התחליף לחזקת הגיל הרך: חזקת ההורה

angela8

New member
תבררי אצל עורכי דין,

אני בטוחה כמעט בודאות. אולי סטודנט 55 יכול לעזור.
 

אן8

New member
למה אני צריכה לברר אצל עורכי דין?

הבאתי לך ציטוט של החוק עצמו... נדמה לי גם שהיה לפני מספר שנים מקרה שפורסם בכלי התקשורת, של חזקה שניתנה לאב בנימוק שהאם קרייריסטית ועובדת שעות רבות והאב הוא מטפל דומיננטי יותר (אם כי אני לא בטוחה שדובר על ילדים מתחת לגיל 6) וסטודנט55 כבר כתב על הנושא כאן.
 

אן8

New member
וחיפוש קצר בגוגל העלה דוגמה

לפסיקה כזו (הסתכלי בפס"ד הרביעי כאן). והנה ציטוט - "התוצאה הנה כי מקום שביהמ'ש מוצא, בהסתמך על התשתית העובדתית כי טובתם של הילדים דורשת מסירת המשמורת בהם לידי אביהם, חרף גילם הרך, לא תהווה החזקה מכשול לקבלת החלטה שכזו. את השימוש בחזקה יש לעשות בעיקר באותן פרשות בהן קיים ספק של ממש אם תהא זו טובת הילדים להימסר למשמורת אמם או למשמורת אביהם. במקרים שכאלה יש להיעזר בחזקה, ולהעדיף את משמורת האם על פני משמורת האב. לעומת זאת משנוטה הכף באופן מובהק לכוון העדפת האב דווקא כמשמורן, לטובתם של הקטינים, לא יהיה זה ראוי להשתמש בחזקה באופן העלול לפגוע בעקרון העל של שמירת טובת הילדים ורווחתם"
 

aaa123

Member
במקרה הזה האם מואשמת בהתבטאויות

חסרות רסן ובמעשים הגובלים באלימות כך שלא מדובר רק על העובדה שהיא כמעט לא מקדישה זמן לילדים השאלה היא אם יש מקרים בהם האב קיבלה חזקה על הילדים למרות שלא האשימו את האם באלימות ,וכל הטענה המוכחת היתה שהאב הוא הגורם העיקרי שמטפל בילדים.
 

angela8

New member
מקרה מפורסם רק מראה לך

שהוא מאוד יוצא מהכלל. אני דיברתי על ילדים מתחת לגיל 6. ועל הסיוג. הסיוג לא מדבר על האב. אני לא משפטנית, אבל הסיוג הזה מעורפל מאוד.
 

אן8

New member
ברור שהוא יוצא מהכלל

כי מתוך כלל זוגות ההורים בארץ, רק במיעוט קטן מאוד האם היא לא המטפל העיקרי, ומתוכו רק אצל קבוצה קטנה בהרבה האב הוא המטפל שיותר דומיננטי בצורה משמעותית (ולא שווה בשווה). מתוך קבוצה זו מדובר רק על הורים שמתגרשים, ומתוכם רק המקרים שבהם האב מעונין בחזקה אך אין הסכמה בין ההורים. וכמובן רק על ילדים מתחת לגיל 6. אחרי כל התנאים האלה די ברור שמדובר בקבוצה מאוד מאוד קטנה אם בכלל קיימת של מקרים ולכן לא סביר לראות פסיקות כאלה לעיתים קרובות. עכשיו, את כתבת - "גבר שרוצה את הילדים צריך להוכיח שהאישה לא שפוייה" וזה המשפט שהגבתי אליו. הראיתי לך שעובדתית לפי החוק אין שום איזכור לכך, ביקשת שאני אברר אצל עורכי דין והראיתי לך את מה שכתוב באתר ששיך למשרד עורכי דין וכן את מה שכתב סטודנט55 - שניהם מצביעים על כך שהשיקול המרכזי הוא טובת הילד - ושהחוק נוגע למקרים בהם אין עדיפות משמעותית מבחינת טובת הילד למי מההורים, כך שאני לא מבינה מה לא ברור...
 
בלי קשר לשאלה האם צריך או לא

צריך לבטל את חזקת הגיל הרך, חבל מאד שאת מייחסת מניעים רעים לדרישת האבות בנושא הזה, כאילו כולם פועלים ללא אהבה לילדיהם וממניעים זרים.... יש אבות שאוהבים את ילדיהם ורוצים בקשר טוב איתם... לגבי אי תשלום מזונות: אם הילד אצלו האבא הרי צריך להאכיל אותו ולקנות לו כל מה שהילד צריך.
 
הקבוצה הספציפית הפועלת בעניין זה

לרובה יש סיפורים אישיים מאוד חמורים המוצגים לתקשורת באופן חד צדדי. היות ולמדתי את הסיפורים משני צידיהם הבגירים ולפחות במקרה אחד גם מצד הקטינים, אני יכולה לומר שלדעתי המוטיבציה שלהם (גם אם שכנעו את עצמם בעזרת הרטוריקה של עצמם שכך היא) לרוב אינה נקייה, שוויונית או שוקלת את טובת הילד. אין כאן התייחסות לכלל הגברים כפי שבסעיף 25 לחוק החזקה המשפטית אין התייחסות לכלל הזה, שכן הסעיף האמור מדבר על מיעוט שבמיעוט, לגביו אין הסכמה בין ההורים. אז אני מציעה להכנס לפרופורציות ולראות את האמת ואת המציאות כפי שהיא, לא להגרר לדמגוגיה של אותן קבוצות אלימות, שאני מקווה שמושב הפרלמנט האחרון עורר בהן את הרצון להניח את כלי המלחמה ולהתחיל לפעול למען טובת ילדיהם.
 
למעלה