הפשלת עורלה על ידי הרופאה

הפשלת עורלה על ידי הרופאה

שלום חברים,
עד כה הייתי קוראת שקטה ושמחתי להחכים מניסיונכם. לא נעזרתי בפורום (באופן אקטיבי) כי אי-המילה היתה יחסית פשוטה וברגע שעברנו את המחסום המשפחתי הראשוני החיים פשוט זרמו להם והמילה היתה נון-אישיו ולגמרי משנית לתינוק מקסים ואהוב.
היום היינו בבדיקת התפתחות לגיל שנה אצל הרופאה ואשמח לשמוע את דעתכם...
הרופאה הורידה את החיתול ובדקה את האשכים, ואז הפשילה את העורלה ואמרה לי שהיא כבר מופרדת... הילד מעולם לא עשה זאת בעצמו והיה מאוד לא נינוח כשהיא עשתה זאת.. אפילו טיפה התבכיין לכמה שניות. הרופאה אמרה שצריך להפשיל באמבטיה ולשטוף.
ייתכן שהרופאה זירזה את ההיפרדות בעצם ההפשלה? או שהיא לא היתה מצליחה אם העורלה לא היתה מופרדת מעצמה? תתכן היפרדות בגיל שנה (וחודש), זה לא מוקדם מידי?
ומה עכשיו- לשטוף, לא לגעת? עד עכשיו שטפנו רק חיצונית ולא היו דלקות או בעיות מיוחדות...

אגב, אני גרה בחו"ל כך שמדובר ברופאה שיש לה ניסיון בעיקר עם לא-נימולים.
(לטובת קוראים המתלבטים- עברנו לכאן לפני כחודשיים, כך שכל מה שכתבתי על פשטות ה"תהליך" (החלטה-לספר למשפחה-חודשים ראשונים וכו') תקף לארץ, בעיר לא חילונית בעליל, עם רופא משפחה דתי, אחיות טיפת חלב דתיות, חלק מהחברות דתיות ומשפחה עם זיקה למסורת אבל גם עם הרבה אהבה וכבוד אחד לשני- כמו אצל רוב המשפחות. האמת.. ברגע ששני בני הזוג שלמים עם ההחלטה זה בכלל לא קשה, מספרים למי שרוצים, ולמי שלא - לא. ככל שהזמן עובר האלטרנטיבה נראית לי הזוייה... )

תודה לעונים!
 

She Dolphin

New member
שלום גם לך
טוב לשמוע שהקריאה כאן עזרה

ותודה על השיתוף בסיפור שלכם. אני שמחה לשמוע שההחלטה והביצוע בעניין אי המילה עברה בקלות ובטוב. אני מאוד מסכימה עם הסייפא שלך, בקשר להסכמה בין בני הזוג.

באיזו מדינה את גרה?

מבאס לשמוע על ההפשלה... לא יודע לי על חובה רפואית לעשות זאת בגיל שנה או בכל גיל אחר ואני מצטערת לשמוע שלקטן נגרמה אי נוחות
יש מקרים בהם העורלה מתחילה להיפרד בגיל מוקדם. לא בטוח שזה המקרה אצלכם וגם לא הייתי מנה לבדוק את העניין יותר ממה שכבר נעשה. אני מקווה שכרגע אין במקום אדמומית או אי נוחות.

אני יודעת שיש אסכולות שונות בעניין ההפשלה והניקיון, גם במדינות בהן רוב הגברים לא נימולים. מעניין מה יתרמו הגולשים כאן שגרים או גרו מחוץ לישראל בכל הנוגע למקובל אצלם. אבל ככל הידוע לי, גם אם מפשילים ומנקים - לא מדובר בגילאים כל כך רכים!

נעון לעכשיו, לו אני במקומך, הייתי חוזרת לעשות מה שעשיתי קודם. לא להפשיל, לא לנקות מבפנים, רק לשטוף מבחוץ. כאילו זאת אצבע, לא צריך לנקות מתחת לציפורן
ואולי הייתי שוקלת להחליף רופאה, או לפחות לגשת לחוות דעת נוספת אצל רופא אחר.

נשמח אם תעדכני אותנו במצבו ובמה שהחלטת לעשות. ובכלל, את מוזמנת להגיח פה שוב מדי פעם, אם מתאים
 
אוי בובי... מצטערת על החוויה המפוקפקת

להשקפתי, לא מפשילים עורלה לילד. כשהוא עושה זאת בעצמו יש לו את הרגישות לדעת כמה להפשיל ואיך. אני אישית לא מאפשרת לרופאים לגעת באיבריהם הפרטיים של ילדי כך סתם. אשכים ניחא, אם יש לבדוק ששניהם צנחו ולא מטיילים. אבל בעורלה בשום אופן.כשגילינו שבני יכול להפשיל עורלתו, התחלנו מידי פעם לבקש ממנו שיפשיל במקלחת. זרם המים מנקה מספיק. סבונים מייבשים ומשבשים את המאזן העדין אז מומלץ להמנע. בגיל רבע לשש טרם סבלנו מדלקות או בעיות אחרות, כך שאני מסיקה שאנו פועלים נכון.במקומכם הייתי עוזבת את העורלה לנפשה. כשהילד יתחיל לשחק איתה אתם כבר תדעו.
 
תודה לעונים וסליחה על האיחור בתגובה..

תודה חברים,
בשל בעיות טכניות ואחרות התאחרה תגובתי..
החלטנו להמשיך בנוהל הרגיל, לא להפשיל ולא לנקות עד שהילדון יגיע לשם בעצמו.
בבדיקה ההיא זה קרה כל כך מהר לא הספקתי לעצור בעדה. לכן להבא נהיה עם יד על הדופק מול הרופאה וגם למדנו תמיד לשאול לפני כל בדיקה פיזית במה היא כרוכה. (לעבור לרופא אחר לא יתאפשר מבחינת הביטוח).
שוב תודה וכל טוב,
&nbsp
&nbsp
 
למעלה