הרפתקאותי עם החרדים

Poke King

New member
הרפתקאותי עם החרדים

יצא לי לעבוד זמן מה עם חרדים, מה שהיווה חוויה מעניינת ומחנכת. היו שמה חרדים מכל הסוגים, ליטאים, ספרדים, חסידים ואפילו כמה מהעדה חרדית.
מה גיליתי?
מדובר על אנשים טובים. ומנגד, זה לא הפתיע אותי שממש יש להם חוסר ניסיון בחיים. הרבה מהם לא ידעו כלל אנגלית, מה שהיווה להם לרועץ בתפעול מכונות, למרות שהיו כאלה שהצליחו ללמוד אנגלית בסיסית. יש להם חסר בסיסי בידע כללי ברמה שפשוט מזעזעת, דברים שהם פשיטא לילדים מהווה בשביל חלקם מסתורין.כמובן שהחרדים עבדו בעבודה ברמה של "צווארון כחול" ( חוטבי עצים ושואבי מים), פשוט כי לא היה להם אופציה אחרת, שהרי כאשר מחפשים עבודה בגיל 20+ ללא השכלה, כאשר יש אישה וילדים שצריכים לפרנס פשוט לוקחים כל עבודה שהשוק יכול להציע.
כאשר התווכחתי והתדיינתי איתם בנושאים של אמונה, נוכחתי לגלות שהם מאמינים בדרכם כאמת האבסולוטית היחידה, ללא מקום לקבל את האחר. מה שכמובן לא מתיר מקום לשמוע רעיונות חדשים ולהתפתח. אם הבאתי להם נושאים אקטואליים ומבישים על העולם החרדי רובם אמרו שזה קיצונים או שהתקשורת משקרת. אני מאמין שהרבה דברים קורים אצל הקיצונים, אבל השאלה היא מי קובע את הטון.
כמו כן טענתי שהעסקנים והמקורבים מוליכים את הרבנים שולל, ומה שמנחה את העסקנים זה אינטרסים אישיים. כמובן לא יכלו להתמודד עם טענה זו, וכן הם פשוט דחו את הרעיון שמישהו עובד על הרב'ה.
אחד החרדים היותר מפוקחים ומשכילים פשוט הצהיר על המצב כמו שהוא: "החילונים מטומטמים, נותנים למפלגות קטנות של החרדים להוליך את המדינה לאבדון כלכלי וחברתי". פשוט מדהים!
מה אני חושב על החרדים לאחר המפגש?
תינוק שנשבה, ציבור אשר שבוי בעולם של שקר, מובל לאבדון. ציבור הכמהה למציאות חדשה ופשוט לא יכול לקחת את האחריות על עצמו.
 
אני לא מבינה מה אתה רוצה

ללמד אותנו מה זה חרדים?
להתנשא עלינו?

ולא, האבחון שלך לא משהו.
 

Poke King

New member
לא הבנתם אותי

אני לא בא להתנשא, ההיפך אני חושב שאתם האנשים הכי אמיצים שיש.
אני משתף אתכם בחוויה שלי, במחשבות שלי ואני רוצה לשמוע מה דעתכם והיכן המחשבה שלי מוטעית.
באתי לשמוע אתכם
 
למעלה