הצעה לART בקו הסגול בירושלים

yairp4

Active member

אלעד מלכא מציע להחליף את הרכבת הקלה המתוכננת בקו הסגול לART.

מה אומרים?

נשמע לי שטענות העירייה רציניות אבל אני לא אתפלא אם הן נובעות גם מיריבות פוליטית.
טענות העירייה ענייניות לחלוטין. מדובר על כלי ניסיוני שפועל בעיר אחת בסין, ומוטב לירושלים לא להיות זאת שתנסה אותו עם הטופוגרפיה המאתגרת שלה.

בכל מקרה, הבעיה העיקרית בהצעה הזאת היא שהקו הסגול מתוכנן להשתלב במסלול הקו האדום עד הדסה עין כרם ובמסלול הקו הירוק במלחה. שימוש בטכנולוגיה שונה יסבך מאוד שילובים כאלה ויפגע ביעילות של הרשת המתוכננת כולה.
 
טענות העירייה ענייניות לחלוטין. מדובר על כלי ניסיוני שפועל בעיר אחת בסין, ומוטב לירושלים לא להיות זאת שתנסה אותו עם הטופוגרפיה המאתגרת שלה.

בכל מקרה, הבעיה העיקרית בהצעה הזאת היא שהקו הסגול מתוכנן להשתלב במסלול הקו האדום עד הדסה עין כרם ובמסלול הקו הירוק במלחה. שימוש בטכנולוגיה שונה יסבך מאוד שילובים כאלה ויפגע ביעילות של הרשת המתוכננת כולה.
בנוסף לזה הקו הסגול ישתלב במסלול קו התכלת בפייר קניג (איזור התעשייה תלפיות) והכחול בדרך חברון. הרעיון יותר מסתם מגוחך, הוא אווילי ממש, ומי שחושב שמדובר רק ב"צביעת פס על הכביש" שיחשוב על כל העתקות התשתיות שדוחפים לפרוייקטים האלו, ועל כל שדרוג פני הרחובות (שמאוד נדרש), ועל המטרונית בחיפה.
 
למעלה