הקטע עם אמילי ושרלוט + תהייה להמשך

הקטע עם אמילי ושרלוט + תהייה להמשך

אז היו הרבה תגובות והתייחסויות לגבי מה שקרה ביניהן, ומצאתי את עצמי מגיב כל פעם מחדש, אז החלטתי פשוט לפתוח כאן שרשור חדש ולומר את דעתי:
קלטתי פתאום שאני בערך היחיד שמגן ומסנגר על שרלוט
כולם עצבניים עליה שלא היה איחוד מרגש. גם אני רציתי שיהיה, אבל אני גם רואה את הגאונות בללכת בכיוון הזה. אם היא הייתה יודעת כבר עכשיו שאמילי היא אחותה, מה היו יכולים לעשות עם זה כבר? זה כבר לא היה מעניין, לא הייתה אינטריגה בהקשר.
חשבתי בהתחלה שיהיה מעניין אם תהיה ברית של דיוויד וויקטוריה מול אמילי ושרלוט, אבל נראה כרגע שאמילי נשארת במערכה לבדה. אגב, מעניין אותי מתי שרלוט תגלה שדיוויד בחיים. מה דעתכם? כבר בפרק הבא?
 
הבעיה באיחוד זה שהיא סתומה רצח..

היא כל הזמן בוכה שהיא לבד, רוצה להתאבד, בוכה בוכה בוכה, ומה היא עושה?! רוצה לשרוף את היחידה שאשכרה שמה עלה.. כמו שאמרתי, סתומה רצח!
 
אבל אתה בעצם לא מסנגר כאן על שרלוט עצמה,

אלא על ההחלטה של הכותבים ללכת בכיוון הזה.

שרלוט בגיל שבו גם באופן רגיל עושים המון שטויות.
אם מוסיפים לזה את העובדה שהיא חוטפת על ימין ועל שמאל והחיים שלה כל הזמן מתרסקים, אפשר להבין למה היא מגיבה בצורה מאוד רגשית ולא הגיונית. מאוד קל להיות צופה מהצד ולצפות ממנה להיות חזקה והגיונית. לא שההסבר שלי גורם לה להיות פחות מעצבנת, גם בעיני... :)
 

LeAnnDylan

Well-known member
מסכימה איתך. Kinda

מסכימה לגבי זה שכשאת טינאג'רית הכל נראה לך הרבה יותר גדול וטראגי ממה שזה באמת וההורמונים משתוללים וכל שטות זה סוף העולם.
ונכון שפה כן מדובר במשהו משמעותי ולא בהכרח הקצנה של המצב כי בכל זאת אמילי כן שיקרה לה במשך המון זמן. אבל מפה עד לניסיון לרצח יש פער גדול ותגובה חריפה מידי לטעמי. (ועזבו את זה שזה משרת את העלילה. זה פשוט לא כל כך אמין)
ואגב, אנחנו עדין בטוחים שהיא טינאג'רית? אני לא סגורה על איך הזמן עובר בסדרה אבל היא בטח לא נראית כמו ילדה מתבגרת, אז בת כמה היא אמורה להיות עכשיו? הרי לא רואים אותה באמת הולכת לאיזה בית ספר. לדעתי היא כבר בת 20+
שתיקח את עצמה בידיים.
 
זה הרבה יותר מהמקרה הספציפי של אמילי

הכוונה שלי הייתה לחיים שלה באופן כללי:
ההורים שלה היו עסוקים באינטריגות והתכסחויות הדדיות יותר מאשר בה, החבר הראשון שלה נרצח, אבא שלה הוא לא האבא הביולוגי (וגם הוא נרצח), האבא הביולוגי הוא טרוריסט בעיני העולם, החבר האחרון מתגלה כנצלן ובוגד, המשפחה שלה מתפרקת והיא צריכה פתאום להתרגל לרמת חיים נמוכה, ועוד ועוד.
כל זה נופל על האישיות הבלתי מעוצבת סופית שלה, שורט ומעוות, ואין פלא שהיא מאבדת פרופורציות ושיקול דעת נכון באופן כללי. היא כבר לא יודעת מי חבר, מי אמיתי, מה אמיתי ואיך בכלל להתנהג עם משהו אמיתי, שלא לדבר על מאיפה בכלל להתחיל לקחת את עצמה בידיים...
 

