הרבה שאלות

shesh14

New member
הרבה שאלות

שלום. אני לא יודעת אם זה המקום המתאים לשאלות שלי, אבל אנסה בכל זאת. עד לפני זמן מה עבדתי כשכירה. התפטרתי מעבודתי לצורך טיפול בבני התינוק. בביטוח לאומי אמרו לי שכעבור שלושה חודשים מההתפטרות אהיה זכאית לדמי אבטלה. וכאן שאלתי הראשונה: אני מנסה כעת לעבוד מהבית. לעת עתה התוצאות מינוריות, יש לי קצת עבודה והרווחים מועטים. האם במידה וישולם לי שכר לפני שאחתום בלשכה - תישלל ממני הזכאות לדמי אבטלה? העבודה מהבית היא כפרי לאנסרית והשכר עליה יסתכם בכ 4000 ש"ח. זה כל השכר שארוויח בשלושת החודשים שחלפו מאז שהתפטרתי. לא מספיק כמובן. האם עדיף לי לבקש מהמעסיק שלי (של העבודה מהבית) לדחות את התשלום עד אחרי שאמצה את זכאותי לדמי אבטלה? שאלה שניה: אני עובדת מהבית - האם יש טעם בייעוץ של רואה חשבון או מנהל חשבונות? איך אני מסתדרת עם מס הכנסה? מדובר בסכומים נמוכים שמן הסתם לא יגיעו לתקרת המס, אבל בעתיד אני מקווה להרוויח יותר . אני לא מתמצאת - האם להיות עוסקת זעירה? עוסקת מורשית? להוציא פטורים ממס הכנסה בכל פעם?
 

שיר ורד

New member
המקרה קצת מורכב

קודם כל נשאלת השאלה איך את מקבלת את שכרך. האם באמצעות תלוש משכורת או ע"י הגשת חשבונית? אם זה תלוש משכורת אז את כנראה נחשבת כשכירה ולא זכאית לקבלת דמי אבטלה. אם זה באמצעות חשבונית, אז את צריכה לפתוח תיק במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי ולשלם לפחות דמי ביטוח לאומי ומס בריאות. בעיקרון זכותך לדמי אבטלה לא נפגעת כתוצאה מעבודתך כעצמאית. אבל, מתוך דמי האבטלה המגיעים לך כחוק, ינכו לך את הכנסתך כעצמאית, כך שאם הכנסתך כעצמאית גבוהה מדמי האבטלה המגיעים לך , אין לך מה להתייצב בלשכה. לכן, נראה לי שאם עדיין לא עברו שלושת חודשי ההמתנה, כדאי לך לקבל את השכר עכשיו (חישוב דמי האבטלה נעשה על בסיס חודשי). בתקופת קבלת דמי האבטלה , את יכולה לדחות את מועד הגשת החשבונית וקבלת התשלום עד לחודש שלאחר מיצוי זכאותך לדמי אבטלה (ולפזר את ההכנסה על מספר חודשים כדי שלא יאשימו אותך בדחיית הכנסות). מומלץ לפנות לביטוח הלאומי (אפשר בפורום באתר שלהם באינטרנט) לברר בדיוק את הפרטים הלרבנטיים לגבי קבלת דמי אבטלה במקביל לקבלת הכנסה נמוכה כעצמאית. עוסק זעיר - לא קיים יותר. יש עוסק פטור - מוגבל להכנסה שנתית מסוימת ולא בכל הענפים. את לא מוציאה חשבוניות מע"מ ולא זכאית להחזרי מע"מ. עוסק מורשה - חייב בניהול ספרי חשבונות כחוק ובתשלומי מס מלאים. במס הכנסה , את יכולה לבקש אישור לפטור מניכוי מס במקור , לאחר שתצהירי על הכנסתך השנתי הצפויה. למרות שלא תגיעי לסף המס, יתכן שהתנאי לקבלת הפטור יהיה תשלום מקדמות (באחוזים נמוכים) על מחזור ההכנסות, כאשר בעקבות הדוח השנתי תקבלי את ההחזר. מומלץ להעזר ברואה חשבון בשלבים של הקמת העסק והגשת הדוחות לפחות בשנה הראשונה. אחרי שתביני את החוקים ותכירי קצת את הביורוקרטיה , תוכלי לותר על שרותי רואה החשבון ולמלא את כל הטפסים בעצמך.
 
למעלה