הקשר בין צליאק לרעב

ליאורט1

New member
הקשר בין צליאק לרעב

שלום, זה שוב אני... בימים האחרונים אני משתדל להפסיק לאכול גלוטן, פה ושם אני עוד אוכל את זה מעט מסיבות כאלה ואחרות אבל ברוב המוחלט של הזמן אני נמנע ממנו. שמתי לב למשהו ורציתי לדעת אם זה בגלל הצליאק ואי אכילת הגלוטן או שאני צריך לחפש את התשובה במקומות אחרים, עד לימים האחרונים(יומיים בערך) הייתי מרגיש כל הזמן רעב, בעיקר אחרי ארוחת בוקר וערב שהיו מבוססות אצלי על לחם ובבוקר קורנפלקס(שבשניהם יש גלוטן). בימים האחרונים בארוחת הערב החלפתי את הלחם בירקות מבושלים(דלורית היא הפחמימה העיקרית) ובבוקר היום אכלתי בפעם הראשונה לחם בלי גלוטן(שאני הכנתי!!!:)). בכל הארוחות שלא אכלתי גלוטן אני חושב שהרגשת השובע שלי היתה הרבה יותר גבוהה, יכול להיות שפשוט איכשהו אכלתי יותר אבל אני לא חושב... האם יש קשר בין אכילת גלוטן אצל חולי צליאק לבין הרגשת רעב? תודה רבה
 

גילוש6

New member
לדעתי יש קשר

מאז שהתחלתי דיאטה נ.ג אני כל הזמן, כל הזמן רעבה. אבל מודה מאז גם אין לי ארוחות מסודרות לא דואגת להכין לי כל הזמן. אבל גם כשאני אוכלת אני נהיית רעבה יותר מהר.
 

ליאורט1

New member
אני דווקא התכוונתי לתופעה הפוכה

ככה שאולי זה מוכיח שאין קשר:)
 
יש סברה כזאת

אולי שמעת על תופעת "המכורים לפחמימות" ועל הדיאטה המיוחדת שלהם, שכוללת רק ארוחה אחת של פחמימות במהלך היום - כשמדובר בעיקר במוצרים עשירים בגלוטן. לפי התיאוריה הזאת - שאגב אני נוכחתי על בשרי שיש בה הרבה מן האמת - אחוז לא קטן מהאוכלוסיה סובלים מתופעת לוואי לאחר אכילה של פחמימות פשוטות בעיקר אבל גם מורכבות, שיוצרות אצלם תיאבון מוגבר. מזה אגב נובע הביטוי "עם האוכל בא התיאבון", וכולם כאן יודעים שאי אפשר לאכול בורק או רוגלעך אחד כי מייד בא עוד - זה לא בגל הסוכר, זה בגלל הפחמימות!
 

סביוני

New member
היי ליאורט1. לשאלתך....

ההימנעות מגלוטן מאפשרת לכל אבות המזון שאתה צורך להיספג כמו שצריך בגופך, ועל כם תחושת השובע הרבה יותר. כך היה אצלי. עד כדי כך כך היה אצלי, שהעליתי אפילו 13 ק"ג (שכל כך רציתי להעלות). אחלה שבוע!
 
למעלה