הקטר בגשר

מצב
הנושא נעול.

shapira meir

New member
הקטר בגשר

הקטר בגשר
ראיתי את התכתובת בעמוד 2 ואני מצרף מהיום מודעה בידיעות, מטעם חברת חשמל. מה הן האותיות אר-אל מעל המספר, והאם אפשר לקבל נתונים של הקטר הספציפי הזה? בתודה מראש.
 
פרטים נוספים

הקטר בגשר
ראיתי את התכתובת בעמוד 2 ואני מצרף מהיום מודעה בידיעות, מטעם חברת חשמל. מה הן האותיות אר-אל מעל המספר, והאם אפשר לקבל נתונים של הקטר הספציפי הזה? בתודה מראש.
פרטים נוספים
תמצא בתגובה של אביתר (שעבר למנצ'סטר...) לכתבה. RL לא ברור גם לי, נסיתי למצוא רמז גם בלוח של אביתר שהקטר כלול בו, אך לא מצאתי. אני אשאל את פול, אך אם מישהו אחר יודע, מוזמן. בפורום יש עוד חומר על הקטר הזה, וגם הכתבה המצורפת מ YNET
 
אלק: ROLSROYS7777777 ../images/Emo6.gif

פרטים נוספים
תמצא בתגובה של אביתר (שעבר למנצ'סטר...) לכתבה. RL לא ברור גם לי, נסיתי למצוא רמז גם בלוח של אביתר שהקטר כלול בו, אך לא מצאתי. אני אשאל את פול, אך אם מישהו אחר יודע, מוזמן. בפורום יש עוד חומר על הקטר הזה, וגם הכתבה המצורפת מ YNET
אלק: ROLSROYS7777777

ובכוונה לא ROLLSROYES כפי שצריך לכתוב... אני נקרא rolsroys7777777 ב- eBay אבל שם רוב הפעילות שלי...מוזיקאלית.
 

zvir1

New member
זהו קטר של הרכבות הלבנוניות...

גם אני ממתין לתשובה. כל הקודם זוכה
זהו קטר של הרכבות הלבנוניות...
עד כמה שזכור לי , זו תמונה מקו המסילה הצרה שהיה בלבנון ופעל עד שנות השבעים בין ביירות לבין עיירות הנופש והסקי. הרישום אומר רכבות לבנון, או הרכבת הלבנונית זה בפרוש לא הקטר התעשייתי 60 ס"מ שנמצא ושופץ בגשר.
 
נראה לי שאתה טועה טעות חמורה...

זהו קטר של הרכבות הלבנוניות...
עד כמה שזכור לי , זו תמונה מקו המסילה הצרה שהיה בלבנון ופעל עד שנות השבעים בין ביירות לבין עיירות הנופש והסקי. הרישום אומר רכבות לבנון, או הרכבת הלבנונית זה בפרוש לא הקטר התעשייתי 60 ס"מ שנמצא ושופץ בגשר.
נראה לי שאתה טועה טעות חמורה...
ותכף בטח אביתר יפתח עליך את הפה (המקלדת). האם יש לך הוכחה כלשהי ? כל עוד פול לא יחזור אלי או לאביתר לא נדע מה מקור התמונה (לפני פול)
 
הקטר שבתמונה הוא אכן של 60 ס"מ

זהו קטר של הרכבות הלבנוניות...
עד כמה שזכור לי , זו תמונה מקו המסילה הצרה שהיה בלבנון ופעל עד שנות השבעים בין ביירות לבין עיירות הנופש והסקי. הרישום אומר רכבות לבנון, או הרכבת הלבנונית זה בפרוש לא הקטר התעשייתי 60 ס"מ שנמצא ושופץ בגשר.
הקטר שבתמונה הוא אכן של 60 ס"מ
אין לי עדיין תשובה לגבי משמעות המספר שמתחיל ב-RL אולם היות ואני מכיר אישית את מי שנתן ייעוץ הסטורי ותמונות לפרויקט (פול קוטרל), אני מרשה לעצמי לתקן אותך והסביר שבתמונה אכן נראה קטר מאותו דגם שכמותו פעלו יותר מאוחר בנהריים, ושאכן רוחב המסילה עליה הוא נוסע הוא 60 ס"מ. במידה ותרצה ללמוד עוד על ררשת המסילות ברוחב 105 ס"מ במזרח התיכון בכלל ובלבנון בפרט (עליה נמנה קו בירות-דמשק ז"ל, אותו הזכרת) ועל קטריה, אני ממליץ בחום על ספרו הותיק של R. Tourret שנקרא Hedjaz Railway. דרך אגב, קיצורי השמות של חברות הרכבת העיקריות שפעלו בלבנון הם TL, DHP, CEL ו-HBT - יש עוד אחד או שניים, אבל למיטב ידיעתי לא פעלה בלבנון חברת רכבות שקיצור שמה הוא RL.
 
