השתתפות במחיר הטיסה-עמדת המינהל

השתתפות במחיר הטיסה-עמדת המינהל

בהמשך לנושא שהועלה בשבוע שעבר, מצ"ב מכתב שקיבלתי בשעתו מהמינהל בנוגע לסוגיית השתתפות נוספים בעלות טיסה פרטית. יצויין שאז דובר על נוסעים שאין להם קשר (חברות, משפחה) עם הטייס. דרך אגב, ירקוני כתב שם שהשתתפות הנוסעים אינה וולונטרית. זו, כמובן, נקודה לויכוח...
 
לא.

ה"צינזור" נוגע לעניין אישי (את מי זה מעניין תוקף בחינות התיאוריה שלי?)
 

ytell

New member
לפי זה כולנו עבריינים

אשמח לשמוע דעות לגבי סמכות ותוקף הקביעה הזו של מר ירקוני. אגב, לא הבחנתי באיזה שהיא התיחסות שונה לגבי הכרות כזו או אחרת בין הטייס לנוסעיו.
 

igalgolan

New member
הבחנות בחוק

רוב החוקים מנוסחים בצורה כללית ותמיד ישנם מצבים בעיתיים הדורשים "פירוש" של החוק. פירוש מחייב כזה יכול להנתן רק על ידי בית המשפט, וכל פירוש שניתן על ידי אחרים הוא כמובן בערבון מוגבל. יחד עם זאת ניתן לאפיין מצבים בהם כולם יסכימו על הפירוש. 1. א' שוכר מטוס ומציע לאנשים שונים להצטרף אליו תמורת תשלום "הוצאות". אני הייתי רואה בכך טיסה מסחרית לכל דבר ועניין. 2. א' שוכר מטוס ו"לוקח" בני משפחה לטיול. ב' בן משפחה אחר משלם תמורת המלון. עדיין הייתי רואה בכך טיסה פרטית. 3. 3 חברים א' ב' ו ג' שוכרים יחד מטוס א' ו בי טייסים המתחלפים בינייהם בהטסת המטוס, ג' אינו טייס אך נהנה מטיסה. כאן נכנסת כמובן פרשנות אפשרית מכיוון שניתן לסווג את המקרה כקרוב למקרה הראשון, או כקרוב למקרה השני. ברור שמה שהקירבה בין החברים קרובה יותר יש יותר סיכוי לסיווג כמקרה 2. ומה שהקירבה רחוקה יותר יש סיכוי כסיווג למקרה 1. יגאל גולן
 

RozenekZ

New member
יגאל,אתה צודק-,אבל -

הבעייה האמיתית היא מי ייצג אותך בתביעה מול חברת הבטוח שתעדיף לשלם לעו"ד הטוב ביותר כדי לא לשלם את נזקי התאונה ל"חבר" שנפגע בטיסה כזו או ליורשו כמובן אם תקרה תאונה. שלא נדע. זאב
 

igalgolan

New member
עורכי דין טובים וטובים יותר

היתרון של עורך דין חברת הביטוח אינו בגלל שהוא יותר טוב, הוא אינו! היתרון הוא שהוא מתמצא בחומר יותר טוב בתוקף העובדה שהוא עוסק באותו שטח שוב ושוב. מבחינה זו העיסוק בשטח התעופה אינו מאפשר התמחות קבועה אלא דורש לימוד של כל סוגיה בצורה נפרדת (פשוט מספר התיקים קטן מדי) והיתרון יהיה למי שלומד טוב יותר סוגיות חדשות. יגאל גולן
 
למעלה