הצעת חוק של יו"ר האופוזיציה הרצוג הונחה

the new L

New member
חשבתי לא מעט ולא הצלחתי להבין

הכינוי שלי הוא כמובן כינוי בדוי (שמי האמיתי הוא לא the new L(, אך פרט לכך כל הפרטים שכתובים בכרטיס האישי שלי נכונים. אני בן 29. אני גר באיזור הדרום. אני במערכת יחסים, ואני פוסט-דוק למתמטיקה במכון וייצמן. איך מהעובדות האלה אתה מסיק שאני מתחזה? ולמי?
 

the new L

New member
כך הקישור נראה אצלי

(ראה תמונה מצורפת)
וכשלוחצים שם על המילה "תיקון - אחוז החסימה" נפתחת הצעת החוק עצמה. אם תרצה אצרף את הקובץ שלה.
 

the new L

New member
לא הבנתי את השאלה

בקישור אפשר לקרוא מה הרצוג הציעה. הנה הטקסט:



מספר פנימי: 479716
הכנסת התשע-עשרה

יוזם: חבר הכנסת יצחק הרצוג

פ/1131/19

הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון – אחוז החסימה)

הוספת סעיף 4א 1. בחוק-יסוד: הכנסת, אחרי סעיף 4 יבוא:
"קביעה של אחוז חסימה 4א. הכנסת רשאית לקבוע בחוק, כי בחלוקת המנדטים לא ישותפו רשימות מועמדים אשר לא קיבלו בבחירות לכנסת קולות כשרים במספר שאינו עולה על חמישה אחוזים מסך כל הקולות הכשרים.".
תיקון חוק הבחירות לכנסת 2. בחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט–1969, בסעיף 81(א), במקום "שאינו פחות מ-2% (שני אחוזים למאה)" יבוא "שאינו פחות מ-3% (שלושה אחוזים למאה)"
דברי הסבר
אין חולק כי הבחירות לכנסת בישראל מקיימות את הכלל הבסיסי במשטר דמוקרטי-פרלמנטרי ייצוגי המבטא את השאיפה לשלטון העם. תכלית הבחירות היא הבטחת שיח ציבורי המתחשב בקשת הדעות הרחבה הקיימת באוכלוסייה. יחד עם זאת, נבחרי ציבור המשתייכים למפלגות רבות ו/או שאינם מחויבים במשמעת סיעתית, עשויים להקשות על תפקודו של הפרלמנט וקידום האינטרס הציבורי. מטרת הוראת סעיף 81 לחוק הבחירות לכנסת, הקובעת את הזכאות לחלוקת המנדטים ("אחוז החסימה"), מהווה לשון מאזניים בשיטת הבחירות במשטר דמוקרטי ומטרתה לאזן בין עקרון המשילות לעקרון הייצוגיות.
אחוז החסימה הקיים בישראל הוא מהנמוכים בקרב המדינות הדמוקרטיות בעולם, ובכך מקדש את עקרון הייצוגיות, אולם מקים קושי אמיתי ליציבות השלטונית. ראיה לכך ניתן למצוא בקושי הקיים במלאכת הרכבת הקואליציה מתוך חברי הכנסת התשע-עשרה, המכילה מספר רב של מפלגות בעלות סדר יום חד ערכי וספציפי, שלעיתים עשוי להיות חופף למפלגות אחרות.
בעבר הועלה אחוז החסימה בישראל שלוש פעמים: ל-1% בשנת 1951, ל-1.5% בשנת 1991, ול-2% בשנת 2004. ואולם, תוצאות הבחירות לכנסת התשע-עשרה מראות כי לא די בכך, וכי יש מקום להעלאה נוספת של אחוז החסימה. אשר על כן, מוצע בזאת לנקוט בדרכים הבאות:
(א) לאפשר לכנסת, לקבוע בחוק, כי רשימת מועמדים אשר לא קיבלה בבחירות לכנסת קולות כשרים במספר שאינו עולה על חמישה אחוזים מסך הקולות הכשרים, לא תהיה זכאית להשתתף בחלוקת המנדטים;
(ב) להעלות את אחוז החסימה בבחירות לכנסת העשרים מ-2% ל-3% וזאת כחלק מעלייה הדרגתית אשר המשכה ייבחן בעתיד. העלייה ההדרגתית תעניק לבוחרים ולנבחרים הזדמנות להסתגל לחסם כניסה חדש למערכת הפוליטית, ובו בעת תשמר את כף המאזנים ותחזק את עקרון היציגות על ידי שמירת שיח ציבורי בעל קשת דעות רחבה דיה ומנגד תתרום ליציבות, וכפועל נגזר מכך ליעילות, השלטונית;
לכידות המפלגות הקיימות, שהיא פועל יוצא מהליך של העלאת אחוז החסימה, עשויה לגרום להפחתת "בזבוז" הקולות למפלגות שלא מצליחות לעבור את אחוז החסימה, למתן את התמריצים להקצנה מפלגתית, ליכוד וחיזוק פרלמנטרי למפלגה מאוחדת שתקום, והקלת מלאכת הרכבת הממשלה, לרבות שרידותה ויציבותה, כך שזו לא תהא תלויה ו/או חשופה למשברים הנובעים מיכולת המיקוח של מפלגות בעלות קטנו.
הצעות חוק בנושא זה הונחו על שולחן הכנסת השבע-עשרה על ידי חבר הכנסת גדעון סער (פ/226/17), על ידי חבר הכנסת גלעד ארדן (פ/561/17), ועל ידי חבר הכנסת אביגדור יצחקי (פ/966/17) ועל ידי חברת הכנסת אורית נוקד (פ/1102/17), על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חברת הכנסת ליה שמטוב (פ/627/18), על ידי חברת הכנסת דליה איציק (פ/2017/18), על ידי חבר הכנסת יואל חסון (פ/106/18; (פ/3707/18; פ/3708/18; פ/3709/18; פ/3710/18) ועל ידי חברת הכנסת פניה קירשנבאום וקבוצת חברי הכנסת (פ/4056/18) ועל שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חברת הכנסת פניה קירשנבאום (פ/844/19).





