הצעת חוק חשובה - מי שלא משרת - לא מצביע !

דעה

לדעתי יש כאן קצת פופוליזם, אבל הצעתה של ח"כ דותן נוגעת לשורש בעיה אמיתית, שיש חלקים גדולים בחברה שלא משרתים לא בצבא ולא בשירות לאומי אחר. למה פלוני צריך ללכת לצבא ואלמוני לא ? האם לא הגיוני לדרוש מכל מי שמקבל שרות מהמדינה לשרת אותה ?
 

yonatan87

New member
חשוב לשרת

וגם צריך להטיל סנקציות על משטמתים, רק הבעיה היא שבאמת לא תמיד יש עבודות, לדוגמא: בגלל בעיות שעשו לי בעמותה של השרות הלאומי אין לי מקום שרות השנה וכנראה שאני לא אעשה שרות לאומי בכלל בגלל זה.
 

yonatan87

New member
בעמותה שאני פניתי אליה שלומית אין להם מקומות

בכל מקרה חיפשתי ומצאתי לבד מקום שרות, אני אתחיל ככל הנראה בשבוע הבא.
 
לא, לא הגיוני

או, לפחות, אני לא מוצאת את כורח המציאות של ההגיון הזה. אפשר, כמובן, ואני מאוד בעד, לתת הטבות שונות למי שמשרת בצה"ל (אני בעד לתת לפחות שכר מינימום לפחות לקרביים), לא לשלול מהאחרים זכויות אזרח בסיסיות.
 

solchik

New member
הצעה קצת לא ריאלית

בהתחשב בזה שרבים עם ניצולי שואה על כמה שקלים, אז מאיפה יממנו עכשיו מילארדים לשכר מינימום של קרביים ? קיימות כבר הטבות למי שמשרת בצה"ל (באמת לא מספיק...) וההצעה הזאת נועדה (לפי מיטב הבנתי) להעניש את מי שלא תורם למדינה בצורה כלשהי המתאימה לכישוריו. המטרה שלה לא לצ'פר את המשרתים אלא להעניש את המשתמטים.
 
הצעה מאוד ריאלית

זה לא שאין תקציב (ותקציב הבטחון ברוך השם מרגיש טוב...), השאלה היא איך מנהלים אותו. ייעול הצבא יאפשר גם מתן משכורת. (כמעט) לכולם ברור שצריך צבא חזק, ובשל כך לגיטימי שיהיו חוקים החיוניים להיותו כזה. מה שבכלל לא ברור הוא מדוע צריך "חובה אזרחית", למה מי שהצבא יכול להרשות לעצמו לוותר על שירותיו עדיין צריך לבצע פעולה שתשא חותמת של "תרומה למדינה".
 

solchik

New member
את באמת מאמינה במה שכתבת ?

כי לטעמי זה לא כל כך הגיוני, מאיפה יקצצו בדיוק את אותם מיליארדים ? ברור שצריך צבא חזק. המחשבה היא בעיקר להפוך אותו לצבא מקצועי, ואז בעצם לצמצם גם את כוח האדם ולאפשר תשלום משכורות. אבל לשלם מינימום לכל חייל ? אני חוזרת - לא מאוד ריאלי. אבל נו, אולי נפסיק לקנות מטוסים, והחיילים האלה בכלל צריכים לאכול ?:)
 
ראש אכ"א היוצא סבר שזה אפשרי

תקציב הבטחון תפוח דיו ומבוזבז מעל ומעבר. אגב, אני בעד שלצורך כך יקחו מס מבני ה18-21 הלא מגוייסים שעובדים (להוציא אלה שלא גוייסו מטעמים סוציואקונומיים). כתור התחלה, אפשר לקצץ את חובת השירות לכולם חוץ מהלוחמים והתומכ"לים לשנתיים ולאלה לשלם שכר מינימום על השנה השלישית.
 

galgal21

New member
לא צריך לקצץ כלום.

פשוט מאד צריך להעלות את המיסים לעשירים. הם היום משלמים בקושי 50% מס שולי. אפשר להעלות אותו ל-80% ואפילו ל-90%. ואז יהיו לממשלה הרבה הכנסות נוספות.
 

innocence

New member
הטבות? אילו הטבות?

אשמח לשמוע על כאלו שהן באמת הטבות, בהשוואה לשנתיים/שלוש של חיים אזרחיים (למי שלא משרת) כמובן...
 

tapr

New member
יש לא מעט

יש את המשכורת החודשית, עד כמה שהיא נמוכה. לזה תוסיפי נסיעות, אוכל ולרבים שיש להם בעיות כלכליות גם סיוע משמעותי נוסף. בסוף השירות מקבלים מענק כספי גם כן לא מבוטל, זה משתנה בין אורך השירות ואופיו, קרביים מקבלים סדר גודל של 20-30 אלף ש"ח לדעתי (תקנו אותי אם אני טועה). יש עוד הטבות מפה ומשם שהן רשמיות מטעם המדינה. יש הטבות רבות אחרות שהן חצי-רשמיות או פרטיות, מלגות לימודים, אפשרויות עבודה, הקלה בקבלה למעונות באוניברסיטה בהרבה מקומות, ועוד ועוד... בכל מקרה, זה לא מספיק לדעתי. צריך להסדיר את זה, ואת מעמדם של המילואימניקים.
 

innocence

New member
משכורת חודשית?

