הריון לאחר אובדן מתי כדאי

סיטאר1

New member
הריון לאחר אובדן מתי כדאי

אני חודשיים לאחר גרידה בשבוע 8+ לפני זה היו לי השנה עוד שתי הפלות טבעיות בשבועות 5 ו 7 לקחתי קצת מרווח לאחר ההפלה השנייה, ועכשיו מתלבטת האם להיכנס להריון עכשיו או לחכות עוד חודש. אני רוצה לציין שעוד חודשיים אני בת 40. רציתי לשמוע קצת מחוויותיכם, מי שעברה את זה, כמה זמן חיכיתם אחרי ההפלה, איך הרגשתם. אני ממש מתלבטת.
 

Tנקר בל

New member
ברוכה הבאה

לי היה חשוב להרות שוב מוקדם ככל האפשר, ואכן הריתי מייד. אני מבינה את הצורך לקחת פסק זמן, ומנגד, מבינה גם את החשש מכיוון שהגיל נושף בעורפך. האם עשית בירור מקיף להפלות שעברת? מה כבר נבדק? גם שאלה זו חשובה למתן התשובה. יש בדיקות שצריך להמתין לפני ביצוען.
 

טיפוטף

New member
אני במקומך לא הייתי ממתינה

כמה מחזורים עברו? הבטא ירדה לאפס? עשו US אחרי המחזור שאחרי ההפלה? אם כן, אז אין מניעה רפואית. האם לא הומלץ לך על בירור הפלות חוזרות (קרישה וכו?) אני לא מהקרישות כאן אבל אפילו בקופ"ח אצלנו יש סטנד עם פרוספקט לנשים שעברו 3 הפלות ומעלה לגבי בדיקות שעליהן לעבור ורשימה של מרכזים לטיפול בעניין (בטחה כל מופע גם באתר של הכללית)
 

סיטאר1

New member
תודה לשתיכן על ההתייחסות

עשיתי את רוב הבדיקות ויצא תקין קרישיות ועוד, הבדיקה היחידה שעוד לא עשיתי ואני אמורה לעשות ביום ראשון זה קריוטיפ לכרומוזומים, הרופא שלי אמר לא לחכות לתוצאות כי האחוז שיש בעיה בזה הוא קטןוהגיל לא מאפשר לחכות, אבל אני עדיין בדילמה יש לי חברות שאומרות לי להקשיב לגוף ואני קצת עייפה, אבל יכול להיות שזה פשוט קצת מתח בקיצור אני ממש בדילמה, למי להקשיב, וכמה להקשיב...
 

אמאדובה

New member
אני לא הייתי מחכה - בגלל הגיל

אני מבינה את הצורך לחכות עוד אבל אני לא חושבת שהפחד יפחת עם הזמן
לגבי הקריוטיפ - קודם כל הרופא שלך צודק - סיכוי מאוד קטן שזו הבעייה (כשאני עשיתי את הבדיקה אמרו לי שזו בעייה ב 2% ממקרי ההפלות החוזרות). לתוצאות לוקח בערך חודשיים להגיע. וגם אם, חס וחלילה חלילה וחס זו הבעייה - אי אפשר לעשות לגביה הרבה לפני ההריון, ואם תכנסי בינתיים להריון תוכלי לעשות סיסי שלייה או מי שפיר (שמן הסתם תעשי בין כה וכה בגלל הגיל) כדי לבדוק אם העובר בסדר. מאחלת לך הצלחה רבה וספרי לנו מה קורה איתך...
 

סיטאר1

New member
תודה רבה על האינפורמציה

לא ידעתי באמת על האחוזים, וזמן קבלת התשובה וכל השאר, זה באמת עוזר להחליט, הרופאים לא מסבירים כלום, אפילו שיש לי רופא פרטי שהוא בסדר הוא לא חושב שחשוב לעדכן בפרטים הקטנים. בכל מקרה אני אשמח לעדכן, והמון הצלחה גם לך, אני לא יודעת באיזה שלב את, אז בכל שלב. מעניין איך בנות פה התמודדו עם הפחד אשמח לשמוע.. אם מישהי מוכנה לשתף
 

אמאדובה

New member
גם לי לא הסבירו כלום לפני כן

הרופא שלח אותי לקריוטיפ וכששאלתי אותו מה זה הוא היה די לקוני ואמר "בטח אין לך". בסוף דווקא את זה היה לי... אבל עכשיו אני בהריון אחרי הריון אחד שעבר בשלום, והיום קיבלתי את התשובה שגם ההריון הזה, ב"ה, תקין מבחינה כרומוזומלית
ולגבי הפחד - לנסות לחשוב חיובי, ואצלי - להשקיע את עצמי בעבודה ובילד שיש לי בבית שמספק הרבה תעסוקה, תודה לאל... אם את מרגישה שהחרדות משתלטות עלייך אולי כדאי ללכת לייעוץ מקצועי, או טיפול אלטרנטיבי שיוכל לעזור לך להתמודד?
 

סיטאר1

New member
אז את אומרת לגבי הקריוטיפ

שגם אם יש את זה אז זה בעצם לא משנה את דרך הכניסה להריון אלא רק אח"כ וגם לא תמיד עושים משהו ? לגבי טיפול אלטרנטיבי אני באמת חושבת על זה ומחפשת מישהו טוב, אם את יודעת על מישהו טוב אני אשמח לשמוע.
 

Tנקר בל

New member
יש אפשרות להשפיע גם לפני ההריון

יש הליך שנקרא PGD - Pre-Implantation Genetic Diagnosis, ובו בודקים את המטען הגנטי של הביצית המופרית, ואם הוא תקין - מחדירים אותו לרחם (IVF). מדובר בהליך מאוד יקר שאיננו ממומן ע"י משרד הבריאות ו/או קופ"ח (קופ"ח יכולה לאשר מימון של ה-IVF, אבל לא של ה-PGD עצמו).
 

אמאדובה

New member
כמו שטינקר אמרה

יש אפשרות לעשות IVF עם PGD אבל זה תהליך לא פשוט ויקר. לא כתבתי את זה כי אין טעם לעשות משהו בנידון לפני שיש תוצאות (ובמקרה שלך הן יהיו טובות כמובן!!!) שולחת לך גם מסר.
 

A C D

New member
אצלנו התשובות הגיעו תוך 3 שבועות

לבדיקת הקריוטיפ וגם לנו הסבירו שגם אם יש ממצא בעייתי לרוב רק בהריון ניתן יהיה לבדוק זאת. לגבי עיתוי ההריון, אני מניחה שאין לזה תשובה ברורה וכל אחת יודעת מה נכון ומה מתאים לה ולגוף שלה. לי, באופן אישי, מאוד מאוד קשה עם ההמתנה שנכפתה עליי, למרות שהגוף עייף מהסערה ההורמונלית שעבר. למרות החשש הכבד, אני לא יכולה לחכות עד שאהיה שוב בהריון. מאחלת לך בהצלחה, איילה
 

סיטאר1

New member
תודה ובהצלחה גם לך

נראה לי שאני באמת לא אחכה, גם בגלל הגיל, וגם משום שאולי זה פשוט פחד וזה יהיה גם עוד חודש. לגבי הקריוטיפ, אני עדיין לא מבינה, אם לא עושים שום דבר בין כה וכה אז בשביל מה הבדיקה ?
 
התשובה אצלך בפנים

אם זו עייפות, חכי חודש, אם זה פחד, אל תחכי, כי זה לא ממש יעבור במילא... האם הוחלט על טיפול כלשהו למרות שנראה שהקרישה תקינה?
 

סיטאר1

New member
אני חושבת שאת מאד צודקת

אני מניחה שזה פחד אבל לא יודעת אם אפשר להיות בטוחה. קיבלתי טיפול של אוטרוגסטאן ומיקרופרין האם את יודעת משהו עליהם? הבנתי שזה טיפול שהוא לא ממש הכרחי, אולי יותר משפיע פסיכולוגית. כי הרופא נתן לי אותו רק אחרי ששאלתי.
 
זה טיפול שעובר אם הבעיה היא אי

ספיקת גופיף צהוב או בעיה אירת ברמת הפרוגסטרון. יש רופאים שבמצבך היו ממליצים גם על נוגדי קרישה, מכיוון שלא את כל הפקטרוים של קרישה ניתן לבדוק, אבל זה מחייב ייעוץ רציני והתייחסות לכל ההיסטוריה המיילדותית.
 

Tנקר בל

New member
אני לא מסכימה

זה טיפול יעיל בהחלט, מאחר שכנראה אצלך הכל נמצא תקין - לא היה הכרח לתת את הטיפול, אבל הרופא שלך רצה לספק לך את ההגנה המקסימלית, ולכן נתן לך תרופות לבעיות שעלולות לגרום להפלות חוזרות, למרות שלא הייתה אינדיקציה לכך שזו הבעיה אצלך. כמו שאמא של פילפילון כתבה, רופאים עושים זאת, ולעיתים קרובות זה עוזר גם אם הסיבה להפלות נותרה עלומה.
 

סיטאר1

New member
אני רק מקווה שההגנה היא

באמת הגנה, כי לפעמים יש תרופות שפועלות כחרב פיפיות אמורות להועיל ובעצם יכולות להיות גם בעיתיות. אולי את מכירה מישהי שעברה את הטיפולים הללו?
 
למעלה