הרב אבינר קורא לבנות שלא לשרת בצבא

baudrate

New member
הרב אבינר קורא לבנות שלא לשרת בצבא

כתבה ב YNET . כאשר הוא קורא לביטול שירות גם של בנות חילוניות. לבנות הדתיות שכן בוחרות להתגייס הוא קורא "אומללות". מה דעתכם? האם אין זה תורם להשתמטות?
 
מי מקשיב לו?

בנות חילוניות כמובן שלא יתייחסו אליו ובנות דתיות לא מחויבות להתגייס כאמור לצבא . מי שרוצה להתגייס היא תתגייס ושום אבינר לא ימנע זאת ממנה . כך שלדעתי הוא יכול לברבר כמה שהוא רוצה , פשוט לא יקשיבו לו .
 

baudrate

New member
מקשיבים לו בודאי יותר מאשר לזמר או שחקן

ובודאי יותר מאשר לסתם אנשים פה בפורום, או איזה אתר באינטרנט, שלא היססת לגנות אותם . אני מתפלא מהיכן פתאום נעשית כל כך סובלני. האם זה בעקבות הדיונים כאן?
 
אני תמיד הייתי סובלני

אם כבר ההפך , הדיונים פה רק מעצבנים אותי מרגע לרגע אבל אני משתדל לשמור על תרבות דיון. ואני בכלל לא בטוח שמקשיבים לו יותר ממה שאמרת , הוא לא הרב היחידי שאומר לא להתגייס היו עוד הרבה לפניו וגם יהיו אחריו כך שהוא יכול לברבר כמה שהוא רוצה , תמיד יהיה את הרב התורן שקורא לא להתגייס לצבא .
 

smailie

New member
בועז צודק

וזה דווקא בגלל שאני ריאלי... כפי שכבר כתבתי כאן במקרה דומה שעלה בעבר, הרב שלמה אבינר בסה"כ "משכנע את המשוכנעים". אני לא מאמין שבאמת נערה דתייה שקראה את המאמר, לפתע תעשה "סוויץ' " ותגיד לעצמה: "וואללה! אם ככה, אז החלטתי מעכשיו שאני לא מתגייסת". הרב אבינר אולי קצת מעצבן אותי, אבל בהחלט לא מדיר שינה מעיניי ואני לא חושב שהוא הטיל בדבריו איזושהי "פצצה" שתגרום ל"רעידת אדמה" במחזורים הבאים של המתגייסים או משהו מהסוג הזה.
 

baudrate

New member
כמה דברים

ראשית ישנו אפקט מצטבר, כאשר אמירות כאלו חוזרות ונשנות. ההשפעה הינה גם על נערות בגיל הגיוס וגם על המשפחה שלהן. נכון, זו אינה רעידת אדמה, אבל לומר שאין אפקט גם זה לא כל כך מדויק. לאורך השנים האפקט הולך ומקטין את מאגר כח האדם הזמין לגיוס לצבא. שנית מסתבר שמתוך בוגרות החינוך הממלכתי דתי כשליש כן מתגייסות לשירות צבאי, וזה כולל בנות המגדירות עצמן דתיות(!!). ובכלל החלוקה בין דתיים וחילוניים לא כל כך ברורה, כך שאינני סבור שאלו ששוקלות גיוס הן כאלו שבשום פנים ואופן אינן שומעות את קולו שלח הרב אבינר וליהפך אלו ששומעות את הרב אבינר ומקשיבות לדבריו בנושאים שונים (או בני משפחתן הקרובים) אינן בשום דרך ואופן שוקלות להתגייס לצבא. ובסופו של דבר כאשר יש התלבטות לכאן ולכאן , גם דבר קטן יכול להכריע את ההחלטה, ואמירות מסוג זה בהחלט יכולות לשנות.
 

lionsheart

New member
דעתי בנושא

שהוא ואנשים מסוגו הם אנשים קטנים שרק אנשים קטנים מהם מקשיבים לו
 
למעלה