הרכבל החדש ל- חיפה על הכרמל

מצב
הנושא נעול.
הרכבל החדש ל- חיפה על הכרמל

הרכבל החדש ל- חיפה על הכרמל
בעיריית חיפה מתכננים לעשות רכבל שיסיע אנשים מ-צומת הצ´ק-פוסט עד ל-אוניברסיטה של חיפה באורך של 4 קילומטר יהיה ל-רכבל הזה 4 תחנות אחת מהן תהיה ב-שכונת נווה שאנן על הכרמל ועוד תחנה ב-טכניון
 

nitsansh

New member
לאיזה סוג רכבל אתה מתכוון?

הרכבל החדש ל- חיפה על הכרמל
בעיריית חיפה מתכננים לעשות רכבל שיסיע אנשים מ-צומת הצ´ק-פוסט עד ל-אוניברסיטה של חיפה באורך של 4 קילומטר יהיה ל-רכבל הזה 4 תחנות אחת מהן תהיה ב-שכונת נווה שאנן על הכרמל ועוד תחנה ב-טכניון
לאיזה סוג רכבל אתה מתכוון?
יש רכבל שבנוי מקרוניות תלויות על כבל (כמו הרכבל מבת-גלים לסטלה מאריס), ויש מה שקרוי פוניקולר, שזה רכבת שנוסעת על פסים ונמשכת ע"י כבל, כמו הכרמלית.
 

איליה.

New member
התכנון הוא

לאיזה סוג רכבל אתה מתכוון?
יש רכבל שבנוי מקרוניות תלויות על כבל (כמו הרכבל מבת-גלים לסטלה מאריס), ויש מה שקרוי פוניקולר, שזה רכבת שנוסעת על פסים ונמשכת ע"י כבל, כמו הכרמלית.
התכנון הוא
קרוניות על כבל. על הפרויקט הזה מדברים כבר הרבה זמן, אבל אני לא חושב שנכון לרגע זה יצא אפילו מכרז תכנון כלשהו. אם אתה עובר ליד מרכזית המפרץ, על השלט שלפני הטרמינל אפשר לראות תמונה עם כל כלי התחבורה שאמורים לעבור שם, והרכבל ביניהם. גם הרכבת הקלה שם. התחנות המתוכננות הן: לב המפרץ, צ´ק פוסט, תחנה באמצע כביש דורי (לא יודע בשביל מה, כי זה סתם באמצע שומקום), שתי תחנות בטכניון (דווקא הכי רחוק מהמרכז - אחת למטה ואחת למעלה! מניאקים) ותחנה באוניברסיטה. אני לא יודע פרטים טכניים לגבי דרך הפעולה המתוכננת שלו (איך עולים על הרכבל, איך יורדים ממנו, כמה אנשים בקרונית וכד´) ואשמח אם מישהו יוכל להעשיר את ידיעותיי בנתונים כאלה.
 

reshef

New member
גם אם היה אפשר לדעת משהו

התכנון הוא
קרוניות על כבל. על הפרויקט הזה מדברים כבר הרבה זמן, אבל אני לא חושב שנכון לרגע זה יצא אפילו מכרז תכנון כלשהו. אם אתה עובר ליד מרכזית המפרץ, על השלט שלפני הטרמינל אפשר לראות תמונה עם כל כלי התחבורה שאמורים לעבור שם, והרכבל ביניהם. גם הרכבת הקלה שם. התחנות המתוכננות הן: לב המפרץ, צ´ק פוסט, תחנה באמצע כביש דורי (לא יודע בשביל מה, כי זה סתם באמצע שומקום), שתי תחנות בטכניון (דווקא הכי רחוק מהמרכז - אחת למטה ואחת למעלה! מניאקים) ותחנה באוניברסיטה. אני לא יודע פרטים טכניים לגבי דרך הפעולה המתוכננת שלו (איך עולים על הרכבל, איך יורדים ממנו, כמה אנשים בקרונית וכד´) ואשמח אם מישהו יוכל להעשיר את ידיעותיי בנתונים כאלה.
גם אם היה אפשר לדעת משהו
כנראה שהוא היה מתברר כלא נכון. אני אסיים את הטכניון לפני שהדבר הזה יתחיל לעבוד.
 

nitsansh

New member
להערכתי, רכבל תלוי יותר הגיוני

גם אם היה אפשר לדעת משהו
כנראה שהוא היה מתברר כלא נכון. אני אסיים את הטכניון לפני שהדבר הזה יתחיל לעבוד.
להערכתי, רכבל תלוי יותר הגיוני
פוניקולר נוסע על הקרקע, ואם צריך לחצות את הטכניון אז איך הוא יעבור בתוכו? במנהרה? ואם יש ואדי באמצע, אז הוא צריך לרדת ולעלות, או לעבור על גשר... לרכבל תלוי אין מגבלות כאלה, כי הוא תלוי באויר בין עמודים גבוהים, ויכול לעבור בדרך הקצרה ביותר... לדעתי זה פרויקט חיוני ביותר, ואני מקוה שימצאו את המשאבים לבנות אותו בקרוב...
 

איליה.

New member
ודאי שהוא יהיה תלוי.

להערכתי, רכבל תלוי יותר הגיוני
פוניקולר נוסע על הקרקע, ואם צריך לחצות את הטכניון אז איך הוא יעבור בתוכו? במנהרה? ואם יש ואדי באמצע, אז הוא צריך לרדת ולעלות, או לעבור על גשר... לרכבל תלוי אין מגבלות כאלה, כי הוא תלוי באויר בין עמודים גבוהים, ויכול לעבור בדרך הקצרה ביותר... לדעתי זה פרויקט חיוני ביותר, ואני מקוה שימצאו את המשאבים לבנות אותו בקרוב...
ודאי שהוא יהיה תלוי.
אין דרך אחרת בפני השטח האלה. וככה זה גם מופיע בדגם של מנהרות הכרמל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה