיות על הגירה. מהיכרותי עם בני, הוא בחיים לא יעשה שום דבר פזיז רק משיקולי תועלת עתידית ובלי שהוא משוכנע לגמרי שזה מה שבאמת נכון עבורו. אם יש מישהו שאני מאוד סומכת על שיקול דעתו זה הוא, כי הוא בדיוק כמו אבא שלו (ושונה לגמרי מצעירים רבים בגילו וגם מהאחים שלו מבחינה זו).
אגב, אני מאוד שמחה שבעלי ברוב "טמטומו" החליט שהוא רוצה להתחתן איתי כשהיה בן 21 (ואני אמנם הייתי יותר מבוגרת, אך לא בהרבה), כי אחרי 24 שנה זה הקשר בינינו זה הדבר החשוב ביותר בחיינו. זה לא אומר שגם בני יחליט להתחתן בגיל צעיר, אך אני בהחלט מאמינה שכל החלטה שהוא יקבל תהיה החלטה בוגרת, בשלה ונכונה עבורו.
אז אישית, למען האמת, אני לא מצליחה לראות את הדרמה הגדולה ולא רואה צורך ליצור כזאת. אנחנו רק אוספים עבורו את הנתונים על פי בקשתו, ולא נתערב בחייו לכאן או לכאן, וסומכים עליו שיקבל את ההחלטה הנכונה עבורו.
 

KallaGLP

New member
ואגב, צריך מאוד להיזהר מלקבוע לילדים מה לעשות.

הוריו של בעלי ניסו לאסור עליו להתחתן (בדרכים מאוד לא סימפטיות) והדבר היחיד שיצא מזה שהוא לא היה בקשר איתם במשך עשור והם לא זכו להכיר את נכדם הבכור עד שהיה כבר ילד ממש גדול. וגם כיום הקשר ביניהם הוא ממש לא כמו שהיה לפני הפרשה או כמו שרצוי שיראה קשר בין הורים לילדים, וכבר אף פעם לא יהיה, כי הסיפור הזה חשף מבחינתו של בעלי צדדים בהוריו שמאוד אכזבו אותו והכאיבו לו. סיפור ארוך ולא ניכנס לפרטים, אך טוב לא יצא להם מניסיון ההתערבות הבוטה שלהם.
 

Alon546

New member
איפה ראית שאמרתי לקבוע משהו לילדים?

להיפך, אפילו הדגשתי שאם יחליטו להתחתן לא תוכלי לעשות כלום לגבי זה (וכמובן שבמקרה כזה אני לחלוטין נגד כל מיני צעדים מטופשים שלא מועילים לאף אחד כמו חלילה לנתק קשר! מאיפה הבאת את זה? זו לחלוטין לא הייתה כוונתי!).
אבל זה לא אומר שצריך לעודד את זה או להמליץ על זה כפתרון מועדף. ומההודעה שלך בהחלט נראה שזה הפתרון המועדף בעינייך. כי ללמוד כאן זה יקר ויש לך עוד 3 ילדים (לא הבנתי מה הקשר.... יש לה הורים, לא? סטודנטית בת 24-25 בהחלט מצופה שהוריה ישלמו על הלימודים שלה, ובטח שלא ההורים של בן זוגה או אפילו ההורים של בעלה...), ואולי היא לא תתקבל, ואולי זה יעכב לה את הגרין קארד (אז? אם היא כאן על סטטוס חוקי, מה הבעיה? אז שיתעכב הגרין קארד. אם הם מתכננים להישאר כאן אז עוד שנה אפילו לכאן או לכאן לא ממש משנה, ואם לא ישארו כאן אז זה לא משנה גם ככה, כי גם ככה היא לא תקבל אזרחות).
בקיצור, מודה שאני לא מבין את הטענות שהבאת.

