הצעות ליעול התחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אורי
בקשר לשלוחת הנמל שכבר דברת על זה פעם ,כמו שאני מכיר את האיזור במסילה הקיימת היא לא קרובה לשום שכונה בעיר זה אולי יותר גרוע אפילו מהתחנה הקיימת כיום,אלא אם כן יעשו מהמסילה לנמל שלוחה חדשה לכיוון העיר אפילו לתוך העיר ממש ,ככה גם הבנתי פעם מאיזה ידיעה בעיתון מקומי שהמסילה תכנס מאיזור הנמל לרחוב הרצל ישר עד הסיטי ותחנה מרכזית משם היא יכולה לצאת לכיוון התחנה הקיימת לאורך שדרות בגין עד תחנת עד הלום ,אפשר גם לעשות תחנה קרוב לתחילת רחוב הרצל וזה באמת קרוב לעיר{כמובן שצריך לסלול מסילה חדשה לשם} לדעתי אפילו אפשר אם זה מפריע לתושבים שתעבור שם רכבת בתוך העיר,אפשר לעשות פשוט קו רק"ל בתוואי הזה עם כמה תחנות בעיר או אפילו BRT ,אני בטוח שזה יעזור בהרבה להרבה אנשים אבל מה לעשות למרות שבתוכניות של העיר תוכננהתחנה בסיטי הראש עיר החדש הצהיר שאין צורך בתחנה בסיטי ב20 שנה הקרובות בקשר לתחנות החדשות אם אני לא טועה יש קווים שעוברים קרוב לתחנות חולון ובת ים וביבנה זה צמוד לתחנה מרכזית וגם בראשון מערב יש הרבה קווים שעוברים קרוב
לא יודע אם טכנית זה אפשרי
אני בעד, אבל השאלה היא האם טכנית אפשרית להמשיך את המסילה מכיוון הנמל לתוך העיר. חבל, שגם אין שימוש לשלוחה לתוך הסיטי. בנוגע לרכבת קלה - זה לא פוסל. להיפך, בערים גדולות, כמו אשדוד מתבקש לדעתי, שגם יהיה שירות רכבת "כבדה" לתוך העיר וגם שירות רכבת קלה.
 

S a m B o o k i

New member
לא יודע אם טכנית זה אפשרי
אני בעד, אבל השאלה היא האם טכנית אפשרית להמשיך את המסילה מכיוון הנמל לתוך העיר. חבל, שגם אין שימוש לשלוחה לתוך הסיטי. בנוגע לרכבת קלה - זה לא פוסל. להיפך, בערים גדולות, כמו אשדוד מתבקש לדעתי, שגם יהיה שירות רכבת "כבדה" לתוך העיר וגם שירות רכבת קלה.
לא נראה לי אי פעם שנראה רכבת קלה באשדוד.
זה בגדר חלום מאוד מאוד מאוד רחוק.
 

אורי404

New member
לא נראה לי אי פעם שנראה רכבת קלה באשדוד.
זה בגדר חלום מאוד מאוד מאוד רחוק.
כתבתי על מצב אידיאלי, מולי
גם זהו בינתיים חלום עד, שנראה רכבת קלה בתל אביב. לפחות בירושלים זה קרוב מתמיד. אבל באזורים שונים, כמו אשקלון-אשדוד-רחובות או אזור נתניה-חדרה או כפר סבא-רעננה-הרצליה-רמת השרון יש עוד חזון למועד.
 

S a m B o o k i

New member
כתבתי על מצב אידיאלי, מולי
גם זהו בינתיים חלום עד, שנראה רכבת קלה בתל אביב. לפחות בירושלים זה קרוב מתמיד. אבל באזורים שונים, כמו אשקלון-אשדוד-רחובות או אזור נתניה-חדרה או כפר סבא-רעננה-הרצליה-רמת השרון יש עוד חזון למועד.
 

