הצד האפל של רשת קפה קפה: הלנת שכר וקבלני כוח

טולינק

New member
הצד האפל של רשת קפה קפה: הלנת שכר וקבלני כוח

באתר של רשת קפה קפה מובטחת "חזות זהה וסטנדרט אחיד בכל סניפי הרשת בתחום המזון, השתייה והשירות". ואכן, מי שיפקוד את כל אחד מ-84 בתי הקפה של הרשת יוכל להתרשם שלפחות כלפי חוץ, היא דואגת ליישור קו פדנטי: החל בחומרי הגלם של המנות, עבור במידת הקלייה של הפולים וכלה בקוד הלבוש של המלצרים. אלא שבאזורים הנסתרים מהעין - אלה שהצרכן הממוצע לא נחשף אליהם -מתקיימת לעתים מציאות אחרת, אסתטית הרבה פחות. לידי "העיר" הגיעו כמה עדויות מצד עובדי מטבח וניקיון, רובם ככולם פליטים אפריקאים, הקובלים על אי תשלום משכורות מצד חברות השירותים שהעסיקו אותם אצל זכייני הרשת, הלנות שכר והפרת חוקי העסקה. כאן
 

מתכNET

New member
מה הקשר לתנאי העסקה?!?

אני לא חושב שצריכים לחול אותם תנאי העסקה על עובד זר משני טעמים הראשון שמדובר בתקופה מוגבלת והשני שלא צריך להסתכל על כושר הקניה שלו בישראל אלא במדינתו 2000 ש"ח בישראל זה שכר רעב אבל בתאילנד זה שכר הוגן ויותר הגישה של שוויון היא גישה המאפיינת את השמאל הרדיקלי ואני מתעב גישה כזו כי היא עצם לא מכירה בהבדלים הלגיטימיים בין הצרכים של בני האדם. לא כל בני האדם שווים,שוים רק בפני החוק.
 
אם תוציא

סקטור שלם של עובדים מחוקי העבודה. אחרי זמן מה ינסו להוציא עוד ועוד סקטורים, ואולי לבסוף גם את שלך ואת שלי. כך באמת לא נהיה שווים בפני החוק, אפילו לא למרעית עיין.
 
הגישה הזאת היא שמביאה לאבטלה של ישראלים

היא זאת שגורמת למעסיקים להעדיך העסקה של מהגרים על פני העסקה של ישראלים. כי על ישראלים יקפידו יותר שהמעסיק מקיים את החוק. עם מהגרים אפשר לחפף. וכך, בלי להיות מודעים לכך, אתם ה"פטריוטים", אלה שבעד העדפה של יהודי באשר הוא יהודי, דופקים דווקא את היהודים... פשוט עצוב
 
אין לי שום בעיה

עם אף אחד. שמעסיק יעסיק את מי שבראש שלו. אבל אי אפשר לקבוע שבגלל שהוא עובד זר, הוא יקבל פחות. ולגבי אכיפת חוקי העבודה, צריח לתגבר אותה, גם לישראלים וגם לעובדים זרים. שלא יהיו חיפופים אצל אף אחד מאלו.
 
למעלה