הצנחה סירוס

הצנחה סירוס

Plane deploys parachute for emergency landing in Pacific ocean
Pilot uses aircraft parachute to make an emergency landing near Maui, Hawaii, after he runs out of fuel and is rescued by a passing cruise ship
7:05AM GMT 27 Jan 2015
A pilot who used an aircraft parachute to make an emergency landing near Maui, Hawaii when his plane ran out of fuel was rescued by a cruise ship.
The pilot of a single engine Cirrus SR-22 airplane ran out of fuel 253 miles northeast of the island and was saved after the US Coast Guard contacted a nearby cruise ship to rescue him.
According to the coast guard, the pilot deployed the plane’s airframe parachute system just before 5pm (Hawaii-Aleutian Standard Time) on Sunday.
The pilot was reportedly in good condition.
There were waves of 9 to 12ft and winds of 25 to 28mph at the time of the incident.
 
כך יותר נוח לקרוא

Plane deploys parachute for emergency landing in Pacific ocean
Pilot uses aircraft parachute to make an emergency landing near Maui, Hawaii, after he runs out of fuel and is rescued by a passing cruise ship7:05AM GMT 27 Jan 2015
A pilot who used an aircraft parachute to make an emergency landing near Maui, Hawaii when his plane ran out of fuel was rescued by a cruise ship.
The pilot of a single engine Cirrus SR-22 airplane ran out of fuel 253 miles northeast of the island and was saved after the US Coast Guard contacted a nearby cruise ship to rescue him.
According to the coast guard, the pilot deployed the plane’s airframe parachute system just before 5pm (Hawaii-Aleutian Standard Time) on Sunday.
The pilot was reportedly in good condition.
There were waves of 9 to 12ft and winds of 25 to 28mph at the time of the incident

דוד.
 

izackv

New member
מה שאותי מרשים

זה כיסוי ואיכות הוידאו המטורפת של משמר החופים לדברים שקורים 253 מייל מהחוף.
יכולת העקיבה אחרי אוביקט, העובדה שיש כיסוי כל כך צפוף והעובדה שהאיכות כל כך טובה פשוט מדהימים.
&nbsp
לגבי ה"נחיתה" עצמה? זה היה מרשים ואיפשר לטייס להתארגן באופן מוצלח.
יפה שחוץ ממצנח היתה לו גם סירת הצלה.
רק שתמיד נראה שאולי במקום מצנח וסירה וחגורת הצלה, אולי כדאי לקחת פשוט קצת דלק...
 
לא כל כך...

.10 GP/H יתנו לך בחשוב גס שמהוואי לבריכה היו לו במטוס בערך 15 גלון.
חשב לפי:
11-10גלון לשעה בשיוט חסכוני.
מהירות טיסה ללא רוח, בערך 160-170 קשר
זמן טיסה מהוואי לציוף שעה וחצי בערך. משטר רוחות באזור בד"כ רוח מערבית.
המספרים לקוחים מה-POH. האמת היא בד"כ פחות צבעונית. לא יודע. טסתי רק פעם אחת עם הסוכן המקומי כ-30 דקות.
 

טל ר

New member
אני מתאר לעצמי שלדעתו הוא לקח מספיק דלק

ואז הגיעו "עיזים" בדמות רוחות אף וכו'. את השיעור שהוא קיבל הוא לא ישכח (אפילו אם הביטוח יכסה את רוב העלות)...
עדיין, יהיה מעניין לקרוא מה קרה.
 

טל ר

New member
בחינה קצרה

מראה שהמטוס (אות קריאה N-7YT) המריא ב-16:39Z מ-KTCY בדרכו לטיסה בת 2,070 מי"מ. אינני יודע מה משטר הרוחות הטיפוסי או המהירות של הסירוס (מין הסתם תלוי בדגם, כלומר האם הוא מוגדש), אבל מאחר והדלק אזל ב-02:44Z, כלומר כ-10 שעות לאחר מכן, כנראה שהיו מיכלים נוספים על המטוס. מי יודע - אולי איזו משאבת העברה התקלקלה.

מדובר בסירוס חדש, על פי ה-DB של ה-FAA הוא עדיין רשום בבעלות סירוס בעצמם. תעודת הכושר האוירי הונפקה לו ב-12 בינואר השנה, כלומר שבועיים בדיוק לפני התאונה. זה נשמע כמו טיסת העברה שבוצעה על ידי איש מקצוע. אני מנחש שהבעיה היתה טכנית, ולא דלק שפשוט אזל (אלא דלק שלא הגיע למקום אליו הוא היה אמור להגיע).
 
תמיכה בתאוריה של טל

ותוספת קטנה.
נראה שזו היתה טיסת העברה לאוסטרליה או NZ. מה שברור הוא שזה לא חוסר דלק FUEL EXHAUSTION אלא FUEL STARVATION לא בדיוק אותו הדבר, אבל עם תוצאות זהות. כוון הטיסה היה מערבה ואני מניח שזה היה 253 מייל לאחר התדלוק האחרון בהוואי ובדרך לגואם או סונומה. אפילו מטומטם גמור לא יצא לטיסה מהוואי מערבה ללא מיכלי דלק מלאים עד ה"ארובה".בידעה שאפילו הכפיל את כמות הדלק ל-200 גלון יש לו סכ''ה 1200 מייל טווח. אם לא נחת בהוואי יגיע בערך ל 253 מייל מערבה מהארכיפלגוס... מכל מקום אם זו לא תקלת משאבת העברה או דומה שגרמה ל-FUEL STARVATION, כמו שהניח טל, אז אולי זה סך הכל תרגיל פרסומת של BRS? מי יודע. אני לא.
 

טל ר

New member
קשה לי להאמין שזה היה אחרי המראה מהוואי

אלא בדרך מקליפורניה להוואי - ולו רק בגלל שהטייס המריא 10 שעות קודם לכן מקליפורניה.
לגבי שאר העניינים, אנחנו בהסכמה מלאה.
 
ולי קשה להאמין

שהוא לא תכנן לפחות TECHNICAL STOP בהוואי. אלא אם כן יש לו סיבה טובה לעשות כן. המרחק בטיסה ישירה לוס-אנגלס הונולולו הוא למעלה מ-2200 מייל. 13-14 שעות טיסה שלאחריהן יש לו רק ריח של דלק. ברור שהוא נחת. זה מאשר יותר תקלה מכנית מאשר טפשות. ברור מהסרטון שהמנוע שבק חיים לכל חי. עם כל הדלק שהוא צריך, לא נשאר מקום לסמים כך שגם האפשרות הזאת נמחקת (לא כלכלי). נחכה ל-NTSB
 

טל ר

New member
אני מסכים

אני משער שמדובר על לפני נחיתה בהוואי (ולא אחרי המראה משם)
 
למה אתה חושב שנחת בהוואי?

בכל המקומות (כולל הלינק לנתיב הטיסה בפועל שטל צירף) מצוין שהוא המריא מקליפורניה, התכוון לנחות בהוואי אך לא הצליח להגיע.
במספר מקומות (לדוגמה פה) צויין שהוא דיווח עוד כשהיה 1000 מייל מהוואי כי אינו מצליח להפעיל את ברז הדלק באחד המיכלים הנוספים. הוא ידע שיצטרך לנחות בים, ומשמר החופים הזניק מסוק ומטוס הרקולס ללוות אותו (ומשם הוידאו). הם כיוונו אותו כך שינחת ליד אניית נוסעים שהיתה באיזור, והמשיכו לחוג באוויר עד שהאנייה אספה אותו.
 
לאחר קריאת הקשור שנתת...

המידע הראשוני שהיה לי לא היה מדוייק. הוא נחת צפונית לאי ולא מערבה אליו.1000 מייל מהוואי זה מעבר ל PNR או ה-PET אם ידע שישנה תקלה עוד קודם לכן למה המשיך? טיסה מזרחה באזור פרושה רוח זנב של 28-35 קשר (לפי המדווח).
שנית קרא את התגובות. כולם שואלים את השאלה ששאלתי אני. איך הוא העיז לנסות לטוס יותר מ-2000 מייל בלג אחד. אין שום צורך.יש מספיק ש"ת בדרך. הטווח המירבי של המטוס (עם רזרבה) ללא מיכלי העברה הוא 600 מייל.
בכל מקרה האבחנה זהה- תקלה במערכת הדלק, של המטוס או מערכת ההעברה שגרמה ל-FUEL STARVATION.
הוא הציף עם 25 גלון. עם צריכה של 14 גלון לשעה היה אולי יכול להגיע.
בכל מיקרה הייתי נותן לו ציון גרוע בתכנון הטיסה. קרוב מידי למגבלות אנוש יחד עם מגבלות המטוס.
מצד שני, אל תשפוט אדם לפני שהיית במקומו...
 
אשמח אם תסביר

אשמח אם תסביר איך אפשר להגיע מקליפורניה להוואי בלגים שקטנים מ-2000 מ"י...
&nbsp
הוא צייף 217 מייל ימי מהשדה (250 מייל יבשתי ע"פ דיווח החדשות) - עם 25 גלון דלק ע"פ 170 KTAS ו-14 GPH, היה יכול לטוס 300 מייל ימי בישרה ואפקית, ומעשית יותר כי היה בהנמכה הסופית - כך שהיה נוחת עם כ-30-45 דקות דלק ספייר. הייתי מהמר שהמריא עם יותר מרווח, והרוחות לא שיתפו פעולה.
&nbsp
 
כבר ציינתי ש...

לפי המידע השגוי שהיה בידי הוא צייף מערבית לאי כך שהיה OUT BOUND. וכל העסק הופך ללא הגיוני אם לא היה מדובר בעסקים שחורים. צפון מזרחית מיישר את כל ההידורים
 
טל, כשטסים ב-NAT יש להצטייד בעוד 3 שעות דלק

מעל הדרוש לטיסה. כמה שזכור לי, זה מוגדר ב% אבל כבר לא זוכר.
מה המינימום הדרוש כרזרבה, בשביל הפסיפיק?
 
33% מהטווח המקסימלי

ללא מיכלי העברה.
670 מייל, 30% =220 מייל לפי 170 קשר. במקרה הזה 1:30 שעות בנחיתה. זה מה שדורשים עבור טיסה מעל למים ב-FIELD OFFICE
אני לא יודע אם זאת דרישה מבוססת ע"פ ה-AIM.
באופן נורמלי ומאחר וזאת טיסת מכשירים, 45 דקות, או מספיק על מנת להגיע (עם רזרבה) לאלטרנטיבה.
 
למעלה