למעשה זה עולה במקרים רבים ביוקר
בשירות מופרט ההוצאה לעובדים גבוהה פי כמה וכמה. הממשלה או החברה הממשלתית או הרשות המקומית משלמים לקבלן החיצוני פי כמה וכמה על כל עובד. הקבלן גוזר את הקופון והעובדים משתכרים, על-פי רב בשכר נמוך. כאן זה לא נגמר, במקרים רבים. זה רק ממשיך: אותם מעסיקים (קבלני המשנה) לפעמים "שוכחים" לשלם פה שעות או "טועים" בהפרשה לפנסיה. עוד לא דברנו על התעלמות מה (במקרה הפחות גרוע) או התעלמות גורפת (במקרה העוד יותר חמור) משכר על הכשרה, ימי מחלה וחופש, דמי הבראה וכו'. במקרים רבים המדינה מעניקה לאנשי עסקים מתנות. מוכרים עסקות במחיר נמוכים, באופן יחסי או מעניקים קרקעות ומשאבי טבע אחרים. כך או כך, יש ליקויים גם בשירות ממשלתי (רשויות מקומיות, גופים ממשלתיים וכן חברות ממשלתיות) ובשירות הפרטי.
למעשה זה עולה במקרים רבים ביוקרמה גורם לך לחשוב שהעלות נמוכה יותר
בשירות מופרט? שכר צריך לשלם? צריך. ציוד צריך לרכוש? צריך. הוצאות יש? משרדים? יש ויש. ההבדל היחיד בין שירות מופרט לשירות ציבורי, הוא שבמופרט יש לך קבלן שצריך להרוויח...
בשירות מופרט ההוצאה לעובדים גבוהה פי כמה וכמה. הממשלה או החברה הממשלתית או הרשות המקומית משלמים לקבלן החיצוני פי כמה וכמה על כל עובד. הקבלן גוזר את הקופון והעובדים משתכרים, על-פי רב בשכר נמוך. כאן זה לא נגמר, במקרים רבים. זה רק ממשיך: אותם מעסיקים (קבלני המשנה) לפעמים "שוכחים" לשלם פה שעות או "טועים" בהפרשה לפנסיה. עוד לא דברנו על התעלמות מה (במקרה הפחות גרוע) או התעלמות גורפת (במקרה העוד יותר חמור) משכר על הכשרה, ימי מחלה וחופש, דמי הבראה וכו'. במקרים רבים המדינה מעניקה לאנשי עסקים מתנות. מוכרים עסקות במחיר נמוכים, באופן יחסי או מעניקים קרקעות ומשאבי טבע אחרים. כך או כך, יש ליקויים גם בשירות ממשלתי (רשויות מקומיות, גופים ממשלתיים וכן חברות ממשלתיות) ובשירות הפרטי.