I've said it before..."
"-and I'll say it again. how I love being a turt... סליחה, טעות בסרט. הקומונה לא באמת נטושה, היא כמו קו תפר בין לוחות טקטוניים. מדי פעם יש רעש וכולם שמים לב, וכשהרעשים המשניים שוככים כולם חוזרים לשיגרה, ומתעלמים ממנה עד לרעש הבא. הדרך להביא אותה לחיים (לא בטוח שזה כדאי, אם לוקחים ברצינות את הדרך בה תיארתי אותה כרגע : ) לדעתי, היא להציב חיישנים ולהקים תחנת מחקר. או בפשטות, וכמו שאני אומר בכל פעם מחדש: לתכנן קדימה. זה קל מאד להתחיל משחק, כל מה שצריך זה לומר: "מי רוצה לשחק בעולם ..." אחד יגיב ב: "סבבה", אחר ישיב: "כן, מגניב", שלישי יגיד: "אני בעד". ותוך 3 ימים יש לך 20 הודעות, 4 דמויות, ואף אחת מהן לא יודעת מה קורה, לאן היא הולכת, ולמה. אני לא אומר שצריך מנחה, למעשה אני מתנגד למנחה במשחק פורום (למרות שיום אחד זה יהיה התפקיד שאקח על עצמי). מה שאני אומר זה ששחקנים צריכים לתכנן קדימה. שחקנים צריכים להתייחס למשחק כאל כתיבת סיפור משותף, במקביל להיותו משחק תפקידים בו כל דמות היא עצמאית ובלתי תלויה לחלוטין. כך שמצד אחד, צריך להקפיד לא לפלוש למרחב הפרטי של דמויות אחרות, אבל מצד שני, לא לפחד להכניס למשחק את הגורמים החשובים לדמות הפרטית.