Ccyclist
Well-known member
זה מנגנון ישן שהיה בחשמליות, לא מאפשר אחיזה.
על פניו זה אפשרי אבל אינני חושב שזה עומד בתקנות בטיחות מודרניות שוודאי דורשות גב יציב.
 
המנגנונים המסובכים שמסובבים מושבי רכבות מהירות (קיים ב TGV וב AVE) כנראה יקרים מדי לרכבות רגילות וגם ברכבות אלו יש זוג "רביעיות" אחד בקרון.
 
בקרונות בינעירוניים בריטיים חצי קרון פונה בכיוון הלא נכון ועדיין אנשים יושבים עם הגב לכיוון הנסיעה.
זה מנגנון ישן שהיה בחשמליות, לא מאפשר אחיזה.יש במיורקה למשל
הנה סרטון קצר על הרכבת ההיסטורית שם, Ferrocarril de Sóller, שנוסעת עם ציוד נייד משנות העשרים(!) שעושה את הקטע עם הכיסאות. אם יכלו לעשות את זה בשנות ה20 של המאה ה20, אפשר לעשות את זה בשנות ה20 של המאה ה21.
יש לציין שהכיסאות בסרטון נראים הרבה יותר "רזים" מהכיסאות של רכבת ישראל.
https://www.youtube.com/watch?v=xf01u3u8I4c
על פניו זה אפשרי אבל אינני חושב שזה עומד בתקנות בטיחות מודרניות שוודאי דורשות גב יציב.
 
המנגנונים המסובכים שמסובבים מושבי רכבות מהירות (קיים ב TGV וב AVE) כנראה יקרים מדי לרכבות רגילות וגם ברכבות אלו יש זוג "רביעיות" אחד בקרון.
 
בקרונות בינעירוניים בריטיים חצי קרון פונה בכיוון הלא נכון ועדיין אנשים יושבים עם הגב לכיוון הנסיעה.