הרכבת בת"א: המדינה תפצה את היזם...

מצב
הנושא נעול.
הרסו יערות..נו שוין

גם אמרו שמטרת הכביש הזה היא
"קירוב הפריפריה למרכז". מה שפועל קורה זה שתושבים מבוססים יותר מיישובים מבוססים שונים מהדרום (כמו, להבים, למשל) או מהצפון משתמשים בכביש. צודקים מי שאומרים שהכביש מקצר את זמן הנסיעה. לגבי זיהום אויר - אני לא בטוח בזה. בכביש הזה הרסו יערות וטבע. לדעתי, היה צריך להשקיע (עוד יותר) בפיתוח רכבות. תשתית רכבות תופשת פחות שטח, בהשוואה לכבישים וזיהום האויר ברכבות אמור להיות נמוך יותר. נכון, שמחירי הנסיעה ברכבת הם גובים מדי. אבל, בשוואה לכביש 6, סביר להניח שהרכבת היתה משתלמת יותר.
הרסו יערות..נו שוין
אני במקרה מכיר את האזורים בהם עובר כיום כביש שש. אז לא "הרסו יערות". ונכון, הטבע נפל קורבן אבל יש כאן חשבון של רווח והפסד. הרכבת לא רלונטית כי הכביש לא בא במקום רכבת. יש קשר רכבתי טוב בין ב"ש לחיפה שזה פחות או יותר מקביל לכביש שש. וכן, הרכבת מקרבת את הפריפריה למרכז. ולהבים, או עומר הם גם פריפריה. בקיצור, כביש שש הוא חלק ממערכת מאוזנת וכמו כל מערכת מאוזנת יש גם פלוסים וגם מינוסים. הכביש בהחלט תורם את חלקו לעניין.
 

אורי404

New member
מה שהתכוונתי זה שבאותו זמן בו עבדו

הרסו יערות..נו שוין
אני במקרה מכיר את האזורים בהם עובר כיום כביש שש. אז לא "הרסו יערות". ונכון, הטבע נפל קורבן אבל יש כאן חשבון של רווח והפסד. הרכבת לא רלונטית כי הכביש לא בא במקום רכבת. יש קשר רכבתי טוב בין ב"ש לחיפה שזה פחות או יותר מקביל לכביש שש. וכן, הרכבת מקרבת את הפריפריה למרכז. ולהבים, או עומר הם גם פריפריה. בקיצור, כביש שש הוא חלק ממערכת מאוזנת וכמו כל מערכת מאוזנת יש גם פלוסים וגם מינוסים. הכביש בהחלט תורם את חלקו לעניין.
מה שהתכוונתי זה שבאותו זמן בו עבדו
על כביש 6, היה אפשר להקים כל מיני קווי רכבת, כולל הקו המהיר לירושלים, הנחשב למסובך. קווי ב"ש-ת"א-חיפה לא מספיקים ויש צורך בקווים לעיר הבירה, לאיזור העמקים, לגליל העליון ועוד. להבים ועומר הם פריפריה. השאלה היא האם הראוי הוא שכביש 6 יחבר רק יישובים כאלה, או שעוד מקומות.
 
יש קשר רכבתי מעולה...

הרסו יערות..נו שוין
אני במקרה מכיר את האזורים בהם עובר כיום כביש שש. אז לא "הרסו יערות". ונכון, הטבע נפל קורבן אבל יש כאן חשבון של רווח והפסד. הרכבת לא רלונטית כי הכביש לא בא במקום רכבת. יש קשר רכבתי טוב בין ב"ש לחיפה שזה פחות או יותר מקביל לכביש שש. וכן, הרכבת מקרבת את הפריפריה למרכז. ולהבים, או עומר הם גם פריפריה. בקיצור, כביש שש הוא חלק ממערכת מאוזנת וכמו כל מערכת מאוזנת יש גם פלוסים וגם מינוסים. הכביש בהחלט תורם את חלקו לעניין.
יש קשר רכבתי מעולה...
בגלל זה גם קו 995 חזר לתפקד. נסיעה מב"ש לחיפה בלי פקקים זה שעתיים - שעתיים ורבע גג, כנראה שברכבת זה לא כך. רכבת למרחקים כאלו אמורה להיות עדיפה חד וחלק, רק שבמדינה שלנו זה לא כך.
 

