הקטנצ'יק שלי גמל את עצמו

אלישבע12

New member
הקטנצ'יק שלי גמל את עצמו


בגיל עשרה חודשים הקטנצ'יק שלי החליט שהוא לא מעוניין לינוק יותר.
למזלי התחלתי להתלבט לאחרונה אם להפסיק, כך שנותר לי רק לשמוח שזה בא ממנו.
הגמילה עברה ב"ה בקלות לו ולי, ואני חזרתי בשמחה לחזיות הישנות והאהובות שלי.

אז מה היה לנו?
חודשיים של מאבקים ו"אני עם ההנקה גמרתי" כל יומיים.
קטנצ'יק יונק לפעמים, קטנטונת לא מצליחה בכלל.
השכרת משאבת לקטינה שהעלתה את כמות החלב באופן משמעותי, ואז - קטנצ'יק עובר להנקה חלקית, קטנטונת מקבלת בקבוק או שניים של חלב שאוב ביום.
אבחון ריפלוקס לשניהם.
קטנצ'יק עובר להנקה מלאה. אוכל כל שעה וחצי - שעתיים. גם בלילה.
קטנטונת לא מוכנה לאכול שום סוג אוכל, משום בקבוק. חודשיים וחצי שאני נמנעת מכל סוגי המזון האהובים עלי ושואבת לה כמעט מלא, במקביל להנקה של קטנצ'יק, כי את החלב שלי הוא מוכנה לאכול (יחסית).
קטנטונת מתחילה לאכול נאוקייט (אם כי עדיין לא אוכלת הרבה) ואני נושמת לרווחה, מפסיקה לשאוב לה וחוזרת לאכול נורמלי.
הולכים עם שניהם לכל מיני טיפולים שיעזרו עם הריפלוקס.
קובעים לקטנטונת תור למרפאת אכילה, יש תור רק לעוד כמה חודשים.
בגיל חמישה חודשים מטפלים באוסטיאופתיה שעוזרת פלאים ויש קצת שיפור מבחינת הריפלוקס. מנסה שוב ללמד את קטנטונת לינוק, נסיון שגורם לי שוב לתסכול ואכזבה.
אני משלימה סופית עם העובדה שאני לא מניקה תאומים.
הקטנטנים מתחילים מוצקים ואוהבים את זה, כשקטנצ'יק אוכל ארוחת מוצקים אני שואבת וכך יוצרת סטוק קטן במקפיא.
מנסים לתת לקטנ'ציק חלב שאוב - והוא מסרב לבקבוק.
מצליחים ללמד אותו לאכול מבקבוק, ואני מתחילה לשלוח אותם למטפלת פעם בשבוע בבוקר כדי לישון קצת.
מתחילים תהליך של ייעוץ שינה, בזכות היועצת המדהימה קטנ'ציק לומד לישון גם בלי הנקה. בהתחלה במקום כל שעה וחצי הוא קם כל שלש שעות, בהמשך הוא קם "רק" פעמיים בלילה ואני מתחילה לישון קצת ולחזור לשפיות.
קטנצ'יק מביע פחות עניין בהנקה, ואני מתחילה לחשוב על גמילה, אבל דוחה את זה מסיבות פרקטיות (כל כך יותר נח לשלוף אותו מהמיטה בלילה כדי לינוק במקום לקום להכין בקבוק).
סוף סוף מגיע התור עם קטנטונת למרפאת אכילה, לשמחתנו אומרים לנו שהיא בסדר גמור, ואפילו כבר לא צריכה נאוקייט. מתחילים לתת לה סימילאק רגיל והיא אוכלת מצוין.
קטנצ'יק מחליט שגמרנו, ואני זורמת איתו. בהתחלה הוא ממשיך לינוק לפני השינה ובבוקר, אבל אחרי יומיים מוותר גם על זה. גם הוא מקבל סימילאק רגיל וזה בסדר. (לפני ההנקה המלאה הוא אכל אנפמיל - אוכל מיוחד לריפלוקס)
במשך שלושה ימים נוספים אני שואבת ממש מעט, וזהו.

