השבוע מטרו הפסיקו למכור את ה wr250r

two times

New member
השבוע מטרו הפסיקו למכור את ה wr250r

ביפן הפסיקו לייצר את האופנוע לפני חצי שנה בערך.
למעשה כל מה שנמכר ב 2018 היה שאריות של המלאי שנשאר. וכנראה שכעת גם זה נגמר.

דרך אגב: בארה''ב ובאוסטרליה (שני השווקים הכי גדולים והכי מוצלחים של הwrr) עדיין הוא נמכר שם במדינות הללו. כנראה ש-לשם הופנה רוב המלאי שנשאר... עד שגם במדינות הללו זה בסוף מתישהו ייגמר.

בקיצור,
כנסו לאתר של מטרו - לא תראו פה את הדגם הזה יותר...
חבל מבחינת מטרו. היה כוכב מכירות רציני שלהם.






סופה של תקופה.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אכן צדקת. חיפשתי את מכלול הסיבות לתוצאה וגם בכמה

דיונים בפורוןמים בחול' מציגים את העבודה שהיה אופנוע לא זול לשווקים לדוגמא ביחס לCRF250L וכן העובדה שהוא נוטה יותר לשטח/אינדורו ואז מועדף הכלי המקצועי של רבע הליטר. בנוסף תקנות יורו 4 לגבי זיהום אויר והשקעה בנושא וכן עלויות ייצור ומכירה שכן הכלי מיוצר ביפן נטו.
הנה סרטון של בחור אכן גם מבטיח להמשך להקשיב לאותם אופציות שהעלה בסרון שאגב כולן מעניינות והתקווה שאו שהשיינ ו שהשלישית תתקיים.
אופנוע מצוין אין מילה אחרת!
 

two times

New member
כן כבר עשינו על זה פעם דיון

ככל הידוע לי - האופנוע ירד מפס הייצור בערך לפני חצי שנה.
כל מה שנמכר אצלינו ובשאר השווקים שהוא עדיין נמכר בהם ב 2018 - זה פשוט שאריות של המלאי.
לפני איזה חודשיים-שלוש אני זוכר שקראתי איזה ציוץ בטוויטר שהוא הפסיק להמכר גם בטורקיה וברוסיה ובאינדונזיה ובטייואן. פשוט נגמר המלאי.
עכשיו נגמר אצלינו. האמת, התפלאתי שלקח כל כך הרבה זמן.
&nbsp
בקרוב בטח גם ייגמר המלאי בארה''ב ובאוסטרליה.
&nbsp
דרך אגב, אני זוכר שכאשר ה wr450 הקודם נגמר למטרו - חבר טוב שלי בא אליהם איזה שבועיים אחרי שהפסיקו לשווק, וביקש לקנות (היה חשוב לו לקנות דווקא את הדגם הקודם, הישן).
והם דווקא חיפשו ואשכרה מצאו בשבילו איזה יחידה אחת הביאו לו אותה במיוחד.
&nbsp
אז מי שרוצה צ'אנס אחרון לקנות אחד אני מציע לו לפנות למטרו אולי ימצאו לו משהו.
;)
&nbsp
לדעתי לא יהיה עוד אופנוע כזה כמו ה wrr... כבר דיברנו על זה בעבר.
גם אם ימאהה אי פעם יוציאו wrr חדש, או סוזוקי למשל אי פעם יוציאו dr350 חדש - הוא לא יהיה מיוצר ביפן. והוא לא יהיה עם רכיבים מתקדמים ולא עם מפרט ברמה גבוהה...
פשוט אין הגיון עסקי בדבר כזה.
כי אופנוע שמיוצר ביפן עם מפרט איכותי = אופנוע עם מחיר יקר לצרכן.
ואנשים שקונים אופנועים יקרים - לא מחפשים מנוע 250 סינגל.
ואנשים שכן מחפשים דו''ש קטן סינגל - לא מחפשים אופנוע יקר.
&nbsp
זה כמו דמיין לעצמך שימאהה יוציאו איזה r3 אופנוע ספורט קטנצ'יק - מיוצר ביפן עם מפרט מתקדם, במחיר כפול ממה שהוא עכשיו... -זה יהיה אחלה אופנוע, אבל מי לעזאזל יקנה דבר כזה?
 

המחשמל 64

New member
מנהל
זה נכון זה גם נכתב באחד הפורמים בחו'ל לגבי

עלויות ייצור שעוברות היום למדינות אסיתיות ובכלל השאיפה להורידן. זה אגב גם קיים בכלי רכב יפנים שמורכבים היום בהונגריה או מדינה אחרת. ראיתי השבוע כתבה עם שת"פ בין הונדה ובין הונדה איטליה בדגם 450 כפי שהיה בעבר ה-HM מוטו. אני רוכב עם שותף קבוע שיש ברשותו WRR דגם 16 באמת אופנוע מצוין כבר כ 10K ק"מ בקרוב ואפס תקלות מענות או טענות וכלל הרכיבה בשטח מגוון.
 

two times

New member
אם זה ככה - אז למה לא מייצרים הכל רק במזרח?

אם למדינת הייצור אין השפעה על האיכות - אז למה רק את דגמי התקציב הפשוטים והזולים שמיועדים לשווקים הזולים וללקוחות התפרנים - למה רק אותם מייצרים במזרח ובכל מיני מדינות עולם שלישי?
&nbsp
למה במוו וקטמ והיפניות רק את הדגמים הפשוטים שלהם הם מייצרים במזרח הרחוק? למה לא גם את דגמי היוקרה ודגמי הדגל ולמה לא להעביר את כל פסי הייצור למזרח ולהודו ולברזיל וכו'?
&nbsp
מה, הם לא אוהבים כסף?
הרי אם יעבירו את כל פסי הייצור למזרח - יש לך מושג כמה ירוויחו על כל ג'יקסר? ועל כל exc? ועל כל אפריקה טויין? ועל כל 1200gs שהם מוכרים?
ירוויחו פי 10 על כל יחידה שהם מוכרים.
&nbsp
אבל זה לא בכלל הנקודה שלי. (פשוט נמאס לי לשמוע את הטענה הזו שהשמעת. היא לא מתכתבת עם המציאות).
&nbsp
הנקודה שלי היא לא שלארץ הייצור יש השפעה על האיכות - אלא שלארץ הייצור יש השפעה על המחיר הסופי לצרכן.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
לחברה בה אני עובד יש מפעלים בארה"ב, אירופה וסין

לאותם מוצרים בדיוק. השיקול לפתוח מפעל במקומות מסויימים נובע בין היתר ממס על יבוא וקרבה לשוק (הורדת עלויות שינוע).
אצלנו אין הבדל גדול בין אירופה לסין מכיוון שיש את עלויות ההובלה ומכס של 10% מסין אבל איכות המוצרים זהה.
 

מיכהWR

New member
בנוסף למה שצורי כתב, יש גם עניין של גודל סדרות ייצור

וניהול השינויים ההנדסיים משנה לשנה ואפילו בתוך השנה.
באופנועים היקרים יש סדרות ייצור קטנות והרבה שינויים באופן יחסי.
יש עלות לא קטנה ומגבלות אחרות על העברת ייצור לסין
 
למעלה