J u n k y

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
כמה הצעות כלליות
- מפת הקוים בעיר ממוצעת בישראל נראית כמו צלחת ספגטי. לא מובן ולא יעיל. הקוים עושים סיבובים אינסופיים כדי לשרת כמה שיותר רחובות על קו יחיד. במקום זה - קוי אורך ורוחב בתדירות גבוהה. יותר ברור ויותר יעיל. - קוים שמגיעים לישובים קטנים עושים לכל הנוסעים מסע להכרת הישוב. אוטובוס עם 50 נוסעים עושה סיבוב של לפעמים חצי שעה (!) בישוב של 10000 תושבים. במקום זה: קו עירוני שמגיע לצומת מרכזי וכמה קוים מקומיים שמזינים אותו. כשעושים את זה מסודר זה גם מסונכרן בלוחות זמנים, עם כרטוס משותף וכו'. - מפות קוים בתחנות - לא בכל החברות יש. תלמדו מאגד תעבורה ומהמפות המצוינות שיש להם בתחנות בנתניה. - ולסיום חידה: מי שנוסע מת"א לפאוור סנטר בארות יצחק. באיזו חברה הוא אמור לברר באיזה קו הוא אמור לנסוע? אי אפשר לדעת. ההפרטה הפכה את המידע למגדל בבל אחד גדול. בתחום הטלפונים כבר הקימו מוקד מודיעין משותף לכל החברות. הגיע הזמן ליישם את הרעיון גם בנושא התחבורה הציבורית. זהו להיום!
 

אורי404

New member
כמה הצעות כלליות
- מפת הקוים בעיר ממוצעת בישראל נראית כמו צלחת ספגטי. לא מובן ולא יעיל. הקוים עושים סיבובים אינסופיים כדי לשרת כמה שיותר רחובות על קו יחיד. במקום זה - קוי אורך ורוחב בתדירות גבוהה. יותר ברור ויותר יעיל. - קוים שמגיעים לישובים קטנים עושים לכל הנוסעים מסע להכרת הישוב. אוטובוס עם 50 נוסעים עושה סיבוב של לפעמים חצי שעה (!) בישוב של 10000 תושבים. במקום זה: קו עירוני שמגיע לצומת מרכזי וכמה קוים מקומיים שמזינים אותו. כשעושים את זה מסודר זה גם מסונכרן בלוחות זמנים, עם כרטוס משותף וכו'. - מפות קוים בתחנות - לא בכל החברות יש. תלמדו מאגד תעבורה ומהמפות המצוינות שיש להם בתחנות בנתניה. - ולסיום חידה: מי שנוסע מת"א לפאוור סנטר בארות יצחק. באיזו חברה הוא אמור לברר באיזה קו הוא אמור לנסוע? אי אפשר לדעת. ההפרטה הפכה את המידע למגדל בבל אחד גדול. בתחום הטלפונים כבר הקימו מוקד מודיעין משותף לכל החברות. הגיע הזמן ליישם את הרעיון גם בנושא התחבורה הציבורית. זהו להיום!
בהחלט
 

J u n k y

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
ועוד הצעה
תחנת רכבת נתניה דרום שתשרת את אזור התעשיה קרית ספיר (איקאה). היום מי שנוסע לשם ברכבת יורד בבית יהושע ולוקח מונית שירות. נראה שבכל מקרה רוב הנוסעים שיורדים בבית יהושע מילא צריכים לאיזור התעשיה. המסילה עוברת ממש בחצר האחורית של איקאה ולדעתי ממש מתבקש לבנות שם תחנה. תודה!
 

דניאל 130

New member
ועוד הצעה
תחנת רכבת נתניה דרום שתשרת את אזור התעשיה קרית ספיר (איקאה). היום מי שנוסע לשם ברכבת יורד בבית יהושע ולוקח מונית שירות. נראה שבכל מקרה רוב הנוסעים שיורדים בבית יהושע מילא צריכים לאיזור התעשיה. המסילה עוברת ממש בחצר האחורית של איקאה ולדעתי ממש מתבקש לבנות שם תחנה. תודה!
קו 20א צריך לפעול כל היום
ומשום מה אגד תעבורה אהובתך מסרבת לעשות זאת.הכוונה היא לקישור מתחנת בית יהושע לאיזור התעשייה של נתניה דרום.
 

