השירים המיותרים ב"אוטוביוגרפיה", ואלו שחסרים

פראליה

New member
השירים המיותרים ב"אוטוביוגרפיה", ואלו שחסרים

שלום לכולם! החלטתי לפתוח נושא קצת לא שגרתי בפורום, אני יודע שבדרך כלל אף אחד כאן לא מסוגל לומר מילה רעה על הכנסייה (גם אני, מודה..) אך בכל זאת גם ביקורת מדי פעם לא תזיק :) למרות ש"אוטוביוגרפיה" הוא אחד האלבומים הכי מדהימים ששמעתי בחיי, וללא ספק אחד (שניים) שישאר איתי במשך שנים ארוכות..עדיין יש בו כמה דברים שהייתי משנה, ישנם כמה שירים שלא הייתי מכניס לאלבום, או משנה את העיבוד שלהם, וישנם כמה שירים שדווקא הייתי שמח אם היו מכינים להם גירסה חדשה ומחזירים אותם לתודעה.. אשמח מאוד לשמוע את הדעה שלכם בעניין.. בינתיים אני אכתוב את העיבודים שפחות אהבתי באלבום ואת השירים שכן הייתי רוצה שיכנסו. אז ככה, אלו העיבודים שלא אהבתי: 1. "האביב הנצחי" - אז נכון, גם אני בהתחלה אמרתי: "ויואלדי, האביב, איזה מגניב".. אבל בסופו של דבר, הרעיון המקורי הזה "הרג" למעשה את השיר המקורי והעלים כמעט לגמרי את המשמעות שלו ואת הכוונה שלו.. למי שמכיר את הגירסה המקורית, היא בסגנון מאוד אופייני לכנסיה, מעט קודר למרות השם המבטיח "אביב", כאשר ניתן לשמוע גם כאב קטן וצריבה כשיורם שר במשפט ציני על "את אומרת שעדיף לך להיות רק איתי, אני אוהב את השקרים הקטנים שלך"... וזה בעצם המשפט שעשה לי את כל השיר. בעיבוד החדש אני מקבל תחושה שכל המילים וכל השיר הולך לאיבוד בתוך כל התזמורת, וחבל. 2. "למיה יש אקדח" - רעיון יפה של שילוב מוזיקה אירית עם שיר של הכנסייה, שיוצא מוצלח, אבל עדיין, פחות טוב מהמקור. 3. "רוץ ילד" - די דומה למה שהרגשתי ב"אביב הנצחי". עיבוד מחודש, יפה כשלעצמו, אבל לדעתי מוריד מהעוצמה של השיר המקורי, כאשר בעיבוד החדש הקצב מהיר יותר, והמפוחית של אהוד בנאי ברגע נותנת הרגשה כאילו עברנו לרגע לאיזשהו אלבום של אהוד...במקום העיבוד הסגרירי, האיטי, והסוחף של המקור, שנותן למילים לשקוע ולחדור פנימה.. 4. "איך זה מרגיש" , "היינו עושים אהבה" - שני שירים ענקיים, שלדעתי הוכנסו לאלבום מחוסר ברירה, כי אין מה לעשות, כשעושים אלבום אוסף, גם אם הוא כולו בעיבודים חדשים, עדיין צריך לכלול את הלהיטים הכבדים ביותר. בכל אופן, העיבודים נשארו דומים למקור, ובעצם לא היה כאן שום חידוש או משהו מרענן ומפתיע. בעולם מושלם יותר, אולי היה אפשר לעשות אוספים גם בלי לכלול את הלהיטים, אבל אין מה לעשות ככה זה :) שירים שהייתי שמח שהיו נכנסים לאלבום: 1. "היא הולכת" - שיר ענק של הכנסייה, שהייתי שמח אם היה מקבל את הבמה המגיעה לו וזוכה לחידוש. אני חושב שמיקה לכיש יכלה להיכנס טוב לנעליה של רוחמה רז, שעושה קולות רקע בגירסת המקור :) מי יודע, אולי אם השיר היה נכנס לאלבום ככה היה מגיע לקהל היותר רחב, כמו שהצליחו לעשות "ידיים למעלה" ו "תנו לי לשתות", שלא זכו להשמעות רבות ברדיו בגירסת המקור. 2. "לא מרגיש כלום" - שיר מאוד חזק ומלנכולי, כמו חלק ניכר מהשירים באלבום "רוץ ילד", לדעתי יכל להשתלב יפה בחלק השני של האוסף, לצד שירים כמו "Let Love In" ו "רציתי לראות". זהו, חפרתי מספיק אשמח מאוד אם תגיבו על מה שאמרתי וגם אם יש לכם שירים שהייתם שמחים אם היה נכנס / יוצא מהאלבום... רביב.
 

pashut Adi

New member
מסכימה ולא מסכימה...

לגבי היינו עושים אהבה ואיך זה מרגיש אני מסכימה שזאת די חזרה בלי שינוי משמעותי... אבל דווקא ממש אהבתי את החידוש של למיה יש אקדח והאביב הנצחי. הם יותר סוחפים אני ממש אהבתי.... רוץ ילד.... לא היה שינוי כל כך ממשי ששינה את הרוח של השיר... סך הכל יש את המפוחית שהיא דווקא די מוסיפה... ולגבי השירים שרצית שיתווספו... מה היית משנה בהם?...=/ סתם אני מנסה לחשוב...
 

פראליה

New member
לגבי החידושים

האמת שאין לי מושג. בנושא הזה אני סומך על הכנסייה ועל עמי רייס שהיו עושים את מה שהם יודעים לעשות כל כך טוב :) אגב עוד שיר שלא ממש חשבתי עליו, הוא "הלילות" שגם הוא, אין לו שום ייחוד לדעתי, ויש שירים שאני אישית יותר אוהב והייתי מעדיף לראות באוסף. אבל שוב, הכל דעה אישית שלי.
 
אממ...

לגבי השירים שנכנסו לאבלום והתייחסת אליהם- את האביב הנצחי אני דווקא יותר אהבתי בגרסה המחודשת, והיינו עושים אהבה באמת נשאר אותו הדבר כמעט, אבל אני אוהבת את השיר כמו שהוא ככה שזה לא מפריע לי חח.. לגבי השירים שהייתי רוצה שיכנסו- הייתי מאוד רוצה שהיא הולכת יכנס, אני מתה על השיר הזה.. וגם רחוק רחוק, אחד השירים שלהם שאני הכי אוהבת
 
אז ככה:

בעיניי זה נושא שהוא קצת בעייתי... כי כל אחד והטעם שלו בשירים.... בכל אופן דווקא נורא אהבתי את האביב הנצחי בגירסא הנ"ל. לא אהבתי כ"כ את החידוש לקאנה וואחדה... הוציאו לו את הרוח מהמפרשים והרסו את הקצב עם הסילסולים המיותרים... גם החידוש של תרימי את הראש לא נעם לי כ"כ לאוזן עם כל הכבוד לגברת מיקה לכיש- ויש כבוד. מה שיכל להיכנס לאלבום הם דווקא : הנה זה בא, אני בא אליה ורחוק רחוק.. אבל מה שיצא דווקא יצא מעולה! כן יירבו.
 
למעלה