---------------------------------
הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים
והונחה על שולחן הכנסת ביום
י"ט באייר התשע"ג – 29.4.13
 

the new L

New member
בצילום הזה יש קישור

כלוחצים עליו יורד קובץ, וזה תוכן הקובץ.
 

ish50

New member
בהחלט תמונה

אמנם קצת עגומה

אבל זה מה שיש - עובדה

ולנוחיותך -עצה קטנה....: אם היית לוחץ על הקישור מתחת לאותה תמונה

היית ללא ספק מוצא את ההצעה במלואה


תיקון - אחוז החסימה
ההצעה באתר הכנסת
מספר פנימי: 479716

הכנסת התשע-עשרה

יוזם: חבר הכנסת יצחק הרצוג

פ/1131/19

הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון – אחוז החסימה)

הוספת סעיף 4א1.בחוק-יסוד: הכנסת ס"ח התשי"ח, עמ' 69., אחרי סעיף 4 יבוא:"קביעה של אחוז חסימה4א.הכנסת רשאית לקבוע בחוק, כי בחלוקת המנדטים לא ישותפו רשימות מועמדים אשר לא קיבלו בבחירות לכנסת קולות כשרים במספר שאינו עולה על חמישה אחוזים מסך כל הקולות הכשרים.".תיקון חוק הבחירות לכנסת2.בחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט–1969 ס"ח התשכ"ט, עמ' 103., בסעיף 81(א), במקום "שאינו פחות מ-2% (שני אחוזים למאה)" יבוא "שאינו פחות מ-3% (שלושה אחוזים למאה)"

דברי הסבר

אין חולק כי הבחירות לכנסת בישראל מקיימות את הכלל הבסיסי במשטר דמוקרטי-פרלמנטרי ייצוגי המבטא את השאיפה לשלטון העם. תכלית הבחירות היא הבטחת שיח ציבורי המתחשב בקשת הדעות הרחבה הקיימת באוכלוסייה. יחד עם זאת, נבחרי ציבור המשתייכים למפלגות רבות ו/או שאינם מחויבים במשמעת סיעתית, עשויים להקשות על תפקודו של הפרלמנט וקידום האינטרס הציבורי. מטרת הוראת סעיף 81 לחוק הבחירות לכנסת, הקובעת את הזכאות לחלוקת המנדטים ("אחוז החסימה"), מהווה לשון מאזניים בשיטת הבחירות במשטר דמוקרטי ומטרתה לאזן בין עקרון המשילות לעקרון הייצוגיות.

אחוז החסימה הקיים בישראל הוא מהנמוכים בקרב המדינות הדמוקרטיות בעולם, ובכך מקדש את עקרון הייצוגיות, אולם מקים קושי אמיתי ליציבות השלטונית. ראיה לכך ניתן למצוא בקושי הקיים במלאכת הרכבת הקואליציה מתוך חברי הכנסת התשע-עשרה, המכילה מספר רב של מפלגות בעלות סדר יום חד ערכי וספציפי, שלעיתים עשוי להיות חופף למפלגות אחרות.