שיחכו כמה שנים, מה הלחץ? בואי נראה בכלל אם עדיין יהיו ביחד. אם כן, שיחליטו אם הם בכלל רוצים לחיות בארה"ב (יש לי חברים שבדקו איתם אם יהיו מעוניינים ברילוקיישן והאישה שבתאוריה אמרה שכן, כשזה הפך למשהו קונקרטי והיא הבינה מה היא מפסידה החליטה שלא מתאים לה. יכול להיות שעוד 4 שנים גם לכלה המיועדת זה כבר לא יתאים מסיבות כאלה ואחרות. אל תשכחי שלבנך יש משפחה מדרגה ראשונה בארה"ב, לה לא...).
יש לה עוד דרכים להגיע לארה"ב, היא יכולה ללמוד כאן, או כן - גם להתחתן. אבל להתחתן הם יכולים גם עוד 4 שנים, בארה"ב, ולהוציא לה גרין קארד מכאן. אז מה הלחץ? תעודדי את הבן שלך להתחתן כדי לחסוך לה כמה חודשים של המתנה? או כי את לא יודעת מה יהיו חוקי ההגירה אז (שוב, טענה קצת מוזרה בעיניי. מה חוקי ההגירה יהיו את לא יודעת, אבל איך יראה הקשר ביניהם עוד כמה שנים, בתקופה שאנשים הכי מתעצבים ומתפתחים בעיניי, זה לגמרי ברור בעינייך... קצת מתקשה להבין אותך, מודה...).

וכן, בעיניי להתחתן בגיל 21 זו טעות, ולא משנה כמה תנפנפו בסיפורי הצלחה או כשלון של אנשים מבוגרים יותר "שברחו אחרי חודש" (נשבע שאני לא מכיר כאלה, בשום גיל). כמו שאמרתי, יש לכאן ולכאן, ותמיד יהיו. לא מתווכח על זה. אבל בהכללה - זו טעות בעיניי.
אני את אשתי הכרתי בגיל קצת יותר מבוגר, אבל היא הייתה בת 20. לא התחתנו אחרי שנה וגם לא אחרי שנתיים. חיינו ביחד כמו זוג נשוי לכל דבר ועניין וזה היה מספיק טוב לנו. למה צריך למהר להתחתן?
גם אל תשכחי שאת ובעלך חייתם בזמן קצת אחר. הנורמות החברתיות היו אחרות. את לא יכולה להתעלם מזה.
גם ההורים שלי התחתנו כשאמא שלי הייתה בת 21. סבתא שלי התחתנה בגיל 18.
איך זה רלוונטי למשהו היום?

אני לא מתכוון להשמע תוקפני, וסליחה אם זה יוצא ככה.
נכון שיש את הבחור החמוד מתחתיי שמספר כמה טוב לו עם אשתו ואני מאמין לו ומאחל להם שיהיה להם רק טוב בהמשך. ויכול להיות שמחר בנך יתחתן ועוד 20 שנה יגיד איזו החלטה נכונה זו הייתה.
יכול להיות. הכל יכול להיות.
אבל בעיניי להתחתן בגיל כל כך צעיר זה באמת לא חכם.
לפני 40 שנה לא הייתה ברירה. גם לחבר'ה דתיים (גם בגילי) שהכרתי במקום העבודה לא הייתה ברירה. רוצים לחיות ביחד - האופציה היחידה זה להתחתן.
היום זה לא המצב, ואין שום בעיה לחיות יחד בלי חתונה. אז למה צריך למהר להתחתן? כדי "מקסימום להתגרש", כאילו זה תענוג כזה גדול? (ואני בכלל לא נכנס כאן למה זה אומר גירושין ברבנות בישראל אם צד אחד מחליט להיות מניאק).