דניאל 130

New member
קו 20א צריך לפעול כל היום
ומשום מה אגד תעבורה אהובתך מסרבת לעשות זאת.הכוונה היא לקישור מתחנת בית יהושע לאיזור התעשייה של נתניה דרום.
ועוד משהו
אני מאמין שכל ישוב בארץ זכאי שקו אוטובוס ציבורי יכנס לתוכו לפחות פעם ביום בשני כיווני הנסיעה.המינימום שבמינימום.לפיכך היות וקווים 301 ו-921 הם קווים מאספים וארוכים ממילא הרי תכלית שירותם היא לשרת ישובים לאורך ציר נסיעתם.יש להכניס סוף סוף אוטובוסים לישובים הבאים ולו בתור חלופות כמו שקו 394 של השעה 17:00 עושה מתל-אביב כשהוא נכנס לישובי הערבה.יש להיכנס לישובים הבאים: קדרון גבעת ברנר חפץ-חיים ניר ישראל כפר ורבורג אור עציון משואות יצחק ניר בנים סגולה מנוחה הודיה נגבה עין צורים מרכז שפירא זרחיה שפיר אביגדור נחלה גבע כרמל צרופה עין הוד הבונים דור נחשולים בית אורן כרם מהר"ל עופר.
 

mister K

New member
ועוד משהו
אני מאמין שכל ישוב בארץ זכאי שקו אוטובוס ציבורי יכנס לתוכו לפחות פעם ביום בשני כיווני הנסיעה.המינימום שבמינימום.לפיכך היות וקווים 301 ו-921 הם קווים מאספים וארוכים ממילא הרי תכלית שירותם היא לשרת ישובים לאורך ציר נסיעתם.יש להכניס סוף סוף אוטובוסים לישובים הבאים ולו בתור חלופות כמו שקו 394 של השעה 17:00 עושה מתל-אביב כשהוא נכנס לישובי הערבה.יש להיכנס לישובים הבאים: קדרון גבעת ברנר חפץ-חיים ניר ישראל כפר ורבורג אור עציון משואות יצחק ניר בנים סגולה מנוחה הודיה נגבה עין צורים מרכז שפירא זרחיה שפיר אביגדור נחלה גבע כרמל צרופה עין הוד הבונים דור נחשולים בית אורן כרם מהר"ל עופר.
אם 921 ייכנס ליישובים האלה הנסיעה תהיה סיוט.
כניסות ליישובים קטנים צריכות להתבצע באמצעות קווים מקומיים. לא באמצעות קווים כמו 301 ו-921.
 

