הרטבת לילה

מרק2

New member
הרטבת לילה../images/Emo1.gif

קודם כל ברכות על הפורום החדש - בהצלחה ! שאלה בנושא הרטבת לילה, יש לי ילד בן שש שעדין מרטיב בלילה בחודשים האחרונים כמעט שלא היו פיספוסים ואני הייתי בטוחה שזהו "נגמלנו" אבל עדייןזה קורה מידי פעם ובשבוע וחצי האחרונים היו פעמיים כאלו. השאלה היא האם צריך לדבר על זה או פשוט להתעלם ולא "לעשות" סיפור?
 
הרטבת לילה תגובה

שלום רב, תודה על הברכות, אני תקווה כי משתתפים רבים יעלו שאלות ועל ידי היותם נעזרים יעזרו גם להורים אחרים. לשאלתך: הרטבת לילה אצל ילד בן שש היא עדיין בגדר הנורמה. הרטבת לילה יכולה לנבוע ממניעים התנהגותיים ויכולה מצד שני להיות תוצאה של גורמים אוביקטיביים האופיניים לגיל הזה כמו למשל שלפוחית שתן צרה,או לפעמים אפילו דלקת בדרכי השתן. בכדי להסיר ספק, מומלץ בד"כ לנטרל סיבות אוביקטיביות ואז לבדוק מישור התנהגותי. בשל העובדה, שמספר חודשים לא היו "פספוסים", סביר להניח כי במקרה זה באמצעות הרטבת הלילה הילד, באופן לא מודע משיג הילד רווח כלשהו. לעיתים הרווח הנו השגת תשומת לב יתרה- וכאן נשאלת השאלה מה בדיוק קורה כשהילד מתעורר רטוב משנתו? כיצד אתם מגיבים? מה אתם מרגישים? ואיך מסתיים האירוע? ולעיתים באמצעות הרטבת לילה הילד כאילו אומר להוריו:"במשך היום אתם יותר חזקים ממני ושולטים בי, אבל בלילה אני יותר חזק, אני "אשתין עליכם", ואראה שאין לכם שליטה עלי. כך או כך, אין מקום להילחץ. הרטבת לילה הנה פתירה. ניתן לשוחח עם הילד ולבדוק עד כמה הדבר מפריע לו, ולהעביר לו מסר שתפקידכם ההורים להיות לו לעזר בכל בעיה שהיא.
 

קונסולה

New member
הנה כמה קישורים לנושא...

היום במוסף "זמנים מודרנים" הייתה כתבה נרחבת בנושא עם כל מיני שיטות ודרכי טיפול בבעיה ועוד ציינו שם טלפונים למרכז ייעוץ שם, ד"ר שגיא,נותן עצות והדרכה ללא תשלום: ימי ג´ בין 09-1030 בבוקר במרכז שניידר - 9253349-03 ימים א´ ו - ה´ בין 2000-2130 בערב 8724477-04 או 612736-052 עוד צויין שם כי קופות החולים "מכבי, כללית ולאומית" משתתפות במימון טיפול ב"שניידר" דרך ביטוחים משלימים, וזהו איזה טיפול חדשני שיש לו אחוזי הצלחה גדולים מאוד.. (זה מופיע בכתבה היום בזמנים מודרנים) מידע נוסף ואפשרות ליעוץ אינטראקטיבי באתר הזה
 
למעלה