הקמת מועדון טיסה אווירובטי יחודי בארץ

Naftali Segev

New member
הקמת מועדון טיסה אווירובטי יחודי בארץ

חברים יקרים שלום

לאחרונה בעקבות דרישה מצד חברים בטיסה קצת יותר מעניינת מגיהוץ נתיבים ובעיקר בגלל שלא ניתן לשכור מטוסים מתאימים לטיסות אוירובטיות בשום מקום בארץ החלטנו להקים מועדון טיסה אוירובטי אקסלוסיבי

הפורמט כבר קיים גם המטוס וגם חלק מהחברים
עדיין חסרים 2-3 טייסים רציניים שמעוניינים להכנס לתחום

המטוס למי שלא מכיר דקטאלון דו מושבי טאנדם במצב מעולה
מצוייד במנוע חדש 0 שעות 160 כ"ס הזרקה, פרופלר פסיעה משתנה, מערכת לטיסה הפוכה ומערכת עשן
מקום חניה במגידו או בהרצליה
הגדר והדרכת אוירובטיקה בסיסית ינתנו על המטוס

עלות מניה לצורך כניסה 10K$ ומחיר לשע"ט אטרקטיבי

למעוניינים בפרטים נוספים ניתן לפנות באישי/ במייל/ בטלפון
0527909808 נפתלי [email protected]
 

mike300L

New member
מעולה, הגיע הזמן שבארץ הקודש יהיה מקום לטוס

ולקבל הדרכה באוירובטיקה...זו גם הזדמנות פז לכל הקשקשנים שטענו אי פעם, שאינם טסים אוירובטי דרך קבע כי אין מטוסים או מדריכים. דקטלון אחלה מטוס ללמוד אוירובטיקה, ללמוד להטיס גלגל זנב, וללמוד איך משתמשים בכל הגאי המטוס עד המעצורים.
עיצה שלי למי שינהל את המועדון הזה וההדרכה...אל תתפשרו עם הבקרות על גובה בשטח האימונים מתחת ל 3000 רגל מעפ״ש...4,000 עדיף, אבל 3000 כ hard deck מינימום..אם תאמצו ותתעקשו לגבהים הנ״ל תזכו להגיע עם המנוע החדש ל TBO...


בהצלחה עם המועדון הזה.
 

Naftali Segev

New member
ההמלצה על הגובה מתקבלת ללא עוררין

ומנסיון העבר גם לא צריכה להיות בעיה עם הבקרה בארץ
בעבר קיבלתי באישור פלוטו לטפס באיזור 8 של הרצליה לגובה 8000 רגל ובפעם אחרת גם לעשרת אלפים (וכל זאת עם צסנה 152)
 

mike300L

New member
נפתלי, אני מבסס את דבריי על סמך מה שקראתי פה

בעבר. אם אני זוכר נכון דיברו פה על 2000 רגל או 2300 רגל גובה מאושר בשטחי אימונים, ומעל זה צריך לבקש חריג? אין לי מושג איך זה עובד שם אצלכם, בכל אופן החוק גם בארה״ב דורש 1,500 רגל מינימום בתרגול אוירובטיקה...לצערי זה נוגד את הרקורד של מאות שנהרגו בתרגול אוירובטיקה בחמישים שנה האחרונות, כמעט תמיד, לא משנה מה היתה טעות האנוש או התקלה, המסקנות הן שלא היה מספיק גובה...
אני בטוח שאתה כמדריך תפנים ותבצע, ותבקש גובה מתאים, אני פונה לאותם טייסים שאינם בעלי מאות או אלפי שעות, שיכנסו שותפים, יקחו את הילד או חבר לטיסת אוירובטיקה בשבת, כשסוף סוף הם בדרך לשטח האימונים העננות היא בגובה 2500, או שהבקר לא מאשר גבוה יותר ומאלץ להישאר בגובה 2000...ואז הפיתוי של לא לאכזב את החבר, מוביל לאוירובטיקה בין 2000 ל ...בום.
לדעתי כדאי לכם לעגן את זה בתקנות השותפות/חברות....בלי שום פשרות אין אוירובטיקה מתחת ל 3000 רגל.

בהצלחה.
 

טל ר

New member
מה שאתה אומר זה די מדוייק

אזורי האימון של הרצליה (נספח ז') מוגבלים עד לבין 1,500' (לאזור 3) עד 3,000 (אזור 12). בעבר אזורים 12, 13 אפשרו להגיע לגובה 3,500 אבל זה כבר אינו המצב. באזורים אחרים (חיפה, מגידו וכו') המצב אינו טוב יותר מבחינת מגבלת גובה האזור.
גובה גבוה יותר אפשרי אבל לא טריוויאלי - יש באזור TMA (שלא יאשרו שום פעילות אוירובטית בשטחם), נתיבי IFR, נתיבי ח"א הפעילים באמצע השבוע, ועוד. המקובל בישראל הוא הפרדה מלאה בין VFR לבין VFR, כלומר לא יעבירו תנועת VFR אחרת באזור שמטוס מתאמן בו, לא יתאמנו שני מטוסים באותו אזור, וכו', כלומר מקבילה ל-Class B (למרות שפורמלית זה Class C). לפעמים זה יאושר ולפעמים לא. ניתן לבקש מראש טיסה חריגה מחוץ לאזור, אולי זה הפיתרון הנכון בהינתן התשתית הקיימת, אבל אני בהחלט מסכים איתך, כדאי לפנות לרשויות המוסמכות על מנת שיצרו אזור אימונים שמגבלתו האנכית מאפשרת אימון בטוח יותר.
נדמה לי שהיתה הערה מסוג זה בדו"ח החקירה של החוקר הראשי על התרסקות הזלין (בתוספת להמלצות נוספות שעיקרן פיקוח אינטימי יותר על טייסי אווירובטיקה, כי מין המפורסמות שהפיתרון לכל בעיה הוא חקיקה מחמירה יותר), אולם למיטב ידיעתי הדבר לא נעשה.

אסייג את דברי בכך שאיני טס בישראל, לכן יתכן שלא דייקתי בחלק מדברי.

טל
 
אם תביט בגלייונות הנוספים של המפות

למשל צניחה ודאייה, תגלה שנתב"ג ניחס לעצמו כל גובה מ-3000 ועד 9000 (חלק רק עד 8000) בכל השטח שבצפון נמצא בים כ-8-9 מייל בתוך הים, לא מדדתי, ומשם באלכנוס עד גבול ירדן (דרומית לפצאל) במערב הגבול יורד עד מול רשל"צ בתוך הים ומשם, במין קו אלכסוני שבור עד גבול ירדן דרומית ל-קליה (חוצה את ים המלח) כל מרכז הארץ .
מלבד זאת, הוגדר שטח אדום בכמעט כל מרכז הארץ שבו אסורות צניחות ודאייות בכל גובה. שזה כנראה נובע מההליך שיכניס מטוסים לנתב"ג מצפון, ואני חושב, שפלוטו בכלל לא יוכל לתת חריגות מגובה שטחי הרצליה בלי נתב"ג וזה האחרון, למה שיאשר.
נשארו כמה אזורים לדאייה וצניחה בצפון צפונית למגידו שגם בהם הרבה שטחים אסורים לדאיה ללא טרנספונדר (לגבי צנחנים, בכלל לא שמעתי שיצמידו טרנספונדר
)
ואני מבטיח לכם, שבשעה זו שאני עדיין תקוע בגט לג שלי, בטוח שלא הבחנתי בכל המגבלות.
 

ZeevRozenek

New member
מייק- הגבלת גובה

מי נותן ולמי נותנים אישור לרדת עד ל-500 , וכן למי נותנים אישור "מנפנף 500 " (500 WAIVER ׂ )?
 

mike300L

New member
זאב, בארה״ב אישורים לרדת מהגבהים שרשומים

בחוקה, ניתנים על ידי ה FAA אחרי שאושרו על ידי בוחן של ICAS - International Council Of Airshows
שנקרא ACE.
אתה נבחן אצלו בעל פה על ידע מקיף בכל מה שחשוב לאוירובטיקה...הבנת גובה, טמפ ולחץ על ביצועי המטוס, השפעות כוחות G על הגוף, ועל הביצועים, ועוד הרבה נושאים....בחינה כזו בעל פה יכולה להימשך כשעתיים או יותר.
לאחר מכן הוא בוחן על ביצוע המופע שלך מולו כשהוא צופה מהקרקע, לא לפני שהדגמת מולו סחרורים, סחרורים הפוכים גלגולים, סנאפ רולים עוד כמה תרגילים שהוא אמור לראות לפני שאתה מבצע את הרוטינה.
בסיום הוא מעניק לך חתימה שעוברת עם הטפסים ל FAA והם שולחים לך תעודה שמאשרת לך את הגובה ההתחלתי.
הגובה הראשוני שמקבלים הוא 800 רגל כריצפה. אחרי שאתה מופיע ב 8 מופעים אתה רשאי לנסות להיבחן שוב לגובה 500, אחרי 12 מופעים נוספים להיבחן ל 250רגל, ואחרי עוד 16 מופעים להיבחן לגובה 0.
וכמו שמשתמע ממה שכתוב כאן אתה אמור להופיע בתחילת הקריירה שלך כטייס מופעים מול קהל ללא יכולת לרדת מ 800 רגל, או 500 ...250. מאוד קשה להיכנס למופעים בגבהים האלה, כי גם זה לא אטרקטיבי, וגם המארגן חושש כי אין לך נסיון, והדבר האחרון שהוא מחפש במופע שהוא עובד עליו לפעמים יותר משנה זו התרסקות של מתחיל.

בישראל מיקי גולן קיבל מרת״א ישירות היתרי גובה, איני יודע מה דרשו ממנו שם לכל גובה שהנפיקו.

הנה קישור לרשימת הדרישות...בדפים 32-25 הנושאים שאתה נבחן עליהם מול ה ACE בבחינה.
 

גד יצחק

New member
אווירובטיקה בישראל

צר לי טייםים שאני מכיר טסים 20 30 שעות גג בשנה זה לא מתחבר לטייס אווירובטי
בדלת בדקטלון לא מתאימה לטייס אווירובטי צריך מטוס שכל החופה נפתחת
אבל שיהיה בהצלחה
 

רמי בר1

New member
בעברית פשוטה.הוא לא מאמין שיהיו

מספיק טייסים לפרוייקט המוצע, ושמטוס הדקטלון המוצע אינו כליל
השלמות לאוירובטיקה שהוא חושב שצריך לעשות.
 

גד יצחק

New member
הסבר מנסיון אישי

למדתי טיס על ססנה 152 במעמד קבלת הרשיון טפח האגו עברתי ל 172 דלת גדולה יותר
סימתי הגדר לילה שוב התנפח האגו עברתי לזלין
סימתי מכשירים הסמפטום חזר עברתי לבוננזה
הרחבתי מעטפת בטיסות לחול עברתי לפיפר לאנס כרגע כניסה מספקת
השלב הבא הגדר נוסף מחייב חופה נפתחת
ההסבר מספק ולא המציא תרוץ אחר
 

גד יצחק

New member
ועכשיו ברצינות

לטעמי מצנח לטייס למילוט וחופה נפתחת לא תזיק לכל צרה שנקווה שלא תקרה
 
למעלה