אורי404

New member
לגבי נתניה - דוקא לא ממש בטוח.

צודק צודקותיים !
כאחד שנוסע מדי פעם בכביש (על חשבוני האישי, פרטי וכיסי וממוני) אני יכול להגיד שאולי יכלו לסלול לו שוליים רחבים יותר, אך הוא כביש מעולה שאכן עוקף פקקים בדרך מהמרכז (או הדרום) לצפון או בדרך מהמרכז (או הצפון) לדרום. למשל נסיעה מי-ם לכפ"ס (בעיקר למזרח כפ"ס) או לראה"ע או נסיעה מקרית מלאכי לנתניה או מקרית גת לחדרה או מי-ם לחיפה (ועובדה שאגד עושה זאת) אכן משתלמות יותר (מבחינת זמן וידוע שזמן איז מאני, יענו time is money, וכן זיהום אוירית ותאונות דרכימית).
לגבי נתניה - דוקא לא ממש בטוח.
קודם כל, לגבי שאר המקומות שכתבת - נכון. הכביש מקצר את הנסיעה אליהם או מאליהם. אבל, חלק גדול מתושבי נתניה גרים לאיזור שקרוב יותר למחלף פולג ולא למחלף נתניה. מה שאומר, שעם הם רוצים לנסוע לכיוון ירושלים או הדרום, עדיף להם כבר לנסוע בדרך כביש החוף או איילון. לגבי תושבים שגרים קרוב יותר למחלף נתניה או בנתניה בכלל, אך נוסעים צפונה - גם פה לא בטוח שכביש 6 מקצר את הנסיעה באופן משמעותי. כדי להגיע לכביש 6, יש לנסוע על כביש 57, שהוא לעתים קרובות די מלא. זה כולל גם את הקטע מצומת בית ליד/השרון לכיוון מזרח. בנתניה עצמה יש, למעשה שתי תחנות רכבת - הכוונה היא לתחנת נתניה עצמה ולתחנת בית יהושע , בה משתמשים רבים מתושבי נתניה. היה כבר עדיף לשפר את רשת הרכבות עצמה בארץ, שבאופן עקיף תסייע גם לנתניה, ואף להוסיף תחנות בנתניה. זכור לי שבעבר כתבו חברים מהפורום הצעות לתחנות שונות, כמו תחנה שתהיה ליד השכונות הדרומיות של נתניה ותחנה שתהיה בסמוך לאיזור התעשיה של נתניה, כך שיהיה ניתן להגיע אליו מהתחנה ברגל ולא בטרמפים או באוטובוסים או במוניות.
 

אורי404

New member
לגבי האוטובוסים שעוברים בכביש 6.

כן, לדוגמה קו 995
לגבי האוטובוסים שעוברים בכביש 6.
אני, אמנם, לא ממש מתלהב מכביש 6. יחד עם זאת, אם כבר יש אותו, אז זה טוב שקווי האוטובוס נוסעים דרכו. אולם, המצב האופטימלי היה שבכבישים בינעירוניים רחבים עם יותר משלושה נתיבים, כמו כביש 4 מצומת רעננה צפון עד איזור אשקלון, כביש החוף מתל אביב עד איזור מחלף כפר שמריהו, כביש 5 ועוד הנתיב הימני יהיה של אוטובוסים בלבד.
 

raminec

New member
אהממ... בולשיט../images/Emo70.gif

אני צריך אותו ואגב הוא נבנה כבר!
אולי במקומו כמובן היה אפשר לבנות כבר את מסילת ואדי ערה ואת קו העמק ואת הקו לכרמיאל ועוד פרוייקטים בצפון...אבל כל עוד הם לא בנויים..אז הוא חשוב מאוד והרבה אנשים משתמשים בו וזה מוריד הרבה מכוניות מכבישים מקבילים
אהממ... בולשיט
 

Azazel

New member
אני לא מבין בדיוק את המשפט הזה

אני לא מבין אותך
אתה בעד שהמדינה תשקיע בתשתיות, גם אם זה כרוך הפסד. זה בדיוק מה שזה!
אני לא מבין בדיוק את המשפט הזה
תוכל לנסח אותו מחדש? משהו לא מסתדר לי ( ואני לא עולה חדש! אני עולה ותיק ביותר.
)
 

mucool2

New member
זה היה קצת בצחוק

אני לא מבין בדיוק את המשפט הזה
תוכל לנסח אותו מחדש? משהו לא מסתדר לי ( ואני לא עולה חדש! אני עולה ותיק ביותר.
)
זה היה קצת בצחוק
השקעה מסיבית בתשתיות תעלה למדינה יותר מכיסוי הפסדים של המפעיל. אגב, אני די אופטימי לגבי השימוש ברק"ל וקשה לי להאמין שרשת הביטחון תביא להפסדים גדולים למדינה.
 
