השקד: מיקום חדש. הדגים אותם דגים + כמה שקלים...

erezavn

New member
השקד: מיקום חדש. הדגים אותם דגים + כמה שקלים...

מסעדת השקד ברח' החשמונאים היא מוסד קולינרי של ממש כבר 52 שנה. בשנה-שנתיים האחרונות היו להם בלגנים מול עיריית ת"א עם צו סגירה ועניינים, והם נאלצו לחפש לוקיישן חדש. לפני כשבועיים, אחרי תקופה של שיפוץ, היא עברה כתובת ממש מעבר לכביש, בחלל שאיכלס בעבר את מאפיית לחמים (החשמונאים 99).

המסעדה היא כמובן מסעדת דגים (ופירות ים) בסטייל מזרח אירופאי. כשעבדתי בשכונה, עד לפני 3-4 שנים זו הייתה אחת ממסעדות הבית שלי, לפחות בכל מה שקשור לדגים. מקום שהיה מנייה בטוחה.

ביום חמישי שעבר קפצתי לבדוק את הלוקיישן החדש. המקום החדש חביב מאד. פשוט, נקי, מואר, והחידוש - יש בר שאפשר לשבת בו. נחמד.
התפריט קצת הורחב, אבל ביום שהיינו, היות והמטבח עדיין בשלבי מעבר, חלק מהמנות לא היה זמין. המחירים עלו להערכתי בכ-10%. בכל זאת צריך להחזיר את עלויות המעבר...
הארוחה הקלאסית כאן היא לבחור מנה עיקרית ולקבל את שלל סלטי הבית במחיר העיקרית. טווח מחירים שיכול לנוע מכ-100 ש"ח עד 130 ש"ח.

היינו 3 וישבנו על הבר. חששתי שעם שלל הסלטים והמנות יהיה לא נוח וצפוף, אבל היה דווקא נעים ונוח.

הסלטים - סטנדרטיים. אני אוהב במיוחד את סלט העגבניות החריף, האיקרה הלבנה והכבד הקצוץ. יש גם חציל קלוי בטחינה, כדורי פלאפל, סלט קישואים, סלט מלפפונים, סלט כרוב, סלט ביצים, סלט סלק, טחינה, מטבוחה ועוד כמה. כרגיל בארוחות מהסוג הזה צריך לשמור מקום לעיקר.

הזמנו גם קרפצ'יו לוקוס (59 ש"ח). פשוט, טרי, מתובל היטב וטעים.

עיקריות שנדגמו:
מיקס מטוגנים (דגי ים קטנים מטוגנים עם שרימפס וקלמרי מטוגנים). 129 ש"ח. להערכתי אלה היו מליטות קטנות בכמות מסחרית. דגים נהדרים כחטיף מטוגן. אחלה נשנוש. דגים שאוכלים אותם בשלמותם והם קראנצ'יים ונהדרים (ולא שמנוניים). הם הוגשו עם רוטב טעים על בסיס מיונז וחזרת. מנה שיכולה להספיק גם לשני סועדים.

עוד מנה: מיקס של שרימפס וקלמרי בטיגון עמוק. 109 ש"ח. מנה שהיא הפשטות בהתגלמותה, אבל גם אותה מבצעים כאן בדיוק כמו שצריך. טיגון לא ארוך של השרצים שנותן את הצבע ואת הפריכות הנדרשים ומשאיר את פירות הים עסיסיים וטובים. טעים מאד.

אני הזמנתי מנה שלדעתי היא מנת דגל של המסעדה: הפורל המעושן. פורל שלם שפותחים אותו, מוציאים את האדרה המרכזית והוא מעושן בעישון חם בתנור עישון. העלות: 114 ש"ח. התוצאה - תענוג. מי שאוהב מנות מעושנות הנאתו מובטחת. הדג שומר על עסיסיות ויש לו טעם מעושן מודגש ונהדר. יחד עם סחיטת לימון טרי מדובר לדעתי באחת ממנות הדגים הכי טובות שיש במחוזותינו.

על קינוח ויתרנו - לא נשאר מקום ואני גם לא בטוח שהקינוחים במקומות מהסוג הזה שווים. עדיף בעיניי ללכת לאכול גלידה טובה בקרבת מקום (כמו שאנחנו עשינו בבוזה).

כמו תמיד היה כיף במסעדת השקד. מקום שכמו שכתבתי הוא מנייה בטוחה. מקום נעים ומשפחתי. שירות נעים ומשפחתי. אוכל פשוט וטעים. גם החלל החדש מוסיף לחוויה הטובה. בקיצור - מי שאוהב דגים ולא מכיר את השקד שיקפוץ. מי שמכיר חוזר לכאן שוב ושוב...

לחוויה המלאה כולל צילום התפריט המלא:
http://processing-food.blogspot.co.il/2016/03/52.html









 

gastro101

New member
מסעדה שלא מרבים להמליץ או לדווח עליה- תודה על התזכורת

אכלתי שם בפסח לפני שנתים- אז עבדתי באזור, זוכרת בעיקר לטובה את הכבד הקצוץ עם מצה...סיבה לחזור בפסח השנה
 

החתולית

New member
טוב לדעת שהצליחו במעבר

יש לי חברים שאוכלים בהשקד באופן קבוע ונשבעים במסעדה
 
למעלה