הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.

מצב
הנושא נעול.

easylivin

New member
מרתק! אגב, בנושא נת"ע ורכבת ישראל

המשך הדיון בהצעה
כפי שניתן לראות, אי הקמתו של המפעל בירקונים חוסכת באופן מידי 100 מלש"ח. מאידך, הסבתו של המפעל בלטרון לייצור סגמנטי רק"ל מצריכה כשבועיים בלבד ועלותה מסתכמת ע"פ האומדנים בפחות מאחוז מסכום ההקמה של מפעל חדש. סביר להניח שאפילו ה"ירוקים המזויפים" של יקירנו פד"פ יעדיפו אופציה זו ע"פ הקצאת שטח מפעל + משטח אחסנה בשטחים פתוחים. בנוסף, שמירתו בחיים של המפעל הקיים מעמידה לרשות המדינה כוח אדם מקצועי ומנוסה, שכבר נמצא במקום. יודגש למען הסר ספק, כי אין השארתו של המפעל פעיל מחייבת את המדינה להשתמש בשירותיה של "מנרב" וכי ניתן יהיה להמשיך ולהפעיל את המפעל ע"י מפעיל אחר, אם כי גם כאן הניסיון והידע שנצבר ב"מנרב" (שסיימה בהצטיינות את מנהרה 1) מקנים לה יתרון בולט על פני מתמודדים פוטנציאליים. נקודה נוספת שמעניקה יתרון להצעה היא שינוע הסגמנטים. כאמור, השינוע באמצעות רכבת בודדת כלכלי יותר וחוסך מספר רב של משאיות, שלבטח "ינעימו" את זמנם של הנעים בכבישי גוש-דן. מרחק הפריקה מתחנות הרכבת שבציר האיילון אל מכונות הכרייה קצר יותר ויכול להתבצע בלילות (וגם בשבתות - A1 פעיל בשבתות), תוך צמצום המטרד שנגרם לתושבי ובאי גוש-דן. כמו"כ, הפעלת רכבות מטען עתידה להעניק זריקת עידוד והגדלת ההכנסות לענף המטענים המקרטע של הרכבת ולייעל את השינוע וייצור הסגמנטים עבור נת"ע. באופן מסוים, הכסף המושקע ע"י המדינה חוזר אליה.

בהודעה הבאה אתייחס לשילוב ההצעה בלוחות הזמנים של A1 ולהכשרתו של קטע תוואי מכרז א' עבור רכבות המטענים. בינתיים, אפשר לדמיין רכבות משא, שנצפות ע"י נוסעיו הרבים של כביש 1, עושות דרכן לכיוון ירושלים - אקט תדמיתי מן המעלה הראשונה לזירוז התחושה שאוטוטו רכבת הנוסעים לירושלים מגיעה. בטוחני שהשר הממונה לא יתנגד למראה כזה.
מרתק! אגב, בנושא נת"ע ורכבת ישראל
הצעתי כבר (c)
לפני מס' שנים בפורום ליצור גייט (חיבור) בין הרק"לת למסילת הירקון באזור תחנת קרית אריה והדפו העתידי. כך אפשר יהיה להוביל מערכים מהנמל ישירות לקו (אולי על חוגונים זמניים כפי שעושים עם קרונות מטרו בעולם, אם כי לא בטוח שזה יתאפשר עם המערכים הקלים המיועדים לגוש דן, אבל בכל מקרה אפשר להוביל אותם על גבי קרונות שטוחים), חומרים לבנייה כגון סגמנטים וחלקי TBM מהנמל גם כן, וכהנה וכהנה... ברור שאין באמת שום דבר מקורי ומהפכני בהצעה הזאת, אבל הדבר פשוט מתבקש לאור הקרבה בין הדפו למסילת הירקון.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
גייטים כאלה מקובלים במקומות רבים.

מרתק! אגב, בנושא נת"ע ורכבת ישראל
הצעתי כבר (c)
לפני מס' שנים בפורום ליצור גייט (חיבור) בין הרק"לת למסילת הירקון באזור תחנת קרית אריה והדפו העתידי. כך אפשר יהיה להוביל מערכים מהנמל ישירות לקו (אולי על חוגונים זמניים כפי שעושים עם קרונות מטרו בעולם, אם כי לא בטוח שזה יתאפשר עם המערכים הקלים המיועדים לגוש דן, אבל בכל מקרה אפשר להוביל אותם על גבי קרונות שטוחים), חומרים לבנייה כגון סגמנטים וחלקי TBM מהנמל גם כן, וכהנה וכהנה... ברור שאין באמת שום דבר מקורי ומהפכני בהצעה הזאת, אבל הדבר פשוט מתבקש לאור הקרבה בין הדפו למסילת הירקון.
גייטים כאלה מקובלים במקומות רבים.
בזמנו גם דיברנו על הובלת מערכי הרק"ל של ירושלים למלחה.
 

alantan

New member
הצעה מאוד מעניינת ונראית מעולה

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
הצעה מאוד מעניינת ונראית מעולה
 

בועז ל

New member
הכשרת מכרז קטע א' לרכבות מטענים.

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
הכשרת מכרז קטע א' לרכבות מטענים.
מכרז קטע א', כאמור, משתרע מכפר דניאל ועד לפורטל מנהרה מס' 1 שבלטרון. מדובר בקטע שאורכו 9 ק"מ ותשתית הגשרים בו הושלמה זה מכבר. לא מכבר פורסם מכרז קטן לביצוע השלמות א המבנה התחתון, שנמצא במצב מתקדם. ע"פ הזמנים והיכולת שמוכרת לנו של אגף מסילה ברכבת, ניתן לסיים את הקטע האמור בתוך חצי שנה לכל היותר. יתרה מכך, גדולים ממני בתורת הפורום יודעים היטב שרכבות מטען מסוגלות לנוע על מסילה שלא עברה את כל שלבי הביצוע של הגעה למצב סופי - הרבה פחות וגם הרבה פחות רכיבי איתות אם בכלל. יתרה מכך 2: מאוד יתכן שניתן להסתפק אפילו במסילה בודדת לאורך התוואי מבלי להוסיף את השנייה.

סוגיה נוספת שעולה על הפרק היא האם הפעלת ההצעה בקטע א' אכן יכולה להשתלב בלוחות הזמנים הן של נת"ע והן של פרויקט A1 מבלי לפגוע בהם ו/או לעכבם. טוב, אז ברור לכם שתשובה לשאלה זו איני יכול לספק בכוחות עצמי, אבל תודה לאל שלא אלמן ישראל, וקשרים עם אנשי מקצוע שניהלו מגה-פרויקטים קיימים גם קיימים. ובכן, בדיקה שערכתי מול גורמי מקצוע שמתמצאים היטב בלוחות הזמנים של שני הפרויקטים העלו תשובה חיובית וחד-משמעית לעניין זה. ולסיכום, עניין שנשאר רק בינינו
: כולנו יודעים שעל פרויקט הרק"ל של נת"ע רובצת קללה עתיקה בת עשרות שנים. הפרויקט מדשדש מסיבות שונות שלא אתייחס אליהן כאן. האם לדעתכם לא מן הראוי להקל על נת"ע ותחת התמודדות עם אתגרים חדשים, להעביר אליה ניסיון מקצועי וניהולי קיים?
אשמח לקבל את חוות דעתכם.

בתמונת החידה: היכן צולם ה"טרנזיסטור" שבתמונה?
 

amit1270

New member
לשאלתך - אני חושב שבהחלט

הכשרת מכרז קטע א' לרכבות מטענים.
מכרז קטע א', כאמור, משתרע מכפר דניאל ועד לפורטל מנהרה מס' 1 שבלטרון. מדובר בקטע שאורכו 9 ק"מ ותשתית הגשרים בו הושלמה זה מכבר. לא מכבר פורסם מכרז קטן לביצוע השלמות א המבנה התחתון, שנמצא במצב מתקדם. ע"פ הזמנים והיכולת שמוכרת לנו של אגף מסילה ברכבת, ניתן לסיים את הקטע האמור בתוך חצי שנה לכל היותר. יתרה מכך, גדולים ממני בתורת הפורום יודעים היטב שרכבות מטען מסוגלות לנוע על מסילה שלא עברה את כל שלבי הביצוע של הגעה למצב סופי - הרבה פחות וגם הרבה פחות רכיבי איתות אם בכלל. יתרה מכך 2: מאוד יתכן שניתן להסתפק אפילו במסילה בודדת לאורך התוואי מבלי להוסיף את השנייה.

סוגיה נוספת שעולה על הפרק היא האם הפעלת ההצעה בקטע א' אכן יכולה להשתלב בלוחות הזמנים הן של נת"ע והן של פרויקט A1 מבלי לפגוע בהם ו/או לעכבם. טוב, אז ברור לכם שתשובה לשאלה זו איני יכול לספק בכוחות עצמי, אבל תודה לאל שלא אלמן ישראל, וקשרים עם אנשי מקצוע שניהלו מגה-פרויקטים קיימים גם קיימים. ובכן, בדיקה שערכתי מול גורמי מקצוע שמתמצאים היטב בלוחות הזמנים של שני הפרויקטים העלו תשובה חיובית וחד-משמעית לעניין זה. ולסיכום, עניין שנשאר רק בינינו
: כולנו יודעים שעל פרויקט הרק"ל של נת"ע רובצת קללה עתיקה בת עשרות שנים. הפרויקט מדשדש מסיבות שונות שלא אתייחס אליהן כאן. האם לדעתכם לא מן הראוי להקל על נת"ע ותחת התמודדות עם אתגרים חדשים, להעביר אליה ניסיון מקצועי וניהולי קיים?
אשמח לקבל את חוות דעתכם.

בתמונת החידה: היכן צולם ה"טרנזיסטור" שבתמונה?
לשאלתך - אני חושב שבהחלט
לחידתך - אחת מזרועות החנוכיה במשרד החוץ הישן?
 

Rubim88

New member
רעיון מעניין

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
רעיון מעניין
האם הכוונה שכל רכבת יכולה לספק כמות סגמנטים שמספיקה ליומיים למכונת כרייה אחת או לכלל המכונות בפרוייקט?
מי יודע אולי בעתיד יראו מראות כאלו במסילת האיילון
 

amit1270

New member
כולל הכבלים למעלה?


רעיון מעניין
האם הכוונה שכל רכבת יכולה לספק כמות סגמנטים שמספיקה ליומיים למכונת כרייה אחת או לכלל המכונות בפרוייקט?
מי יודע אולי בעתיד יראו מראות כאלו במסילת האיילון
כולל הכבלים למעלה?
 

בועז ל

New member
מראה נחמד מאוד.


רעיון מעניין
האם הכוונה שכל רכבת יכולה לספק כמות סגמנטים שמספיקה ליומיים למכונת כרייה אחת או לכלל המכונות בפרוייקט?
מי יודע אולי בעתיד יראו מראות כאלו במסילת האיילון
מראה נחמד מאוד.

למיטב זיכרוני, הכמות מתייחסת למכונה אחת, אבל זוהי כמות רף מינימום שניתן להגדילה בין ע"י הגדלת רכבות המטען ובין אם ע"י הגדלת תדירות הרכבות הליליות.
 

Rubim88

New member
אפשר למעשה להעריך את אורך הרכבת הנדרש

מראה נחמד מאוד.

למיטב זיכרוני, הכמות מתייחסת למכונה אחת, אבל זוהי כמות רף מינימום שניתן להגדילה בין ע"י הגדלת רכבות המטען ובין אם ע"י הגדלת תדירות הרכבות הליליות.
אפשר למעשה להעריך את אורך הרכבת הנדרש
פר מכונה בצורה הזו:
15 מטר ליום(בממוצע) * יומיים = 30 מטר> רוחב כל טבעת 2 מטר(יתכן שקצת מוגזם למנהרת רק"ל)> מספר טבעות נדרש = 15 > מספר סגמנטים נדרש(בהנחה של 7 סגמנטים לטבעת) 105> על קרון שטוח של בערך 15 מטר אפשר להעמיס בסביבות 12 סגמנטים(בדומה לתמונה שצירפתי - אלו סגמנטים של רק"ל).
כלומר 9 קרונות שהם 135 מטר.
 
נשמע רעיון טוב

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
נשמע רעיון טוב
חוסך בכספים בשל ביטול הצורך בהקמת מפעל נוסף.

מונע פגיעה בשטח פתוח על-ידי המשך ניצול של שטח פגוע.

מפחית תנועת משאיות בכבישים, וייתכן שאפילו חוסך בדלק.

הנגישות גם כן טובה. לפיר גלי-גיל מרכבת מרכז, לפיר אם-המושבות אולי אפילו אפשר למתוח מסילה קצרה באזור פארק אזורים, ואפילו לפיר הרצל אפשר לקצר הליכים ולהקים מסוף פריקה במתחם תחנת ת"א דרום.
 

Ccyclist

Well-known member
רעיון מצויין. כבר פירטו זאת בתגובות אחרות.

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
רעיון מצויין. כבר פירטו זאת בתגובות אחרות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
נחזיק אצבעות!

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
נחזיק אצבעות!
פעם היינו עם יצירתי ומקורי. נקווה שיתממש.
 

פנחס25

New member
רעיון כזה צריך לשווק לחברת מנרב

הצעה להפעלת קו משאות רכבתי עבור נת"ע.
ערב טוב, ששת קוראיי הנאמנים.
ברצוני לשתף אתכם בהצעה שהגיע לאוזניי מפי גורם מקצועי בענף התשתיות. בבסיס ההצעה עומדת הפעלת קטע באורך 9 ק"מ של מכרז א' (כפר דניאל-פורטל מנהרה מס' 1 בלטרון) בפרויקט A1 עבור רכבות מטענים. רכבות אלו תשמשנה לשינוע הסגמנטים ממפעל הסגמנטים של "מנרב" אל מכונות ה-TBM של פרויקט הרק"ל בגוש דן. הרכבות תופעלנה בלילות. ע"פ חישוב כל רכבת משא כזו יכולה לשאת על "סיפונה" כמות סגמנטים שעשויה להספיק ליומיים עבודה של מכונת הכרייה. בנוסף, במשטח האחסון של "מנרב" ניתן לאחסן כמות סגמנטים שתספיק לחודש עבודה שלם של המכונה. אוסיף ואזכיר את המפעל הענק והסמוך של "שפיר" על מגרש האחסון העצום שלו, שאף הוא עומד להתרוקן בקרוב, אם כי, השארת פעילותו של מפעל הסגמנטים של "שפיר" נמצאת בעדיפות שנייה בשל תוספת המרחק.
ברור מאליו שלשם ביצוע ההצעה תידרשנה הפעולות הבאות:

1. ביטול ההנחיה לסגירת מפעל הסגמנטים של "מנרב", שכיום מייצר במקום אלמנטים טרומיים שונים ונדרש להיסגר ע"י מנהלת A1.
2. הסבת המפעל לתבניות סגמנטים שמתאימות לפרויקט הרק"ל.
3. הכשרת קטע מכרז א' לתנועת רכבות משא.

לפני שאגש בהודעה הבאה, לבחינת משמעויות הפעולות הנדרשות ויתרונות ההצעה, אציין כי ע"פ התכנון הקיים אמור לקום מפעל לייצור סגמנטים באזור ירקונים. שינוע הסגמנטים ממפעל זה עתיד להתבצע באמצעות משאיות, שבשל מגבלות גובה, כ"א מהן מסוגלת לשאת קצת פחות מטבעת (רינג) סגמנטים אחת בלבד. עלות הקמת המפעל בירקונים על הזנת קו הייצור שלו נאמדת (במחירי A1) ב-100 מלש"ח.
רעיון כזה צריך לשווק לחברת מנרב
לדעתי אתה יכול לגזור קופון יפה על הרעיון. בהצלחה עם זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה