הצפה בתחנת ביאליק של הרכבת הקלה


מנהרת הקו האדום ברחוב ביאליק ברמת גן התמלאה מים. בכירים בנת"ע מזהירים כי סכנת ההצפות עלולה לגרום לנזק בשכונות הסמוכות, ולהשבית את הרכבת הקלה כשתחל לפעול. הסיבה להצפה: העירייה מונעת חיבור לקו ניקוז. בעירייה טוענים: "הכישלון המביך – באחריות נת"ע"​


תיעוד מנהרת הקו האדום מוצפת חושף סכנת הצפות באזור רחוב ביאליק ברמת גן. לפי נת"ע שמבצעת את החפירות, ראש העירייה כרמל שאמה הכהן מונע עבודות לחיבור ניקוז באזור. המשמעות לפי גורמי המקצוע היא סיכון המשתמשים ברכבת במקרה של הצפה ועצירת הקו האדום בימי החורף. בתיעוד נראית המנהרה מוצפת - כשאחד העובדים שט בה.
יותר משנה שמנכ"ל נת"ע חיים גליק ובכירים במנהל התכנון דורשים ששאמה הכהן יורה לבצע עבודות שאושרו לפני כשנתיים להקמת קו ניקוז מי גשם בין תחנת ביאליק לניקוז המים העירוני. לפי הסיכום, אמורה העירייה להקים קווי ניקוז באזור שיתחברו למערכת ניקוז שהקימה נת"ע. בין העירייה לנת"ע סוכם כי העלות המוערכת בכ-22 מיליון שקל תחולק בין שני הגופים.
 

afchad

New member

מנהרת הקו האדום ברחוב ביאליק ברמת גן התמלאה מים. בכירים בנת"ע מזהירים כי סכנת ההצפות עלולה לגרום לנזק בשכונות הסמוכות, ולהשבית את הרכבת הקלה כשתחל לפעול. הסיבה להצפה: העירייה מונעת חיבור לקו ניקוז. בעירייה טוענים: "הכישלון המביך – באחריות נת"ע"​


תיעוד מנהרת הקו האדום מוצפת חושף סכנת הצפות באזור רחוב ביאליק ברמת גן. לפי נת"ע שמבצעת את החפירות, ראש העירייה כרמל שאמה הכהן מונע עבודות לחיבור ניקוז באזור. המשמעות לפי גורמי המקצוע היא סיכון המשתמשים ברכבת במקרה של הצפה ועצירת הקו האדום בימי החורף. בתיעוד נראית המנהרה מוצפת - כשאחד העובדים שט בה.
יותר משנה שמנכ"ל נת"ע חיים גליק ובכירים במנהל התכנון דורשים ששאמה הכהן יורה לבצע עבודות שאושרו לפני כשנתיים להקמת קו ניקוז מי גשם בין תחנת ביאליק לניקוז המים העירוני. לפי הסיכום, אמורה העירייה להקים קווי ניקוז באזור שיתחברו למערכת ניקוז שהקימה נת"ע. בין העירייה לנת"ע סוכם כי העלות המוערכת בכ-22 מיליון שקל תחולק בין שני הגופים.
רץ ב וואטסאפ הודעה של תאגיד מי רמת גן:
"שלום לכולם
במסגרת החלפת התשתיות העירוניות מסביב לתחנת הרכבת ביאליק בז'בוטינסקי שמבצעת חברת נת"ע נתחיל מחר יום רבעי בעבודות המכינות שמבצע התאגיד.
ולכן מחר מתוכננת הפסקת מים ברחוב ז'בוטינסקי לבתים 62 ו58 (58 = ביאליק 76 קניון אלרם + מגדל מגורים) בין השעות 8:30 לבין 12:00.
לז'בוטינסקי 64 מתוכננת הפסקת מים של חצי שעה בין השעות 8:30 לבין 10:00.
יום טוב"

אולי קשור להצפות
 

Bus Nerd

Active member
מישהו יודע לספק פרטים נוספים על הסיפור?

מה הבעיה של כרמל שאמה עם נת"ע? הם בונים לפי תוכניות מאושרות ולכל התחנות היה כמובן צריך להוציא תיק בניין ואישור בנייה בעירייה הרלוונטית. למה הוא טוען שהם "עושים מה שבא להם איך שבא להם"?

ולמה עיריית רמת גן מתעכבת עם החיבור לניקוז?
 

matrix200200

Active member
מישהו יודע לספק פרטים נוספים על הסיפור?

מה הבעיה של כרמל שאמה עם נת"ע? הם בונים לפי תוכניות מאושרות ולכל התחנות היה כמובן צריך להוציא תיק בניין ואישור בנייה בעירייה הרלוונטית. למה הוא טוען שהם "עושים מה שבא להם איך שבא להם"?

ולמה עיריית רמת גן מתעכבת עם החיבור לניקוז?
ניחוש שלי, זה בגלל הכסף.
הוא פשוט לא רוצה לממן את חלקו בפרוייקט הניקוז ו גורר את הרגליים.
כרגיל בתרבות הישראלית הוא בנה על זה, שלא יהיה אירוע גשם חריג שיגרום להצפות והוא בינתיים יוכל לא לשלם את חלקו במימון הפרוייקט.

אגב מה שקרה ממחיש בצורה טובה את בעייתיות של הלו"ז לפתיחת הקו.
הדברים מסוג אלה עלולים לעכב את הפתיחה בחודשים רבים כשאין תיאום ורגולציה נדרשת על מנת לכופף את הרשויות המקומיות ש"מריחות דם" ורואות בפרוייקט מסוג זה הזדמנות לסחוט את המדינה.
מה שצריך זה חקיקה שתיקח את ההחלטות מידי הרשויות המקומיות.
הפתרון צריך להיות חילוט מיידי של החלק סכום הכסף הנדרש לביצוע פרוייקט הניקוז מתקציב העירייה ומכרז של נת"ע שתבצע את העבודות בעצמה.
מצידי שישימו שוטרים שיעצרו כל פקח עירייה או עובד עירייה אחר חצוף שרק יתקרב לשטח העבודות.

ודבר נוסף
בדיוק כמו שהיה זעם מוצדק על עיריית בני ברק שבזמנו ניסתה לעכב את העבודות בקו האדום בגלל עבודות בשבת, אני מקווה ומצפה מחברי הפורום הנכבד להביע את זעמם על העירייה הסוררת גם הפעם.
 
ודבר נוסף
בדיוק כמו שהיה זעם מוצדק על עיריית בני ברק שבזמנו ניסתה לעכב את העבודות בקו האדום בגלל עבודות בשבת, אני מקווה ומצפה מחברי הפורום הנכבד להביע את זעמם על העירייה הסוררת גם הפעם.
אני אכן מתפלא שדווקא עריית בני ברק שהערימה קשיים לא מעטים על הפרויקט, בנושא הניקוז הם פעלו נכון (כנראה). וכרמל שאמה שיש עליו הרבה ביקורות חיוביות בנושאים אחרים, כאן הוא משום מה פישל.
 

matrix200200

Active member
אני אכן מתפלא שדווקא עריית בני ברק שהערימה קשיים לא מעטים על הפרויקט, בנושא הניקוז הם פעלו נכון (כנראה). וכרמל שאמה שיש עליו הרבה ביקורות חיוביות בנושאים אחרים, כאן הוא משום מה פישל.
על זה יש פתגם ידוע "money talks, bullshit walks"
דבר אחד זה להפריח לאוויר זיבולי שכל פרוגרסיבים ודבר אחר לגמרי, זה לשים את הכסף איפה שבאמת צריך.

ולפי מסורת של ידידינו Ccyclist אפשר לסכם זאת בכותרת הבאה:
"במקום פתיחת קו האדום בזמן, עריית רמת גן ממנת אוטובוסים בשבת ומצעדי הגאווה".:LOL:
 

Ccyclist

Well-known member
ולפי מסורת של ידידינו Ccyclist אפשר לסכם זאת בכותרת הבאה:
"במקום פתיחת קו האדום בזמן, עריית רמת גן ממנת אוטובוסים בשבת ומצעדי הגאווה".:LOL:

לפני כמה ימים שמתי מפת תח"צ של וונציה בנוגע להצפות בתוואי הדרומי של הקו האדום, בתחומי עיריית תל אביב. רק אתמול היה שירשור על הצפת הגישה לרציפים בתחנת הרצליה. קראתי את הכתבה מטמקא, ראיתי שעלתה והחלטתי שאין מה להוסיף לחגיגות יום המים. ניקוז זה כנראה לא נקודה חזקה בארץ.

כידוע בלונדון לא יורד גשם, כי מעולם לא שמעתי על הצפת תחנות שם, אפילו תחנות שמשתמשות באפיק נהר ה Fleet. (בעצם יש שם מערכות ניקוז ובתחנת התחתית העמוקה בויקטוריה היה ניסוי במערכת מיזוג על בסיס כמויות מי התהום שנשאבות משם).

לגבי העקיצה - השרה רגב אמרה בריש גלי מה לא, והכתבה היתה על מה כן. כירושלמי לשעבר גרתי בעיר שהעירייה שלה צריכה לממן תהלוכות הכנסת ספרי תורה מחד ומצעדי גאווה מאידך. חבל ששבוס ממומנת ע"י חברי אגודה ותורמים פרטיים.

משום שעיריית רמת גן מחוייבת לבנות קו ניקוז ופתיחתו בשנה שעברה נת"ע צריכה להגיש תביעת נזיקין נגד העירייה.
 

ערןל1

Active member
מה שצריך זה חקיקה שתיקח את ההחלטות מידי הרשויות המקומיות.
הפתרון צריך להיות חילוט מיידי של החלק סכום הכסף הנדרש לביצוע פרוייקט הניקוז מתקציב העירייה ומכרז של נת"ע שתבצע את העבודות בעצמה.
מצידי שישימו שוטרים שיעצרו כל פקח עירייה או עובד עירייה אחר חצוף שרק יתקרב לשטח העבודות.
ממש לא נכון. לממשלה בישראל יש יותר מדי כוח והיא רק לוקחת יותר ויותר. כיוון אפשרי הוא מה שהציע דרעי לחלק את הארץ לאזורים ולהעביר להם סמכויות של הממשלה ושל הרשות המקומית. יש בכתבה הזאת גם נתונים מעניינים על שלטון היתר של הממשלה.
 

snake34

New member
ניחוש שלי, זה בגלל הכסף.
הוא פשוט לא רוצה לממן את חלקו בפרוייקט הניקוז ו גורר את הרגליים.
כרגיל בתרבות הישראלית הוא בנה על זה, שלא יהיה אירוע גשם חריג שיגרום להצפות והוא בינתיים יוכל לא לשלם את חלקו במימון הפרוייקט.

אגב מה שקרה ממחיש בצורה טובה את בעייתיות של הלו"ז לפתיחת הקו.
הדברים מסוג אלה עלולים לעכב את הפתיחה בחודשים רבים כשאין תיאום ורגולציה נדרשת על מנת לכופף את הרשויות המקומיות ש"מריחות דם" ורואות בפרוייקט מסוג זה הזדמנות לסחוט את המדינה.
מה שצריך זה חקיקה שתיקח את ההחלטות מידי הרשויות המקומיות.
הפתרון צריך להיות חילוט מיידי של החלק סכום הכסף הנדרש לביצוע פרוייקט הניקוז מתקציב העירייה ומכרז של נת"ע שתבצע את העבודות בעצמה.
מצידי שישימו שוטרים שיעצרו כל פקח עירייה או עובד עירייה אחר חצוף שרק יתקרב לשטח העבודות.

ודבר נוסף
בדיוק כמו שהיה זעם מוצדק על עיריית בני ברק שבזמנו ניסתה לעכב את העבודות בקו האדום בגלל עבודות בשבת, אני מקווה ומצפה מחברי הפורום הנכבד להביע את זעמם על העירייה הסוררת גם הפעם.
ואז יבור דרעי וישלול מחילונים את הזכות ליסוע ברכב בערי ישראל
 
ואז יבור דרעי וישלול מחילונים את הזכות ליסוע ברכב בערי ישראל
הלוואי וינסה. כשיפגעו בחיי הפנאי שלו,אולי יקום סוף סוף הציבור המנומנם ויפעל כדי להביא את יחסי דת ומדינה למקובל בעולם הנאור, לפני שיהיה מאוחר מידי. אבל דרעי אינו טיפש. הוא יודע שיצטרך להמתין 15-20 שנה לפני שיוכל לכפות בצורה כה בוטה את חוקי הדת
 

matrix200200

Active member
הלוואי וינסה. כשיפגעו בחיי הפנאי שלו,אולי יקום סוף סוף הציבור המנומנם ויפעל כדי להביא את יחסי דת ומדינה למקובל בעולם הנאור, לפני שיהיה מאוחר מידי. אבל דרעי אינו טיפש. הוא יודע שיצטרך להמתין 15-20 שנה לפני שיוכל לכפות בצורה כה בוטה את חוקי הדת
יפה שהצלחת להפוך התנהגות מבישה של ראש עריית רמת גן חילוני ואף שמאלני לבעיות דת ומדינה ועל הדרך להזכיר את דרעי שלא קשור בסיפור הזה בכלל.
יש לך אולי איזו מילת גינוי אחת או שתיים כלפי ראש עירייה שמטרפד פרוייקט לאומי?
בכל זאת. את יודעת אחד הפרוייקטים החשובים במדינת ישראל בעשורים אחרונים וכל זה?
 

matrix200200

Active member
ממש לא נכון. לממשלה בישראל יש יותר מדי כוח והיא רק לוקחת יותר ויותר. כיוון אפשרי הוא מה שהציע דרעי לחלק את הארץ לאזורים ולהעביר להם סמכויות של הממשלה ושל הרשות המקומית. יש בכתבה הזאת גם נתונים מעניינים על שלטון היתר של הממשלה.
אני לא מדבר על חלוקה של שלטון בכלל, אני מדבר ספציפית על פרוייקטים לאומיים.
מערכת הסעת המונים לגוש דן היא פרוייקט לאומי, אין שום סיבה שלשרשויות מקומיות יהיה כוח לטרפד פרוייקטים מהסוג הנ"ל.
לא לעיריית בני ברק מסיבות שלה ולא לעיריית תל אביב או בני ברק כל אחת וסיבות שלה.
אני לא אומר שלא צריך לשתף את הרשויות המקומיות בזמן תכנון וקבלת החלטה על הפרוייקט.
אבל אחרי שהתחילו ביישום הפרוייקט והיתה הסכמה כללית כל הצדדים המעורבים, אסור שגל גורם אינטרסנטי יוכל לטרפד את הפרוייקט ולסחוט בכך כסף, כוח פוליטי או כל דבר אחר.
 

מנהרת הקו האדום ברחוב ביאליק ברמת גן התמלאה מים. בכירים בנת"ע מזהירים כי סכנת ההצפות עלולה לגרום לנזק בשכונות הסמוכות, ולהשבית את הרכבת הקלה כשתחל לפעול. הסיבה להצפה: העירייה מונעת חיבור לקו ניקוז. בעירייה טוענים: "הכישלון המביך – באחריות נת"ע"​

מעל 100 מיליליטרים ביממה נמדדו, זאת כמות מאוד חריגה שספק אם ניקוז של המנהרה היה מצליח.
לפני שמחפשים אשמים כדאי לראות עד כמה האירוע חריג, והאם צריך להשקיע מיליונים בשביל מקרים בהסתברות נמוכה.
 

Bus Nerd

Active member
מעל 100 מיליליטרים ביממה נמדדו, זאת כמות מאוד חריגה שספק אם ניקוז של המנהרה היה מצליח.
לפני שמחפשים אשמים כדאי לראות עד כמה האירוע חריג, והאם צריך להשקיע מיליונים בשביל מקרים בהסתברות נמוכה.
בוודאי שצריך, ה"אירועים החריגים" האלו הופכים לנפוצים יותר ויותר.
אם לא ניקוז, צריך דלתות הרמטיות לפתחים ברחוב כך שבמקרה חירום יהיה ניתן לאטום את התחנה ולמנוע הצפה של המנהרות ונזק לציוד, לרכוש, ולחיי אדם
 

matrix200200

Active member
בוודאי שצריך, ה"אירועים החריגים" האלו הופכים לנפוצים יותר ויותר.
אם לא ניקוז, צריך דלתות הרמטיות לפתחים ברחוב כך שבמקרה חירום יהיה ניתן לאטום את התחנה ולמנוע הצפה של המנהרות ונזק לציוד, לרכוש, ולחיי אדם
אני לא בטוח מאיפה המים האלה הגיעו.
האם זה הגיע ממפלס הרחוב מעל התחנה?
או אולי ממקום מרוחק יותר דרך המנהרה?
ואולי זה בכלל תוצאה של מי תהום שעלו בעקבות הגשמים?
אני לא הידרולוג ובכל מקרה צריך לתחקר את האירוע.
כך או כך, התנהגות ראש עיריית רמת גן מבישה במקרה הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
על זה יש פתגם ידוע "money talks, bullshit walks"
דבר אחד זה להפריח לאוויר זיבולי שכל פרוגרסיבים ודבר אחר לגמרי, זה לשים את הכסף איפה שבאמת צריך.

אני לא מדבר על חלוקה של שלטון בכלל, אני מדבר ספציפית על פרוייקטים לאומיים.
מערכת הסעת המונים לגוש דן היא פרוייקט לאומי, אין שום סיבה שלשרשויות מקומיות יהיה כוח לטרפד פרוייקטים מהסוג הנ"ל.
לא לעיריית בני ברק מסיבות שלה ולא לעיריית תל אביב או בני ברק כל אחת וסיבות שלה.
אני לא אומר שלא צריך לשתף את הרשויות המקומיות בזמן תכנון וקבלת החלטה על הפרוייקט.
אבל אחרי שהתחילו ביישום הפרוייקט והיתה הסכמה כללית כל הצדדים המעורבים, אסור שגל גורם אינטרסנטי יוכל לטרפד את הפרוייקט ולסחוט בכך כסף, כוח פוליטי או כל דבר אחר.
בתקופה הויקטוריאנית היו מעבירים חוק בפרלמנט לכל מסילה ומסילה. בשטח שנהיה לונדון רבתי ב 1966 היו כ 100 רשויות מקומיות לפני שכל 3 רשויות אוחדו לאחד מ 32 הרבעים שנוסדו ב66. השיטה היתה בשימוש בכל רחבי הממלכה. יש לציין שבשיטת הבחירות האזורית בבריטניה לכל אזור של כ 100,000 תושבים כיום יש חבר פרלמנט מקומי. זה אומר שהעברת חוק ליצירת מסילה היתה נתקלת אוטומטית בחברי הפרלמנט של התוואי בין אם יתמכו או יתנגדו לו. בשיטה הפרופורציונלית בארץ אין לחברי הכנסת אחריות ישירה על אזור ולכן השיטה היא או להתעלם או להתנפל על נושא בהתאם לפופולריות שלו במדיה.

לגבי ימין כלכלי ותחבורה ציבורית אני יכול לצטט דברים מאד מגעילים שפוליטיקאים שמרנים אמרו בעידן ת'אצ'ר ולקחת את זה הלאה. אלו מסוג הדברים שנחשבים מאד מיושנים כיום משום שפקקי התנועה שמו את שאיפות המוטוריזציה של שנות השישים והשבעים במקומם.
 

matrix200200

Active member
בתקופה הויקטוריאנית היו מעבירים חוק בפרלמנט לכל מסילה ומסילה. בשטח שנהיה לונדון רבתי ב 1966 היו כ 100 רשויות מקומיות לפני שכל 3 רשויות אוחדו לאחד מ 32 הרבעים שנוסדו ב66. השיטה היתה בשימוש בכל רחבי הממלכה. יש לציין שבשיטת הבחירות האזורית בבריטניה לכל אזור של כ 100,000 תושבים כיום יש חבר פרלמנט מקומי. זה אומר שהעברת חוק ליצירת מסילה היתה נתקלת אוטומטית בחברי הפרלמנט של התוואי בין אם יתמכו או יתנגדו לו. בשיטה הפרופורציונלית בארץ אין לחברי הכנסת אחריות ישירה על אזור ולכן השיטה היא או להתעלם או להתנפל על נושא בהתאם לפופולריות שלו במדיה.

לגבי ימין כלכלי ותחבורה ציבורית אני יכול לצטט דברים מאד מגעילים שפוליטיקאים שמרנים אמרו בעידן ת'אצ'ר ולקחת את זה הלאה. אלו מסוג הדברים שנחשבים מאד מיושנים כיום משום שפקקי התנועה שמו את שאיפות המוטוריזציה של שנות השישים והשבעים במקומם.
קודם כל אני לא רואה שום פסול בכך שנבחרי הציבור מחליטים אם לאשר קו תחבורה ציבורית.
זה בוודאי עדיף על פני פקידים שלא נבחרו על ידי אף אחד.
דבר שני, "מה עניין שמיטה אצל הר סיני"?
אני לא דיברתי על ימין כלכלי (כמובן שמה שעשית מימין כלכלי במקרה הנ"ל, זה איש הקש, כי אפשרי להיות בעל אידאולוגיה ימנית בכלכלה ועדיין להיות בעד תחבורה ציבורית).
אני דיברתי איתך על ימין שמאל במושגים ספציפיים ישראלים.
זאת התנהגות של שמאל ישראלי די טיפוסית, לקחת בעייה כלשהיא בחברה ישראלית שלדעתו אפשר לפתור עם כסף ולהגיד "אבל נותנים את הכסף למתנחלים".
אני לא המצאתי את השטות הזאת, וצר לי נורא שאתה גם השתמשת בשיטה הזאת.
 
למעלה