הרוב רוצה לקנות ולבלות בשבת והפרדת דת ומדינה

deathcaster

New member
ולא רק חרדים

כל בטלן (או לפחות רובם) - אם לא יהיה להם מקור מימון, הם ישיגו מקור מימון, זה באמת כל כך פשוט
 

studentit15

New member
אין לי זמן ורצון

לגשת לבית משפט. רק המלצתי לך להיזהר בדיבורך. ממש לאחרונה קראתי על מישהו שגידף מישהו אחר דרך פייסבוק, ההוא תבע לשוה"ר וקיבל 50 אלף ש"ח פיצוי. אז סתם ככה ממליצה לך המלצה ידידותית. זה הכל.

באשר לעצם הדברים:
גם עליך לא נכפה לעבוד. אתה יכול לשבת רגל על רגל, לחיות ברחוב ולאכול אויר. די כבר עם הדמגוגיה " המדינה מממנת את החרדים". המדינה לא תופסת חרדים ברחוב ונותנת להם כספים. סה"כ היה הסדר של תורתו אומנותו. ואברכים שלמדו קיבלו גג אלף שח מהמדינה. אתה מוכן להסתדר עם אלף שח לחודש בתמורה ללמוד 7 שעות ביום תורה וגם לא לעבוד בשום עבודה אחרת?? אני בטוחה שלא. (כי גם אני לא, ובעלי אדם עובד). זה נכון שהיו "פריצות בגדר" והיו חרדים שניצלו את זה גם בלי ללמוד וקיבלו כסף - נכון, ואני מוקיעה את זה. בכל מקרה גם המצב הזה נגמר וחרדים היום לא מקבלים שקל ואפילו החוקים פועלים לרעתם.
אני אתן לך דוגמא.
חברה שלי , אישה עובדת עם ילדים שרצתה להכניס שניים מהם להכניס למעון של התמ"ת. בעלה כרגע לומד בכולל (עשה שירות צבאי מלא), היגיע לה ניקוד דרגה 3, ואז באופן אוטומטי בגלל שבעלה לומד בכולל היא קיבלה דרוג 4. מה שאומר לשלם עוד אלף שח בחודש למעון. אני שמעתי את זה וממש התפוצצתי. מה איכפת למדינה מה בעלה עושה כיום?? הוא נתן את חלקו למדינה זכותו לעשות מה שהוא רוצה כיום. אתה רואה.. מסתבר שלא בדיוק השירות הצבאי הוא העיקרון פה, אלא רצון להציק לחרדים בכל דרך אפשרית וזה קורה בממשלה הנוכחית. ואתה חושב שזה גרם לבעלה לעזוב את הכולל? לא! היא פשוט מצאה סידור אחר לילדים. וזה מה שאני מנסה לומר. המדינה בדרכים של "שלילת תקציבים" לא תשיג כלום. נקודה. את זה המדינה מתחילה להבין... אז מתחילים לדבר על "העדפה מתקנת". וכן, זה עשוי לעזור.

וכמה שאני ליברלית הסיפור הזה הרתיח אותי . הנתונים והחוקים האחרונים כי הם נטו שינאה לחרדים. הם חסרי הגיון (ותכף יהיו פה כמה שימצאו לזה הגיון, אין לי ספק), והתנכלות מכוערת לאנשים שבחרו ללמוד תורה בלי לקבל שקל מהמדינה!!! (גם כאלו לאחר שירות צבאי מלא).

ובתשובה למה שכתבת:
כפי שאת מציגה את המצב כרגע, המעטים מהציבור שבוחרים ללמוד ולצאת לעבודה, למעשה עושים "לנו" (שאר הציבור) טובה, ובגלל שהם עושים טובה, צריך לבוא לקראתם ולשכנע אותם שימשיכו וירבו.

סלחי לי, אבל מבחינתי זו גישה מגעילה.
לו לציבור החילוני במדינה הזו היית יכולת להתאחד בנושאים חשובים, כפי שהיא קיימת בציבור החרדי (חוזרים לסעיף 1), כבר מזמן היינו משנים את המאזן בממשלה (לצערי אפילו ל-"מחאה החברתית" מלפני שנתיים לא היה מספיק כוח), והיינו לוקחים את כל התקציבים שהמדינה משלמת למגזר ע"מ שיוכל לקיים את אורח החיים שלו.


אף אחד לא עושה לך טובה ולא זה מה שטענתי. בהמשך למה שכתבתי מקודם, יאיר לפיד ובכלל הממשלה הנוכחית אמרו שוב ושוב ושוב שהחרדים חייבים להתערות בחברה הכללית. לקחת גם תפקידי ניהול בממשלה, ופשוט להיות מעורבים.
החרדים לא רוצים (!!!) להיות מעורבים, תאמין לי. טוב להם הבדלנות הזו. אז בהתאמה לגישה של לפיד והנושא הבוער של "חרדים בצבא/בעבודה" כתבתי מה שכתבתי. אם רוצים לראות את החברה החרדית מעורה יותר, מעורבת יותר, בכל רבדי החברה שזה כולל צבא, אקדמיה, תעשייה, ניהול, הייטק, רפואה, צריך לנקוט בשיטות אחרות ולא ע"י שלילת תקציבים. (שוב, רק בהתאמה לגישה שרוצה לראות את החרדים משתלבים) זכותך לערער על גישה זו, אבל מה שכתבתי בהודעותיי הקודמות התייחסו לגישה כזו.

לסיכום : חרדים יעדיפו להישאר ככה גם עוד אלפי שנים. השינוי של לפרוץ קדימה, לצאת מהמוסכמות החרדיות באשר לעבודה וצבא הוא איטי, אבל מתמיד. הוא איטי גם בין היתר כי כרגע אין ממש אפלייה מתקנת לחרדים כמו שיש לערבים. ורק כדי להרגיע אותך אני אישית לא נהניתי משום העדפה מתקנת וגם לא רוצה בזה. אבל יש כאלו שרוצים מאוד להתקדם (והם מתאימים) אבל יש כמה נקודות סף לא קריטיות בכלל, (למשל חלק מהבגרויות שמונעים מלהתקבל לתואר ראשון באוניבסיטאות) שיוצרות מחסום לפניהם מלהתקדם. על כאלו אני מדברת שכדאי לעזור להם עם העדפה מתקנת.

באשר לשאלתך על הרב כהן:
הרב כהן הוא רב של מגזר שאני לא נמנית עליו. אישית הרב שאנחנו מתייעצים איתו לא יצא מעולם בהצהרות כאלו. אני נקטתי בגישה של "שב ואל תעשה עדיף", כי אם הייתי שואלת הייתי מחוייבת לקבל מה שיאמר. זה הכל.
 

BravoMan

Active member
דרך אגב, בתור חרדייה עם השכלה אקדמאית,

מה יש לך לומר על המכתב של רבי שלום כהן, שאוסר על נשים חרדיות ללמוד לימודים גבוהים, אפילו במוסדות מיוחדים שנועדו רק להן?
&nbsp
האם את בכלל יכולה להביע דעה?
כי זכור לי ששמעתי ברדיו ראיון, עם אישה חרדית בתפקיד אחרי כלשהו, וכששאלו אותה לדעתה, היא אמרה שאין לה שום זכות להביע דעה, כי מדובר באיש גדול וקדוש.
&nbsp
זה סוג יחס למנהיגים שלא מקובל בשום חברה מודרנית, והחלק ממה שמדרדר את החברה החרדית לתהום.
ראית פעם חילוני שאומר: אין לי זכות להביע דעה על מה שראש הממשלה שלי עושה?
אפילו בנות בתיכון יכולות להביע דעה על מנהיגים חילוניים, וזה חלק חשוב מניהול חברה מתוקנת.
 

studentit15

New member
מה לעשות...

לימודי רפואה לא קיימים בכל מקום, ולכן לא יכולה ללמוד את זה במוסדות שנועדו לחרדיות.

לגבי הרב שלום כהן. אני שוב חוזרת להודעתי הקודמת. כל אחד יש לו את הרב שלו ואיתו הוא מתייעץ. הרב שלום כהן נתן את הפסק הזה לשומעי לקחו ולצבור שבאים לשאול את פיו. לי יש את הרב שלי.
 

BravoMan

Active member
שני דברים:

א) אני לא יודע למה בחרת לציין שלא יכולת ללמוד במוסד אחר, אבל חשוב לי להדגיש שבשום מקום לא ציינתי שאת אמורה לעשות זאת.
&nbsp
ב) מעניין אותי לשמוע, אם תהיי מוכנה לספר, מה היית עושה לו הרב שאת מקשיבה לו היה יוצא בקביעה דומה, או פשוט בוחר לאשר את הקביעה של הרב שלום כהן?
&nbsp
האם היית מפסיקה את לימודייך?
האם היית בוחרת לך רב אחר?
האם היית מתעלמת מהנקודה הספציפית הזו, ממשיכה ללמוד וגם להקשיב לכבוד הרב בדברים אחרים?
 
אני נגד ואני חילוני

אני נגד זה שיהיו כשרויות או כל אקט דתי משום שהדת היא איוולת וסכנה שנוצרה בעולם ויש למחות כל זכר ממנה
 
למעלה