הצפנה מוקדמת השנה של ה- ITCZ

יריב71

New member
הצפנה מוקדמת השנה של ה- ITCZ

בתצ"ל ניתן להבחין בפעילות טרופית (ITCZ) בדרום הודו ובמדינות מרכז אפריקה שמצפון לקו המשווה, זאת עוד לפני יום השיוויון. ההשפעה תתבטא בשבועות הקרובים בהשתלטות הרכס הסובטרופי ברום על איזור הים התיכון (ניתן לראות את התופעה כיום באזור דרום איטליה ספרד) והקדמת הקיץ באזורינו.
 

idansof

New member
תקן אותי אם אני טועה...

אבל חגורת הITCZ נמצאת צפונית מעט לקו המשווה באופן כללי, מיקומה הממוצע הוא ב7 צפון, ובקיץ היא מצפינה על 10 צפון... מה מיקומה העכשווי ומה הסטייה מהממוצע?
 

יריב71

New member
חגורת ה-ITCZ משנה את מיקומה:

מצפינה בקיץ ומדרימה בחורף. מידת ההצפנה/הדרמה משתנה אם מדובר ביבשה השינוי משמעותי יותר ואילו באוקיאנוס השינוי מסתכם בכ-10-20 מע´. בחורף (ינואר) הפעילות הטרופית מדרימה לקו רוחב 15s-20s לחלק הדרומי של אפריקה. באזור האוקיאנוס ההודי הפעילות מדרימה וקו רוחב 10s . במהלך האביב מצפינה הפעילות ובשיא הקיץ (יולי) מגיעה לקו רוחב 15n-20n באפריקה (תימן, אתיופיה, סודאן ומערב אפריקה) ולקו רוחב 20n-25n באסיה (השקע המונסוני בצפון הודו ושלוחתו האפיק הפרסי). הפעילות הטרופית השנה צפונית יותר בהשוואה לתצ"ל מאמצע מרץ אשתקד וזה לדעתי מצביע על הקדמה בהצפנת ה-ITCZ. לכן לא הייתי מתפלא עם כבר בשבועות הקרובים יתחזקו הרכסים הסובטרופיים ברום ויתפתח האפיק העונתי בקרקע.
 
למעלה