אני רואה כאן תועלת מאוד קטנה בחתונה במצב כזה, לעומת הרבה "להפסיד". תתארי לך מצב שהם באמת מתחתנים מחר, ועוד שנתיים בנך מבין שאולי האהבה נגמרה, אולי הם קצת השתנו וכבר לא כל כך מתאימים, ואולי היה עדיף להפריד כוחות, לפחות זמנית. אבל זה כבר אומר גירושים, והחיים שלהם כבר מתוכננים 5 שנים קדימה הרי (לעבור לארה"ב, תואר שני בארה"ב, אולי כבר המשפחה שלו (=אתם) סידרה לו דירה, וכו').
אלה דברים שמשפיעים מנטלית, גם אם להכל יש פתרונות (כמובן). אבל זה משפיע מבחינת התפיסה. לא הייתי רוצה שזה יהיה שיקול למשהו אצל הילדים שלי. הם לא צריכים את כל המחשבות והשיקולים האלו בגיל הזה, כי זה בהחלט משפיע ועלול להוביל להחלטות שבמצב אחר לא היו מתקבלות אולי.

רוצים להתחתן, אפילו בגיל 20, כמו הבחור מתחתיי? אביע את דעתי (ודעתי היא שזו טעות) אבל אעמוד מאחוריהם. ירצו להתחתן - אתמוך ואעזור כמיטב יכולתי. חלילה לא אנתק קשר! עדיין לא מבין מאיפה הבאת את זה...
אבל בטח שלא אעודד לזה בעצמי, ובטח ובטח שלא אם השיקול העיקרי (גם אם לא היחיד) הוא לא "אנחנו מאוהבים ורוצים לחיות יחד" (שזה נאיבי בטירוף, אבל ניחא), אלא "שיקולי הגירה אופציונלית עוד 4 שנים".

שוב, סליחה אם זה נקרא תוקפני, אני לא יכול להעביר טון בכתב... באמת שאין כאן כוונה לתקוף חלילה.
 

KallaGLP

New member
רגע, רגע, רגע... כתבתי במפורש שאי לא מביעה דעה אישית

ולא מייעצת לכאן או לכאן, אלא רק מחפשת מידע עובדתי מבחינת הבן. מה שאני כותבת נכתב מטעמו. אילו הייתי מאמינה שהם צריכים להתחתן, לא הייתי טורחת לכתוב פה, אלא פשוט מייעצת להם להתחתן, אבל זה לא המצב.
בלי קשר, אתה מתבסס כאן על הנחות בלי שיהיה לך שום מידע, כמו למשל שההורים שלה יכולים לממן לה תואר שני בארה"ב. לא לכולם יש אפשרות כזאת, גם אם יש רצון טוב. ואגב, הבחורה עצמה מסרבת נכון להיום לקחת ולו גרוש מהצד שלנו, מתעקשת לשלם על הכל לבד, ככה שהשאלות האלה בשלב הזה היפותטיות לגמרי ובאמת שאין כל כך מה להתרגש.
אלה בסך הכל שאלות גישוש ואתה מגיב בכזו עוצמה כאילו מישהו כבר רץ מחר לרבנות, או בכלל קיבל איזושהי החלטה בכיוון.
כתבתי במפורש: אין לי כוונה לעודד אף אחד להתחתן ואין לי כוונה לשכנע אף אחד לא להתחתן. אני לא מתכוונת להתערב בזה. בכללי דעותיי וניסיון החיים שלי בדבר נישואים בגיל צעיר אינן תואמות את שלך (מה לעשות, זכותי לחשוב אחרת) ולא ראיתי שום סטטיסטיקה על כך שנישואים בגיל מוקדם מתפרקים משמעותית יותר מאשר נישואים בגיל מאוחר. אני לא בעד או נגד, אלא פשוט חושבת שגיל רק פרמטר אחד מיני רבים וכל מקרה הוא אינדיבידואלי ותלוי באנשים עצמם ובנסיבותיהם. ולכן אני לא רואה בזה בהכרח משהו רע, אך אין לי כל כוונה לעודד את זה. אם זה יקרה זה צריך לבוא מהם בלבד, כי זה מה שהם באמת רוצים.
ואגב - מה שכתבת על הדור שלי לא נכון. גרתי עם בעלי לפני הנישואים (והוא גם לא היה היחיד שגרתי איתו בלי להיות נשואה) ובתקופה שלי זה כבר היה לגמרי מקובל בחוגים החילוניים בארץ. לאף אחד לא הייתה שום בעיה עם זה ורבים מחבריי כבר גרו עם בני זוג שאחר כך התחתנו איתם או שלא.
אני לא חושבת שאתה מתכוון להיות תוקפני אבל בהחלט יש לי תחושה שאתה משום מה לוקח את העניין הזה קצת יותר מדי ללב (ובדרך גם מייחס לי כוונות שאין לי), כאילו שזה נוגע לך אישית, וחבל, כי אין באמת סיבה לקחת את זה כל כך קשה. עוד לא קרה כלום ולא בטוח אם ומתי בכלל יקרה, אז נראה לי שאפשר להירגע ולשחרר קצת בינתיים.
 

