הציור שנעלם מהכנסת - סיפור מרתק בפני עצמו

הציור שנעלם מהכנסת - סיפור מרתק בפני עצמו

לפני כשנה הגיעה אווה דביר, בתו של הצייר איתן דביר חקשוריאן שמתגורר בקנדה, לביקור בכנסת. במהלך ביקורה ביקשה דביר לראות את התמונה "דגלי ניצחון ומוות", שאביה תרם למשכן בשנת 1988. אלא שהבת נדהמה לגלות כי התמונה שהוענקה במתנה נעלמה, ואיש לא יודע מה עלה בגורלה. ביום ה' הסתיימה הפרשה לאחר שהתמונה נמצאה על קיר בית אבות בירושלים. משאית משלוחים הביאה את הציור לביתה של תרז דביר, רעייתו לשעבר של האמן בצירוף מכתב התנצלות של הכנסת. כפי שניתן לקרוא בכתבה המצורפת, הסיפור הסתיים בפשרה מחוץ לכתלי בית המשפט, ממש לפני הדיון, בו הומלץ לצדדים להגיע לפשרה. הפשרה הושגה אולם בפי התובעת נותר טעם רע בפה, למרות הפיצוי הכספי ולמרות ההתנצלות. "זו הייתה חוצפה של הכנסת להוריד את התמונה שלנו מהקיר, לזרוק אותה למרתף ואחרי זה לתת אותה למכירה פומבית. אני רק יכולה להתנחם בעובדה שהיצירות של איתן מפארות את הפרלמנט של קנדה". היא אמרה. אמר לי ידיד, שכל פשרה ולו הגרועה ביותר, טובה מפסק דין של בית משפט. וכאן הושגה פשרה. אולם, חסר כאן דבר מאוד חשוב, שניתן לקבלו בחדר הגישור וזה - סגירת מעגל. כאשר אנשים באים לפתור את המחלוקת ביניהם, טוב שיעשה זאת בדרך אשר תעזור להם לסגור את המעגל ולהמשיך הלאה בצורה טובה ובריאה. סגירת מעגל זו אפשרית רק כאשר עושים אותה נכון, עם אדם מקצועי, אשר קיבל הכשרה ויודע לעשות זאת. (דבר שנעשה בהרבה מקרים בהליכי קד"ם). מה דעתכם? האם סגירת מעגל חשובה בשבילכם, או שבמקרים של סכסוכים תרצו רק "לסגור את הסיפור" וזהו?
 

שילה1

New member
לפני שבוע ערכתי גישור בנושא מתרקת,ממנו למדתי

רבות. טרם החתצימה על ההסכמות,שאלתיח את הצדדים אם יש להם מה להוסיף. ואז ביקש התובע לדבר מספר דקות,ואמר,אני מקצרת:" מכל התביעה והכל מה שהיה לי חשוב זה שבקשו סליחה והתנצלו על טעות ,שיכולה לקרות". ובשפת המגשרים-לקחו אחריות,הביעו חרטה,וסגרו מעגל. יצאו הנתבעת והתובע ולחצו ידים,עמדו ודברו,כשהתרחקתיח משם בחיוך של סיפוק והנאה. ומדוע ספרתי?זו בדיוק הנקודה החשובה בגישור:סגירת המעגל לאחר ההבנה,וההתנצלות,וכמובן-לאחר שחרורכל מלאי ה"קיטור". ואלו בדיוק היו חסרים בפשרה שאותה הבאת לכאן,איריס,והיא מענינת בפני עצמה,אך חסרת הפאן הרגשי.( מדובר בצייר ידוע,שהלך לעולמו, ונעשה משהו באחת מיצירותי-מעין חותמת שהשאיר בעולם הזה.רגיש ללא צל של ספק) אני מאמינה שבגישור נבון ונכון,נושא זה היה בא לידי ביטוי,לשמחתה של התובעת. אישית-סגירת מעגל מאוד חשובה לי,בעיקר כשברור לי כי בין הצדדים יש קשר מסוים שעומד להמשך.
 

יהל 771

New member
מצטרף לתחושה:

באחד הגישורים, בסופו, שהיה טעון מרבית הזמן, התחבקו התובעת והנתבעת; ואף נסעו במשותף לבתיהן. זוהי תחושה מאוד נעימה ומספקת כאשר מגיעים לתוצאה שכזו. מה עוד, שלאורך מהלך הגישור, קשה היה לראות שאכן כך יסתיים.
 

יהל 771

New member
מי שלא חווה הליך גישור

מסודר, יתקשה לדמיין את מעלות הגישור על פני כל דרך אחרת לישוב מחלוקות. כמה שלא יהיו הצדדים טעונים, הם יהיו יותר מפויסים, על פי רב, בסוף הגישור. מה שלא קיים, לדוגמה, כאשר שופט מכריע, לשיטתו ועל פי תפיסתו, לאחר ששמע והתרשם מהצדדים אשר הופיעו בפניו.
 
למעלה