דניאל 130

New member
אם 921 ייכנס ליישובים האלה הנסיעה תהיה סיוט.
כניסות ליישובים קטנים צריכות להתבצע באמצעות קווים מקומיים. לא באמצעות קווים כמו 301 ו-921.
התכוונתי רק לחלופה ולא בכל נסיעות הקווים הנ"ל
אני עדיין איתן בדעתי שקווים 301 ו-921 צריכים פעם אחת בכל כיוון כמו במתכונת קו 394 היוצא מתל-אביב בשעה 17:00 והמבצע כניסות לאורך כל ישובי כביש הערבה כן להיכנס לישובים ושכחתי בעוונותי גם את קיבוץ החותרים.ממילא כל מי שנוסע בקווים אלה נוסע בהם קטעי דרך ולא את המסלול כולו.לנהג אולי זה יהיה סיוט ויש מקום לפצותו ולפנקו בהרבה זמן מנוחה ואיכות כי מגיע לו.חשוב לזכור כי בישובים האלה גם גרים אנשים וגם צריכים להגיע אליהם אנשים מבחוץ נעדרי רכב פרטי. שכחתי גם את ניר עציון.בעבר פעלה חלופה של קו 910 שיצאה מניר עציון לתל-אביב. ועוד קו מבית היוצר שלי(השרשור הזה עושה לי רק טוב)-קו חדש 944 שיסע מירושלים לחיפה דרך כביש 4 עוקף הוד-השרון במתכונת קו 947 עד צומת הטייסים משם כמו 475 עד צומת מסובים משם כמו קו 164 עד צומת גהה משם כמו קו 567 עד צומת רעננה ומשם כמו קו 921 עד חיפה.קו זה יהיה קו מאסף ויצור קישורים חדשים בקטעי דרך שונים עם כניסה לטירת כרמל. הרעיון של קווים מקומיים במקרים אלו כפי שהצעת איננו יעיל כלל וכלל מכיוון שהוא נוסה בעבר ונכשל בגדול מה שלא קורה עם חלופת קו 394 של 17:00 מתל-אביב לאילת דרך ישובי הערבה. יש גם להכניס את קו 392 מבאר שבע לאילת דרך מצפה רמון גם לישובים שטים נאות סמדר ונווה חריף וישובי מועצה איזורית ערבה תיכונה.לישובים אלה אין היגיון לפתוח קווים מקומיים נפרדים ממקום נידח כמו מצפה רמון אלא רק מעיר מטרופולינית כמו באר-שבע שממנה ניתן לרכז ריכוז נוסעים מסוים וקבוע שיהווה ביקוש לישובים הללו.כמו כן ישנה שערוריה גדולה ששמה הלו"ז העלוב של קו 392 שידוע שלא מספק את הביקוש העצום של המוני החיילים המשרתים בבסיסים ושיכול להוות מענה הולם לתושבי מצפה רמון שזקוקים לרדת לאילת בתחבורה ציבורית.למה לא אפשרים לתושבי מצפה להזמין מראש מקומות באוטובוס לאילת?מדוע האפליה הזאת כנגדם?למה הסיכוי שלהם להנות ממקום פנוי באוטובוס לאילת הוא אפסי למדי?מדוע צריך לסבול ולהתענות בעמידה? בסך הכול מה אני מבקש? את המינימום שבמינימום.באמת אפילו סנטימטר לא מעבר.רק פעם ביום הלוך ופעם ביום חזור בשעות הגיוניות ואפשר יהיה להתאים את צרכי המינימום של האנשים לשעות החלופה היומית. איך אתה מסביר שהמתכונת של קו 394 עובדת ולא מבוטלת.מי שלא מתחשק לו שלא יסע באותה חלופה ספציפית ויסע בשעה אחרת.הרי קווים 301 ו-921 נוסעים מספר רב של נסיעות באופן יחסי.מה ביקשתי?רק פעם אחת לכל כיוון ודי.מבטיח לא לרצות יותר.
 

