הפתרון האמיתי
נא לשים על לוח המודעות, שמואל הומינר מעלה אפרים 12.12.00 ד.נ. בקעת הירדן 90638 טל. 9941385 – 02 פקס. 9944490 – 02 נייד. 958632 - 050 להעמיק מחשבות , להביע דעות, להעלות רעיונות, לחפש פתרונות, ללא פחד ומורא. מתוך מגילת העצמאות בארץ ישראל קם העם היהודי, לפיכך נתכנסנו אנו חברי מועצת העם נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. מתוך ספר הספרים – התנ"ך כי תבוא אל הארץ אשר ה´ אלהיך נותן לך, וירישתה וישבתה בה, ואמרת , אשימה עלי מלך ככל הגוים, אשר סביבותי. שום תשים עליך מלך , ........ מקרב אחיך תשים עליך מלך, לא תוכל לשים עליך איש נכרי, אשר לא אחיך הוא. פתחתי בשני הקטעים דלעיל, משום שנראה לי כי לנגד עיני מחברי מגילת העצמאות, היו קטעי התנ"ך אשר ציינתי, משום שהם לא הכריזו על הקמת מדינת ישראל, אלא על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל , ושמה מדינת ישראל לא על מנת להקים מדינת כל אזרחיה, נלחמנו במלחמת השחרור, השלטון הבריטי ששלט בארץ ישראל, היה טוב דיו לכל אזרחי ארץ ישראל, אבל רק עלינו כיהודים היו מגבלות, מגבלות עליה, מגבלות רכישת קרקעות, (שימו לב רכישת קרקעות, לא כיבוש קרקעות, יהודי היה מוגבל ברכישת קרקע בכסף ! ) נאבקנו על הקמת מדינה שתהיה מקלט ליהודים, ובה היהודים יהיו הריבונים , ובמגילת העצמאות, אנו קוראים לתושבי המדינה הערבים ומעמים אחרים לשבת עמנו בשלום, ובזכויות מלאות של אזרחים אשר מכירים ביחודיות של המדינה, היחידה בעולם, מדינת היהודים. כל אשר מוכן להכיר בכך ביחודיות של מדינת היהודים, שתמיד תהיה מדינת היהודים, ושהשלטון לא יוכל לעבור בשום מקרה לידי שלטון זר, מוזמן לגור עמנו על כל הזכויות והחובות של אזרח המדינה, אבל אם הוא אינו יהודי לא יוכל אף פעם להיות ראש ממשלה, או נשיא המדינה, והדברים חייבים להיאמר בגלוי באומץ וללא פחד, משום שאסור לנו להמר על המדינה היחידה שיש לנו בעולם, המדינה היחידה אשר יש ליהודי בכל העולם, היכולה בעת צרה לשמש לו מקום מקלט , ואנו תושבי המדינה יש לנו מחויבות , כלפי יהודי התפוצות, לשמור להם על הפינה הקטנה כאן בארץ ישראל. עם סיום המנדט הבריטי, עלו עלינו מדינות ערב השכנות, מתוך מגמה ברורה, של השמדת הניצוץ היהודי שקם כאן בארץ ישראל, מלחמת השחרור, בסיומה , הותירה בקירבנו ערבים , נוצרים ואחרים . מדינת ישראל לא נהגה במיעוטים, תמיד כפי שצריך, בהתחלה מתוך חולשה ראשונית, ופחד מאי נאמנות, ולאחר מכן מתוך שגרה, גם לתושבים הערבים היה לפעמים נח מיחס זה, הם פשוט ניצלו את המצב , להימנע מחובות אזרחיות שונות , מתוך טענה שאין זכויות אין חובות,. במשך השנים מדינת ישראל התחזקה, תושביה הערבים למדו כי ישראל הינה ארץ דימוקרטית, ובדימוקרטיה יש זכויות, והחלו לדרוש זכויות, זכויות מכח החוק, אבל כאשר הציגו בפניהם את החובות האזרחיות אשר עליהם לקבל על עצמם בארץ דמוקרטית, הפכה הזעקה, פניה, כאילו התביעות הן גזעניות, כנגד הציבור הערבי. לא קם אף מנהיג יהודי, ואמר בפה מלא, יש בארץ הזו זכויות וחובות, ליהודים ולערבים, ביטוח לאומי אפשר לקבל, אבל לפני כן צריך גם לשלם, אין לקבל בלי לשלם. ישוב ערבי זכאי לפיתוח, אבל הכסף