KallaGLP

New member
ואגב - גם לגבי ניתוק הקשר לא הבנת נכון או אולי לא הבהרתי

את עצמי טוב. לא ההורים שלו ניתקו את הקשר, אלא בעלי ניתק את הקשר איתם מיוזמתו ולא היה מוכן לדבר איתם במשך עשור, כי בוא רק נגיד שהם התנהגו בפרשה בצורה שלא הייתה מקובלת עליו, לא מבחינה מוסרית ולא משום בחינה אחרת. ממש לא חשבתי ולא טענתי שאתה מציע להורים לנתק קשר עם הילדים בגלל חתונה, אלא התכוונתי להגיד שההורים עלולים לשלם מחיר כבד אם הילדים מרגישים שמתערבים להם בצורה בוטה בחיים.
 

KallaGLP

New member
ועוד משהו.

ההודעה שלך ארוכה ולכן לוקח זמן להתייחס לכל מה שכתבת.
אין לנו שום כוונה "לסדר" לאף אחד דירה (ובכך - אתה כנראה רומז - לפתות אותם להתחתן ולעבור לכאן). לא משנה מתי ובאיזה סטטוס יגיעו - יש לנו יחידת אורחים בבית והם יתכבדו ויגורו בה (אם אכן יחליטו לבוא) עד שיבחרו בעצמם עבור עצמם איפה הם רוצים לגור, אם בכלל. אין לנו שום כוונה לקבל החלטות עבורם ובטח ובטח שלא למשוך אותם לפה בכל מיני הצעות מפתות. הם אלה שמביעים רצון להגיע לכאן יחד ושואלים איך ניתן לעשות זאת, ואנחנו כמובן נשמח לראות אותם פה ולסייע במידת הצורך, אך זה לגמרי ההחלטה שלהם והרצון שלהם ובכל מקרה אין שום כוונה להכין משהו מראש.
עוד הערה בעניין הסיבות לחתונה פוטנציאלית. אתה כתבת שהסיבה העיקרית במקרה הזה היא לא "אנחנו מאוהבים ורוצים לחיות ביחד". אבל להזכירך - הם כבר מאוהבים וכבר חיים ביחד, כלומר החלק הזה הוא מובן מאליו. אם לא היו להם כוונות רציניות לעתיד משותף מלכתחילה ובלי קשר להגירה, בכלל לא היה מתקיים השרשור הזה.
 

iris mom of two

New member
קאלה

תעזבי.
&nbsp
את לא צריכה להסביר את עצמך. זה די היה מובן!
&nbsp
כמו שאמרתי קודם, אני לא ממש בעד חתונות בגיל צעיר. אבל אם זה מה שהם רוצים וזה מה שמתאים להם, אז מה טוב. בדרך כלל אלו שמצאו את עצמם בגיל צעיר והתחתנו, וגדלו ביחד דווקא כן טוב להם.
 

KallaGLP

New member
תודה.

גם אני חשבתי שזה היה מובן, אך כנראה שלא לכולם.
 

Alon546

New member
את מכניסה לי מילים לפה, וחבל

לא אמרתי שתסדרו להם דירה כדי לפתות אותם. שוב, את מכניסה לי מילים לפה.
אמרתי שאם עוד שנתיים הוא יחליט להיפרד מחברה שלו (שאת כבר רואה בתור הכלה העתידית שלך, ממה שאני רואה מההודעות שלך, ללא שום התחשבות בכך שמדובר בחבר'ה מאוד צעירים שזה כנראה קשר רציני ראשון שלהם. אבל תחשבי מה שאת רוצה, בן שלך ולא שלי), אז כן - לעובדה שיהיו אולי נשואים ולכן יצטרכו להתגרש, וכל החיים שלהם מתוכננים כבר 5 שנים קדימה, כולל גם אולי תכניות לתואר שני בארה"ב, מקום לחיות בו כנראה, משפחה שהחליטה שהם יחיו ביחד לנצח - אז כן, יש לזה השלכות על החלטות עתידיות.

אני לא רוצה את זה לבנים שלי או לבת שלי (שהם עוד קטנים כרגע). אני רוצה שבגיל 25 (נגיד), אם הבן שלי ירצה להיפרד מהחברה שלו, מי שלא תהיה, הוא יוכל לעשות את זה מבלי לחשוב שזה אומר בעצם להתגרש (ויהיה לו כתוב בתעודת זהות "גרוש". במקרה של נשים זה אפילו יותר בעייתי במדינת ישראל, כמו שאת יודעת), ומבלי שהוא חלילה ירגיש שהוא מאכזב אותנו כי כבר תכננו להם את כל החיים, ועזרנו לה לקבל גרין קארד, ועזרנו לה להתקבל ללימודים, וסידרנו להם מקום לגור בו. ולא כי אתם מנסים "לפתות" מישהו, אלא כי אתם הורים וכמובן שתעזרו בכל זה. ה"לסדר להם דירה" זה עוד דוגמא למשהו שמתוכנן להם בחיים 5 שנים קדימה, מן הסתם לא הדבר העיקרי.

אם בעינייך אין לדברים האלה השפעה - את טועה. אבל בכיף, תחשבי מה שבא לך.
אם בעינייך חתונה עכשיו היא האופציה המועדפת לכך שהכלה העתידית שלך תגיע לארה"ב עוד 4 שנים (אם בכלל יהיו עדיין ביחד ואם בכלל ירצו להגיע לארה"ב) - אז שיהיה לך בכיף. בעיניי זו צריכה להיות האופציה האחרונה, אבל שוב - לא ילד שלי, אז מה אכפת לי.
בעיניי חתונה יכולה לקרות גם עוד 4 שנים שלמות, אם יחליטו שזה מה שמתאים להם, כשהם כבר סגורים יותר על עצמם ועל הקשר ביניהם ומחליטים שבכלל מתאים להם לעבור לארה"ב. גם אז היא תקבל גרין קארד (אה, שכחתי. אולי חוקי ההגירה ישתנו עד אז. אולי. ואולי העולם יחרב וכולנו נמות. גם אולי).

ועוד הערה לגבי העוד הערה שלך: "אבל להזכירך - הם כבר מאוהבים וכבר חיים ביחד, כלומר החלק הזה הוא מובן מאליו".
לא, הוא לא. אני מרגיש שאני מדבר עם הקיר...
הם מאוהבים וחיים ביחד כמו לא יודע כמה זוגות אחרים בגילם - מעולה. שיהיה להם בכיף.
אבל כמו הרבה זוגות אחרים בגילם, הם לא מחליטים להתחתן עכשיו, נכון? וכנראה שכמו כמעט כל זוג חילוני אחר בגילם, הם גם לא היו מעלים את זה על דעתם אם לא היה את עניין המעבר האופציונלי (אולי) עוד 4 שנים (אולי). אז אם הם יתחתנו מחר, רוב הסיכויים שזה לא יהיה בגלל שהם נורא מאוהבים ודחוף להם להתחתן עכשיו (כי הם לא דתיים ואנחנו לא ב-1950 אז הם פשוט יכולים לגור ביחד כמו כולם), אלא בגלל ענייני הגירה, נכון?
אבל סבבה, אם יתחתנו מחר תגידי לעצמך שזה בגלל שהיו מאוהבים (הרי גרו ביחד, מה, לא?) ולא בגלל שלבן שלך יש גרין קארד. בכיף.

כבר בהודעה הראשונה שלך הסברת למה האופציה השניה (לימודים) היא מסובכת ובעייתית ומסוכנת ויקרה, ולמה בעצם האופציה הראשונה (חתונה) עדיפה. אז בכיף, תמליצי לו להתחתן ושיהיה במזל טוב

לילד שלי הייתי ממליץ משהו אחר לגמרי, אבל כל אחד ואיך שהוא רואה את הדברים.

ודי כבר עם הניתוקי קשר (מכל צד שלא יהיה). אני נגד זה וגם אמרתי שאם הבן שלי יחליט להתחתן בגיל 20 אביע את דעתי אבל אעמוד מאחוריו ואתמוך בו, כך שלא תהיה לאף אחד שום סיבה לנתק קשר.
מן הסתם הקשר שלי עם הבן שלי הרבה יותר חשוב מההחלטה שלו באיזה גיל להתחתן (גם אם זה יהיה בגיל 18, נראה לי שזה הגיל המינימלי לחתונה) או אפילו עם מי להתחתן.

לסיכום, נראה שכבר החלטת כבר בהודעה הראשונה שלך, אז אאחל לך מזל טוב כמו כולם ונסגור את הדיון
 

KallaGLP

New member
שמע, אני לא יודעת ממה נובע הקושי שלך להבין את הכתוב,

אך עייפתי מלהשקיע אנרגיה בלהסביר. אתה לא מכיר אותי או את המשפחה שלי, אך משום מה החלטת שאתה יודע בדיוק מה אני חושבת ורוצה. אתה יודע מה? לא אכפת לי, תחשוב מה שאתה רוצה, את המציאות זה הרי לא ישנה. אתה נהנה להטיף לי על בסיס תיאוריה שבעצמך פיתחת ונדמה לך שהוכחת לעצמך? אז יופי, תיהנה, מי אני שאשבור לך את המילה ואפגום בהנאתך, חלילה. בהצלחה!
 

DV Selectee

New member
איזה דיון לוהט - איך אפשר שלא להצטרף?
(נשוי בן 24)

ואו, ללא ספק חתיכת דיון נפתח כאן.

קצת על עצמי - בן 24 תכף, את אשתי הכרתי כשנה לפני שהתחתנו (כלומר, התחתנו אחרי שנה) ובינתיים אנחנו נשואים כ-4 שנים באושר (זתומרת הייתי בערך בן 20 כשהתחתנו ואשתי הייתה בת 22). לא התחתנו ממניעים של דת, אנחנו לא אנשים דתיים. אשתי לא יכלה להתחתן בארץ אז התחתנו בחו"ל (היתה חוויה נחמדה מאוד). לא היריון - אנחנו עדיין בלי ילדים. פשוט התחתנו.

אתחיל ואומר שאני לא יודע מה היה קורה אם לא הייתי נשוי לה והייתי זוכה בגרין קארד. לא יכול לחזוב שהייתי יכול לעזוב את אשתי בשביל לטוס לארהב. אני כל כך אוהב את אשתי והיא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים, בזכותה אני מתקדם כל הזמן ובזכותה אני באמת מאושר. גם אם הרבה פעמים אני צריך להיות יס-מן, תמיד זה לטובה.

בשביל לסתור את האחרים שהגיבו כאן, יש לי סיפורים טרגיים של שני מכרים שהתחתנו בגיל 25+/- אחרי זוגיות של 4-5 שנים והתגרשו אחרי חודש/חצי שנה (לא רוצה לומר ברחו מהנישואים). וסיפורים כאלה לא חסר, אלו פשוט ממקור ראשון.

כרווקים (ונערים), לא היינו אנשים של מסיבות, אולי הלכנו ל4 מסיבות סך הכל בכל התקופה הקצרה הזו. גם לא יותר מידי מערכות יחסים רציניות בעבר (מקסימום 1-2).