אתר על קטרי Hunslet של WD

הקטר שבתמונה הוא אכן של 60 ס"מ
אין לי עדיין תשובה לגבי משמעות המספר שמתחיל ב-RL אולם היות ואני מכיר אישית את מי שנתן ייעוץ הסטורי ותמונות לפרויקט (פול קוטרל), אני מרשה לעצמי לתקן אותך והסביר שבתמונה אכן נראה קטר מאותו דגם שכמותו פעלו יותר מאוחר בנהריים, ושאכן רוחב המסילה עליה הוא נוסע הוא 60 ס"מ. במידה ותרצה ללמוד עוד על ררשת המסילות ברוחב 105 ס"מ במזרח התיכון בכלל ובלבנון בפרט (עליה נמנה קו בירות-דמשק ז"ל, אותו הזכרת) ועל קטריה, אני ממליץ בחום על ספרו הותיק של R. Tourret שנקרא Hedjaz Railway. דרך אגב, קיצורי השמות של חברות הרכבת העיקריות שפעלו בלבנון הם TL, DHP, CEL ו-HBT - יש עוד אחד או שניים, אבל למיטב ידיעתי לא פעלה בלבנון חברת רכבות שקיצור שמה הוא RL.
אתר על קטרי Hunslet של WD
מי שרוצה לדעת (קצת) יותר מידע על הקטרים מהדגם שנמצא בנהריים מוזמן להכנס לאתר (שעדיין בהקמה) The Hunslet "War Office" Type Locos. באתר זה תמצאו פרטים ביבליוגרפיים (כמעט) מעודכנים על מרבית הקטרים מדגם זה ברחבי העולם, ואפילו תמונה של קטר H1 של חברת החשמל בפעולה בנהריים (באדיבות מיודענו פול קוטרל) ותמונות של קטרים אחרים מדגם זה שקיימים עדיין בעולם. (וכמו שאביתר כבר ציין, ה-RL כנראה חסר חשיבות טכנית במספר הקטר בתקופת שירותו במינסטריון המלחמה - המספר היה פשוט 353 לפני שהוסיפו לו את האותיות באופן לא רשמי)
 
מקים האתר הזה קיבל ממני ת'פירסום

אתר על קטרי Hunslet של WD
מי שרוצה לדעת (קצת) יותר מידע על הקטרים מהדגם שנמצא בנהריים מוזמן להכנס לאתר (שעדיין בהקמה) The Hunslet "War Office" Type Locos. באתר זה תמצאו פרטים ביבליוגרפיים (כמעט) מעודכנים על מרבית הקטרים מדגם זה ברחבי העולם, ואפילו תמונה של קטר H1 של חברת החשמל בפעולה בנהריים (באדיבות מיודענו פול קוטרל) ותמונות של קטרים אחרים מדגם זה שקיימים עדיין בעולם. (וכמו שאביתר כבר ציין, ה-RL כנראה חסר חשיבות טכנית במספר הקטר בתקופת שירותו במינסטריון המלחמה - המספר היה פשוט 353 לפני שהוסיפו לו את האותיות באופן לא רשמי)
מקים האתר הזה קיבל ממני ת'פירסום
של חברת החשמל שהופיע היום בעיתון ויקבל ממני בשבוע הבא את התמונות שאצלם בקיבוץ גשר עצמו. כמו-כן, הוא קיבל ממני את קורות החיים של הקטר במיוחד את תאריך העברת הקטר לפני יומיים והתאריך של היום, שהרי היום נערך הטקס לחנוכת הקטר בנהריים בשעה: 08:00. באתר הזה קיימת רשימה ביבליוגראפית על סוג הקטר הזה ועל קטרי קיטור אחרים מאותה תקופה וממלחמת העולם השניה גם כן. אני אשתדל לספק לכם יותר פרטים כי מתוך הרשימה הארוכה שציין המחבר, חסר לי רק ספר אחד.
 
