השוואה בין משה קצב לדוד המלך
הפוליטיקה כמרקחה, זמן רב שלא נשמע במחוזותינו כדבר הזה נשיא בדימוס האמור להיות מורם מעם ולהתנהג בהתאם נתפס במבושיו האמנם לא היה כדבר הזה בעם היהודי ? תראו מה שכתוב בתנ"ך וַיְהִי לְעֵת הָעֶרֶב וַיָּקָם דָּוִד מֵעַל מִשְׁכָּבוֹ וַיִּתְהַלֵּךְ עַל גַּג בֵּית הַמֶּלֶךְ וַיַּרְא אִשָּׁה רֹחֶצֶת מֵעַל הַגָּג וְהָאִשָּׁה טוֹבַת מַרְאֶה מְאֹד. וַיִּשְׁלַח דָּוִד וַיִּדְרֹשׁ לָאִשָּׁה וַיֹּאמֶר הֲלוֹא זֹאת בַּת שֶׁבַע בַּת אֱלִיעָם אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי. וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ וְהִיא מִתְקַדֶּשֶׁת מִטֻּמְאָתָהּ וַתָּשָׁב אֶל בֵּיתָהּ. סיפור דוד אילו היה מסופר בזמנינו: ב.ש. התרחצה על הגג להנאתה, בהמשך נראה שהיא התרחצה למטרת היגיינה אינטימית מאחר והיא מתקדשת מטומאתה כך שניתן לשלול שהיא התרחצה למטרת פיתוי, דוד טייל על הגג והבחין בה רגשותיו התלהבו וכנראה גם ה****** גדל, דוד שולח משרתים, המשרתים מביאים אותה אל מיטתו על מגש של כסף, דוד מחדיר את איבר מינו וגומר מה שגורם ל ב.ש. להרות מכך, הפסוק לא כותב במפורש על אונס אך ניתן להבין מכך שמדובר באונס מאימת המלכות, לא רואים כל התנגדות של ב.ש. ולא מבחינים בהסכמה כל שהוא למעשה החמור הנ"ל, לעומת סיפור קצב כפי שמתואר בכתב אישום: "א' התיישבה על אחד הכיסאות, קצב התיישב לידיה והחל לגעת בה. בין השניים התפתח מאבק, כשקצב מושך את מכנסיה למטה, והיא שבה ומושכת אותם כלפי מעלה ומיד לאחר מכן הגיעה למצב של שכיבה". בהמשך תואר כיצד קצב, למרות מחאותיה של א', "החדיר את איבר מינו לתוכה". הבדל קטן, אצל דוד איירי באשת איש לכאורה ואילו אצל א. מדובר בפנויה, יחי ההבדל הקטן
הפוליטיקה כמרקחה, זמן רב שלא נשמע במחוזותינו כדבר הזה נשיא בדימוס האמור להיות מורם מעם ולהתנהג בהתאם נתפס במבושיו האמנם לא היה כדבר הזה בעם היהודי ? תראו מה שכתוב בתנ"ך וַיְהִי לְעֵת הָעֶרֶב וַיָּקָם דָּוִד מֵעַל מִשְׁכָּבוֹ וַיִּתְהַלֵּךְ עַל גַּג בֵּית הַמֶּלֶךְ וַיַּרְא אִשָּׁה רֹחֶצֶת מֵעַל הַגָּג וְהָאִשָּׁה טוֹבַת מַרְאֶה מְאֹד. וַיִּשְׁלַח דָּוִד וַיִּדְרֹשׁ לָאִשָּׁה וַיֹּאמֶר הֲלוֹא זֹאת בַּת שֶׁבַע בַּת אֱלִיעָם אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי. וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ וְהִיא מִתְקַדֶּשֶׁת מִטֻּמְאָתָהּ וַתָּשָׁב אֶל בֵּיתָהּ. סיפור דוד אילו היה מסופר בזמנינו: ב.ש. התרחצה על הגג להנאתה, בהמשך נראה שהיא התרחצה למטרת היגיינה אינטימית מאחר והיא מתקדשת מטומאתה כך שניתן לשלול שהיא התרחצה למטרת פיתוי, דוד טייל על הגג והבחין בה רגשותיו התלהבו וכנראה גם ה****** גדל, דוד שולח משרתים, המשרתים מביאים אותה אל מיטתו על מגש של כסף, דוד מחדיר את איבר מינו וגומר מה שגורם ל ב.ש. להרות מכך, הפסוק לא כותב במפורש על אונס אך ניתן להבין מכך שמדובר באונס מאימת המלכות, לא רואים כל התנגדות של ב.ש. ולא מבחינים בהסכמה כל שהוא למעשה החמור הנ"ל, לעומת סיפור קצב כפי שמתואר בכתב אישום: "א' התיישבה על אחד הכיסאות, קצב התיישב לידיה והחל לגעת בה. בין השניים התפתח מאבק, כשקצב מושך את מכנסיה למטה, והיא שבה ומושכת אותם כלפי מעלה ומיד לאחר מכן הגיעה למצב של שכיבה". בהמשך תואר כיצד קצב, למרות מחאותיה של א', "החדיר את איבר מינו לתוכה". הבדל קטן, אצל דוד איירי באשת איש לכאורה ואילו אצל א. מדובר בפנויה, יחי ההבדל הקטן