לסיכום - אחרי החודשיים הקשים, בסופו של דבר ממש נהניתי להניק ואני שמחה שנלחמתי על זה, חבל לי שקטנטונת לא ינקה, ואני מחכה לילד הבא כדי להתעקש על הנקה בלעדית מהתחלה ולחוות הנקה בלי נקיפות מצפון.
אחרי החצי שנה הראשונה שהיתה נוראית בגלל הריפלוקס - התחיל שיפור לאט לאט, והיום שניהם תינוקות רגועים ושמחים, מתפתחים יפה והגידול שלהם פשוט כייפי.
 
וואוו
הודעה מרגשת ותודה על השיתוף!!

המילים שכתבת ריגשו אותי.
עברת המון המון בחודשים האלה, אני זוכרת הודעות שלך מלפני כמה חודשים, הציפיה, המאבקים, הרפלוקס, השאיבות...
עשיתם הכול ומעל ומעבר. באמת ראוי להערצה. אבל יותר מכל - רציתי להדגיש את מה שאמרת: שהשלמת עם זה, זה חשוב, כי נקיפות מצפון הן דבר מטריד וחבל שיהיו כאלה, הרי עשית כ"כ הרבה והתעקשת ממש....
יש המון המון דינאמיות ואי וודאות בגידול תאומים וילדים בכלל, לא רק בהנקה. ההנקה היא עוד פן של הורות וגידול. יש כ"כ הרבה עניינים שצצים, ואת זרמת איתם בחכמה גדולה, לדעתי.
אני שמחה לשמוע שאין בעיות אכילה, שהם כבר בשלב המוצקים, שתהליך השינה צלח לכם, ושהבחור החליט שזהו זה... בסה"כ זה גיל של הנקה שיורדת על חשבון מוצקים וא"אוכל של גדולים" ואת נתת לו המווון מהחלב שלך.
אני מאחלת לך בהצלחה עם ההנקה הבאה וכאן כדי לתמוך בך עם תצטרכי.
תודה ששיתפת בפורום הזה.
 

אלישבע12

New member
תודה על התגובה

לגבי נקיפות מצפון - אמא שלי הסבירה את זה טוב: בשביל כל אמא לילד אחד, הנקה היא זמן רגוע, שבו היא רק עם התינוק, ולא יכולה וגם לא מצפים ממנה לשום דבר.
בשבילי זה היה זמן לחוץ, שרק יעבור בשקט, שהיא לא תתעורר ותבכה או תבקש אוכל בדיוק כשהוא יונק. במיוחד בהתחלה כשכל הנקה לקחה המון זמן, ואני הייתי עם שניהם בבית לבד כל היום. אני זוכרת את עצמי לא פעם מניקה אותו ובאקרובטיקה מסובכת מרימה גם אותה ונותנת לה בקבוק, כשאני כמעט בוכה תוך כדי. בגיל חמישה חודשים הוא התחיל לינוק הרבה יותר מהר וזה ממש הקל עלי, ובגיל שבעה חודשים קרה הפלא הגדול והיא התחילה להחזיק את הבקבוק לבד.
אז לשבת להניק תינוק אחד נשמע לי חלומי...
 

luray

New member
גמילת לילה. הצילו!!


מזל טוב על הגמילה

&nbsp
אשמח אם את ואחרות תוכלו לחלוק עמי טיפים לגבי גמילת לילה.
&nbsp
יש לי תאומים בני שנה שבמשך היום יונקים כשקמים בבוקר וכשהולכים לישון. במשך היום אוכלים מוצקים נהדר. הקרנבל מתחיל בלילה...
הם קמים כל 3 שעות וגם האחד מעיר את השניה. הפתרון הקל ביותר עבורי הוא להניק כל אחד 5 דקות ולחזור לישון, אבל ברור לי שאם אפסיק להניק בלילה, הם גם יישנו טוב יותר (שלא לדבר עלי!!!)
&nbsp
איך תכלס מפסיקים את ההנקות הליליות- ניסינו הרבה דברים - בעלי קם אליהם ומציע מים, מוצץ, מלטף, מרגיע. זה לא עובד. רק הנקה מחזירה אותם לישון. הבעיה היא שאם אחד מתעורר ולא מרגיעים אותו מהר, גם השני מתעורר ואז בכלל יש חגיגה.
&nbsp
תודה, אמא עייפה
 