mister K

New member
התכוונתי רק לחלופה ולא בכל נסיעות הקווים הנ"ל
אני עדיין איתן בדעתי שקווים 301 ו-921 צריכים פעם אחת בכל כיוון כמו במתכונת קו 394 היוצא מתל-אביב בשעה 17:00 והמבצע כניסות לאורך כל ישובי כביש הערבה כן להיכנס לישובים ושכחתי בעוונותי גם את קיבוץ החותרים.ממילא כל מי שנוסע בקווים אלה נוסע בהם קטעי דרך ולא את המסלול כולו.לנהג אולי זה יהיה סיוט ויש מקום לפצותו ולפנקו בהרבה זמן מנוחה ואיכות כי מגיע לו.חשוב לזכור כי בישובים האלה גם גרים אנשים וגם צריכים להגיע אליהם אנשים מבחוץ נעדרי רכב פרטי. שכחתי גם את ניר עציון.בעבר פעלה חלופה של קו 910 שיצאה מניר עציון לתל-אביב. ועוד קו מבית היוצר שלי(השרשור הזה עושה לי רק טוב)-קו חדש 944 שיסע מירושלים לחיפה דרך כביש 4 עוקף הוד-השרון במתכונת קו 947 עד צומת הטייסים משם כמו 475 עד צומת מסובים משם כמו קו 164 עד צומת גהה משם כמו קו 567 עד צומת רעננה ומשם כמו קו 921 עד חיפה.קו זה יהיה קו מאסף ויצור קישורים חדשים בקטעי דרך שונים עם כניסה לטירת כרמל. הרעיון של קווים מקומיים במקרים אלו כפי שהצעת איננו יעיל כלל וכלל מכיוון שהוא נוסה בעבר ונכשל בגדול מה שלא קורה עם חלופת קו 394 של 17:00 מתל-אביב לאילת דרך ישובי הערבה. יש גם להכניס את קו 392 מבאר שבע לאילת דרך מצפה רמון גם לישובים שטים נאות סמדר ונווה חריף וישובי מועצה איזורית ערבה תיכונה.לישובים אלה אין היגיון לפתוח קווים מקומיים נפרדים ממקום נידח כמו מצפה רמון אלא רק מעיר מטרופולינית כמו באר-שבע שממנה ניתן לרכז ריכוז נוסעים מסוים וקבוע שיהווה ביקוש לישובים הללו.כמו כן ישנה שערוריה גדולה ששמה הלו"ז העלוב של קו 392 שידוע שלא מספק את הביקוש העצום של המוני החיילים המשרתים בבסיסים ושיכול להוות מענה הולם לתושבי מצפה רמון שזקוקים לרדת לאילת בתחבורה ציבורית.למה לא אפשרים לתושבי מצפה להזמין מראש מקומות באוטובוס לאילת?מדוע האפליה הזאת כנגדם?למה הסיכוי שלהם להנות ממקום פנוי באוטובוס לאילת הוא אפסי למדי?מדוע צריך לסבול ולהתענות בעמידה? בסך הכול מה אני מבקש? את המינימום שבמינימום.באמת אפילו סנטימטר לא מעבר.רק פעם ביום הלוך ופעם ביום חזור בשעות הגיוניות ואפשר יהיה להתאים את צרכי המינימום של האנשים לשעות החלופה היומית. איך אתה מסביר שהמתכונת של קו 394 עובדת ולא מבוטלת.מי שלא מתחשק לו שלא יסע באותה חלופה ספציפית ויסע בשעה אחרת.הרי קווים 301 ו-921 נוסעים מספר רב של נסיעות באופן יחסי.מה ביקשתי?רק פעם אחת לכל כיוון ודי.מבטיח לא לרצות יותר.
זה יהיה סיוט גם לנוסעים בחלופה...
לגבי 392, האשם הבלעדי הוא משרד הביטחון.
 

J u n k y

New member
קו 20א צריך לפעול כל היום
ומשום מה אגד תעבורה אהובתך מסרבת לעשות זאת.הכוונה היא לקישור מתחנת בית יהושע לאיזור התעשייה של נתניה דרום.
היא לא אהובתי

הכוונה היא שלא יצטרכו בכלל אוטובוס או מונית מתחנת הרכבת לאיזור התעשיה, אלא יוכלו ללכת ברגל.
 

אורי404

New member
ועוד הצעה
תחנת רכבת נתניה דרום שתשרת את אזור התעשיה קרית ספיר (איקאה). היום מי שנוסע לשם ברכבת יורד בבית יהושע ולוקח מונית שירות. נראה שבכל מקרה רוב הנוסעים שיורדים בבית יהושע מילא צריכים לאיזור התעשיה. המסילה עוברת ממש בחצר האחורית של איקאה ולדעתי ממש מתבקש לבנות שם תחנה. תודה!
לגבי תחנת ספיר
זהו חלם מה, שנעשה. זוהי פאדיחה נוספת לפאדיחות שונות סביב פיתוח הרכבות בישראל. לא היה צריך לשדרג את תחנת בית יהושע, אלא לסגור אותה ולפתוח את תחנת ספיר, מאותן סיבות שציינת. זה בדומה לתחנת רמלה הישנה שנסגרה והועתקה למיקום אחר או תחנת באר שבע האוניברסיטה, שהועתקה למיקום מעט שונה. יש תכנון לתחנה. בחנו את זה ומצאו, שגם כאשר תהיה הפעלה של תחנות בית יהושע וספיר, צפוי להיות ביקוש גבוה יותר לתחנת ספיר. כמובן מספר עולה לו היו סוגרים את תחנת בית יהושע. אז יש תכנון עקרוני, אבל זה לא יהיה בשנים הקרובות. הייתה התנהלות חלמאית.
 