בעבר הועלה אחוז החסימה בישראל שלוש פעמים: ל-1% בשנת 1951, ל-1.5% בשנת 1991, ול-2% בשנת 2004. ואולם, תוצאות הבחירות לכנסת התשע-עשרה מראות כי לא די בכך, וכי יש מקום להעלאה נוספת של אחוז החסימה. אשר על כן, מוצע בזאת לנקוט בדרכים הבאות:

לאפשר לכנסת, לקבוע בחוק, כי רשימת מועמדים אשר לא קיבלה בבחירות לכנסת קולות כשרים במספר שאינו עולה על חמישה אחוזים מסך הקולות הכשרים, לא תהיה זכאית להשתתף בחלוקת המנדטים;

להעלות את אחוז החסימה בבחירות לכנסת העשרים מ-2% ל-3% וזאת כחלק מעלייה הדרגתית אשר המשכה ייבחן בעתיד. העלייה ההדרגתית תעניק לבוחרים ולנבחרים הזדמנות להסתגל לחסם כניסה חדש למערכת הפוליטית, ובו בעת תשמר את כף המאזנים ותחזק את עקרון היציגות על ידי שמירת שיח ציבורי בעל קשת דעות רחבה דיה ומנגד תתרום ליציבות, וכפועל נגזר מכך ליעילות, השלטונית;

לכידות המפלגות הקיימות, שהיא פועל יוצא מהליך של העלאת אחוז החסימה, עשויה לגרום להפחתת "בזבוז" הקולות למפלגות שלא מצליחות לעבור את אחוז החסימה, למתן את התמריצים להקצנה מפלגתית, ליכוד וחיזוק פרלמנטרי למפלגה מאוחדת שתקום, והקלת מלאכת הרכבת הממשלה, לרבות שרידותה ויציבותה, כך שזו לא תהא תלויה ו/או חשופה למשברים הנובעים מיכולת המיקוח של מפלגות בעלות קטנו.

הצעות חוק בנושא זה הונחו על שולחן הכנסת השבע-עשרה על ידי חבר הכנסת גדעון סער (פ/226/17), על ידי חבר הכנסת גלעד ארדן (פ/561/17), ועל ידי חבר הכנסת אביגדור יצחקי (פ/966/17) ועל ידי חברת הכנסת אורית נוקד (פ/1102/17), על שולחן הכנסת השמונה-עשרה על ידי חברת הכנסת ליה שמטוב (פ/627/18), על ידי חברת הכנסת דליה איציק (פ/2017/18), על ידי חבר הכנסת יואל חסון (פ/106/18; (פ/3707/18; פ/3708/18; פ/3709/18; פ/3710/18) ועל ידי חברת הכנסת פניה קירשנבאום וקבוצת חברי הכנסת (פ/4056/18) ועל שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חברת הכנסת פניה קירשנבאום (פ/844/19).

---------------------------------

הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים

והונחה על שולחן הכנסת ביום

י"ט באייר התשע"ג – 29.4.13

סגור
 

nimrat

New member
באמת צריך לשאול את הרצוג מה קרה ?

אמנם רק חמור לא משנה את דעתו, אבל מעניין מדוע הוא נסוג מהצעתו שלו
אני נגד העלאת אחוז החסימה, ע"מ לא לפגוע במפלגות הערביות
גם לערבים מגיע ייצוג בכנסת, והחוק החדש פוגע בדיוק בייצוג הזה - מעין סיכול ממוקד
 
מי שמצפה לעיקביות מפוליטיקאי ושופט

אותו על פי זה הוא טיפש.
מישהו האמין שבגין יפנה את סיני?
מישהו היה מאמין שנתניהו יגיד פעם שהוא בעד שתי מדינות לשני עמי ושהוא בעד פינוי התנחלויות כחלק מהסכם?
 

the new L

New member
מה ההבדל בין עקביות לבין אמינות?

אם אני אומר משהו ולמחרת אומר את ההפך, אתה יכול לכנות זאת חוסר עקביות. אבל עדיף לכנות זאת חוסר אמינות.

אגב, יש לך כבר תשובה למי אני מתחזה?
 

לאIנרד

New member
ההבדל הוא בשמו של הפוליטיקאי

אם היו קוראים לו ביבי, אתה היית נישא על כפיים ובטח לא היית מואשם בהתחזות.
 

the new L

New member
זה בסדר, גם ביבי הוא לא ממש מופת לאמינות

בלשון המעטה. יש פוליטיקאים אמינים יחסית. למשל זהבה גלאון ומשה פייגלין. הרצוג הוא לא אחד מהם. אבל למה להתייחס אלי בצורה זו או אחרת בגלל עובדות שהבאתי לפה? אני חושב שעובדות מעשירות את הדיון הציבורי.
 

maria411

New member
לדעתי אתה טועה....

אין כול קשר בין הצעת החוק להגדלת אחוז החסימה,שהועלו8 גם על ידי נהרצוג . לבין הצעות החוקים שעליהם התחייבו ראשי הסיעות המרכיבות היום את הקואליצה ושמגמתם היא להצר את צעדיה של האופוזיציה...ראה את תגובת היועץ המשפטי של הכנסת..
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4497249,00.html
 

maria411

New member
עכשיו דרעי כלב..
?

שנים ש"ס העניקה לליכוד את השלטון ..אז הם לא היו כלבים
?..אגב איך זה קשור לתגובה שלי ?...
 
למעלה