גמילת לילה

גמילת לילה היא דבר מאתגר. את צודקת לגמרי.
אבל גם להיות מחוסרת שנה זה דבר שיכול באמת לשגע.
לדעתי בגיל שנה קצת מוקדם מדי לעשות גמילת לילה מסודרת שמבוססת על כך שהם בעצם מבינים שעכשיו לילה והציצי הלך לישון.
בואי נגיד, שאם תנסי את התהליך הזה של גמילת לילה ממשית עוד חצי שנה, שבעה חודשים, התינוקות שלך יהיו כבר במצב אחר לגמרי, תוכלי להראות להם את הלילה בחוץ, לגרום להם להבין על ידי הסברים ויזאוליים שאין ציצי בלילה, שהולכים לישון, שאפשר מים או אפשר חיבוק של אמא ואז חוזרים לישון.
האם הם בדיוק בני שנה? לפי הספרים עד גיל שנה התינוקות זקוקים לאכול גם בלילה. יש מצב שהתינוקות שלך עדיין זקוקים ל"ארוחת לילה" הזאת ולכן נסי לבחון שוב את המצב.
אם את בכל זאת סגורה על זה לגמרי ורוצה לנסות את הגמילה עכשיו, כשהם בני שנה וכבר בעצם התחלתם, תנסי קודם כל להיות מאוד נחושה בדעתך. אם את מתחילה בתהליך ואז את רואה שלא הולך, הם בוכים, את מניקה והכול בעצם חזר אחורה, אז חבל על הבכי והדמעות ועל המאמצים. זאת הסיבה שבגללה אני חושבת שככל שיגדלו יהיה אפשר לנחם את הבכי הזה לציצי בלילה יותר בקלות.
נסי אולי בתור התחלה להוריד רק הנקת לילה אחת וכך להתקדם בהדרגה. מה דעתך?
בעצמך אמרת שהכי פשוט לתת ציצי 5 דק ולהמשיך לישון, אז נסי להמשיך ככה ולנסות להוריד את ההנקה שהכי קשה לך (תחשבי על הצורך שלך לישון).
מהי השעה הכי קשה לך בהנקות הלילה?
אני את גמילת הלילה של התאומים שלי עשיתי בגיל מאוחר יותר ועשיתי אותה בעצמי, לא האבא קם אליהם אלא אני קמתי אליהם, הסברתי, הראיתי, סיפרתי, שרתי וחיבקתי, עד שחזרו לישון. אולי תנסי לבוא אליהם את בעצמך. בבגד יותר סגור, לא כזה שמאפשר להם להתנפל על הציצי (ללא מחשוף, חולצה סגורה ), ולחבק חזק, לנדנד, להרגיע, תראי אם על ידי זה שהם מרגישים אותך בלילה, הם יכולים לחזור לישון. בדקי גם את הצורך שלהם - אולי באמת התינוק צמא? רעב קצת?
אמרי לי מה דעתך ונמשיך מכאן...
יעל
 

אלישבע12

New member
בשמחה

מסכימה עם יעל שאולי עדיין צריכים לאכול בלילה, אבל אני כן חושבת שאפשר להוריד הנקות, בטח שלא צריכים לאכול כל 3 שעות. לדעתי פעם או םעמיים בלילה - איך שאת מרגישה.
הדבר הראשון שעשינו, בהמלצת היועצת שינה, היה להפריד את ההנקה מהשינה. קודם אוכלים, ורק אח"כ מתחילים טקס שינה שכולל מקלחת, הלבשה בחדר חשוך, שיר קצר והשכבה במיטה. אם יש להם חפץ מעבר זה מצוין. אצלנו זה מוצץ וחיתול.
בהמשך את קובעת שעות שבהם את מוכנה שיאכלו, לדוג' אם אכלו א. ערב ב-6 בערב, אז לא אוכלים לפני 11, ואח"כ לא לפני 4. אם הם מתעוררים לפני זה מחזירים אותם לישון כמו בתחילת הלילה.
תוך כמה לילות הם התרגלו, הקטנטונת ישנה לילה שלם או כמעט שלם (בד"כ לא מתעוררת לאכול לפני 5 בבוקר), והקטנצ'יק, כמו שכתבתי מהנקה כל שעה וחצי שעתיים עברנו לפעם - פעמיים בלילה, וכיום עם הבקבוק זה בד"כ פעם אחת.
בהתחלה יש כמה לילות קשים, כי הם מצפים למה שהם רגילים לו - הנקה מתי שהם דורשים, וכמובן הם גם מעירים אחד את השני, אבל זה ממש שווה את זה.

מקווה שעזרתי
 
למעלה