השוואה בין משה קצב לדוד המלך

דוד המלך

פעם אחת שמענו רק על זה, אבל אולי היו עוד מקרים, לא ניתן לדעת, רק לשער.
 

רגל שם

New member
הסיפור עם נבל, מריח דומה

אם כי נראה שהוא קצת טויח בנביא, כי על פי הנביא הוא לא הרג אותו בסוף, אלא מת באותו לילה באורח פלא (התחושה האישית שלי מקריאת הסיפור היא, שהרוצח היה רוצחת, והיא אשתו של נבל, שעשתה את הסיכום מראש "וזכרת את אמתך") אז מי כאן הנבל?
 

mister xy

New member
בניגוד לבת שבע

נראה שבמקרה הזה אביגיל היא זו שניהלה את העניינים ולא דוד. יעויין במגילה יד: מלמד שגילתה את שוקה והלך לאורה ג' פרסאות. אמר לה, השמעי לי אמרה לו (שמואל א כה, לא) לא תהיה זאת לך לפוקה. זאת, מכלל דאיכא אחריתי ומאי ניהו מעשה דבת שבע.
 

משתוקק10

New member
מאידך גיסא

כתוב כי אביגיל עשתה את כל זאת על מנת להציל את נבל מידי דוד. וזאת משום שהכירה את כוח של דוד. או שהייתה התאהבות והיא הפכה את עורה לטובתו של דוד, או שדוד גרם למוות הפתאומי אשר לא נודע עד עצם היום הזה כיצד קרה זה.
 
הקטע עם נבל הוא סיפור של פרוטקשיין=דמי חסות

וְאִישׁ בְּמָעוֹן וּמַעֲשֵׂהוּ בַכַּרְמֶל, וְהָאִישׁ גָּדוֹל מְאֹד,... וְהָאִישׁ קָשֶׁה וְרַע מַעֲלָלִים וְהוּא כלבו ...וַיִּשְׁלַח דָּוִד, עֲשָׂרָה נְעָרִים; וַיֹּאמֶר דָּוִד לַנְּעָרִים, עֲלוּ כַרְמֶלָה וּבָאתֶם אֶל-נָבָל, וּשְׁאֶלְתֶּם-לוֹ בִשְׁמִי, לְשָׁלוֹם. ו וַאֲמַרְתֶּם כֹּה, לֶחָי; וְאַתָּה שָׁלוֹם וּבֵיתְךָ שָׁלוֹם, וְכֹל אֲשֶׁר-לְךָ שָׁלוֹם. ז וְעַתָּה שָׁמַעְתִּי, כִּי גֹזְזִים לָךְ; עַתָּה, הָרֹעִים אֲשֶׁר-לְךָ הָיוּ עִמָּנוּ--לֹא הֶכְלַמְנוּם וְלֹא-נִפְקַד לָהֶם מְאוּמָה, כָּל-יְמֵי הֱיוֹתָם בַּכַּרְמֶל. ח שְׁאַל אֶת-נְעָרֶיךָ וְיַגִּידוּ לָךְ, וְיִמְצְאוּ הַנְּעָרִים חֵן בְּעֵינֶיךָ--כִּי-עַל-יוֹם טוֹב, בָּנוּ; תְּנָה-נָּא, אֵת אֲשֶׁר תִּמְצָא יָדְךָ לַעֲבָדֶיךָ, וּלְבִנְךָ, לְדָוִד. ...י וַיַּעַן נָבָל אֶת-עַבְדֵי דָוִד, וַיֹּאמֶר, מִי דָוִד, וּמִי בֶן-יִשָׁי; הַיּוֹם, רַבּוּ עֲבָדִים, הַמִּתְפָּרְצִים, אִישׁ מִפְּנֵי אֲדֹנָיו. יא וְלָקַחְתִּי אֶת-לַחְמִי, וְאֶת-מֵימַי, וְאֵת טִבְחָתִי, אֲשֶׁר טָבַחְתִּי לְגֹזְזָי; וְנָתַתִּי, לַאֲנָשִׁים, אֲשֶׁר לֹא יָדַעְתִּי, אֵי מִזֶּה הֵמָּה. ... שימו לב להקדמה המגמתית שנועדה להכפיש את שמו של נבל ולהתנהלות הביריונית של דוד ואנשיו.זה סיפור שהרבה פחות ברור מסיפור בת שבע, אין בו חרטה, תוכחה או תשובה. מה אנו אמורים ללמוד ממנו? ומי שיצא נבל בכל הסיפור זה דווקא נבל הכרמלי אמיץ הלב שסירב לשתף פעולה עם העושק המלכותי.
 
שבע אימהות

הספר של יוכי ברנדיס כתוב בסגנון ילדותי אבל ענקקקקק ניתוח טקסט מקראי ושילוב ביקורת על חז"ל
 

nini132

New member
מישו אמר לי

שהוא מהמר שהפעם קצב יגמור בפנים... חוץ מהבדיחות, הפרשה המכוערת הזאת לא מעניינת אותי. מה אני דוס שחייב להתדכן בכל נייעס על אישיות? אנס, שישרף. למה אנשים מתעקשים לדוש בזה הלוחזור בכל מקום שרק אפשר?
 
נשיא מדינת ישראל הוא אכן אדם נטול סמכויות

אבל נשיא המדינה הוא חלון הראווה של החברה ומה שהחברה מציגה בחלון הראווה אנו האזרחים למדים לאן פני החברה והמדינה ראו לדוגמא את סדר נשיאי ישראל ותראו את סדרי העדיפויות של החברה 1) חיים וייצמן מדען דגול בעל שם עולמי הציל את בריטניה במלחמת העו' ה1 2) י' בן צבי היסטוריון דגול חוקר קהילות ישראל 3) ז' שז"ר היסטוריון ענק חוקר תרבות ישראל 4) א' קציר מדען בעל שם עולמי 5) יצחק נבון סופר והוגה דעות איש חינוך דגול 6) חיים הרצוג איש צבא (מיליטריזם) 7) עייזר וויצמן איש צבא (מיליטריזם) 8) משה קצב פוליטיקאי כלומניק 9) ש' פרס פוליטיקיאי ומדינאי בעל שם עולמי
 
באמת מבאיש את שמנו

נשיאים גידלנו ורוממנו, וזה פשע בשמנו. בעיני העולם, זה נראה בטח זוועה.
 

משתוקק10

New member
לכל נשיא יש מכון, כבוד למדינת ישראל

כמו שלויצמן יש מכון ויצמן למדע לבן צבי מכון בן-צבי לחקר קהילות ישראל במזרח לזלמן שז"ר מכון/מרכז זלמן שז"ר לתולדות ישראל למשה קצב יש מכון קצב לליווי ואונס
 
מעניין לעניין באותו עניין

סיפר לי חבר שקרה לו מקרה בדיוק כמו אצל יוסף הצדיק ואשתו של פוטיפר, אבל הבדל אחד קטן ביניהם. שאצל חבר שלי הבחורה ברחה...
 

mister xy

New member
../images/Emo12.gif אתה???

 
למעלה