התחליף לחזקת הגיל הרך: חזקת ההורה

Ianp

New member
כתבת את הדבר הכי חשוב לדעתי...

"אני מסכימה שטובת הילדים היא במקום ראשון, אבל יצרים כעסים ונקמות חזקים יותר" חוקים באו בדיוק על מנת לטפל ולמזער את תוצאותיהם של יצרים אפלים, כעסים ונקמות! אסור שיהיה מצב בו החוק מיקל בכך, לא על אלו ולא על אלו. האם יש צןרך להבהיר זאת עוד?
 

Ianp

New member
ועוד דיעה ללא קשר לפופולאריות...

http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/004/977.html
 

Ianp

New member
אם תקראי תגובותיהן של

רוב הנשים לכתבה של גולן, כדאי לקחת את תוכנן בחשבון...
 

טל קר

New member
אתה יודע, אני יכולה לקרוא לעצמי

ברוך, משה, דני ואליהו ולהגיב שם גם כן, וזה לא יהיה 'לקחת את רוב התגובות של גברים בחשבון'. וההפך, כל ברוך יכול לקרוא לעצמו רבקה, רותי, דנה ועופרה ולהגיב 80 פעם. אז טוקבקים בכלל, ובנושא הזה בפרט, שיש בו גיוס של חבר מביא חבר שיבואו להגיב בנושא (גם כאן בפורום גברים הגיעו לכתוב במיוחד על נושא זה, כולל אתה עצמך), לא מיצגים תגובות של "רוב הנשים" ולעיתים אפילו לא של נשים. בכל אופן, כמו שאמרתי, פמיניזם זה תנועה של שינוי חברתי, לא חיזוק של המצב המצוי. ואין לי אלא להפנות אותך שוב לטור המצוין שכתבה קמיר בנושא, שעושה לדעתי הפרדה חשובה בין המצב המצוי למצב הרצוי.
 

טל קר

New member
טוב, הלכתי להציץ בתגובות, יש מעט

ניקים של נשים שמגיבות, יש 17 תגובות של ניקים של נשים מתוך 50 תגובות סך הכל, מתוכן גולשת אחת שרשמה מספר פעמים, ובפועל יש 10 ניקים כאלו. מבחינת תמיכה בביטול החוק - הצלחתי לאתר 1 שאמרה זו בבירור ו1 שניתן להבין זאת באופן עקיף. כנראה שממש משעמם לי אם אני עושה ניתוחים כאלה, אבל האמת היא שזה די מעצבן מצגי השווא החוזרים האלו בדבריך.
 

angela8

New member
מסכימה עם הרבה ממה

שהיא כותבת, כמובן שהמציאות תמיד קצת יותר מורכבת. אני מסכימה עם התיאור בכללי. הסיבות לגירושין, יכול להיות שגברים נוטים להיות הצד הכועס, אם רוב הגירושין מתרחשים בגלל רצון האישה. אני חושבת שכול המערכת הממסדית תפקודית שנקראת משפחה עוברת שינויים גדולים בעיקר דרך זעזועים חזקים והרבה משבר אמון. אבל! לא מסכימה עם המסקנות כולן. מסכימה שביטול איננו הפיתרון, אבל קשה לי עם ההתעלמות מכך שיש שורשים אמיתיים של מצוקה ולא רק רצון להתנקם ופחדים מהתגברות הכוח הנשי. אני מודה שלא רק הדרך המכוערת, ולא רק האנשים המובילים בצד של ארגוני הגברים עושים את זה באופן שפל מיותר שמציג אותם באור מכוער ובלתי אמין. אלא גם האנשים הפועלים למרות זאת יש כאלה שמעוניינים בדיאלוג (נרדי למשל) וזה לא משנה את עצם העניין. מה שגנב את כולם זה הגיצים שיוצאים מהמדורה. אף אחד לא חושב מאיפה צומחת האש.
 

love זה מ

New member
רק הערה

בנעמת לי ידוע שיש נשים פעילות פמיניסטיו שעושות עבודה רבה עם נשים מכל המגזרים שמתנגדות לעמדה הזאת של מלחמה נגד ביטול החוק . אני לא יכול למסור פרטים כי אני לא יכול להוציא לאור הקשרים משפחתיים שלי אבל תצטרכי להאמין לי במקרה זה .
 

טל קר

New member
אני מגרדת את מצחי ולא מבינה מה

אני אמורה לעשות עם המידע הזה שנראה לי מובן מאליו. ברור שיש נשים שחושבות אחרת, זה לא WE ARE THE BORG.
 

Ianp

New member
אין בינינו הסכמה לא בגישה...

ובודאי שלא לגבי מידת הפופולאריות של דעותייך בקרב נשים. ויכוח על כך לא יניב דבר.
 

טל קר

New member
פמיניזם זו תפיסת עולם

יש הבדל בין המצוי לרצוי. במצוי- יש שוני רב מאוד בין גברים ונשים לאור החיברות השונה והנורמות השונות וההיסוריה. פמיניזם זה לא סקר של מינה צמח בנוגע למה חושבות בהווה הרוב, פמיניזם זו תפיסת עולם ותנועה ל*שינוי* חברתי.
 

טל קר

New member
ועוד בנוגע לפופולריות -

אני חושבת שזה שגוי ולפעמים גם מסוכן מאוד לאמץ תפיסת עולם רק על סמך הפופולריות שלה. אני למשל טבעונית, וזה לא בדיוק הדבר הפופולרי ביותר, אתאיסטית - אותו כנ"ל, ידידת הקהילה ההומולסביטרנס כשטרנספוביה למשל הרבה יותר נפוצה מהמקרה ההפוך, וכך הלאה.
 

Ianp

New member
ודאי שפופולאריות של תפישה

מסוימת איננה מדד למה נכון ומה לא, אבל כאשר מדובר במאבק לשינוי חברתי למען קבוצה מסוימת, צריך לקחת בחשבון מה הפופולאריות של התפישה הזו בקרב חברי אותה הקבוצה. הדוגמא שהבאת לגביך, נוגעת בבחירה אישית שלך, בדרך שלך ובחיים שלך - זה דווקא מקרה שבו לפופולאריות לא צריכה להיות שום משמעות.
 

טל קר

New member
גם בתחומים האחרים שציינתי אני בעד

שינוי *חברתי* ולא מדובר בטעמי האישי או בבחירה האישית שלי. מכיון שגם פמיניזם זו תנועה ל*שינוי* חברתי, כמובן שלוקחים בחשבון את המצב המצוי (ראה למשל את השקלול של המצב המצוי בכתיבתה של אורית קמיר בנוגע לחזקת הגיל הרך) אבל לא בהכרח הופכים את זה למצב הרצוי בטווח הארוך (ראה למשל את הפיסקאות הסוגרות באותו טור).
 

aaa123

Member
אני מסכים שזה שגוי לאמץ תפיסת עולם

רק על סמך הפופולריות שלה אבל שמדובר במאבק לשינוי חברתי השאלה של פופולריות בהחלט רלבנטית כי גם אם את צודקת זה לא יעיל לרכז אנרגיה במאבק חסר סיכוי ,ועדיף לרכז אותה במאבקים שיש להם יותר סיכוי להצליח.
 
תבדילו בין פופוליזם לפופולארית

גישת מיעוט האבות הנאבקים על שינוי חקיקתי מיוצגת בטכניקה יחצנית של נימוקים פופוליסטיים. אולי זה "תופס" את תשומת הלב של קהל השומעים, אבל זו עבודה בעיניים וטווח השימוש בה מוגבל. לגבי פופולאריות - כידוע לכם, I couldn't care less. היכן שיש נימוק אמיתי, אסטרטגיית פעולה סבירה וטקטיקות נכונות, מתחולל שינוי חברתי. ההתייחסות של אותו כותב כאן למעלה למידת הפופולאריות של דעותי או שלי - לוקה בחוסר רלוונטיות והיא טקטיקה עתיקה להסבת תשומת הלב מהעיקר אל פרסונות שדוברות את אותו עיקר, בהנחה שדה-לגיטימציה לפרסונות תוריד את העיקר מסדר היום הציבורי. הנחה מוטעית במקרה זה.
 
למעלה