כשהכרתי את אשתי הייתי סוחר יומי בבורסה ואחרי שהכרתי אותה היא פרנסה אותנו בזמן שישבתי בבית ולמדתי הייטק מספרים - בזכותה הגעתי להייטק, בזכותה למדתי. לא היה לי הורים שיכולים להרשות לעצמם לממן אותי (ושלא נדבר על זה שחיינו עם ההורים בשנה הראשונה לנישואים, זה היה טרור ללמוד פיתוח תוכנה בתנאים האלו).

לא יודע לאן לחפור מכאן, אשתי הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים, גם שזה קרה בגיל צעיר וגם רק אחרי שנה של היכרות. אנשים שהיה להם יותר "פז"מ" ממני ויותר מבוגרים ממנו ברחו(האישה ברחה) עם הזנב בין הרגליים אחרי חודש.

כמו שאני לא יכול להגיד שזה מתאים לכל אחד להתחתן בגיל צעיר - אני בהכרח חושב במאה אחוז שאין שום יתרון להתחתן בגיל מאוחר יותר ו/או עם יותר שנים בזוגיות לפני החתונה.

מה שחשוב זה - אהבה, נכונות לתת ולהקריב, כוונות חיים משותפות (לאשתי אמרתי שאני לא מתכוון לעבוד עד שאגיע להייטק, היא הסכימה, כנ"ל מעבר לחו"ל), חוסר עניין בחיי הרווקות והבנה של היתרונות של זוגיות חזקה (הספר "חשוב והתעשר" של נפוליאון היל מקדיש פרק שלם הקושר הצלחה של מיליונרים לנישואים על פני רווקות), בגרות, שאפתנות, חוסר פחד, ויכולת להתמודד תחת לחץ. (עריכה: והרבה הרבה הרבה הרבה אופטימיות! לא חסר אנשים שכל מה שמעניין אותם בחיים זה להרוס חיים של אנשים אחרים).

לנו היה חסר בעיקר כסף, אבל ידענו לחיות בצניעות. כשהגענו להייטק הכל היה ורוד. אני כן יכול לראות איך מחסור בכסף לטווח ארוך יותר היה יכול לפגוע קשות באהבה שלנו.

אין נוסחת קסם אבל יש סטטיסטיקה, אני מניח שהתכונות האלה מגיעות לאנשים שונים בגילאים שונים (לכן - אני לא קושר את עניין "הצלחת הנישואים" בגיל או פז"מ זוגיות), זה עניין אינדיבידואלי.

הנושא השני שעולה על הדעת הוא לימודים - מתחתנים בגיל צעיר והלכה ההזדמנות. איך אנחנו מתכננים להתגבר על זה? מחכים עם ילדים (ובזכות הנישואים בגיל צעיר זה אפשרי) ובינתיים אני יכול לפרנס את הבית בזמן שאשתי תלמד את התואר שהיא תבחר.

בשורה התחתונה - מתגברים. החיים שלי לא היו יותר טובים בלי אשתי. באמת יכול להיות שהנישואים הציגו אתגרים שלא היו אלמלא הייתי נשוי. אבל זה שווה כל רגע.

אני יכול להעיד שבמבט לאחור לא עשינו את ההחלטה להתחתן ב100% היגיון, המון רגש היה מעורב. אבל מנקודת המבט של היום אני יכול להגיד מה הביא אותנו להחליט להתחתן (בכל זאת, אנחנו מחשיבים את עצמנו לאנשים עם הראש על הכתפיים).

אם (כאמא, כאבא, או כחבר של הבן שלך) הייתי מגלה את התכונות אופי האלה בזוגיות שלהם, לא הייתי מפחד לזרום עם עניין החתונה והייתי תומך בהחלטה כזו ולהפך.

אז אני מקור ראשון לדור Z שהתחתן בגיל צעיר אחרי זוגיות קצרה ומאושר עד הגג. אותי זה עשה הרבה יותר מאושר, ובעקבות כך גם קידם אותי בחיים. לא רואה את עצמי בלי אשתי.

זה אפשרי חברים. בהצלחה קאלה!
 
למעלה