הצגה שעוררה מהומת במרכז ה ארץ

הצגה שעוררה מהומת במרכז ה ארץ

הצגת אני רצחתי אותך בתי ( אנה אתלתיק ימה ) מאת העיתונאים והפסיכולוגית רניה מרגייה בימוי השחקנית והבמאית הילה ילון ומר גבי ערביד הפקת תאטרון הסראיה התאטרון הערבי היהודי שחקנית יחידה ראניה מרגייה לפני שלוש שנים הזמינה אותי ידידתי רניה לתאטרון הסראיה ביפו תאטרון קטן אך מאוד עתיק ויפה וממש משך אותי שם ההצגה והנושא שבו היא מטפלת היא הסבירה לי שזאת הצגה טיפולית ובקורתית על פי סיפור אמיתי שקרה באזור שהיא גרה ובאמת נגשתי עם שלוש ידידים היו שם בקהל כמה מהפורסמים זוכר בהם אליאס עבוד שחקן ואיש תקשורת סעיד בדראן עיתונאי ממעריב והמון סטודנטים בעיקר מאונברסיטת תל אביב מהמחלקה לעבודה סוציאלית ותאטרון 75% מהקהל היו יהודים ההצגה הועלתה בשילוב בין שני שפות כי היא דברה לשני החברות הן הערבית והן הישראלית המטרה של ההצגה היה להוציא את הנשים ממעגל הפחד והשתיקה שהן חיות בו ספרה על אלימות כלפי נשים הופתעתי המיכולת שלה לשלב בין דמות האמא שבוכה על הקבר של הבת ובין הסטודנטית שנרצחה בשל שטות ההצגה הייתה מעולה ראיתי אך היא הצליחה לתת להמון נשים לבכות ולגשת אלייה והבימוי היה ממש מצוין כתבו אז על ההצגה ההצגה הועליתה שוב בחיפה במקלטים בכפרים ערבים אחד מהם כפר קאסם ששם היא המיגה אותה אך ורק בערבית והמון מקומות היא התארחה בתוכנית דרדשאת עם זוהר בהלול היא ועוד אמא שהיא טפלה בה ועמדה לצדה האורחת השנית הייתה זהוה אלוחידי שגם רצחו לה את בתה בגיל 14 ואמרו כבוד משפחה למרות שרניה הייתה מקבלת איומים המשיכה בסוף הצליחו לפגוע בה ולגרום לה להפסיק ספרו שהיא מעודדת נשים לזנות הותקפה מהמון אנשי דת שתמכו במה שנקרא רצח אפילו הפסיקה לכתוב בעיתונות הייתה תמיד כותבת בעיתון אלסונארה וכל אלערב ולפעמים בלאתיחאד ונעלמה אני יודע מה קרה אך אסור לי לפרסם אף אחד לא עמד לצד רניה ולא שאל מה קרה הפעםן האחרונה שהופיעה בטליוויזיה זה היה לפני שנה בערב חדש השמינו אותה כי קרה עוד רצח ברמלה רצח נשים ומאז היא מסרבת להופיע בתקשורת הבחורה הזו מקסימה היא הייתה נוסעת מכפר לכפר ומציגה חינם רק להעלאת המודעות המון נשים יצאו ממעגל הפחד היא בקרה אפילו את עבודת המשטרה מקווה שהבחורה הזו תחזור לשטח כי היא באמת עזרה להמון נשים והכל בהתנדבות אבל היא לא יכולה לעשות את הכל לבד ללא תמיכה ללא עידוד אוליי אני כותב פה על ההצגה הזו כי היא באמת אמתית ועזרה להמון נשים להבין שאי אפשר להעניש את הקורבן פעמים המון חברה לא ראו את ההצגה והן מעוניינים ואני גם מעוניין שוב ושוב אגב רניה עשתה טעות שהיא הסכימה להופיע בתוכנית קוקטיל היא הופיעה חמש פעמים תוכנית שמציג אליאס עבוד רנא ראסלאן ורנא סליבה הם לא יודעים לשאול שאלות ולחדור לעומיק שואלים שאלות שטחיות
 

uoli13

New member
הנשים בחברה שלנו הן שבריריות

ובכל פעם שקמה אישה שנלחמת בתופעת רצח על כבוד המשפחה ,ומנסה לפרוץ את המוסכמות החברתיות,ולהתמרד נגד העוול המתמשך וההתעלילות בנשים,מדבקים לה תווית של זונה,ומנדים אותה . עצם הדרישה לזכות האישה להחליט לעצמה את הדרך שבה היא רוצה לחיות,גורמת לרבים בחברה שלנו להיות עם אצבע על ההדק,כתגובת התגוננות של הגברים ונשים כאחד, הגברים דואגים למעמדם פן יתערער,והנשים דואגות לבנות שלהן שלא יגררו אחרי תפעות שחרור האישה פן יפגענה.וכך אנחנו מסתבובים בתוך מעגל סגור . וכנראה שכלכך קשה לנו לפרוץ את המעגל הזה,מאחר ואנחנו מגדלים את הבנות שלנו להיות כנועות,וציתניות. השנוי המיוחל צריך להגיע דווקא מצד האמהות ,בין זה שיחנכו את בנותהן בצורה שויונית לבין היכולת שלהן להיות הכוח מניע והתומך בבנותהן להיות שוות בין שווים.
 
משהו צורם לי

החיבור של רצח ו'כבוד' המשפחה... או רצח על 'רקע רומנטי'... רצח כבוד ורומנטיקה לא הולכים אצלי יחד... מעניין איך אח או דוד יכול לשנא כל כך בת משפחה כדי שירצח אותה... מה הם עשו לה (אולי) קודם...?
 
למעלה