הצצה מאלפת אל חייהם של בחורי ישיבה

אנדרי ז

New member
הצצה מאלפת אל חייהם של בחורי ישיבה

כתב של "הארץ" בילה שבוע במחיצת חסידי ברסלב חוזרים בתשובה. לצד התיאור המעניין חשוב במיוחד לקרוא את הציטוטים המובאים בסוף הכתבה (בסוף הדף השני)מפי רבם של אותם חסידים אודות החילונים והיחס הראוי כלפיהם. לפעם הבאה שהם יתלוננו על ה"שנאה" שלנו כלפיהם...
 

אנדרי ז

New member
לא צריך לעשות מנוי

וגם אני לא מנוי להארץ. מספיק להירשם בחינם על-מנת לקבל גישה. כמובן שיש פה שיקול של פרטיות, אבל כל אחד יעשה כטוב בעיניו. מאחר וזה הקישור היחיד לכתבה, אני לא רואה סיבה למנוע אותו ממי שמוכן להירשם ולקרוא.
 

Anne4

New member
קראתי את הכתבה

בסה"כ מדובר באנשים מסכנים (בד"כ), המחפשים מפלט מהעבר הקשה שלהם. חבל שהם נופלים לכל מיני רבנים, אבל מה לעשות, הם אלו היחידים המוכנים לנסות לטפל בהם ולקלוט אותם לחיקם. לצערי, בחברה החילונית, אין שום מוסד היכול באמת ובתמים לשמש בית לאלו המחפשים להשתקם - כלומר ללמוד, להינשא וכו´, והמוכן לתת להם, כמעט ללא שום תמורה, בית ומזון ללא הגבלת שהות.
 

alon14

New member
יש אנשים המוכרים את עצמם לעבדות...

...בעוד שאלו נותנים עצמם לעבדות חינם אין כסף.
 

פלסטיק

New member
אני מתחיל להבין את דעתם של החרדים

על החילונים אם זו האוכלוסיה החילונית שנראת להם כמייצגת. חוץ מהרעל המרוכז בסוף הכתבה (וטוב שאנחנו נדע מה "אחינו" חושבים עלינו) אני לא רואה בזה רע, כת מיסיונרית כמו מיסיונרים אחרים.
 

אנדרי ז

New member
קודם כל לא אמרתי שהכל שם רע

הבאתי את הכתבה ראשית כל כדי שמי שמעוניין יזכה בהצצה לחייהם של אותם אלה שנפלו למלכודת הדבש של מה שכמו שציינת הוא אכן כת. שנית, רציתי להראות את אותם דברים נוראיים שנאמרו בסוף הכתבה, לכל מי שעוד לא התפכח מאשליית "אהבתם" הגדולה של החרדים כלפינו. וחוץ מזה, אכן כולנו צריכים ללמוד להתייחס אל המוסדות האלה כאל מיסיון חרדי, הרבה פעמים ממומן ע"י המדינה מהמיסים שאנחנו הפראיירים משלמים, ותו לא.
 

Anne4

New member
בקשר למסיון

זכותו של כ"א (ועל אחת כמה וכמה אם הוא יהודי) - להטיף לאחרים על אמונתו - אבל לא על חשבון המסים שאני משלמת.
 

פלסטיק

New member
מכירה את השיטה האמריקאית?

שם אומרים שהדמוקרטיה לדמוקרטים, זאת אומרת למשל שרשימה קומוניסטית או טוטאליטרית לא יכולה לרוץ בבחירות. לכן לדעתי האנשים היחידים שמותר להם לעסוק במסיונריות הם אלה שמכירים בזכותם של אחרים לעסוק בזה. לכן לך מותר, לי מותר, לחרדים אסור. והכסף זה רק שמן על המדורה
 

alon14

New member
אבל לא אוכפים את זה שם

עובדה - גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים (השניים הם פונדמנטליסטים והראשונים מתנהגים כפונדמנטליסטים על מנת לקבל עוד קולות) עדיין קיימים.
 