עוד משהו

הקטר שבתמונה הוא אכן של 60 ס"מ
אין לי עדיין תשובה לגבי משמעות המספר שמתחיל ב-RL אולם היות ואני מכיר אישית את מי שנתן ייעוץ הסטורי ותמונות לפרויקט (פול קוטרל), אני מרשה לעצמי לתקן אותך והסביר שבתמונה אכן נראה קטר מאותו דגם שכמותו פעלו יותר מאוחר בנהריים, ושאכן רוחב המסילה עליה הוא נוסע הוא 60 ס"מ. במידה ותרצה ללמוד עוד על ררשת המסילות ברוחב 105 ס"מ במזרח התיכון בכלל ובלבנון בפרט (עליה נמנה קו בירות-דמשק ז"ל, אותו הזכרת) ועל קטריה, אני ממליץ בחום על ספרו הותיק של R. Tourret שנקרא Hedjaz Railway. דרך אגב, קיצורי השמות של חברות הרכבת העיקריות שפעלו בלבנון הם TL, DHP, CEL ו-HBT - יש עוד אחד או שניים, אבל למיטב ידיעתי לא פעלה בלבנון חברת רכבות שקיצור שמה הוא RL.
עוד משהו
1. רכבת לבנון, בתקופה מסוימת (שנות ה 60-70) נקראה LR, כלומר LEBANESE RAILWAYS אך כמובן זה לא ההסבר ל RL (ראו תשובתו של אביתר) 2. בלבנון, לפי מה שבדקתי לא היתה מסילה ברוחב 60 מבירות לעליי. קו זה היה ברוחב 105 ס"מ, כחלק מהרכבת החיג'אזית, בקו ביירות דמשק (DHP), שחלקו היה עם פס משונן בעליות הקשות של הרי הלבנון, תוך שימוש בקטרים מיוחדים עם גלגל שיניים (RACK & PINION), כמו באלפים. במלחמת של"ג היה לי הכבוד לנסוע על מסילה זו (שרידיה ליתר דיוק) אבל עם זלדה (נגמ"ש).
 
התמונה צולמה בכלל בצרפת !!!

זהו קטר של הרכבות הלבנוניות...
עד כמה שזכור לי , זו תמונה מקו המסילה הצרה שהיה בלבנון ופעל עד שנות השבעים בין ביירות לבין עיירות הנופש והסקי. הרישום אומר רכבות לבנון, או הרכבת הלבנונית זה בפרוש לא הקטר התעשייתי 60 ס"מ שנמצא ושופץ בגשר.
התמונה צולמה בכלל בצרפת !!!
והנה טבלה מאתר מסויים באינטרנט העוקב אחר סדרת קטרים זו:\ **** ******** ***** ***** *** **** *************************************************************************** *********** 1265 16/04/17 37930 353 60cm To WDLR France, fitted with water lifter and hose pipe 1265 353 Photo Photographed in France post war RL on side tank 1265 353 Wakes Darlington 1265 1917 353 PEC No H7 To Rutenberg Power Station, Samakh, (River Jordan) Palestine Electricity Co 1265 Noted as oil fired in PWD, boiler certificate 29/06/31 1265 PWD boiler certificate 13/07/32 1265 Remains noted on Rutenberg (Naharayim) Site 1981 1265 Remains recovered by Omri Shalmon, to Kibbutz Gesher 1995 1265 Photo Remains at Kibbutz Gesher 20/11/97 1265 Reported by ESCA to be in Queensland ?
 
אלה היו קורות חייו: ו- RL זה:

התמונה צולמה בכלל בצרפת !!!
והנה טבלה מאתר מסויים באינטרנט העוקב אחר סדרת קטרים זו:\ **** ******** ***** ***** *** **** *************************************************************************** *********** 1265 16/04/17 37930 353 60cm To WDLR France, fitted with water lifter and hose pipe 1265 353 Photo Photographed in France post war RL on side tank 1265 353 Wakes Darlington 1265 1917 353 PEC No H7 To Rutenberg Power Station, Samakh, (River Jordan) Palestine Electricity Co 1265 Noted as oil fired in PWD, boiler certificate 29/06/31 1265 PWD boiler certificate 13/07/32 1265 Remains noted on Rutenberg (Naharayim) Site 1981 1265 Remains recovered by Omri Shalmon, to Kibbutz Gesher 1995 1265 Photo Remains at Kibbutz Gesher 20/11/97 1265 Reported by ESCA to be in Queensland ?
אלה היו קורות חייו: ו- RL זה:
רגבי-ליג ! לח'ברה שהיה את הקטר בצרפת היתה קבוצת רגבי של ליגה למקומות עבודה. הם כתבו על הקטר את ראשי התיבות. ברור שזה הקטר של נהריים חד-משמעית ואין לו שום קשר ללבנון כפי שטען חן. אני רוצה להודות בזאת לחברי וידידי אווה פייטרוק- חובב הרכבות שפתר את התעלומה ב- 10 שניות. יש אתר שלם באינטרנט רק על סוג הקטרים הזה שהיה בנהריים ובו טבלה מקיפה על כל 14 הקטרים מסוג זה שהיו בנהריים. אם כך, גם אני טעיתי ובנהריים היו לא פחות מ- 17 קטרים שונים ולא 13 כפי שטענתי לפנים !!!!!!!!
 