דמי כיס, בקושי. ואם אתה לא משרת בבסיס סגור אז כל הכסף הולך על אוכל (הם סומכים על זה שאתה גר עם ההורים, נחמד מאוד..) הנסיעות זה נחמד, אבל כשאתה כל היום בבסיס (במיוחד בסיסים סגורים) מתי בדיוק תנצל את נסיעות החינם האלו? כמעט אף פעם. ואוכל זה שוב, תלוי באיזה בסיס אתה משרת. גם המענק הוא מאוד זניח, כי ב3 שנים היית "עושה" הרבה יותר כסף בשוק האזרחי, ולכן זה יוצא "פחות משתלם" לכל מי שמסתכל על הצד הזה...
 

tapr

New member
לא אמרתי שאלה לא פרוטות

אבל רצית לשקלל את כל הגורמים, אז הנה. בכל מקרה, אם ההורים שלך לא מכלכלים אותך, הצבא עוזר ומאוד. אני מניח ומקווה שלא הגעת למצב בו את צריכה סיוע כזה. אני מכיר אדם שכן מקבל סיוע כזה, והוא די משמעותי. הצבא נותן הקלות ת"ש משמעותיות, היתר עבודה, עזרה בשכר דירה ועזרה נוספת במימון של אוכל. בכל מקרה, ברור שאם תקפצי לקריירת הייטק בגיל 19, תרוויחי יותר. המטרה בצבא היא לא לעשות כסף, וזה מעבר ל"זמן עבודה מקביל בשוק האזרחי". זה שירות לאומי - הגנה על המדינה וכל התפקידים הנלווים לכך. עצוב לי שאנשים מסתכלים על זה בשיקולי רווח אישי.
 

innocence

New member
אני לא מסכימה.

" בכל מקרה, אם ההורים שלך לא מכלכלים אותך, הצבא עוזר ומאוד. אני מניח ומקווה שלא הגעת למצב בו את צריכה סיוע כזה." בשביל לקבל סיוע מהצבא צריך להילחם. אין דבר כזה שחייל יקבל סיוע כי הוא לא גר עם ההורים שלו "סתם" כי הוא לא רוצה להיות נטל, צריך להוכיח שהסיבה שהוא עבר היא ריב חריף בינו לבין ההורים. למה זה צריך להיות ככה? שבחור בן 20 צריך להמשיך להיות "נטל" על משפחתו גם כאשר כבר אינם מקבלים עליו קצבה? אני לגמרי איתך בעניין שצריך לעשות צבא (לפני שבועיים סיימתי שירות מלא של שנתיים), אני רק מנסה להראות למה אנשים שלא גדלו על אידיאולוגיה של ללכת לצבא עושיים לחשוב שזו בכלל ברירה - לא להתגייס. ובלי קשר, אני חושבת שצריך לתת יותר לחיילים משוחררים כמו גם להחריף את הסנקציות על אלו שלא גוייסו ו/או עשו שירות לאומי.
 

galgal21

New member
לממשלה יכולה בקלות לגייס הרבה כסף.

כל הספור הזה שאין כסף זה שטויות. אם יעלו את המיסים לעשירים (למשל ל-70% , 80% ואפילו 90% לשכבות מסוימות) יהיה לממשלה הרבה כסף לשלם. אין בעיה להגדיל את התקציב אם מעלים את המיסים לשכבות הגבוהות. חוץ מזה הממשלה איבדה המון הכנסות מכל תהליך ההפרטה. מכרו בזול את מפעלי הממשלה לעשירים (ואלו היו מפעלים רוחיים שהכניסו המון כסף למדינה). אם יקחו מהם את כל הרכוש ההופרט יהיו לממשלה הרבה הכנסות נוספות.
 

tapr

New member
יקחו?

אולי גם צריך לשלוח חצי עם לגולאגים בנגב על בגידה במהפכה?
 

tapr

New member
ניתן להתווכח על הצורך במודל של צבא עם

אך כל עוד צה"ל הוא לא צבא מקצועי, זאת עמדה בלתי מוסרית בעליל לדרוש מאחדים להקיז את דמם, תרתי משמע, למען הגנת הכלל בעוד שאחרים ישתמטו משיקולים אגואיסטיים. זה לא עניין של כסף.
 
למעלה