הרמטכ``ל: מקבל בינתיים את גרסת הקצין

הרמטכ``ל: מקבל בינתיים את גרסת הקצין

הרמטכ``ל: מקבל בינתיים את גרסת הקצין

``זהו הסבר סביר``, אמר יעלון. תחקיר מבצעי על הפרשה בה נהרגה בת 13 ברפיח מירי חיילים קובע: היו כשלים מבצעיים בפעולת הכוח, אך לא היו ``כשלים נורמטיביים``

הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, אמר היום (שישי) כי הוא מקבל בינתיים את גרסת הקצין שירה למוות בילדה בת 13 ברצועת עזה. "זהו הסבר סביר" אמר יעלון, אך אם יוכח אחרת, הקצין יודח מכל תפקיד פיקודי. עוד אמר הרמטכ"ל כי מדובר באירוע קשה, וכי לדעתו אין הסבר אחר להימצאות הילדה במקום, אלא אם סייעה למחבלים.

תחקיר שביצע אלוף פיקוד דרום בקשר לפרשה הוגש היום ליעלון. בדו"ח נקבע כי בפעולת הכוח היו כשלים חמורים. עם זאת, נמנע הדו"ח מלהביע דעה בשאלה האם ביצע מפקד הכוח "וידוא הריגה" בילדה. חקירת מצ"ח בנושא טרם הסתיימה.

התחקיר קובע כי החיילים הבחינו, בבוקר ה-5 בחודש, בדמות המתקרבת למוצב, הנמצא בגבול מצרים וסופג התקפות דרך קבע. החיילים ירו לעבר הדמות, ולאחר מכן יצאו מפקד הפלוגה וכוח איתו לעבר הדמות. הדמות התבררה כבת 13, אימאן אל המס.

התחקיר קבע כי היו שורה של כשלים בפעילות הכוח: החיילים לא הבחינו בילדה מבעוד מועד; המ"פ הוביל את החיילים אל מחוץ למוצב, בניגוד להוראות. עוד נקבע כי היה קיים כשל חמור ביחסי מפקד-פקודים, ובשל כל אלה הודח מפקד הפלוגה.

עם זאת, טוען התחקיר, לא נתגלו "פגמים נורמטיביים" בפעילות הכוח. חיילים בפלוגה טענו כי מפקד הפלוגה התקרב לילדה, כששכבה פצועה, ירה שני קליעים בראשה, ואחר כך רוקן מחסנית אל תוך גופה. הקצין טען כי מדובר בקנוניה נגדו, וכי לא ירה לעבר הילדה אלא לעבר האדמה, מאחר וזיהה כי נורו אליו יריות.

(צילום-רויטרס)

עודכן ב- 15/10/2004 23:11:00
 

batami

New member
לא נמצא כשל נורמטיבי???????

אם ילדה בת 13 שמגופה הוצאו 20 קליעים היא לא כשל נורמטיבי מהמדרגה הראשונה אז מה כן???????? איפה טוהר הנשק? איפה העיקרון שיורים על מנת לעצור ולא ישר על מנת להרוג? הילדה נשאה על גבה תיק, גם עם היה זה תיק עם חומר נפץ, הילדה זרקה את התיק מגבה - בשלב זה היא עצמה כבר לא מהווה איום מיידי ולכן היה אפשר לעצור אותה מבלי להפוך את גופה לדגם גבינה שווייצרית!!!!!!
 

arnon45

New member
רצח הילדה

עם כל הצער רצח זה רצח זה רצח. וכל הנימוקים לזה לא יועילו.רק חס וחלילה הפיגוע הבא ישמיט את הקרקע המוסרית שעל חלקה צעד לפחות הצבא. שלא לדבר על הפוליטיקאים שהרסו כבר כל חלקה בארץ. וכן ניראה מה יהיה הטיעון על פגיעה בחפים מפשע. לכל מטבע קיימים שני צדדים
 

roll7048210

New member
לכל החכמים

רציתי לומר לכל החכמים שיושבים מול המסך ושופטים ומדברים על טוהר הנשק שיחשבו איפה החיילים שלנו יושבים עכשיו מי נמצא איפה וכמה זמן שומר חייל x באותו מקום ורואה חברים נהרגים. נפגש פנים אל פנים מול השנאה של הפלסטינים ואוכל את החרא הזה במשך כל יום ואתם עכשיו מדברים איתו על טוהר נשק? שופטים אותו??? איפה אנחנו חיים? אני לא נכנס לוויכוח אם הוא צריך ליהיות שם או לא, הוא שם ,וזאת עובדה אבל לאף אחד אין זכות לבוא עכשיו ולדבר על טוהר נשק. ילדים בני שלוש וארבע הפכו למסננת ולא מעשרים כדורים ממאות חלקי מתכת ואומים איפה אתם הייתם שם??? ואיפה הפלסטינים? מישהו שם חשב למה?? אני ממש לא מצדיק עשרים כדורים בגופה של ילדה אבל דבר אחד ברור מאוד לא סתם היא הגיע לשם בטח שלא חזרה מבית הספר או באמצע משחק מחבואים. כל המוצב הוקפץ הרבה ירו והגיוני שפגעו בה 20 קליעים אני מקווה שבכל מחבל שיתפס יצליחו לפגוע ככה מרחוק אני ממש מקווה שהמקרה הזוי שיקרי ולא נכון ואכן החיילים הצליחו לפגוע בה כמות כזו מרחוק עוד לפני הזיהוי. בקיצור במקום לבקר את החיילים שיושבים עומדים שומרים שוכבים תפרגנו להם תיהיו איתם כי מי שבבית זה אתם וזה בזכותם.
 
למעלה