התאומות הסיאמיות ז"ל - שמות הרופאים

התאומות הסיאמיות ז"ל - שמות הרופאים

האם מישהוא יודע את שמות הרופאים שעשו לאם את בדיקות האולטרא-סאונד ? בכתבה שפורסמה באתר YNET , מאת מיטל יסעור-בית אור בתאריך 30.09.05 ,שעה 9:10 , היא כותבת : " ..., ביום ראשון, יומיים לפני הלידה, נבדקה האישה במרפאתו הפרטית של רופא בכיר ב"שיבא" אולם גם הוא ,לטענת המשפחה, לא גילה את המום " ( קישור לכתבה : http://www.ynet.co.il/articles/ /0,7340,L-3149178,00.html ) מי יודע מה שמו של הרופא ה ב כ י ר מתל-השומר המוזכר בכתבה ?
 

טלימה

New member
סליחה, אבל - למה זה משנה?

למה זה משנה מי היה הרופא הבכיר שטעה בבדיקה? הבעיה העיקרית היא לא הרופא. הבעיה היא האמונה שבדיקות אולטרסאונד הן מדע מדויק שאומר בדיוק מה מצב העובר בכל רגע נתון. למען האמת: בדיקות אולטרסאונד אינן מדויקות, למרות ש"מוכרים" לנו אותן ככאלה. מעבר לטעות שהיתה כאן - אי-גילוי של בעיה קיימת,מחקרים מוכיחים שיש עוד הרבה טעויות ודאגות מיותרות שנוצרות מבדיקות כאלה. זאת מכיוון שטעויות רבות הן מן הסוג המכונה - false positives - כלומר כשהרופא אומר בוודאות כזאת או אחרת שיש בעיה, אבל בעצם אין. איך יודעים? בדקו עוברים שהופלו בעקבות בדיקות אולטרסאונד שהראו מומים, מחקר אחד גילה שבערך עובר 1 מ-200 הופל למרות שלא היו לו מומים. וזאת רק סריקה של עוברים שהופלו, לא של כאלה שההורים החליטו להמשיך עם ההריון בכל זאת. בקיצור, אם אתם מודאגים עכשו, תחשבו מה יקרה כשהעובר יהפוך לתינוק זוחל, ואח"כ הולך
... זה מדאיג!
 

כרמית מ.

New member
ובכל זאת

יש דברים שאפשר לצפות מבדיקת אולטראסאונד כן לגלות. יש מומים, שבאמת קשה יותר לזהות, קל לפספס, ואולי אפילו לא ניתן לראות. אבל תאומים סיאמיים, רביעיה ולא שלישיה, קיום גפיים (דברים שהיו לאחרונה בחדשות) אלו כן דברים שאני מצפה שבדיקה רצינית, בוודאי אם עושים סקירה (הורי הרביעיה כנראה לא עשו סקירה, אלא רק בדיקות רגילות. גם שם, נראה לי מוזר שפספסו, לאורך כל ההריון - ובהריון מרובה עוברים לרוב עושים יותר בדיקות מבהריון רגיל). בדיקת האולטראסאונד היא מוגבלת - אבל אם לא מצליחים לזהות אפילו את הדברים הבסיסיים האלו, אז או שיש בעיה רצינית של המפעילים, או שבאמת חסר טעם לבצע את הבדיקה (ומנסיוני המועט, אני באמת לא מבינה איך הצליחו לפספס את זה).
 

ayala26

New member
גם לי נראה מוזר

שידעו שהיו שם שתיים ולא הצליחו לזהות 2 לבבות.. אני עשיתי פעמיים אולטרסאונד (שבועות 14 ו-23) ובשתי הפעמים ראינו לב. נראה לי טריויאלי. לדעתי לב יותר קל לזהות מגפיים כי הלב גם מהבהב על המרקע..
 
אני לא יודעת את שם הרופא

אבל יכולה לומר, לפי מה שנאמר לי, שהוא אינו מומחה לאולטרהסאונד. (וממילא, רוב הרופאים הבכירים המומחים לאולטרהסאונד שהו באותה עת בכנס בחו"ל). אני מניחה שהבדיקה שהוא עשה הייתה זריזה, רק כדי לבדוק מצג ומנח. זו מראש כלל לא בדיקה שמתיימרת לזהות מומים.
 

טלימה

New member
../images/Emo26.gif

בכל זאת כבר יצא שדיברו פה על בדיקות, סקירות ודאגות. מכל מקום, המודאגים הוסיפו הודעה כזאת בכל פורום בנושא הריון.
 
נכון מאוד! זכותנו לברר את השמות !

נכון ! אנו רוצים לברר מה שמות הרופאים שעשו את בדיקןת האולטרא סאונד ! לדעתנו , זו זכותנו וחובתנו לברר . אבל , אם זה לא פורום מתאים לברר על בדיקות US אז -
 

סטיוויה

New member
לברר שמות באינטרנט זה קצת

לתת מקום ל"לשון הרע". תסמכו על הצדק שיצא לאור ושמות הרופאים ה"אשמים" יפורסמו. נראה לי שהאווירה כאן כ'כ טובה והרמונית והנושא הזה והדרך בה הוא מוצג-צורם.לי.
 
למעלה