מתכון: קינוח שתי שכבות שוקולד ואגוז
מתכון: קינוח שתי שכבות שוקולד ואגוזים רכיבים: 50 גרם אגוזי פקאן 50 גרם דפי שקדים מולבנים 50 גרם אגוזי לוז ללא מלח או ברס - שברי לוז קלויים ומסוכרים לשכבה ראשונה - פאדג´ שוקולד קרמל: 200 גרם חלב מרוכז ממותק 100 גרם סוכר 50 גרם חמאה 1 כף דבש 1 כפית תמצית וניל לחוד: 50 גרם שוקולד מריר לשכבה שניה - גאנאש שוקולד אגוזים 200 גרם שוקולד מריר בטמפ´ חדר שבור לקוביות 100 מ"ל שמנת מתוקה 50 גרם אגוזי לוז קלויים, מסוכרים ברס או רגילים, קלויים, קצוצים 50 גרם שקדים מולבנים פרוסים קלויים 50 גרם אגוזי פקאן קלויים קצוצים אופן הכנה: 1. מרפדים תבנית אינגליש קייק רגילה בניר אפיה 2. קולים ביחד בתנור או באובן טוסטר 5אגוזי פקאן, שקדים ולוז, שלא ישחימו מדי כי אז מרים. ברגע שהם בז´ מוציאים וקוצצים די גס בסכין גדולה על קרש חיתוך. 4. מכינים ליד הכיריים כף עץ וקערית קטנה עם מים וקוביות קרח. הכנת שכבה ראשונה: 1. בקלחת טפלון שמים כל החומרים חוץ מהשוקולד ומתחילים לבשל על אש קטנה תוך ערבוב בכף עץ (לא מעבירה חום לידיים) עד שמבעבע ולתת עוד שתי דקות.. מסירים מהאש ושופכים טיפה לקערית עם מי הקרח. מדייגים את הטיפה המטופטפת בין האצבע לאגודל, ואם נקרשה לכדור רך הושלם תהליך הבישול. אם לא מחזירים לאש, מבשלים עוד דקה, מסירים מהאש, מטפטפים ובודקים.. אם נוצר כדורון רך זה מוכן. 2. מסירים לגמרי מהאש, מכניסים פנימה בערבוב את השוקולד עד שאין גושים, ומיד יוצקים לתבנית האינגליש על נייר אפיה. דופקים את התבנית (ליישור התערובת) ומכניסים לפריזר ל-15 דקות הקרשה. בינתיים מכינים שכבה שניה. הכנת שכבה שניה: 1. בקלחת טפלון מרתיחים שמנת מתוקה. 2. איך שרותח מסירים מהאש ומכניסים פנימה את קוביות השוקולד. בוחשים חזק עד שכל השוקולד נמס, ומכניסים פנימה את כל סוגי האגוזים הקלויים הקצוצים. 3. מוציאים את התבנית מהפריזר (על השוקולד נוצרה קליפה קשה) ושופכים לתוכה את השכבה החדשה. מכניסים לפריזר לשעה, שיקפא הכל, מוציאים, הופכים על קרש חיתוך, חותכים ומאפסנים. הערות: אודה דנין פרסמה מקור המתכון: שף מאיה ממסעדת אימומה הופק על-ידי תוכנת מטעמים 2001 גרסה 1.1.2