אבל זה נותן לגיטימציה למחירים גבוהי

זה היה קצת בצחוק
השקעה מסיבית בתשתיות תעלה למדינה יותר מכיסוי הפסדים של המפעיל. אגב, אני די אופטימי לגבי השימוש ברק"ל וקשה לי להאמין שרשת הביטחון תביא להפסדים גדולים למדינה.
אבל זה נותן לגיטימציה למחירים גבוהי
ם אני יותר מדי אופטימי ואני די בטוח שהיא גם תהיה מפוצצת בנוסעים, אני לא רואה כל סיבה לכיסוי הפסדים של המפעיל. בכלל לא אמורים להיות הפסדים.
 

mucool2

New member
המחירים לא צריכים להיקבע ע"י המפעיל

אבל זה נותן לגיטימציה למחירים גבוהי
ם אני יותר מדי אופטימי ואני די בטוח שהיא גם תהיה מפוצצת בנוסעים, אני לא רואה כל סיבה לכיסוי הפסדים של המפעיל. בכלל לא אמורים להיות הפסדים.
המחירים לא צריכים להיקבע ע"י המפעיל
וגם לא צריכה להיות הפרדה בכרטיסים בין הרק"ל לאוטובוסים. כרטוס משותף הוא צורך הכרחי בכל מערכת תח"צ מתקדמת.
 
לפי מה שאתה אומר...

המחירים לא צריכים להיקבע ע"י המפעיל
וגם לא צריכה להיות הפרדה בכרטיסים בין הרק"ל לאוטובוסים. כרטוס משותף הוא צורך הכרחי בכל מערכת תח"צ מתקדמת.
לפי מה שאתה אומר...
לא יהיה פה כרטוס משותף.
 

Azazel

New member
../images/Emo6.gif לידיעתך, המדינה גם מממנת את

זה היה קצת בצחוק
השקעה מסיבית בתשתיות תעלה למדינה יותר מכיסוי הפסדים של המפעיל. אגב, אני די אופטימי לגבי השימוש ברק"ל וקשה לי להאמין שרשת הביטחון תביא להפסדים גדולים למדינה.
לידיעתך, המדינה גם מממנת את
ההקמה. קוראים לזה "מענק הקמה".
 

Azazel

New member
כי אני לא רואה שום צורך בלתת כסף

לידיעתך, המדינה גם מממנת את
ההקמה. קוראים לזה "מענק הקמה".
כי אני לא רואה שום צורך בלתת כסף
חינם לתאגידים. גם רווח מובטח, גם סבסוד של ההקמה... כל מה שהם צריכים זה להרוויח.
 

yblumann

New member
מחיר ורווחיות של רכבת קלה

זה היה קצת בצחוק
השקעה מסיבית בתשתיות תעלה למדינה יותר מכיסוי הפסדים של המפעיל. אגב, אני די אופטימי לגבי השימוש ברק"ל וקשה לי להאמין שרשת הביטחון תביא להפסדים גדולים למדינה.
מחיר ורווחיות של רכבת קלה
כמובן שהקמת מערכת תשתית של רכבת ורכבת קלה עולה הרבה כסף , וכמובן שההשקעה בפרויקטים כאילו אינה רווחית, ביחוד אם מחירי הנסיעה נקבעים על ידי גורם ממשלתי. פקויקטים כאילו לא מחזירים את ההשקעה הכספית בהם במשך לפחות דור אחד- אם בכלל. ההסטוריה של הרכבות מהמאה ה 19 ובבריטניה הרכבות הקלות מאז 1985 מוכיחה את הטענה. אבל בבריטניה ציבור משתמשי המכוניות הם אילו שחזרו להשתמש בתחבורה צבורית, הורידו את העומס בכבישים ... Yoram in london
 

OMER G17

New member
כן לתוכנית לרכבת הקלה ולא לשינוי הק

הרכבת בת"א: המדינה תפצה את היזם...
הנה כתבה מהיום בהארץ. הרכבת התחתית בת"א: המדינה תפצה את היזם על ירידה במספר הנוסעים... http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617049&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0 רבים במדינתינו בכלל ובפורום בפרט כועסים על כך שהמדינה העניקה רשת בטחון כזאת ליזמים של כביש 6 ובכך גרמה למחירי נסיעה גבוהים (שכן - למה ליזם להוריד מחיר אם הוא יודע שבכל מקרה יקבל את הכסף שלו אם לא מהנהגים אז מהמדינה), אבל - הנה שוב עושים את זה - הפעם עם רכבת תחתית.. אני מניח שיש לכך סיבה, כנראה שאחרת יזמים לא "מתלהבים" להכנס למכרז ועולה הסכנה שכלל לא תקום רכבת תחתית.. מה שכן - אם התנהגות היזם המפעיל תהיה דומה לזו של החברה שמפעילה את כביש 6 (דהיינו מחירי נסיעה מוגזמים), אזי נראה רכבת תחתית ריקה בתל-אביב... -- יש היום כתבה נוספת על רכבת מהירה תל-אביב-ירושליים. הנה היא: הרכבת: החלופה של הירוקים לקו לירושלים יקרה ב-440 מ' ש' http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617050&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0
כן לתוכנית לרכבת הקלה ולא לשינוי הק
ו המהיר...לא צריך להכנע פה לירוקים...זה פרוייקט חשוב מאוד...לא רוצים לנסוע הכול במנהרה ולא יהרגו שום דבר שני גשרי רכבת....זה לא יגרום נזק אקולוגי חמור וגם לא יהרוס בצורה נוראית את הנוף..לבנות כרגיל ולהתעלם מהירוקים במקרה הזה
 
אני אומר לך אין מצב שהמחירים יהיו

הרכבת בת"א: המדינה תפצה את היזם...
הנה כתבה מהיום בהארץ. הרכבת התחתית בת"א: המדינה תפצה את היזם על ירידה במספר הנוסעים... http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617049&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0 רבים במדינתינו בכלל ובפורום בפרט כועסים על כך שהמדינה העניקה רשת בטחון כזאת ליזמים של כביש 6 ובכך גרמה למחירי נסיעה גבוהים (שכן - למה ליזם להוריד מחיר אם הוא יודע שבכל מקרה יקבל את הכסף שלו אם לא מהנהגים אז מהמדינה), אבל - הנה שוב עושים את זה - הפעם עם רכבת תחתית.. אני מניח שיש לכך סיבה, כנראה שאחרת יזמים לא "מתלהבים" להכנס למכרז ועולה הסכנה שכלל לא תקום רכבת תחתית.. מה שכן - אם התנהגות היזם המפעיל תהיה דומה לזו של החברה שמפעילה את כביש 6 (דהיינו מחירי נסיעה מוגזמים), אזי נראה רכבת תחתית ריקה בתל-אביב... -- יש היום כתבה נוספת על רכבת מהירה תל-אביב-ירושליים. הנה היא: הרכבת: החלופה של הירוקים לקו לירושלים יקרה ב-440 מ' ש' http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=617050&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0
אני אומר לך אין מצב שהמחירים יהיו
יותר יקרים מאוטובוס... כי תחשוב על זה שהזיכיון שינתן לחברה המפעילה הוא בערך 30 שנה שיהיו לה להחזיר את ההשקעה תאמין לי היא תעשה שיקול עסקי ותציע מחירים זולים...
 
יותר מאוטובוס...

אני אומר לך אין מצב שהמחירים יהיו
יותר יקרים מאוטובוס... כי תחשוב על זה שהזיכיון שינתן לחברה המפעילה הוא בערך 30 שנה שיהיו לה להחזיר את ההשקעה תאמין לי היא תעשה שיקול עסקי ותציע מחירים זולים...
יותר מאוטובוס...
זה בטוח יהיה. אבל האמן לי שזה פשוט שטות מה שעושים כאן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה