הגינגי הישראלי
New member
תדירות גבוהה תצמצם את הזמן בתחנההתרשמות מנסיעה ברכבת הקלה
הייתי אתמול בירושלים לצורכי עבודה וביקור חברים והשתמשתי ברכבת לנסיעה אחת הלוך וחזור מתחנה מרכזית לכיכר ספרה וחזרה עד לשוק. עושה רושם שהירושלמים משתמשים ברכבת שלהם. הן היו מלאות עד אפס מקום כולל בעמידה. קל להעלות עגלות תינוקות מהרציף לרכבת בגלל הריצפה הנמוכה ונוח ונעים. הנסיעה השניה שלי היתה מהשוק לפסגת זאב, וחזרה מפסגת זאב לתחנה מרכזית. כאן נכנסת לידי ביטוי הבעייתיות של הרכבת הקלה והחסרונות שלה. הנסיעה איטית מאוד בגלל מפגעים בדרך- בעיקר הולכי רגל שמטיילים על הפסים (בעיקר במדרחוב יפו), מכוניות שחוסמות צמתים, ובנוסף לנסיעה איטית יש עצירות דחופות בגלל רמזורים ובגלל שהרכבת ממתינה יותר מדי זמן בכל תחנה. זמן הנסיעה ארוך מאוד מפסגת זאב לתחנה המרכזית. ארוך יותר מדי. כשעיתותך בידך זו נסיעה נעימה ומהנה, אבל בלחץ של זמן, זה קצת מתסכל לראות את האיטיות הזאת. ברור לי שכאשר ענין הרמזורים יתוקן, יהיה שיפור בזמן הנסיעה, אבל בינתיים זה המצב. האם יש רעיונות לצמצום זמן ההמתנה בתחנות?
וגם זה נושא שאמור להשתנות לטובה. למעשה, מכל מה שהזכרת, מדרחוב יפו הוא הנקודה הבעייתית של זרימת הקו. הוא אמנם תוכנן מראש כמדרחוב בו נסיעת הרכבות תהיה איטית יחסית (קיימים שלטי הגבלת מהירות בצידי קטעי הפסים לאורך הקו) אך נראה שיאלצו להנקט אמצעים כלשהם לשמירה על מהירות מינימום, אחרת יווצר ברחוב יפו צוואר בקבוק תעבורתי בכל שעה שהרחוב ימלא אנשים.