הפתרון לחידון

הפתרון לחידון

כל הכבוד ליאת! הניגון הוא ניגון הדגל של חסידי גור. בכל חתונה או ארוע משמח,הניגון הזה הוא הוא הניגון שמוביל את השמחה. בעז"ה ב"נ נעלה השבוע חידון חדש עם ניגון חדש
לכל המשתתפים בחידון שלנו
 

ora11

New member
שבוע טוב לכם חברים ../images/Emo141.gif

ואיך אני לא ידעתי? הרי הייתי בהרבה חתונות חסידיות בילדותי. כנראה שהגיל עושה את שלו. הייתי הערב במועדון דמר ומנגן הקלרינט הוא קובי גיא הוא משתתף בערבי שירה בציבור בתל אביב. דברתי אתו כמו שהכרת אותי אין לי בעיה לגשת ולשאול . ספרתי לו על הפורום והוא אמר לי שלא נזמן ספרו לו על הפורום שלנו. נהנתי מאד הוא נתן סולו וזה היה מקסים. לילה טוב
 

tipid

New member
שבוע טוב ומבורך!../images/Emo141.gif

בפרוס השבוע החדש שבא עלינו לטובה אני רוצה לאחל לכל בית ישראל באשר הוא שבוע מלא שקט ושלווה בטחון בריאות אחווה ועזרה לזולת תמר אורה תבורכי ותיהני ותודה ששיתפת אותנו!
 

ora11

New member
בוקר טוב ותודה תמר../images/Emo24.gif

נתברך כולנו בשבוע טוב. וגם בחודש טוב.
 
../images/Emo32.gif לפתרון כתב החידה ../images/Emo4.gif

ללא כל קשר, לחידון של ר' איש הרוח. מי יכול לומר לי, מה משותף, בין השיר להלן, "שיר לשלום" לבין , השיר "פאפיראסן" [סיגריות] המובא בקישור המצורף ? *** שיר לשלום. מילים: יענקל'ה רוטבליט לחן: יאיר רוזנבלום תנו לשמש לעלות לבוקר להאיר, הזכה שבתפילות אותנו לא תחזיר. מי אשר כבה נרו ובעפר נטמן, בכי מר לא יעירו לא יחזירו לכאן. איש אותנו לא ישיב מבור תחתית אפל, כאן לא יועילו לא שמחת הניצחון ולא שירי הלל. לכן, רק שירו שיר לשלום אל תלחשו תפילה מוטב תשירו שיר לשלום בצעקה גדולה. תנו לשמש לחדור מבעד לפרחים. אל תביטו לאחור, הניחו להולכים. שאו עיניים בתקווה, לא דרך כוונות שירו שיר לאהבה ולא למלחמות. אל תגידו יום יבוא - הביאו את היום! כי לא חלום הוא ובכל הכיכרות הריעו רק שלום! לכן, רק שירו שיר לשלום... *** אל דאגה. לא אתן לכם לנסות לנחש, אפילו. הסיפור מאחורי השאלה נעוץ בסיפור כדלקמן: לפני שנים, הוזמנתי לטכס יום הזכרון, לחללי מערכות ישראל. לסיום הטכס, עלתה על הבמה להקת בנות. לצלילי " שיר לשלום " חוללו בחדווה, ובחיוך רחב. מחול עליז ומשעשע. נכון. "שיר לשלום" ראוי שישירו אותו ביום הזכרון. אך מה העליצות הזו ? ניגשתי אל מאחורי הבמה, שאלתי את המורה, להתעמלות, הכוריאוגרפית, האם מוכרות לה מילות השיר. היתה קצת במבוכה כשהסברתי לה, שזוהי זעקת המתים ! מה למילות השיר, ולשמחה הגדולה שקפצה עליה ? התנצלה, הבטיחה, להבא, להוריד את מפלס העליזות. ניחא. ירד לה האסימון. לא בדקתי שנה, לאחר מכן, אם חוללו בטקס יום הזכרון, ובאיזה קצב. השבוע גיליתי את השיר "פאפיראסן" בבצוע להקת הכליזמרים "מחוללי השמחה." השיר אשר החל, בנגינת כינור בכיינית משהו, וזמר מאנפף. הפכה לפתע, למנגינה עליזה. בקצב הצ'ארלסון. כך דקות ארוכות הנעימו לנו הכליזמרים החביבים, בשיר הנער הגווע מרעב. מקווה שלא שימחו לב חתן כלה בשיר המדהים הזה. כי מילות השיר של הרמן יבלוקוף מספרות את סיפורו של ילד יהודי, אשר מנסה להתפרנס, ממכר סיגריות וגפרורים ואין קונה. כך הוא נדון למוות מרעב. אינני יודע, לבטח, מתי נכתב השיר. אך מיום שעמדתי על דעתי. משמש השיר מצבה, לשני מליון ילדים, אשר ניספו בשואה. מתו ברעב, במגיפה, מכדורי המרצחים הנאציים, ומהרעלה בתאי הגאזים. מה השמחה הגדולה, שתקפה את הכליזמרים הללו ? לכן, המשותף לשני השירים הוא, טעם רע ! פרשנות קלוקלת של המבצעים. לפיכך אבקשך ר' איש הרוח. לא לשמור את הביצוע, בקישורים. חסר לי, שאיזו מורה כוריאוגרפית, תגלה את הביצוע. תיצור ממנו ריקוד שמח ועליז. לטכס, לציון "יום השואה." מביך.
 

חייםלוי

Member
מנהל
פאפיראסן התחבר ב-1922. זה כמובן

לא סותר את זה שאפשר לציין אותו "כמצבה, לשני מליון ילדים, אשר ניספו בשואה" כפי שאמרת.
 

ora11

New member
ערב טוב אכן השיר פאפיראסן

מתקשר אצלי עם השואה. ואם אינני טועה אני ביקשתי את השיר בפורם יידיש ובן אהרון שלנו שלח לי אותו. ואם טעיתי אז סליחה.
 
גירסת השיר פאפיראסן, אורה

שהבאתי לפורום יידיש ונמצא בקישורים שם. הזמר הוא מנדי פאטנקין. וכנאמר בשיר לשלום: מושר, ב"צעקה גדולה"
 

ora11

New member
אכן בן אהרון../images/Emo24.gif

ואגב מירי אלוני ששרה את שיר לשלום ביום הרצח של רבין יושבת בכסא גלגלים בתל אביב ואנשים טובים זורקים כסף לקופסא של הגיטרה. מתוך העיתון אתמול.
 
בהחלט...../images/Emo3.gif

שהרי הקישור לשיר יישאר יחד עם המאמר. אז תוכל אותה מורה, לקחת הרהור שני, באשר לטיב הכוריאוגרפיה, אם בכלל. אוסיף, שהטכס נערך בבית הספר, בו למד אחד מבני. אם הדבר לא הובן כראוי.
 
למעלה