יבוא מתוך תשלומי המס של תושביו, והמדינה תסייע לישוב, מכספי המס של תושביו, אבל אם אין תשלום של מס הכנסה, מנין יבוא הכסף של המדינה. יש לקום ולאמר לציבור הערבי בישראל, כי החובות והזכויות הינן שוות לכל תושבי המדינה, אבל כמו שפרעה אמר ליוסף " רק הכיסא יגדל ממך ". אין ולא יהיה כל סיכוי לערבי להיות בראש פירמידת השלטון בארץ היהודים, כאשר הדבר הזה ייאמר בבירור, חלק גדול מהסכסוך בין יהודים וערבים יוסר. נאמנות ! כל אזרח חייב בנאמנות למדינתו, ומדינת ישראל אינה שונה במאומה מבחינה זו, אבל תושב מדינת ישראל אשר אינו יהודי לא חייב להיות אזרח המדינה, ואז חלה עליו נאמנות לחוקיה, כל עוד הוא גר כאן, ואיש לא ימנע ממנו להיות אזרח נאמן של ארצו תהיה אשר תהיה, ולכן, ערבי אשר מבחינה רעיונית אינו יכול להשלים עם אזרחות ישראלית, יוכל להמשיך ולהתגורר בה כתושב, ולהיות אזרח נאמן למולדתו, או לארצו. החלטת האו"ם ב- 47 חלקה את ארץ ישראל המערבית, בין תושביה היהודים והערבים, היהודים קבלו עליהם את הגורל, בעוד הערבים קמו להילחם בנו, וקראו לעזרתם את מדינות ערב, מה לעשות וניצחנו, ונשארנו בחלקנו הצר והקטן, שבה הקמנו את מדינת ישראל, הערבים, אשר נשארו בעזה ויהודה ושומרון, לא הקימו כל ישות משלהם, הערבים שבאו כביכול לעזרתם, נשארו שם ככובשים, עד אשר באה מלחמת ששת הימים, אשר נכפתה עלינו, ושחררנו את הערבים מעול הכובשים הערבים, ועכשיו אנו עומדים על גדות הירדן, וכל ארץ ישראל המערבית הינה בשליטת מדינת היהודים היא מדינת ישראל.. עלינו לפנות לערבים בארץ ישראל, ולהכריז קבל עולם ומלואו, מדינת ישראל הינה המדינה היחידה באזור שמשטרה הינו דימוקרטי המכבדת את זכויות אזרחיה ותושביה, שבו עמנו בארץ הזו, היו עמנו שותפים ליצירה ופיתוח של הארץ היפה, כבדו את החוק והמשפט של הארץ, כל אשר חפץ באזרחות של מדינת ישראל, על המגבלה של מדינת היהודים, מוזמן להצטרף, כל אשר רוצה להשאר תושב עם אזרחות של מדינה אחרת גם כן ברוך יהיה, רק אל נא תרעו, מדינת ישראל תדע להטיב עם שומרי החוק, ולמצות את הדין עם מפירי החוק. ישב כל אדם במקום מושבו, יהודי כערבי, בעיר או בכפר, בהתנחלות או במצפה, ישמור כל אחד על צביון חייו, דתו וערכיו, מדינת ישראל באמצעות משרד החינוך, תיתן חינוך שווה לכל ילדי מדינת ישראל, וכל אזרח או תושב יוכל להשלים את חינוך ילדיו, כמיטב המסורת שלו, לאהבת הזולת ולכיבוד זכויותיו. חובה על הציבור היהודי להכיר בטעויותיו, ובפרט בטעות הנוראית של הסכם אוסלו, אשר בהסכם זה הבאנו על עצמנו ובפרט על העם הערבי היושב בארץ ישראל, רודן ונוגש, חבר מרצחים, אשר רק טובת עצמם הם מבקשים, קשים הם לעמם יותר מהשליטים שכבשום במלחמת השחרור, אנחנו אחראים לבואם, אנחנו ציידנו אותם בנשק, ועלינו מוטלת החובה לגרשם מן הארץ, . יודעים ערביי ישראל וערביי השטחים , כי טוב לחיות ע"י היהודים, עם כל הבעיות והקשיים החיים כאן עמנו הם הרבה יותר טובים מכל מדינה ערבית שבאיזור, אם נדע לנהוג בהם בכבוד הראוי, ולהקפיד על שמירת החוקים , נראה לי כי יעדיפו את שלטוננו על כל שלטון אחר, והנאמנות הלאומית שלהם, אותה יבטאו בריכוז הפלשטיני הגדול שבאזור, ובמיוחד יש להקפיד כי