כחלחל

New member
יחי ההבדל הקטן

אני מוכן לקבל כרגע את "הפונדומנטליזם" והדמוקרטיה האמריקאית על כל הרע והטוב שבה במקום החומניזם של החרדים, והראיה: תראו איזה יופי הם מסתדרים בדמוקרטיה האמריקאית בלי להחזיק את הממשל או את אזרחי המדינה בביצים או בכיסים.
 

alon14

New member
תתפלא

ארה"ב הינה דמוקרטיה בכאילו. הממשל מוחזק בביצים כי הדמגוגיה הנוצרית תפיל אותו אם יעז לדבר על חופש מדת, והאזרחים מוחזקים בביצים כי 60% עבדים לדמגוגיה הנוצרית.
 

פלסטיק

New member
בארה"ב אין נישואים אזרחיים?

יש מונופול של חברה קדישה נוצרית? נוצרים טובים פטורים משירות צבאי? בשם הנצרות מותר לאנשים לעשות מעשים אנטי פטריוטיים? כמה מקוואות ממומנים בכספים פדרליים? כמה אנשים שם חיים מכספים בזכות תורתם אומנותם (או הברית החדשה) על כספי מדינה? האם היה צ´אנס לחוק החזיר לעבור בארה"ב? כמה עוד דוגמאות אתה צריך?
 

alon14

New member
באמת?

בתור אדם שמתעב את חומסקי, זה נראה לי מוזר שכולם מתייחסים אלי כמעריץ שלו. ארה"ב היא לא דמוקרטיה כי עסקני כפיה נוצרים מחייבים את כולם להשתמש בכסף עם הכיתוב "שים מבטחך באלוהים" ולהישבע אמונים לדגל, "מדינה אחת בחסות אלוהים". היא לא דמוקרטיה כי ה-USAPA נותן לכמה חדלי אישים את הזכות לשלול לאדם אזרחות ולעצרו ללא משפט, וכן לחפש בביתו בלי להודיע לו (אין הכוונה להודעה מראש אלא להודעה בדיעבד) כולל התקנת מכשירי ציתות. היא לא דמוקרטיה כי מתכוונים שם להפוך אזרח מכל 24 למודיע ממשלתי (אחוז יותר גבוה מזה של השטאזי בגרמניה המזרחית!). היא לא דמוקרטיה כי בבחירות היה מתמודד שקיבל רוב מוחלט של הקולות וזה היה אל גור - והוא לא הנשיא.
 

Anne4

New member
למרות כל המגרעות שמנית...

ארה"ב - למרות פה ושם טעויות, היא עדיין מדינה הרבה יותר דמוקרטית מאשר ישראל ומאשר רוב המדינות בעולם, ושוב, למרות כל המגרעות - זו מדינה המתפקדת מצוין. אצלנו, לפעמים מבלבלים בין דמוקרטיה לאנרכיה, אם כי בשלב זה, יש כאן תערובת של אנרכיה (לגבי הדרך הנאותה להגנה על התושבים ולגבי עודף זכות דיבור לכל מיני מסיתים נגד המדינה) ושל חוסר דמוקרטיה משווע (לגבי כל הנוגע בקשר לכפייה דתית: אין נישואין אזרחיים, אין גירושים אזרחיים, אין קבורה אזרחית, אין חובת שירות צבאית על חרדים וכו´ וכו´).
 

alon14

New member
כן, מה שאתה שומע

הם מתחילים ממיליון, בערים הגדולות בהן סך האוכלוסיה הוא 24 מיליון. אם אתה רוצה, אתה יכול ללכת ללינק העליון מתוך השלושה בכרטיס האישי שלי (לרוע המזל, צריך להירשם ולקבל אישור ידני, אבל זה לוקח חצי יום בד"כ), יש שם את הכתבה המלאה ותגובות של כמה אנשים אליה.
 
למעלה