LeAnnDylan

Well-known member
עדין

כל מה שכתבת מצדיק את עלילת הסמים שלה והדרדרות המצב הנפשי שלה. אבל זה עדין לא הופך בן אדם לרוצח. אני חושבת שעשו קפיצה גדולה מידי. מה גם שיכול להיות שהזיכרון שלי קצת חלש אבל בתאכלס חוץ מלחטוף את שרלוט, מה אמילי עשתה לה? וגם כשחטפה אותה היא לא באמת עשתה לה כלום מעבר ללהפחיד אותה.
למה את ג'ק היא לא ניסתה לרצוח כשחשבה שהוא זה שחטף אותה?
מה גם שהיא סוג של גדלה לתוך המשפחה המעוותת הזו, זה לא שהכל נפל עליה בבום וכשהילדות שלך נראית ככה, זה לא נכון לשפוט אותה לפי אמות המידה של טינאג'ר נורמטיבי.
בתוכלס מה שדחף אותה מלהזיק לעצמה ללפגוע באחרים היה הגילוי שאמילי היא אחותה.
 
הדרדרות מצב נפשי בהחלט יכולה להוביל אדם לרצח.

אנשים במציאות נרצחים על הרבה פחות מזה כל הזמן.
והרוצחים הם תמיד לגמרי "נורמטיבים" ע"פ עדות כל הסובבים אותם.
שלא לדבר על זה שבסידרה כמעט כל דמות רצחה אדם אחד לפחות...

ולגבי מה אמילי עשתה לה - זה מה שניסיתי להגיד: זה לא בהכרח תגובה על מה שאמילי ספציפית עשתה לה, אלא תוצאה של כל מה שהצטבר וישב עליה במשך השנים + מה שעבר לה בראש באותו רגע.
אמילי הייתה הקש ששבר את גב הגמל. הקש עצמו הוא כלום מבחינת המשקל, ובמציאות של אדם אחר הוא לא היה גורם לשום דבר דומה לזה, אבל במציאות המעורערת שלה הוא גרם לפעולה לא פרופורציונית שלאו דווקא קשורה לגילוי עצמו. זה היה יכול להיות גם ג'ק, וגם אחרים (ואולי עוד יהיו).
 

LeAnnDylan

Well-known member
כן ולא

רצח שנעשה בלהט הרגע כתוצאה מהדרדרות המצב הנפשי הוא רצח מהיר בלי תכנון מראש.
את הניסיון לרצח של אמילי, שרלוט תיכננה מראש וזה מעיד על היותה "שפויה" עד כמה שניתן להכריז עליה ככזו וזה לא מאפיין אנשים נורמטיבים שרוצחים בלהט הרגע.
 
התכנון של שרלוט היה מאוד קצר

(נדמה לי שהמעשה היה באותו יום, כמה שעות אחרי השיחה ביניהן), ולדעתי היא הייתה עדיין באותו מצב.
זה לא שעברו שבועות וחודשים שאיפשרו לה להתקרר, לעבד אינפורמציה ולהחליט על רצח בדם קר.
אני לא נכנסת להגדרה של שפויה או לא (אנחנו מכירים אותה באופן מאוד נקודתי - מעשים מסויימים שהיא עשתה ושנעשו לה, והסידרה לא נכנסת למצבה הנפשי) - אני חושבת שלאור מה שעבר עליה, המעשה שעשתה לא היה מופרך.
מפתיע, קיצוני, על פניו נראה לא קשור - כן.
אבל האם זו דמות שהתהפכה במאה שמונים מעלות בלי קשר למה שעבר עליה? - לדעתי לא.
 

LeAnnDylan

Well-known member
גם תכנון של כמה שעות, זה תכנון מראש

היא ישבה לכתוב לה מכתב ותיכננה איך היא תפתיע אותה מאחור ואז תשרוף את המקום ותנקום גם בג'ק וגם באמילי.
זו פשוט לא ההגדרה של רצח ספונטני. ברצח ספונטני, בזמן השיחה בניהן היא הייתה שולפת איזה משהו בהישג יד ומכה את אמילי או שולפת איזה סכין מהמטבח ודוקרת אותה. או אפילו אם הייתה יוצאת החוצה למכונית שלה ואמילי הייתי יוצאת אחריה, היא הייתה דורסת אותה.
זה רצח ספונטני שמתאים להשתלשלות האירועים של אדם נורמטיבי שנקלע למצב כזה שבו הוא רוצח.
עצם זה שהיא הלכה הביתה, סידרה את המחשבות שלה ותיכננה את הרצח מעיד על זה שהיא הייתה מודעת למעשה שלה ולא נסחפה אליו בלהט הרגע.
גם אם היא עדין כעסה אחרי כמה שעות, זה עדין לא מצדיק רצח. ובגלל זה אני לא מוצאת את הסצינה הזו, או את הדמות של שרלוט באופן כללי, אמינה במיוחד. היא כאילו יותר מידי. יותר מידי טיפשה. יותר מידי נאיבית. יותר מידי אימפולסיבית. היא נותנת להפרעות בי-פולר a run for their money
 

יסמין@

New member
גם לדעתי

זה מאוד מופרך וקיצוני ולא אמין בכלל ששרלוט תרצה לרצוח את אמילי ועוד בדרך הנוראה שבה היא ביצעה זאת. אלא אם כן כל הסמים שלקחה גרמו לה לאובדן שפיות מוחלט.
 
בכלל לא משנה אם ההגדרה היא רצח ספונטני או לא,

ואם היא כן או לא נסחפה בלהט הרגע.
העניין הוא שהיא הייתה באותו מצב נפשי. היא באותו מצב נפשי כבר הרבה זמן וזה המפתח להתנהלות שלה.
זה שהיא הלכה הביתה לא אומר שהיא סידרה את המחשבות. כנראה שאפילו להיפך - הדברים גדלו והסתבכו אצלה בראש והובילו למקומות רעים.
זה קורה. אנשים הם לא מדע מדוייק ולא תמיד מתנהגים ע"פ סכימות.
 

LeAnnDylan

Well-known member
כמובן שזה משנה

אנשים מדוכאים פוגעים בעצמם. מדובר פה ברצח. וכן, זה רצח מתוכנן. ולא, אנשים לא מחליטים פשוט לשרוף מישהו בחיים רק כי הוא שיקר להם.
העלילה הזו לא מציאותית בעיני, מלאה בחורים ומתקדמת הרבה יותר מידי מהר כדי לשרת את העלילה.
אבל אנחנו כנראה נאלץ להסכים על לא להסכים
 
לא מציאותית?!

על זה נאמר: Stranger things have happened...

יש עלילות במציאות שאם היו מופיעות בסרט או סידרה, היו אומרים שהן מופרכות ואין דברים כאלה.
הבעיה היא שיש. והלוואי שאנשים מדוכאים ושרוטים היו פוגעים רק בעצמם.
ולא רוצחים את הילדים שלהם, למשל.

מסכימה איתך שאנחנו מסכימות לא להסכים.


בוקר טוב וחג שמח!
 

LeAnnDylan

Well-known member
לא מציאותית בקטע של שרלוט

כמובן שלא חסרים אנשים שחוטפים סיבוב ויוצאים במסע רציחות. ולא חסרים אנשים שרוצחים את הילדים שלהם בגלל שבכו בלילה או ביקשו צעצוע או שטות אחרת. אבל שימי לב גם שברוב סיפורי הזוועה האלה, בכמעט 90% מהמקרים, ההורה (או הרוצח לצורך הענין) נמצאים בלתי שפויים. כל מיני אנשים עם מחלות נפש כאלה ואחרות שלא בהכרח אובחנו או טופלו.
&nbsp
במקרה של שרלוט, על סמך המידע שקיבלנו בתור צופים, לא היו לה בעיות נפשיות כלשהן. אפשר להגיד על הדמות שלה הרבה דברים, היא תמימה מידי, נואשת מידי, רגשנית מידי, תלותית מידי, בעלת יצר הרסני משהו. אבל לא רוצחת. (ובלי הפרעה נפשית). על הנקודה הזו אמרתי שהיא לא מציאותית.
אבל אולי אני סתם ביקורתית מידי. כי עובדה שאת כן מצאת את קו העלילה הזה הגיוני, עד כמה שאפשר לכנות אותו הגיוני...
&nbsp
ובנימה אופטימית יותר- ערב טוב וחג שמח!
&nbsp
 
למעלה