J u n k y

New member
לגבי תחנת ספיר
זהו חלם מה, שנעשה. זוהי פאדיחה נוספת לפאדיחות שונות סביב פיתוח הרכבות בישראל. לא היה צריך לשדרג את תחנת בית יהושע, אלא לסגור אותה ולפתוח את תחנת ספיר, מאותן סיבות שציינת. זה בדומה לתחנת רמלה הישנה שנסגרה והועתקה למיקום אחר או תחנת באר שבע האוניברסיטה, שהועתקה למיקום מעט שונה. יש תכנון לתחנה. בחנו את זה ומצאו, שגם כאשר תהיה הפעלה של תחנות בית יהושע וספיר, צפוי להיות ביקוש גבוה יותר לתחנת ספיר. כמובן מספר עולה לו היו סוגרים את תחנת בית יהושע. אז יש תכנון עקרוני, אבל זה לא יהיה בשנים הקרובות. הייתה התנהלות חלמאית.
לפחות, אם לא משנים את מיקום התחנה
או מוסיפים תחנה במקום יותר הגיוני, לפחות שיעשו שביל הליכה ידידותי, כדי שמי שרוצה ללכת ברגע את הקילומטר וחצי האלה שלא יצטרך ללכת אותם על שוליים של כביש בינעירוני.
 

4XTOS

New member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
קווים לנתב''ג
קו 555 מתל אביב תחנה מרכזית לנתב''ג דרך: נסיעה כמו קו 567 המשך לכיוון G בכפר סבא פנייה לכביש 40 עד לצומת אל על מסלול דומה לקו 5 בנתב''ג. קו 9XX חיפה לב המפרץ-נתב''ג דרך: נסיעה במסלול קו 103 בחיפה עד לחוף הכרמל כניסה למרכזית חוף הכרמל נסיעה על כביש 4 כניסה לחדרה המשך על כביש 4 לאחר מכן נסיעה כמו קו 947 עד לצומת אל על כניסה לנתב''ג במסלול קו 5. קו מירושלים לנתב''ג: נסיעה ישירה לנתב''ג דרך כביש 1 באר שבע-נתב''ג דרך כביש 40
 

אורי404

New member
קווים לנתב''ג
קו 555 מתל אביב תחנה מרכזית לנתב''ג דרך: נסיעה כמו קו 567 המשך לכיוון G בכפר סבא פנייה לכביש 40 עד לצומת אל על מסלול דומה לקו 5 בנתב''ג. קו 9XX חיפה לב המפרץ-נתב''ג דרך: נסיעה במסלול קו 103 בחיפה עד לחוף הכרמל כניסה למרכזית חוף הכרמל נסיעה על כביש 4 כניסה לחדרה המשך על כביש 4 לאחר מכן נסיעה כמו קו 947 עד לצומת אל על כניסה לנתב''ג במסלול קו 5. קו מירושלים לנתב''ג: נסיעה ישירה לנתב''ג דרך כביש 1 באר שבע-נתב''ג דרך כביש 40
היו קווים דומים
בעבר היה קו 944 מלב המפרץ לירושלים. נסע מלב המפרץ ועקף את חיפה דרך יוקנעם וואדי מילק. מכביש החוף מאזור מחלף זכרון יעקב מסלול זהה לקו 947 לכיוון ירושלים. עם הזמן קו 944 בוטל. קו מירושלים לנתב"ג וחזרה: כיעקרון קיים 947 וחלופותיו השונות. מצומת אל-על המשך בשאטל קו 5. באר שבע-נתב"ג - כעיקרון קיים קו 354 עם נסיעותיו הבודדות. אבל אם מעוניינים לשפר את השירות מכיוון באר שבע לנתב"ג, צריך רכבת מכיוון דרום לנתב"ג. לאו דווקא מבאר שבע, אבל כן הגעה ללוד ושם החלפה, במקום נסיעה דרך תל אביב.
 

mister K

New member
היו קווים דומים
בעבר היה קו 944 מלב המפרץ לירושלים. נסע מלב המפרץ ועקף את חיפה דרך יוקנעם וואדי מילק. מכביש החוף מאזור מחלף זכרון יעקב מסלול זהה לקו 947 לכיוון ירושלים. עם הזמן קו 944 בוטל. קו מירושלים לנתב"ג וחזרה: כיעקרון קיים 947 וחלופותיו השונות. מצומת אל-על המשך בשאטל קו 5. באר שבע-נתב"ג - כעיקרון קיים קו 354 עם נסיעותיו הבודדות. אבל אם מעוניינים לשפר את השירות מכיוון באר שבע לנתב"ג, צריך רכבת מכיוון דרום לנתב"ג. לאו דווקא מבאר שבע, אבל כן הגעה ללוד ושם החלפה, במקום נסיעה דרך תל אביב.
קו 944 פעל תקופה מאוד קצרה ובוטל מחוסר נוסעים
 

846

Active member
הצעות ליעול התחבורה הציבורית
אם יש לכם רעיונות ליעול מערך התחבורה הציבורית במדינת ישראל אנא תציעו אותם הצעות שלי ליעול מערך הקוים אנא תגידו את דעתכם 1.קו חדש 230 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,רוטשילד,הברון הירש,ז'בוטינסקי,מחלף גהה,בני ברק-כביש גהה,מחלף גבעת שמואל,בן דוד,כהנמן,בירנבוים,רמת גן-התפוצות,ההגנה,אצ"ל,בן אליעזר, נגבה,הירדן,ברנשטיין,סן מרטין,אחד העם,רחוב ללא שם,מסוף וינטר 2.קו חדש 306 פתח תקוה-תחנה מרכזית,אורלוב,ז'בוטינסקי,כביש 4 ולאשקלון 3.ביטול כל נסיעטות קו 841(למעט 21.10,23.59 מת"א )והפעלה מחדש של קוים 831,541 4.קו חדש 132 תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,המסגר,ראש פינה,לוינסקי,ההגנה,ס"ו,אלנקוה,קדמוני,לובטקין, בר לב,דרך הטייסים,מסוף וינטר 5.החזרת קו 32 למסלולו הקודם 6.קו חדש 232 סיבובי תל אביב-רכבת מרכז,דרך בגין,קפלן,אבן גבירול,מרמורק,שדרות בן ציון,בוגרשוב,בן יהודה,אלנבי דרך בגין,רכבת מרכז-הורדה,קו 233 יסע במסלול הפוך לקו זה 7.קו חדש 361 רמת גן-לנדרס,התפוצות,ההגנה,חזון איש,ירושלים,בן גוריון,גבעתיים-בן צבי,ויצמן,דרך הגבורה דרך השלום,תל אביב-הורדצקי,משה דיין,דרך לוד,לח"י,קיבוץ גליות,שכונת קרית שלום,בן צבי תל גיבורים,חולון-הלוחמים,המעפילים,אילת,בת ים-יוספטל,אלי כהן,כ"ט בנובמבר,אנה פרנק הקוממיות,בת ים ביתץ העלמין חולון 8.קיצור קו 524 לרכבת מרכז ותגבורו 9.קו חדש 820 נתניה-עפולה נתניה-ת"מ,הרצל,המשך כביש57,כביש 581,כביש574,כביש65,עפולה-הבנים ולתחנה המרכזית 10.קו חדש 658 כפר סבא-נתניה כפר סבא-תחנה מרכזית,ויצמן,טשרניחובסקי,בגין,המשך כביש4,כביש553,נתניה-בן גוריון,לבון בן צבי,בנימין,הרצל,תחנה מרכזית
למה לקצר את 524?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה