התאמת מערכת הפעלה לחומרה

המורה

New member
התאמת מערכת הפעלה לחומרה

שלום אנשים ניפלאים... בבית ספרי פתחתי בפרוייקט "מחשב מכל הלב" אשר מטרתו להכשיר קבוצת בני נוער בטכנאות מחשב, תוך תחקון מחשבים ישנים אותם אנו מקבלים כתרומה ולאחר ההשמשה אנו מעבירים אותם כתרומה לילדים ניזקקים... פרוייקט נילא לכל הדיעות. מה הקשר לפורום זה? אתם לבטח תוהים.. ברור!!! מערכת ההפעלה וסביבת התוכנה. כאדם חובב לינוקס (מדגיש!!! ברמת משתמש ולא מיקצוען...)היראה לי סביר והגיוני להתקין על חומרה זו את מערכת הלינוקס.. השאלות שלי הן: 1. נכון שיש המון הפצות ולכל הפצה מצורף הסבר על חומרה מומלצת...אבל.. האם מישהו יכול לרכז לי איזו גרסה מומלצת להתקנה על מערכות מבוססות מעבדים 400-1000 מגה-הרץ? 2. האם OPEN OFFICE 2 דורש חומרה כבדה או שירוץ חלק על המתואר מעלה? תודה מראש לעונים.. ואם יש למישהו חומרה לתרום.. והוא במקרה באיזור אשדוד.. שישלח אות..:) יום טוב עמוס
 
כמה זכרון זמין?

ואיזה מעבד? מעבד סלרון 1000 עם מעט זכרון (64 מגה נניח) יתקשה להחזיק לינוקס מלא. מעבד PIII 500 עם 128, יעבוד סביר לאחר מספר כוונונים. (בשני המקרים התקנתי מנדריבה 2007, כאשר שולחן העבודה הוגדר להיות icewm. ההתקנה לא בוצעה מone - מפני שקונפיגורצית הlive-cd שלו לא הסתדרה עם החומרה העתיקה שלי). ההמלצה שלי -עבור המחשבים החלשים בחבורה, לארגן "שרת" - מחשב יחסית חזק עם "הרבה" זכרון, ולארגן רשת כך שמחשבים חלשים יעבדו רק מול השרת (בתצורת שרתX, או עם vnc) ומחשבים "בינוניים" יסתדרו - התקנה מתחשבת על פי המחשבים (סביבה גרפית קלה כדוגמה). OOO2 ירוץ על חלק מהמחשבים המתוארים (אצלי הוא עולה לאט אבל אח"כ עובד סביר על הPIII המוזכר לעיל), אם כי יתכן שעדיף לך לבחון מספר מעבדי תמלילים קלים יותר, ולבחור על פי ההתאמות למה שיש לך (נניח ABIWORD כמעבד תמלילים, gnumeric כגליון אלקטרוני ...).
 

המורה

New member
אממ.. לא הבהרתי את עצמי

א. אין קונפיגורציית חומרה אחת: מה שתורמים זה מה שיש... ב. לא מדובר בחדרי מחשבים.. אלא מחשבים הנתרמים לבתי ילדים נזקקים... כך שעבודה מול שרת לא קיימת.. ג. על סביבת העבודה להיות מגויירת לחלוטין... תודה על התגובה :)
 

המורה

New member
רק לשם הבהרה שהבנתי נכון..

כל ההפצות הנ"ל יתנו לי את המינימום שנותן win 98 טו מילניום (סביבת עבודה גרפית ודוברת בשפת הקודש)? כמובן על חומרות חלשות (ממוצע של פנטיום 2 עם 64 מגה זיכרון)
 

שוּלה

New member
../images/Emo45.gif נומריק ואביוורד

אני מריץ GNUMERIC ו-ABIWORD ללא שום בעית ביצועים על מחשב פנטיום 1 עם 64MB זכרון, על לינוקס.
 
xubuntu

xubuntu היא הפצה שאמורה להיות קלה, ולתמוך במחשבים חלשים, יש לה שתי צורות התקנה, כל אחת בתקליטור אחר: 1. התקנה גרפית - למחשבים עם 128 מגה זיכרון 2. התקנה טקסטואלית - למחשבים עם לפחות 64 מגה זיכרון אין לי נסיון בעבודה איתה
 

DoK2

New member
הכל יעבוד

לא ממש משנה איזו הפצה תבחר מה שצריך להקפיד הוא על בחירת יישומים קלים עד כמה שאפשר. סביבת עבודה קלה היא נקודת פתיחה חשובה ובמסגרת זו _תמיד_ יש פשרה בין צריכת משאבי המערכת לבין היכולות של סביבת העבודה והאפשרויות נעות בין boxים למינהם (קלילים וספרטניים לחלוטין) ל-icewm (דמוי win 95 או משהו כזה) ל-Xfce (סביבה שהיא כבר נוחה למדי) ולבין Gnome ו-KDE הכבדות והעמוסות כל טוב. סביבות העבודה שנמנו הן רק לדוגמה וגם את סביבות העבודה עצמן אפשר להגדיר כך ש-KDE לדוגמה תצאוך פחות משאבים. אני באופן אישי עובד עם Xfce על כל מה שיש לו יותר מ-32 מגה של RAM אבל זה סתם בגלל שזה נח לי. בהמשך לאמור OOo יעבוד כמעט על כל חומרה (איפה שיש מעט RAM יעשה שימוש בזכרון ה-swap) אבל על מחשבים מועטי זכרון זמן _עלית_ התוכנה עלול להמדד בדקות. ציטוט מתזמונים שפרסמתי ב- 08.09.04 בווטסאפ "מיני קזיקס על הפנטיום 166 עם 32 מגה זכרון (המערכת לא עלתה עם 16 מגה) בהפעלה מהסידי - 5 דקות לעליה 1:20 לפתיחת אביוורד בהפעלה מהדיסק - 1:30 לעליה 13 שניות לפתיחת אביוורד" המיני קזית היא מערכת מבוססת דביאן עם שולחן עבודה Xfce מגרסה 4.0.5 ואביוורד הוא מעבד תמלילים קל (יחסית)
 

המורה

New member
לוודא שהבנתי

כל ההפצות הנ"ל יתנו לי את המינימום שנותן win 98 טו מילניום (סביבת עבודה גרפית ודוברת בשפת הקודש)? כמובן על חומרות חלשות (ממוצע של פנטיום 2 עם 64 מגה זיכרון)
 

DoK2

New member
כן

השלב "הקשה" מבחינת דרישות החומרה הוא שלב ההתקנה. את מנדריבה, פידורה, דביאן והרבה הפצות אחרות אפשר להתקין בלי תעלולים מיותרים על כל מחשב עם 32 מגה ומעלה. לגבי אובונטו נאמר כאן שהמינימום הוא 64 מגה אז גם זו אופציה. אני מאמין שאת סוזה גם אפשר יהיה להתקין עם 64 מגה של זכרון אבל לא בדקתי את זה בגרסאות האחרונות. עברית יש בכל ההפצות הפופולריות. הבחירה בסופו של דבר מצטמצת לענינים של טעם, ריח והרגלים של המשתמש (בפרט בכל האמור בכלי הניהול של ההפצה).
 

המורה

New member
תודה. עצות נוספות לדרך?

תודה רבה על העצות. הכל יבדק בהתאם להמלצותיכם... אשמח לשמוע מכם הצעות נוספות לפרוייקט נפלא זה :)
 
למעלה