אדיר !!!

אלה היו קורות חייו: ו- RL זה:
רגבי-ליג ! לח'ברה שהיה את הקטר בצרפת היתה קבוצת רגבי של ליגה למקומות עבודה. הם כתבו על הקטר את ראשי התיבות. ברור שזה הקטר של נהריים חד-משמעית ואין לו שום קשר ללבנון כפי שטען חן. אני רוצה להודות בזאת לחברי וידידי אווה פייטרוק- חובב הרכבות שפתר את התעלומה ב- 10 שניות. יש אתר שלם באינטרנט רק על סוג הקטרים הזה שהיה בנהריים ובו טבלה מקיפה על כל 14 הקטרים מסוג זה שהיו בנהריים. אם כך, גם אני טעיתי ובנהריים היו לא פחות מ- 17 קטרים שונים ולא 13 כפי שטענתי לפנים !!!!!!!!
אדיר !!!
אני דווקא הצעתי לפול את הרעיון של RUTENBERG LINES. בלוח שלך לא מצוין פרק זה בתולדותיו של 353, וכן לא מצוינים 17 קטרים אלא 14, נכון ? בטח תתקן את זה במיידי. האם היית אתמול בטכס ? רוצים תמונות, גם במיידי !!!!
 
הלוח שלי עובר עדכונים: לוח מס' 9

אדיר !!!
אני דווקא הצעתי לפול את הרעיון של RUTENBERG LINES. בלוח שלך לא מצוין פרק זה בתולדותיו של 353, וכן לא מצוינים 17 קטרים אלא 14, נכון ? בטח תתקן את זה במיידי. האם היית אתמול בטכס ? רוצים תמונות, גם במיידי !!!!
הלוח שלי עובר עדכונים: לוח מס' 9
עובר כיום שדרוג רציני. אני השתגעתי אתמול עד שמצאתי את הפתרון לאותיות אבל כפי שראית לא ויתרתי והרמתי מיד טלפון לגרמניה לחובב מאוד כבד. לצערי גם הזקן לא ידע מהם סימולי האותיות. ואגב: לוחות ציוד הרכבת מונים כרגע 1860 עמודים ! בממוצע, נוסף עמוד בכל יום ! אני עמוס מאוד עם חומרים שצריך להכניס ללוחות ! כל יום מתווספים לפחות 5 עד 10 עדכונים ויש ימים שמס' העדכונים מגיע גם ל- 50. יום טוב.
 

krause

New member
אביתר, כל הכבוד.שווא התפעלות!!!

הלוח שלי עובר עדכונים: לוח מס' 9
עובר כיום שדרוג רציני. אני השתגעתי אתמול עד שמצאתי את הפתרון לאותיות אבל כפי שראית לא ויתרתי והרמתי מיד טלפון לגרמניה לחובב מאוד כבד. לצערי גם הזקן לא ידע מהם סימולי האותיות. ואגב: לוחות ציוד הרכבת מונים כרגע 1860 עמודים ! בממוצע, נוסף עמוד בכל יום ! אני עמוס מאוד עם חומרים שצריך להכניס ללוחות ! כל יום מתווספים לפחות 5 עד 10 עדכונים ויש ימים שמס' העדכונים מגיע גם ל- 50. יום טוב.
אביתר, כל הכבוד.שווא התפעלות!!!
 
סליחה, עכשיו הכתבה

הקטר בגשר
ראיתי את התכתובת בעמוד 2 ואני מצרף מהיום מודעה בידיעות, מטעם חברת חשמל. מה הן האותיות אר-אל מעל המספר, והאם אפשר לקבל נתונים של הקטר הספציפי הזה? בתודה מראש.
סליחה, עכשיו הכתבה
 

ה דרומי

New member
רק לא לשכוח שהמיכללים יש היום בקטר

הקטר בגשר
ראיתי את התכתובת בעמוד 2 ואני מצרף מהיום מודעה בידיעות, מטעם חברת חשמל. מה הן האותיות אר-אל מעל המספר, והאם אפשר לקבל נתונים של הקטר הספציפי הזה? בתודה מראש.
רק לא לשכוח שהמיכללים יש היום בקטר
זה לא אלו שהיו אז {כבר כתבו את זה קודם} מנוע דיזל מהלכים של קטפת אבל עבודת שחזור נחמדה מאוד.
 

shapira meir

New member
רב תודות לכל העונים

רק לא לשכוח שהמיכללים יש היום בקטר
זה לא אלו שהיו אז {כבר כתבו את זה קודם} מנוע דיזל מהלכים של קטפת אבל עבודת שחזור נחמדה מאוד.
רב תודות לכל העונים
וכמו שנאמר כבר מזמן:"ידע הוא כח".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה