הרסו יערות..נו שוין
אני במקרה מכיר את האזורים בהם עובר כיום כביש שש. אז לא "הרסו יערות". ונכון, הטבע נפל קורבן אבל יש כאן חשבון של רווח והפסד. הרכבת לא רלונטית כי הכביש לא בא במקום רכבת. יש קשר רכבתי טוב בין ב"ש לחיפה שזה פחות או יותר מקביל לכביש שש. וכן, הרכבת מקרבת את הפריפריה למרכז. ולהבים, או עומר הם גם פריפריה. בקיצור, כביש שש הוא חלק ממערכת מאוזנת וכמו כל מערכת מאוזנת יש גם פלוסים וגם מינוסים. הכביש בהחלט תורם את חלקו לעניין.
הרסו יערות..נו שויןגם אמרו שמטרת הכביש הזה היא
"קירוב הפריפריה למרכז". מה שפועל קורה זה שתושבים מבוססים יותר מיישובים מבוססים שונים מהדרום (כמו, להבים, למשל) או מהצפון משתמשים בכביש. צודקים מי שאומרים שהכביש מקצר את זמן הנסיעה. לגבי זיהום אויר - אני לא בטוח בזה. בכביש הזה הרסו יערות וטבע. לדעתי, היה צריך להשקיע (עוד יותר) בפיתוח רכבות. תשתית רכבות תופשת פחות שטח, בהשוואה לכבישים וזיהום האויר ברכבות אמור להיות נמוך יותר. נכון, שמחירי הנסיעה ברכבת הם גובים מדי. אבל, בשוואה לכביש 6, סביר להניח שהרכבת היתה משתלמת יותר.
אני במקרה מכיר את האזורים בהם עובר כיום כביש שש. אז לא "הרסו יערות". ונכון, הטבע נפל קורבן אבל יש כאן חשבון של רווח והפסד. הרכבת לא רלונטית כי הכביש לא בא במקום רכבת. יש קשר רכבתי טוב בין ב"ש לחיפה שזה פחות או יותר מקביל לכביש שש. וכן, הרכבת מקרבת את הפריפריה למרכז. ולהבים, או עומר הם גם פריפריה. בקיצור, כביש שש הוא חלק ממערכת מאוזנת וכמו כל מערכת מאוזנת יש גם פלוסים וגם מינוסים. הכביש בהחלט תורם את חלקו לעניין.