בתי התפילה שלהם ישמשו אך ורק כבתי תפילה, וכל בית תפילה אשר ישמש כמקום הסתה יסגר לאלתר, מבית כנסת יוצאים עם טליתות, לא ייתכן שממסגדים יצאו עם אבנים וברזלים. מאז שכתבתי הדברים האלו, עברנו הליכים רבים, הרבה שפיכות דמים בכבישי יש"ע, הרבה נפגעים בתוך הארץ, והאסון המחריד בפיגוע הרצחני בליל שבת בדולפינריום. כל הדברים הנוראים האלו לא ישברו אותנו, אבל התמונה של המון המתנפל על מסגד חסן בק, הוא אשר יכול לחסל את הישות היהודית בארץ ישראל, חוליגנים ראינו בחוץ לארץ אשר היו מתנפלים על היהודים, משום שהם יהודים, לא יתכן כי אנו נלמד מהם את הביטוי הכי גרוע של המון מוסת, לצאת לרחובות על מנת להפגין, זעקות עד לב השמים , כן. אפילו חסימת כבישים היא לגיטימית, כי גם הנהג המעוכב עקב ההפגנה מחוייב בהפגנה, אבל לפגוע בעובר אורח חולף תהיה חזותו ככל שתהיה, הרי זה רצח לשמו, ואנו איננו יכולים להסכים לפגיעה כל שהיא, כל ארוע של חוליגניזם חייב להיות מלווה בתגובה חריפה ומיידית של המשטרה ולאחר מכן של המערכת השיפוטית, למען ישמעו ויראו אני מזמין את הקוראים, להגיב , להעיר, לחוות דיעה, לעורר ויכוחים, לדון, לא להתבייש להכריז יהודי אני, וזו ארצי ואין לי אחרת, ידע כל ילד יהודי כי יש לו זכות על הארץ הזאת, לא נישלנו אף אחד, ואם אנו יושבים על מקומו של כפר ערבי לשעבר, הרי זה משום שהם בהסתה של מנהיגיהם עזבו, עם הבטחה שמיד יחזרו, ויקחו גם את אדמתנו, מה לעשות , ניצחנו, והנה אנחנו כאן, "ושמרתם ועשיתם, כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני כל העמים " שמואל הומינר
נא לשים על לוח המודעות, שמואל הומינר מעלה אפרים 12.12.00 ד.נ. בקעת הירדן 90638 טל. 9941385 – 02 פקס. 9944490 – 02 נייד. 958632 - 050 להעמיק מחשבות , להביע דעות, להעלות רעיונות, לחפש פתרונות, ללא פחד ומורא. מתוך מגילת העצמאות בארץ ישראל קם העם היהודי, לפיכך נתכנסנו אנו חברי מועצת העם נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. מתוך ספר הספרים – התנ"ך כי תבוא אל הארץ אשר ה´ אלהיך נותן לך, וירישתה וישבתה בה, ואמרת , אשימה עלי מלך ככל הגוים, אשר סביבותי. שום תשים עליך מלך , ........ מקרב אחיך תשים עליך מלך, לא תוכל לשים עליך איש נכרי, אשר לא אחיך הוא. פתחתי בשני הקטעים דלעיל, משום שנראה לי כי לנגד עיני מחברי מגילת העצמאות, היו קטעי התנ"ך אשר ציינתי, משום שהם לא הכריזו על הקמת מדינת ישראל, אלא על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל , ושמה מדינת ישראל לא על מנת להקים מדינת כל אזרחיה, נלחמנו במלחמת השחרור, השלטון הבריטי ששלט בארץ ישראל, היה טוב דיו לכל אזרחי ארץ ישראל, אבל רק עלינו כיהודים היו מגבלות, מגבלות עליה, מגבלות רכישת קרקעות, (שימו לב רכישת קרקעות, לא כיבוש קרקעות, יהודי היה מוגבל ברכישת קרקע בכסף ! ) נאבקנו על הקמת מדינה שתהיה מקלט ליהודים, ובה היהודים יהיו הריבונים , ובמגילת העצמאות, אנו קוראים לתושבי המדינה הערבים ומעמים אחרים לשבת עמנו בשלום, ובזכויות מלאות של אזרחים אשר מכירים ביחודיות של המדינה, היחידה בעולם, מדינת היהודים. כל אשר מוכן להכיר בכך ביחודיות של מדינת היהודים, שתמיד תהיה מדינת היהודים, ושהשלטון לא יוכל לעבור בשום מקרה לידי שלטון זר, מוזמן לגור עמנו על כל הזכויות והחובות של אזרח המדינה, אבל אם הוא אינו יהודי לא יוכל אף פעם להיות ראש ממשלה, או נשיא המדינה, והדברים חייבים להיאמר בגלוי באומץ וללא פחד, משום שאסור לנו להמר על המדינה היחידה שיש לנו בעולם, המדינה היחידה אשר יש ליהודי בכל העולם, היכולה בעת צרה לשמש לו מקום מקלט , ואנו תושבי המדינה יש לנו מחויבות , כלפי יהודי התפוצות, לשמור להם על הפינה הקטנה כאן בארץ ישראל. עם סיום המנדט הבריטי, עלו עלינו מדינות ערב השכנות, מתוך מגמה ברורה, של השמדת הניצוץ היהודי שקם כאן בארץ ישראל, מלחמת השחרור, בסיומה , הותירה בקירבנו ערבים , נוצרים ואחרים . מדינת ישראל לא נהגה במיעוטים, תמיד כפי שצריך, בהתחלה מתוך חולשה ראשונית, ופחד מאי נאמנות, ולאחר מכן מתוך שגרה, גם לתושבים הערבים היה לפעמים נח מיחס זה, הם פשוט ניצלו את המצב , להימנע מחובות אזרחיות שונות , מתוך טענה שאין זכויות אין חובות,. במשך השנים מדינת ישראל התחזקה, תושביה הערבים למדו כי ישראל הינה ארץ דימוקרטית, ובדימוקרטיה יש זכויות, והחלו לדרוש זכויות, זכויות מכח החוק, אבל כאשר הציגו בפניהם את החובות האזרחיות אשר עליהם לקבל על עצמם בארץ דמוקרטית, הפכה הזעקה, פניה, כאילו התביעות הן גזעניות, כנגד הציבור הערבי. לא קם אף מנהיג יהודי, ואמר בפה מלא, יש בארץ הזו זכויות וחובות, ליהודים ולערבים, ביטוח לאומי אפשר לקבל, אבל לפני כן צריך גם לשלם, אין לקבל בלי לשלם. ישוב ערבי זכאי לפיתוח, אבל הכסף יבוא מתוך תשלומי המס של תושביו, והמדינה תסייע לישוב, מכספי המס של תושביו, אבל אם אין תשלום של מס הכנסה, מנין יבוא הכסף של המדינה. יש לקום ולאמר לציבור הערבי בישראל, כי החובות והזכויות הינן שוות לכל תושבי המדינה, אבל כמו שפרעה אמר ליוסף " רק הכיסא יגדל ממך ". אין ולא יהיה כל סיכוי לערבי להיות בראש פירמידת השלטון בארץ היהודים, כאשר הדבר הזה ייאמר בבירור, חלק גדול מהסכסוך בין יהודים וערבים יוסר. נאמנות ! כל אזרח חייב בנאמנות למדינתו, ומדינת ישראל אינה שונה במאומה מבחינה זו, אבל תושב מדינת ישראל אשר אינו יהודי לא חייב להיות אזרח המדינה, ואז חלה עליו נאמנות לחוקיה, כל עוד הוא גר כאן, ואיש לא ימנע ממנו להיות אזרח נאמן של ארצו תהיה אשר תהיה, ולכן, ערבי אשר מבחינה רעיונית אינו יכול להשלים עם אזרחות ישראלית, יוכל להמשיך ולהתגורר בה כתושב, ולהיות אזרח נאמן למולדתו, או לארצו. החלטת האו"ם ב- 47 חלקה את ארץ ישראל המערבית, בין תושביה היהודים והערבים, היהודים קבלו עליהם את הגורל, בעוד הערבים קמו להילחם בנו, וקראו לעזרתם את מדינות ערב, מה לעשות וניצחנו, ונשארנו בחלקנו הצר והקטן, שבה הקמנו את מדינת ישראל, הערבים, אשר נשארו בעזה ויהודה ושומרון, לא הקימו כל ישות משלהם, הערבים שבאו כביכול לעזרתם, נשארו שם ככובשים, עד אשר באה מלחמת ששת הימים, אשר נכפתה עלינו, ושחררנו את הערבים מעול הכובשים הערבים, ועכשיו אנו עומדים על גדות הירדן, וכל ארץ ישראל המערבית הינה בשליטת מדינת היהודים היא מדינת ישראל.. עלינו לפנות לערבים בארץ ישראל, ולהכריז קבל עולם ומלואו, מדינת ישראל הינה המדינה היחידה באזור שמשטרה הינו דימוקרטי המכבדת את זכויות אזרחיה ותושביה, שבו עמנו בארץ הזו, היו עמנו שותפים ליצירה ופיתוח של הארץ היפה, כבדו את החוק והמשפט של הארץ, כל אשר חפץ באזרחות של מדינת ישראל, על המגבלה של מדינת היהודים, מוזמן להצטרף, כל אשר רוצה להשאר תושב עם אזרחות של מדינה אחרת גם כן ברוך יהיה, רק אל נא תרעו, מדינת ישראל תדע להטיב עם שומרי החוק, ולמצות את הדין עם מפירי החוק. ישב כל אדם במקום מושבו, יהודי כערבי, בעיר או בכפר, בהתנחלות או במצפה, ישמור כל אחד על צביון חייו, דתו וערכיו, מדינת ישראל באמצעות משרד החינוך, תיתן חינוך שווה לכל ילדי מדינת ישראל, וכל אזרח או תושב יוכל להשלים את חינוך ילדיו, כמיטב המסורת שלו, לאהבת הזולת ולכיבוד זכויותיו. חובה על הציבור היהודי להכיר בטעויותיו, ובפרט בטעות הנוראית של הסכם אוסלו, אשר בהסכם זה הבאנו על עצמנו ובפרט על העם הערבי היושב בארץ ישראל, רודן ונוגש, חבר מרצחים, אשר רק טובת עצמם הם מבקשים, קשים הם לעמם יותר מהשליטים שכבשום במלחמת השחרור, אנחנו אחראים לבואם, אנחנו ציידנו אותם בנשק, ועלינו מוטלת החובה לגרשם מן הארץ, . יודעים ערביי ישראל וערביי השטחים , כי טוב לחיות ע"י היהודים, עם כל הבעיות והקשיים החיים כאן עמנו הם הרבה יותר טובים מכל מדינה ערבית שבאיזור, אם נדע לנהוג בהם בכבוד הראוי, ולהקפיד על שמירת החוקים , נראה לי כי יעדיפו את שלטוננו על כל שלטון אחר, והנאמנות הלאומית שלהם, אותה יבטאו בריכוז הפלשטיני הגדול שבאזור, ובמיוחד יש להקפיד כי בתי התפילה שלהם ישמשו אך ורק כבתי תפילה, וכל בית תפילה אשר ישמש כמקום הסתה יסגר לאלתר, מבית כנסת יוצאים עם טליתות, לא ייתכן שממסגדים יצאו עם אבנים וברזלים. מאז שכתבתי הדברים האלו, עברנו הליכים רבים, הרבה שפיכות דמים בכבישי יש"ע, הרבה נפגעים בתוך הארץ, והאסון המחריד בפיגוע הרצחני בליל שבת בדולפינריום. כל הדברים הנוראים האלו לא ישברו אותנו, אבל התמונה של המון המתנפל על מסגד חסן בק, הוא אשר יכול לחסל את הישות היהודית בארץ ישראל, חוליגנים ראינו בחוץ לארץ אשר היו מתנפלים על היהודים, משום שהם יהודים, לא יתכן כי אנו נלמד מהם את הביטוי הכי גרוע של המון מוסת, לצאת לרחובות על מנת להפגין, זעקות עד לב השמים , כן. אפילו חסימת כבישים היא לגיטימית, כי גם הנהג המעוכב עקב ההפגנה מחוייב בהפגנה, אבל לפגוע בעובר אורח חולף תהיה חזותו ככל שתהיה, הרי זה רצח לשמו, ואנו איננו יכולים להסכים לפגיעה כל שהיא, כל ארוע של חוליגניזם חייב להיות מלווה בתגובה חריפה ומיידית של המשטרה ולאחר מכן של המערכת השיפוטית, למען ישמעו ויראו אני מזמין את הקוראים, להגיב , להעיר, לחוות דיעה, לעורר ויכוחים, לדון, לא להתבייש להכריז יהודי אני, וזו ארצי ואין לי אחרת, ידע כל ילד יהודי כי יש לו זכות על הארץ הזאת, לא נישלנו אף אחד, ואם אנו יושבים על מקומו של כפר ערבי לשעבר, הרי זה משום שהם בהסתה של מנהיגיהם עזבו, עם הבטחה שמיד יחזרו, ויקחו גם את אדמתנו, מה לעשות , ניצחנו, והנה אנחנו כאן, "ושמרתם ועשיתם, כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני כל העמים " שמואל הומינר